Re: jaky olej
Napsal: 06.11.2008 07:43
Souhlas, 15W40 rozporoval opravář kolegovi i u felicie kombi - že mu to zasírá (jiné vhodnější slovo neznám) motor, takže řešíme v anarchistických kroužcích co se stane když tam zase dá olej 10W40
Věříme, že zde najdete, co hledáte.
https://www.ford-focus.cz/forum/
Jiri02 píše:To povazuji za povinnou cetbu!maki píše:Kdo by si chtěl trochu počíst:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405(Aby konecne ubylo tech fanatiku do zazracnych prisad.) .
a nemel bys ten olej uz vymenit?misakxt píše:jak sem už psal...na Divinol mám nalítáno už přes 200000km a leju to i do Pumy
Ty zazracne prisady nejsou na rozpusteni karbonu, na to jsou prisady jiz v oleji obsazene.cr4sh3r87 píše:Na co přísady do oleje? Na to aby to rozpustilo karbon a ucpalo to tím rozpuštěným karbonem motor? Hloupost, do motoru patří pouze kvalitní olej.
Viskózní třída SAE hraniční čerpací teplota [°C] - teplota, při níž je viskozita 60000 [mPa.s]cr4sh3r87 píše:maki: Zasíralo motor? O to vůbec nejde, rozdíl mezi 10W40 a 15W40 je pouze o studených startech, desítka funguje od nějakých mínus dvaceti kdežto 15W až od nějakých -5stupňu, což je pro naše podmínky nepoužitelné. Při provozní teplotě budou mít oba oleje stejnou viskozitu. Jinak ať tam klidně dá 10W, nic se nestane, podle zanešení motoru bych po té volil mezi polosyntetikou a syntetikou... Ale nejlépe 10W-40 polosyntetiku.
Bullitt píše:viiki: pokud 360/litr, tak ti zřejmě chtěli nacpat Mobil(nebo Shell Helix litrovka taky stojí dost), Mobil mně cpali taky za nějakou děsnou cenu, říkal jsem, že chci Ford Formula E 5W/30 a 5l kanystr stojí kolem 900Kč. O tom prodavač matně věděl, ale že už jim ho asi nedodávají, každopádně neumí říct, kdy a jestli vůbec ho budou mít. Jasně jsem řekl, že to je smůla, drahej Mobil nechci a nashledanou.
Tak jsem si Ford Formula E 5W/30 sehnal sám za 795,-/5l.
Víš jakou vyžaduje viskozitu tvůj motor při určité teplotě, já vycházím z toho co vyžaduje motor, ne z toho jaká je viskozita při dané teplotě, to je nic-neříkající.Jiri02 píše:Ty zazracne prisady nejsou na rozpusteni karbonu, na to jsou prisady jiz v oleji obsazene.cr4sh3r87 píše:Na co přísady do oleje? Na to aby to rozpustilo karbon a ucpalo to tím rozpuštěným karbonem motor? Hloupost, do motoru patří pouze kvalitní olej.Viskózní třída SAE hraniční čerpací teplota [°C] - teplota, při níž je viskozita 60000 [mPa.s]cr4sh3r87 píše:maki: Zasíralo motor? O to vůbec nejde, rozdíl mezi 10W40 a 15W40 je pouze o studených startech, desítka funguje od nějakých mínus dvaceti kdežto 15W až od nějakých -5stupňu, což je pro naše podmínky nepoužitelné. Při provozní teplotě budou mít oba oleje stejnou viskozitu. Jinak ať tam klidně dá 10W, nic se nestane, podle zanešení motoru bych po té volil mezi polosyntetikou a syntetikou... Ale nejlépe 10W-40 polosyntetiku.
5W.............................................................. -35
10W............................................................ -30
15W............................................................ -25
20W............................................................ -20
Citace z clanku v casopisu AutoEXPERT, listopad 2004:
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?
Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,
VŠCHT Praha
Konec citace.
Nesouhlasim. Detergentni prisady jsou od toho, aby cistily motor od karbonu. Nevidim duvod, proc by v nem mel zustavat. Mimoto jejich obsah nema s olejovym zakladem obecne korelaci. S Tvym nazorem nesouhlasim.cr4sh3r87 píše:A všeobecná zkušenost je taková, že plná syntetika má více přísad které rozpouštějí usazeniny karbonu, proto jsem mu doporučil polosyntetiku, která má těhle přísad daleko míň.
Chapu...cr4sh3r87 píše:Jinak mě tyhle chytrý texty neberou, jde mi o zkušenosti a o praxi...