Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 06.07.2019 09:15

film ,který zůstáva na třecích plochách je na to , aby se zamezilo zrovna při startu opotřebení třecích ploch ( i po týdnu stání tam zůstává olej.film) a jak je film účinný je závislý na kvalitě oleje a jeho opotřebení :wink: v turbu je rezervuár ,kde je tolik oleje ,aby zabezpečil mazání :wink:
Karel2 píše: zajisti na 30 s dostatecne mazani slicovanych casti?
tuhle větu snad nemyslíš vážně :totlsmile:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 06.07.2019 09:34

Olej dokáže motor "zakonzervovat" myslím minimálně na měsíc úplně v pohodě.
Že je při "normálním zacházení" nejvyšší opotřebení motoru při studeném startu, je jasné a všude se to psalo a píše. A protože jsou nové motory vyrobeny přesněji a s menšími vůlemi, je dobré držet se předepsaných moderních lehkoběžných olejů.
Tohle už jsem někde viděl a už je to dýl. Možná data z minulého roku. Zajímal by mě ten jeden konkrétní motor od Fordu (zajímal by mě i ten "průměrný atmo motor"), který je na tom se spolehlivostí o poznání hůře (že by ta 1.6EB?), ve zdroji jsem ho nedohledal.
Jinak opět tímto potvrzeno, že moderní turbo motory jsou dle čísel 26:13 méně poruchové, než průměrný atmosferický motor.
A kdyby tam nebyly ty tři automobilky s excesy a ten jeden motor od Fordu, tak se dá dle tohoto říci, že moderní turbo motory jsou mnohem méně poruchové, než průměrný nepřeplňovaný nevýkonný motor s vysokou spotřebou :nazdravi:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jarod72pm » 06.07.2019 09:49

Karel2 je mi jasné že pak je potřeba mazat protože motor dostává záhul takže je nutnost tlaku oleje. Je mi jasné že při startu nejsou podmínky jako při už běžícím motoru. Jen mě připadalo že se tomu tady dává extra pozornost že se při startování motor zadírá a ničí . Mno s klidným srdcem říct že mé popojížďky po městě by motor museli zákonitě po těchto tvrzeních zničit už brzy ale proč se tak neděje a vše funguje jsem tu chtěl trochu naznačit. Pravda olej měním extrémně brzy (7t km) ale motor si přede jako kočička a nejeví známky přidřenosti nebo vyššího opotřebení. Proto si myslím že po startu je dobré počkat 30-50s než se olej prožene motorem a pak v klidu vyjet ,než startovat a hned vyrazit - to mě přijde drastičtější k motoru než pomalý náběh. Ten olejový film právě zajistí funkci mazání do té doby než přiteče víc oleje což je brzy protože třeba u mého když teď v létě ale i v zimě přijdu a šáhnu do oleje tak mi přijde normálně tekutý na to aby tlakoval bez problémů po motoru. :nixw:
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jarod72pm » 06.07.2019 09:51

Jo a při startu jsou podle mě větší vůle než u zahřátého motoru kde se teplotou slícované části roztáhnou s zmenší vůle na pracovní plochy. Takže toho přidírání při startu bych se bál míŇ jako ztráta oleje při zahřátém motoru.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 06.07.2019 10:17

Wolf78 píše:
fofok píše: místní hateři budou dělat jako by nic :mrgreen:
A co čekáš :lol: to je klasika :wink: a ještě vymyslí nějakou teorii relativity o testu :totlsmile:
jenikHK píše: - zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startu
jak říkáš :palec_nahoru: když vidím tlak oleje při studeným motoru , tak se ani nedivím :wink:
studený motor - 4,5 bar
ohřátý - cca 2-2,5 bar
Jen jsem čekal, co z vás třech vyleze, a již vůbec nemíním dělat jako že nic.
Vy tři knihy moudra, můžete mně osvětlit, proč průměr pístu po 100tis.km je větší, než montovaný při výrobě. Proč vůle mezi pístem a válcem je 0,25 mm. jak u trktoru z první republiky. Veškeré údaje máte v odkazu a vídeu, kterým jste měli snahu mne poučovat.
Tak si v tom hezky vymáchejte hubu.
Zmanipulované výsledky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 06.07.2019 10:24

Wolfe, na Tebe nema cenu reagovat, je to porad stejne. Pokud nejsi technik a i selskym rozumem si po procteni par odkazu z Googlu dej dohromady, co se deje pri treni nedostatecne mazanych ploch.
IvanSt píše:Olej dokáže motor "zakonzervovat" myslím minimálně na měsíc úplně v pohodě.
Že je při "normálním zacházení" nejvyšší opotřebení motoru při studeném startu, je jasné a všude se to psalo a píše. A protože jsou nové motory vyrobeny přesněji a s menšími vůlemi, je dobré držet se předepsaných moderních lehkoběžných olejů.
Souhlasim, snad to pochopi i Wolf. Jde o to, ze ten film tam vydrzi kratce a proto dochazi k malemu opotrebeni(vynasob to poctem startu a ..) Vyrobci se snazi omezit tohle opotrebeni at uz mod. oleji ci specialnim druhem materialu (samomazaci schopnost) nebo specialni povrchovou upravou. Je moc moznosti ochrany co se da pouzit a vyrobci modernich motoru to opravdu vyuzivaji. Ten odkaz z zivotnosti motoru ukazuje, ze vse neni jen cerne a bile a proto jsem ho tu dal.
jarod72pm: ted uz souhlasim, skoro. :D Pri konstrukci konstrukter s roztaznosi jednotlivych casti motoru pocita a protoze je kazda jinak velika i z rozdilnych. materialu, tak je optimalni vule az po zahrati (proto ta nemoznost startu motoru ve F1). Protoze ten film po stani a studenem startu tam vydrzi jen kratce, dochazi k min. opotrebeni(x 50k startu). Proto jak pises nechas motor po startu jen brblat a pak cekas pri jizde na prohrati motoru nez tomu muzes nalozit. Motor se nejvice opotrebi starty a minimalne provozem. Myslim spravne servisovanemu a provozovanemu motoru.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 06.07.2019 10:53

to Karle2 :lol: čemu říkaš nedostatečně mazané třecí plochy ?? Já myslel ,že do auta leješ motorový olej a né stolní olej na vaření (ten má určitě nedostatečné mazací účinky ) :wink: Tak už by to taky chtělo používat občas ten dle tvých slov SELSKÝ ROZUM !!!
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 06.07.2019 11:15

Wolf78, pindáš hovadiny, ale stálé neodpovídáš na to, co jsi sám rozvrtal odkazem na test. Již jednou jsem tě upozorňoval na to, aby jsi zde v technických věcech držel hubu. Dá se napsat i v těch ostatních. Nic kloudného z tebe nevyleze, jen urážíš a podpichuješ. Ale to je již věc admínů, když nechávají technicky upadat toto foru tobě podobnýma.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 06.07.2019 11:25

ballu píše:ale stálé neodpovídáš na to, co jsi sám rozvrtal odkazem na test.
kde že jsem dal jaký odkaz na test ?? připomeneš mi to ??

Ballu - o tvé technické úrovni svědčí tvé odpovědi :lol: chápu , že si svou motorovou evoluci ukončil koupi auta z roku 2001 a dále už nic :wink: a o " moderních autech" už nevíš skoro nic :wink:
Ano máš pravdu, pokud bych měl držet při technických věcech hubu , tak by to byla určitě ta tvoje , protože tvé odpovědi stojí za to :wink: ,ale za se chápu , že každý si obhajuje tu svoji " káru /motor " někdo motor z roku 2001 a někdo motor z 2018 :wink: dle svých možností každého soudruha . Se divím ,že stále nejezdíme s motory např. ze ŠKODY 120 jelikož to byl motor nezničitelný , neměl vstřikování a různé moderní vymoženosti , které se můžou pokazit . :D


Možná by se chtělo opět vrátit k tématu : Atmosféra vs. downsizing motory a porovnávat 2,0 atms. a 1,0EB :totlsmile:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 06.07.2019 11:40

Díky za upozornění, mé technické znalosti sahají jen po dobu, kdy motory měly ještě klikovku a písty. U těch nových ani nevím na jakém principu fungují, a věřím ti, že ty dovedeš poradit.
Odskoč si do tématu "svolávačky 6° převodovek, má tam kousavější spojku, pŕehrál SW, a přestala kousat. Potřebují to vysvětlit.

Jen upozorňuji, že to není mimo téma, ale s tímto tady to souvisí.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 06.07.2019 11:43

To už je zase všechno OT.Opotřebení po studeným startu platí pro všechny motory všeobecně a u nových motorů je to vyřešený líp.

Ballu hoď sem nějaký odkazy nebo důkazy,tabulky výrobce jinak ty tvoje argumenty jsou k neuvěření už jenom kvůli tomu jak se vyjadřuješ.Možná umíš líp měřit šuplérou a líp vyvrtat díru do plechu a možná na to pilníkování máš i výučák,ale něco mi říká že pěkně kecáš.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 06.07.2019 11:52

Přečti si tabulky v odkazu a ve vídeu jaké hodnoty ukazuje a komentuje.....
A ty takový odborník, ani nevíš, jaké jsou tolerance A,B,C ???? A to jako s takovýma vědomostma v technických věcech mě chceš oponovat. To jsi mně rozesmál.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 06.07.2019 21:16

Vůle uložení píst/válec má být 0,04 mm. Odborník Vaculík naměřil hodnoty válců a pístů které okomentoval hodnotou 74-76 tisícin. Což jako strojař považuji v tomto podání jako stovky. Jestli něco žvatlal o tisícinách, musel by udávat hodnotu 574-576. Stejně však nic nemění na tom, že vůle je postupně 1válec 0,085 mm , 2válec 0,107mm, a 3 válec 0,09mm oproti těm 0,04mm nějak mimo mísu. Další zavádějící je samotné měření. Bez klimatitovaného měřícího střediska, si tak akorát může honit fógla a né tisíciny.
Od které doby má čep uložení kliky v bloku motoru menší průměr d 44,96 mm než čepu ojnice d47,8 mm. Nehledě toho, že toto uložení má být v toleranci
d 47,778 - 47,763 mm. Vaculík naměřil u všech čepů shodně d 47,75mm což je nějak stejně mimo toleranci a jak se na tu hodnotu dostal bez známky opotřebení..
Nejsou udány výchozí rozměry válců pro porovnání. Zajímavé jsou však naměřené hodnoty, které atakují maximální hodnotu pro opotřebení, přitom nenaměřeno žádné opotřebení, žádná ovalita...??????
To si z vás dělá pěknou prdel.
Nachystaný uvolněný motor pro test, vědí moc dobře co dělají, za dalších 20 tisíc, by se rozpadl.
Naposledy upravil(a) ballu dne 06.07.2019 21:57, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V


Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 06.07.2019 22:04

K veci nemas nic?
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti