EGR ventil - mondeo
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: EGR ventil - mondeo
Psal jsem to tady o par prispevku vis. Mnozstvi spalin protekajiciho EGR se meri pomoci MAF cidla. S otevrenim EGR klesa prutok MAF cidlem protoze cisty vzduch nahrazuji spaliny. Je uplne jedno na ktere strane to zaslepis.
Focus II 1.8 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: EGR ventil - mondeo
Já sem ti to říkal,mně to bylo divné ale budiž.Od počátku trubky s recispalinami až po napojení na egr není žádne čidlo a proto mi přišlo divne co se změní.Ale u Focusu to muže být jinak ,když tenhle trik funguje.Aspoň se to skusilo.
Jinak to jak to motor pozná je popsáno pár stránek nazpět ať se dokola neopakujem.
Edit xbo.. byl rychlejší.
Jinak to jak to motor pozná je popsáno pár stránek nazpět ať se dokola neopakujem.
Edit xbo.. byl rychlejší.
-
- Junior
- Příspěvky: 496
- Registrován: 04.11.2010 15:51
- Bydliště: telnice
Re: EGR ventil - mondeo
njn,ale tudíž záslepka s dírou je zbytečná protože když už to nehodí chybu tak podle mího tam jde spravný množství spalin takže je tam zbytečná,at si to svítí jednou týdně smáznu chybu jak pojedu na slovensko abych zjistil jestli tam náhodou není jiná chyba a nebo si je načtu a jeto,zvykl jsem si na svítící vločku přežiju i ten motor.jen tu záslepku vrátím zpět dopředu.vzadu to má nějakej dívnej zvuk.
Mondeo 2.0 TDCI 96kw\2006 kombi
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
Tak jedno to neni... Tech zplodin se tam dostane min.Si to vem na prikladu vody... Pokud mas sirsi trubku protece ji vic vody za minutu nez uzsi... Ale na osaleni cidla to asi staci... Pro me za me je to tvoje vec... Ja bych asi s tou kontrolkou jezdit nemohl... Ted mi tyden sviti a jsem z toho pekne nervozni... Ale to je kazdyho vec
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: EGR ventil - mondeo
Ja bych si tim, ze tam projde mene spalin jisty nebyl. Ono to sice priskrtis, ale jak tady ostatni pisou tak je tam potreba 10mm otvor aby se chyba neprojevila. Ta regulace funguje jako zpetnovazebni - takze kdyz to priskrtis na vstupu tak se o to vic otevre ten EGR ventil, aby se ta hodnota dostala na pozadovany prutok. Jako u toho mereni je tam nejaka tolerance ve ktere se to musi pohybovat, takze je mozne ze se to treba pohybuje na hrane, ale ten rozdil bude minimalni.
Focus II 1.8 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: EGR ventil - mondeo
Jelikož se bavíme o podtlakovém ovládani tak bych rád věděl čím dosáhneš větší podtlak pro větší otevření polozaslepeného EGR,při stejných otáčkách motoru vs. nezaslepený???Podle mně tam jde určitě menší množtví spalin.
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: EGR ventil - mondeo
To EGR je ovladane elmag. ventilem ne primo z potlaku z vyvevy - ten ventil se budi pomoci PWM a tim se ridi uroven podtlaku a otevreni. Neni to primo zavisly na otackach motoru. Ta vyveva na motoru dava podtlaku dost uz od volnobehu. Uroven otevreni reguluje ridici jednotka podle otacek, zateze motoru, teploty motoru atp a protoze u toho podtlakoveho muze nebo nemusi mit snimani polohy tak jako zpetnou vazbu pouziva MAF a tim upravuje stridu PWM signalu, ktery jde do ventilu ridiciho otevreni toho EGR.
Jako pokud bys to chtel overit jestli ta zaslepka s dirou ovlivnuje mnozstvi spalin tak bys musel udelat logy hodnot otacek versus zatez motoru a hodnot MAF. Pak se jeste podivat na hodnotu buzeni toho ventilu. Pokud MAF pred zaslepenim a po zaslepeni bude na stejne hodnote tak tech spalin tam jde stejne. Mozna bude videt, ze se pro stejnou hodnotu MAF zvedne uroven toho buzeni ventilu, aby se tam ty spaliny dostaly.
Jako pokud bys to chtel overit jestli ta zaslepka s dirou ovlivnuje mnozstvi spalin tak bys musel udelat logy hodnot otacek versus zatez motoru a hodnot MAF. Pak se jeste podivat na hodnotu buzeni toho ventilu. Pokud MAF pred zaslepenim a po zaslepeni bude na stejne hodnote tak tech spalin tam jde stejne. Mozna bude videt, ze se pro stejnou hodnotu MAF zvedne uroven toho buzeni ventilu, aby se tam ty spaliny dostaly.
Focus II 1.8 TDCi
-
- Junior
- Příspěvky: 496
- Registrován: 04.11.2010 15:51
- Bydliště: telnice
Re: EGR ventil - mondeo
no co já vím tak když dám trubku na určitým průtoku menší nebo větší tak tam bude na koncu rozdílný tlak,tudíž když tam uděláš dírů jde tam stejný množstvý,ale jen rychleji.kontrolku vyřeším tím že asi oddělám tu žárovku,jelikož si můžu načítat chyby sám tak se mě nic nestane když nato jednou týdně mrknu je to otázka 5 min.
Mondeo 2.0 TDCI 96kw\2006 kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 12.03.2012 19:16
Re: EGR ventil - mondeo
Ahoj,mám Focus 1.8 TDDI r.v.2003.Začal ztrácet výkon (na 5ku po rovině max 90km/h) a trochu kouřit.Po přečtení většiny rad jsem se do toho taky pustil,nejdřív prevence vzduch.a palivo. filtru a pak EGR.Bohužel jsem ho jen vyčistil,protože po zaslepení sice auto jelo skvěle,ale při 1800-3200 otáček se při větším zatížení motoru(většinou jízda do kopce,nebo rozjezd) rozsvítila celá palubka jako při startu,motor silně cuknul a pak pokračoval normálně dál.Takže jsem záslepku vyndal a pokusil se o očistu.Mám bohužel ten typ,co je pevně spojen se sacím potrubím a bez demontáže výfuk.potrubí nelze sundat sací,tak jsem to vyčistil namontovaný na autě.Rozsvícení chyb si vysvětluju čidlem na EGR,asi pozná,že do něj nejde ten sajrajt z vejfuku.Naštěstí se to i díky vám povedlo a auto zas jede 190
.Takže všem ostatním s tímto typem Fordu záslepku nedoporučuju,ale v zásadě proti ní nejsem.Myslím,že u těch EGR bez elektroniky to bude fungovat dobře.

Ford Focus 1.8 TDDI r.v. 2003 170 000 km
Ford Escort 1.8 TD r.v. 1997 240 000 km
Ford Escort 1.8 TD r.v. 1997 240 000 km
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: EGR ventil - mondeo
Dnes jsem koukal trochu kolem motoru a kontroloval i záslepku EGR .. mám ji z 1mm silného hliníkového plechu a vůbec nic ji není, krom trochu očerněné stopy ze strany výfuku vůbec nic ... A mám ji tam už dost dlouho ...
Ford Focus 2005 2,0 TDCi
-
- Junior
- Příspěvky: 496
- Registrován: 04.11.2010 15:51
- Bydliště: telnice
Re: EGR ventil - mondeo
mám pocit že mě to stou záslepkou nějak moc žere a motor je nějakej hlučnej,když tu chybu smažu tak to valí v poho ale jak se rožne začne to hrozně řachtat,není možný že skrz tu chybu si to nastavý jinej režim a dává to jinak naftu?
Mondeo 2.0 TDCI 96kw\2006 kombi
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: EGR ventil - mondeo
HmerX píše:Dnes jsem koukal trochu kolem motoru a kontroloval i záslepku EGR .. mám ji z 1mm silného hliníkového plechu a vůbec nic ji není, krom trochu očerněné stopy ze strany výfuku vůbec nic ... A mám ji tam už dost dlouho ...
Hmere, ale u nás tam bude o něco " příjemnější " prostředí, než u nafťáků


Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil - mondeo
to je sakra rozdíl...
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: EGR ventil - mondeo
Já se nehádám, jen píšu, jak to mám na svém autě ...
Ford Focus 2005 2,0 TDCi
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: EGR ventil - mondeo
To jo, co jsem koukal na fotky, tak v benzínu je EGR, kdežto v naftě NEGR 


Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti