1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Odpovědět
Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Příspěvek od danielvrsek » 15.12.2020 19:32

Nevím, co to znamená, že praskne válec. Možná tak blok motoru u konkrétního válce? Nicméně z toho, co jsem tady četl, se jako nejčastější závada jeví odrovnání pístního kroužku a poškrábání stěny válce. V tom odkazu je zmíněn prasklý píst, který vede ke stejné věci.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 856
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Příspěvek od oscaar » 15.12.2020 21:08

A taky je známo, že EcoBoost poškozuje detonační spalování. Které vzniká v nízkých otáčkách, v tomto momentu při akceleraci, začne turbo tlakovat do motoru vzduch a vzniká detonační hoření. A píst se může propálit nebo prasknout. Prasklý blok motoru jsem zažil s VW CADDY 1.9 TDI, motor se doslova utopil v oleji 😁.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Příspěvek od fofok » 15.12.2020 21:53

Tady to taky nasaje olej z odvětrání žádný nízký otáčky.Amíci tam dávaj separátor olejový mlhy,kterej je už na tříválci a tady u nás nic.Na netu psal nějakej důchodce co mu prdnul válec dva měsíce po záruce.Jezdil jenom do značky a najeto lehce přes šedesát tisíc a už delší dobu mu to prej netáhlo,takže to vzniklo ještě v záruce a Ford ho nechal zaplatit plnou cenu159 000,-🤮🤮🤮🤮U koncernu by dostal minimálně kulanci.K zblití ten přístup.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 856
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Příspěvek od oscaar » 16.12.2020 08:25

Hmm, tak k šéfovi z Německa nebyl koncern tak schovivaví. Měl 14 stejných aut a u třech se projevila stejná závada (praskl blok blízko turba a praskla i přepážka dělící olej a vodu, v expansce bylo místo vody šedý puding a zničený motor a celý okruh chlazení motoru) . Koncern mu nedal žádnou slevu a za opravu jednoho auta chtěl 6800€. Šéfa to nasralo a všechny VW prodal a místo nich koupil 14 Mercedesů.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Příspěvek od fofok » 16.12.2020 09:32

Koncern má problémy s některejma verzema 2,0 tdi a on to neměl na operák a bylo to po záruce?V práci máme x desítek koncernů a žádnej takovej případ jsme neměli.Tady na TSI ti řetěz vyměnili kolikrát si chtěl a když se to potkalo,tak si platil po záruce akorát materiál, když si jezdil do značky,v záruce samozřejmě nic.Ale to je jedno,je to tady úplně mimo téma.Mě zaráží že u 1,5 ecoboost se o problémů ví,v USA to řeší a u nás dělají mrtvý brouky,že o ničem neví.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4048
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Příspěvek od Sentik » 16.12.2020 09:38

Tak o problémovosti TSIček by se tu dalo taky napsat dost... ale na Focusím foru je asi zbytečný to probírat.

Je zajímavý, že vás koncernáře vždy zaráží jen něco, co se týká Fordu nebo EB, ale o průserovosti koncernových superstrojů nikdo nikdy neslyšel :mrgreen: Vzhledem k tomu, že to má na operáky v okolí každá druhá firma, tak mně přijde, že se to sere až nezdravě moc. Ale jak je to všechno firemní, tak to "nikdo tak neřeší" ...

Což mi připomnělo, že musíme dojet vyzvednout opravenou Oktávku ze servisu :mrgreen: :totlsmile:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Ksanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 31.08.2018 09:39
Bydliště: Orlová

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Ksanda » 16.12.2020 11:06

Problémy jsou v Rusku a USA. Jedná se většinou o 2. válec.
Oslabené je to mezi válci tzv. řezy a vzhledem k nízkým oktanovým benzínům které mají, to asi detonuje ( lspi ) a bud to pohne stěnou a poruší to těsnění hlavy, nebo něco praskne. https://pumaspeed.co.uk/product-Pumaspe ... .jsp&pic=3
Ford v roce 2019 blok motoru modernizoval č. 2380224. https://www.youtube.com/watch?v=vVCyzQ249CE&t=1038s https://www.youtube.com/watch?v=xIDtbHIZ5iA

Dále se v saní vysráží olej, tohle taky vyřešil novým saním a odlučovačem oleje, ale může to mít spíše souvislost s Kugou, do které se montoval filtr pevných částic. č. 2266326, 2365263. https://www.drive2.ru/l/554603286850699292/

Dále jsem našel, že 1.5 se dělala ne jen v Rumunsku, takže to může mít souvislost i s výrobou ( nekvalitní bloky ).

Dále by bylo vhodné používat oleje proti LSPI. Je na to norma API SN PLUS, API SP. překvapivě norma 948-B 5W 20 neobsahuje, má pouze trochu snížený obsah vápniku.
https://www.castrol.com/en_cr/ccsa/home ... tions.html
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od fofok » 16.12.2020 11:27

JJ tady ten forďák ty 1,5 dělá v USA a má tam dost videí taky úniky chladící kapaliny do válce plus ten separátor i ty prasklý válce atd.

https://www.youtube.com/watch?v=a04Fa_5xia0
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Monitoring tisku - aneb co se píše o Fordu

Příspěvek od Ma.rt » 16.12.2020 11:57

ballu píše: 12.12.2020 19:06
fofok píše: 10.12.2020 12:08 No nevím,tady bych řekl,že má mimořádně pravdu.O 1,6 eb se to ví o starých litrech taky a teď se objevují 1,5 eb a furt stejnej problém.
To přeci nemůže být pravda, se zdejších členů nikdo takový problém nemá. Jsou to fámy a za takové se zde dává ban.
To jsi mě předběhl :D
Takže už i 1.5 jdou do kopru? Kdo by to čekal.... :bebng:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od vladka1 » 16.12.2020 12:16

Holt přímý vstřik a LSPI.. Ford je pěkná kurva, tohle by měli řešit opravou zdarma i po záruce. Ekobuřt za týhle situace do baráku nepustim.. Příští motor dost možná bude Fiatí FIRE 1,4 T-jet (88 nebo 110 kW) - oturbená osvědčená klasika 4 válec s nepřímým vstřikem, podle mne z moderních oturbených kolovrátků možná nejlepší, kromě spotřeby asi nemá zásadní problém (papá kolem 7, a třeba výkonově podobný TSI si vezme kolem 5 - 5,5), nemá variabil, nemá EGR, prostě klasická atmosféra a jen přihodili turbo bez dalších píííp..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Ma.rt » 16.12.2020 12:49

Jasná věc, to souhlasím. T-Jet je výbornej. Jenže pořád se najdou lidi, který za úsporu jednoho mizernýho litru na sto budou obhajovat takovýhle krámy. Ale to je pořád dokola :D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Karel2 » 16.12.2020 13:11

ja mam najeto +-35k a najedu tak +-12/rok takze za 5 let tam bude +-100k km, proto jsem sel i do EB. Krmim to 100 benzinem a nepodtacim, takze jezdim za +-8 litru, zadna uspora oproti minule atmosfere :lol: za navyseni vykonu mne to stalo a porad stoji :cooler:

uz od dob TDci jsem tvrdil, ze tyhle motory jen nove a to uz plati i u oturbenych benz. motoru, jen ten 3 hrnek mne porad nejde pod fousy 8) , nove 3hr 1,5 uz jsou asi konstrukcne vychytane a tam bych nad nim mooozna i uvazoval, ovsem koupit EB(nejen Ford) se 150-200k km je podle me :bebng:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Ksanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 31.08.2018 09:39
Bydliště: Orlová

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Ksanda » 16.12.2020 13:47

Ale jak jsem psal, hlavně rusko a usa. U nas máme celkem ok benzin a když se to nepodtáčí, tak by to mohlo vydržet. Nevim o nikom, kdo by to u nás řešil ( zatím). Pokazit se můžu vše a navic jsou tady 1.6 přes 100tkm a jsou ok.

Zatim mam najeto 30tkm a ok vše. Ale po záruce přecházím na jiný olej.
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od pkadecka » 16.12.2020 13:53

Karel2 píše: 16.12.2020 13:11 ja mam najeto +-35k a najedu tak +-12/rok takze za 5 let tam bude +-100k km, proto jsem sel i do EB. Krmim to 100 benzinem a nepodtacim, takze jezdim za +-8 litru, zadna uspora oproti minule atmosfere :lol: za navyseni vykonu mne to stalo a porad stoji :cooler:
Za +-8 jezdím s 16 let starou dvoulitrovou mazdou 104 kW. Koukám, že si ji ještě dlouho nechám ;)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Karel2 » 16.12.2020 13:56

ten EB umi i za 5, ale proc trapit motor, to neni atmosfera, pamatuju tady debatu, ze 50 v obci na 5 stupen zadny problem :lol:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti