Problém s otáčkami
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s otáčkami
zblble ovlada vlivem neceho pred tim vol.ventil....reset řj a nechat řj naucit znovaj..to je ta dan za to ze ventil ani otacky nemaj nejak odezvi pro řj...ma v bit mape ze kdyz otevre ventil na danou hodnotu tak tam musi byt otacky takove jak je dano mapou v řj...jestli to tak je nebo neni to řj kupodivu nijak neresi....to maj fakt u forda vychytany

Naposledy upravil(a) vitr73 dne 15.05.2017 16:42, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Lunaris
- Nováček

- Příspěvky: 184
- Registrován: 01.03.2013 23:45
- Bydliště: Čisovice <--> Praha
Re: Problém s otáčkami
Prosím o radu. Mám problém s volnoběhem, který se v praxi projevuje při popojíždění v pražské dopravní špičce. Dobržďuju na semaforech, hážu neutrál, otáčky jdou dolů někam k hodnotě, co tady na obrázku posílal uživatel přede mnou http://www.ford-focus.cz/forum/download ... ?id=162459. Někdy se ovšem stane, že při tom, jak auto zastavuje a zhoupne se, tak otáčky padají ještě níž, motor se dusí a občas i chcípne. Volnoběžný ventil jsem vyčistil, ale žádná změna. Měl by někdo nějaký nápad? Motor 1,6 zetec, nájezd přes 200 tis.
- kama83
- Nováček

- Příspěvky: 56
- Registrován: 14.02.2013 09:07
- Bydliště: Kladno
Re: Problém s otáčkami
Problém s otáčkami je hodně častý problém. Já, jelikož ho naštěstí neměl, tak jsem ani toto fórum kompletně nepročítal, ale před týdnem jsem prodal jednomu klukovi z tohoto fóra jednu součástku, která mu dlouhodobý problém s otáčkami vyřešila. Byl to potenciometr (snímač) škrtící klapky.
Zkus se tedy zeptat tohoto uživatele, jaký že to problém s otáčkami měl a třeba to bude trefa do černého:
http://www.ford-focus.cz/forum/memberli ... le&u=12842
součástka je to za několik stovek v nové replice, kolem 1500 v originále. Já osobně jsem mu prodal použitý originál za 300 Kč a problém byl vyřešen. Tedy zatím, protože s tím od té doby najel několik set km, ale za zkoušku a optání to může stát.
Zkus se tedy zeptat tohoto uživatele, jaký že to problém s otáčkami měl a třeba to bude trefa do černého:
http://www.ford-focus.cz/forum/memberli ... le&u=12842
součástka je to za několik stovek v nové replice, kolem 1500 v originále. Já osobně jsem mu prodal použitý originál za 300 Kč a problém byl vyřešen. Tedy zatím, protože s tím od té doby najel několik set km, ale za zkoušku a optání to může stát.
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust
Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust
Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989
- kama83
- Nováček

- Příspěvky: 56
- Registrován: 14.02.2013 09:07
- Bydliště: Kladno
Re: Problém s otáčkami
jinak ještě dodám, že otáčky z obrázku (cca 750-800) jsou klasické volnoběžné otáčky po zahřátí motoru (před zahřátím se drží někde kolem 1100). Pokud to však klesne níže a chcípe, to už je problém.
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust
Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust
Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989
-
Jirik 1.8
- Junior

- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: Problém s otáčkami
kama83: Jo to jsi prodal mě a děkuji ti ještě jednou. Šlape to parádně teď po výměně potenciometru 
A ještě podotknu, že předtím jsem vyměnil téměř vše (hadice podtlaku velká i malá, volnoběžňák, záslepky za klapkou), co zde bylo popsané + čistil klapku, váhu vzduchu a potenciometr jsem nechal až na konec. Problém můj tkvěl hlavně v tom, že po vyřazení to letělo až někam k 5000ot/m a na volnoběh lítalo 800 - 1000 (druhý den po ránu pak volnoběh 1900ot/m). Takže muselo to špatně dávat signál do jednotky o poloze klapky. Ještě jsem zvažoval o čidlu na servopumpě, že by to dělalo, ale teď už 1000km najeto a pořád to krásně jede. Jasně, že si to drží při přeřazení a skrz posilovače +-1200 když dojíždím na N ale hlavní problém jsem viděl v tomhle zvyšování otáček a hupsajícího volnoběhu. Po ránu bylo celkem nepříjemny nastartovat studený motor a mít volnoběh 1900ot/m.
A ještě podotknu, že předtím jsem vyměnil téměř vše (hadice podtlaku velká i malá, volnoběžňák, záslepky za klapkou), co zde bylo popsané + čistil klapku, váhu vzduchu a potenciometr jsem nechal až na konec. Problém můj tkvěl hlavně v tom, že po vyřazení to letělo až někam k 5000ot/m a na volnoběh lítalo 800 - 1000 (druhý den po ránu pak volnoběh 1900ot/m). Takže muselo to špatně dávat signál do jednotky o poloze klapky. Ještě jsem zvažoval o čidlu na servopumpě, že by to dělalo, ale teď už 1000km najeto a pořád to krásně jede. Jasně, že si to drží při přeřazení a skrz posilovače +-1200 když dojíždím na N ale hlavní problém jsem viděl v tomhle zvyšování otáček a hupsajícího volnoběhu. Po ránu bylo celkem nepříjemny nastartovat studený motor a mít volnoběh 1900ot/m.
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
- kama83
- Nováček

- Příspěvky: 56
- Registrován: 14.02.2013 09:07
- Bydliště: Kladno
Re: Problém s otáčkami
super, tak to třeba někomu pomůže vyřešit problém s otáčkami, pokud tedy bude stejný
btw - kdyby ještě někdo chtěl potenciometr za 300, ještě jich pár mám
btw - kdyby ještě někdo chtěl potenciometr za 300, ještě jich pár mám
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust
Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust
Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s otáčkami
novej? a hlavne ne od ENERGY?(ten je novej za 260 kc)
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- petulak
- Test driver

- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- kama83
- Nováček

- Příspěvky: 56
- Registrován: 14.02.2013 09:07
- Bydliště: Kladno
Re: Problém s otáčkami
Nemám nove , pouzite, ale originály ford. Takové jako na fotce. Funkční. Auta, z kterých to je, problémy s otáčkami neměla. Je na nich logo ford, ty čísla a pak nějaké logo cbs, nebo tak nějak, z hlavy ted nevím. Mám z 1.6 po fl 2002, z 1.8 pred fl 1999 a z 2.0 před fl 2001. Možná ze jsou ale všechny stejne.
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust
Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust
Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s otáčkami
stejne jsou i na fieste a na mazde 3 i 5 s benzinovym motorem...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13602
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Problém s otáčkami
Bodaj by nie, ked je to rovnaky motor 
-
kubikula78
- Nováček

- Příspěvky: 4
- Registrován: 18.07.2011 12:49
Re: Problém s otáčkami
Tak jsem kromě toho všeho, co jsem psal na minulé straně, ještě koupil u Forda hadici odvětrání klikové skříně. Pořád se občas otáčky po vyřazení zhoupnou na cca 200, problikne kontrolka dobíjení, z motoru něco jakoby vrzavě zaskučí a občas chcípne,občas se otáčky ustálí. To zavrzání při spadnutí otáček netuším odkud jde....obě kladky drážkovýho řemenu jsou nový,ostatní řemenice bez vůle. Ještě udělám rozvody s pumpou,ale to na otáčky vliv mít nemůže. Už fakt nevím kam kokat, všechno už jsem vyměnil:-(
- Melounek
- Nováček

- Příspěvky: 126
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Litoměřice
Re: Problém s otáčkami
Taky jsem vyčistil a pak vyměnil co šlo a otáčky si dělaly co chtěly.
Dokonce jsem i hadici odvětrání klikové hřídele vyvedl do filtru a stále nic.
Otáčky né a né se ustálit. Jednou vysoké a jindy zase hodně nízko.
Nakonec jsem koupil i nový volnoběžný ventil a výměna proběhla dle přiloženého
návodu. No a od té doby to jde tak jak má, naprostá spokojenost
Dokonce jsem i hadici odvětrání klikové hřídele vyvedl do filtru a stále nic.
Otáčky né a né se ustálit. Jednou vysoké a jindy zase hodně nízko.
Nakonec jsem koupil i nový volnoběžný ventil a výměna proběhla dle přiloženého
návodu. No a od té doby to jde tak jak má, naprostá spokojenost
Ford focus hatchback 1.6 ti-vct 92 KW

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


