Stránka 47 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 19.06.2019 09:33
od Ma.rt
Karel2 píše:
ZaQik píše:ve zkratce: motor je jak z vyroby ... cekal jsem alespon "pomackanou" klikovku a jeji ulozeni, ale pry jak nove
Ja cekal i mirne opotrebeni valcu, salku vlivem "ridkeho" oleje a ono nic. Co me zarazilo, ze nedolevali olej. Je ale videt, ze to postupne ladi a tenhle motor ma daleko k puvodnimu. Treba i ta silnejsi spojka. Ikdyz na sacich vent. je karbon, tak bych chtel videt, jak to bude vypadat pri najezdu 10kkm/rok (cvrndacky) a po tech 100kkm. Takhle pri cca 70kkm/rok to porad jezdi skoro v optimalnich podminkach. Celkove to auto dopadlo dobre, podobne jako ten test FFIII s trihrnkem.
https://www.auto.cz/video-rozebrali-jsm ... dla-129749
To je prave ono, ze ten test nepouziva rezim bezneho uzivatele. Každopádně 100tkm by se nemelo na nicem moc projevit si myslim. Moje predchozi auto po 200tkm sebralo z merky max. 2-3mm oleje mezi vymenami (10-12tkm) a to byl take vyhradne lehkobezny olej.
Ano, ladi to, spousta veci byla poddimenzovanych, chtelo by to doladit i odolnost k rodinnému rezimu :) tj. pres tyden par km cukacky a sem tam vylet/dovolena.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 19.06.2019 09:40
od jenikHK
Jak říkával kolega, bývalý motorář z Tatry, který to měl podložené vývojovými zkouškami:
- zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startu
- podobně kontaminace oleje

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 19.06.2019 09:45
od fofok
Ma.rt píše:
fofok píše:No neřekl bych,že po 200 km/h po dálnici třeba dochlazujou turbo a po stotisících km by podle zdejších odborníků měl bejt dávno po smrti.Jak říkám jasnej důkaz a někoho to stejně nepřesvědčí.
Tezko rici, ale podle me dochlazuji, urcite je to v manualu a pokud testujou auto, meli by to dodrzet. A jestli ne, kolikrat se to stalo? Bezni uzivatele s najezdem 10-15 tkm rocne maji ti cetnost mnohem vetsi a tam uz by to asi znat bylo.
Běžnej uživatel s tím nebude jezdit dvěstě plnej céres nebo stosedmdrsát po de dálnicích neb i podle zdejších odborníků to není motor vhodný na dálnici.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 19.06.2019 12:16
od Ma.rt
200 asi ne. Ale i pri 140 se to turbo slusne ohreje.
Ja si treba nemyslim, ze by to nebyl vhodny motor na dalnici. Na českou uplne v pohode. Na litani 200 v D jsou jiste vhodnejsi motory.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 19.06.2019 14:18
od Wolf78
fofok píše: místní hateři budou dělat jako by nic :mrgreen:
A co čekáš :lol: to je klasika :wink: a ještě vymyslí nějakou teorii relativity o testu :totlsmile:
jenikHK píše: - zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startu
jak říkáš :palec_nahoru: když vidím tlak oleje při studeným motoru , tak se ani nedivím :wink:
studený motor - 4,5 bar
ohřátý - cca 2-2,5 bar

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 19.06.2019 21:21
od fofok
No start stop vypnutej taky neměli a normální řidič ho má vyplej pořád což je taky dobrej test.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 19.06.2019 22:28
od jenikHK
Wolf78 píše:
jenikHK píše: - zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startu
jak říkáš :palec_nahoru: když vidím tlak oleje při studeným motoru , tak se ani nedivím :wink:
studený motor - 4,5 bar
ohřátý - cca 2-2,5 bar
To problém není, potíž je v tom, že při studeném startu
- chvíli trvá, než čerpadlo natlačí olej v dostatečném množství a tlaku do všech mazaných míst, neboli chvíli běží motor "nasucho"
- olej je za studena viskóznější "hustší", takže trvá déle, než doteče, kam má
- vlivem různých tepelných roztažností různých materiálů jsou odlišné provozní vůle (menší nebo naopak větší, než ideál).

Nicméně tím chci říct, že tyhle novinářské testy na x-tisic km mají omezenou vypovídací hodnotu. Avšak výrobce si jede životnostní zkoušky v hodně tvrdých podmínkách, takže ví dobře, co a jak vydrží v extrémních podmínkách.
Taky je ale dobré zmínit, že ne 100% motorů se dožije plánované životnosti (která, minimálně subjektivně) není až tak velká.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 02.07.2019 12:08
od Ma.rt

Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.07.2019 21:03
od vita_k
To je nový jen pro mondeo. Pro focus to už je rok v běhu. Ještě mi to tam nenaskocilo.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.07.2019 15:12
od Karel2

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.07.2019 22:15
od jarod72pm
jenikHK píše:
Wolf78 píše:
jenikHK píše: - zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startu
jak říkáš :palec_nahoru: když vidím tlak oleje při studeným motoru , tak se ani nedivím :wink:
studený motor - 4,5 bar
ohřátý - cca 2-2,5 bar
To problém není, potíž je v tom, že při studeném startu
- chvíli trvá, než čerpadlo natlačí olej v dostatečném množství a tlaku do všech mazaných míst, neboli chvíli běží motor "nasucho"
- olej je za studena viskóznější "hustší", takže trvá déle, než doteče, kam má
- vlivem různých tepelných roztažností různých materiálů jsou odlišné provozní vůle (menší nebo naopak větší, než ideál).

Nicméně tím chci říct, že tyhle novinářské testy na x-tisic km mají omezenou vypovídací hodnotu. Avšak výrobce si jede životnostní zkoušky v hodně tvrdých podmínkách, takže ví dobře, co a jak vydrží v extrémních podmínkách.
Taky je ale dobré zmínit, že ne 100% motorů se dožije plánované životnosti (která, minimálně subjektivně) není až tak velká.
Kolik je udávaná životnost motoru od výrobce?
¨Kolik ty motory najezdí v reálu?
V posledních letech vidím auta s nájezdem přes půl mega nebo aspoň 300t km , takže s tím opotřebením to tak horké nebude pokud motor dostává pravidelný poctivý servis.
Nevěřím tomu že motor je v momentě startu úplně suchý na slícovaných součástkách ,protože vždy když se dívám dovnitř je vše od filmu oleje. A to stačí aby těch pár sekund při startu ten film udržel motor bez zadírání. Jinak podle vašich teorií ty motory nevydrží ani 200t km a to se jaksi neděje. :-) Přeji hezký den.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 05.07.2019 22:59
od ballu
O kterých motorech přes půl mega nájezdu vlastně píšeš?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.07.2019 08:22
od Karel2
jarod72pm:
To myslis vazne? 8O Pak bych se zeptal, proc je tlakove mazani a jestli Ti neco rika teplotni roztaznost materialu. Podle Tebe je opotrebeni motoru stejne, tedy napr. pri 10000 nebo 100 studenych startech??
Rekni mne tedy, proc nenastarujes studeny motor v F1? Ikdyz tohle je extremni priklad. Nebo si napriklad myslis, ze tenhle ol. film(treba po tydnu stani) staci na promazani napr. turba, ktere se dokaze roztocit i pri startu a slapnuti na plyn, docela dost. Nemyslel jsem si, ze zrovna Ty dokazes tohle napsat. :roll: Tahle diskuze o testu je o tom, ze to nema vypovidaci hodnotu(skoro), pokud motor natoci s autem 80000/rok a tedy skoro porad v optimalnich podminkach. Prumerny uzivatel najede 10-20kkm/rok a tedy mnohonasobne vic studenych startu a tim padem i vetsi opotrebeni trecich casti motoru a to nemluvim jen o mestkem provozu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.07.2019 09:02
od Wolf78
Karel2 píše:ze tenhle ol. film(treba po tydnu stani) staci na promazani napr. turba, ktere se dokaze roztocit i pri startu a slapnuti na plyn, docela dost.
Ty myslíš , že v turbu není olej při startu ?? hmm .

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 06.07.2019 09:07
od Karel2
Znovu pisu "proc je v motoru tlakove mazani"? Nebo si snad myslis, ze ten mikrofilm co zustane po oleji, co odtece po vypnuti motoru, zajisti na 30 s dostatecne mazani slicovanych casti? Ach jo. :dih: