Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
... ale když pění? BP tam naleju víc protože nepění, tak u Vervy počkám a do druhého cvaknutí... mě to přijde ok...
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Verva a TOP Q má mít i přísadu proti pěnivosti. Ale BP je asi o něčem jiném...
Na druhé cvaknutí dotankuji tak půl litru, víc to nejde.
Nějak jsem to v manuálu přeskočil či si to neuvědomuji. Inu, pořád je se čemu učit:-)
Ale přijde mi, že i na druhé cvaknutí není vidět nafta, prostě to pomalu klesne.
Na druhé cvaknutí dotankuji tak půl litru, víc to nejde.
Nějak jsem to v manuálu přeskočil či si to neuvědomuji. Inu, pořád je se čemu učit:-)
Ale přijde mi, že i na druhé cvaknutí není vidět nafta, prostě to pomalu klesne.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Nejlepší nafta je s benzínem
a ještě s Vervou 100 


FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
nech si to patentovat!
. Hlavně, že to dobře dopadlo .-).

Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Někdo kdo chtěl přidávat M2T do nafty.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.03.2010 18:57
- Bydliště: Střítež nad Bečvou
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Zavolal jsem splužačce na benzinu..........
Cca před půl rokem ještě vyráběli vervu přímo na čerpačce, nyní již vozí vervu přímo z rafinerie a nic se na čerpačce nepřidává.
Cca před půl rokem ještě vyráběli vervu přímo na čerpačce, nyní již vozí vervu přímo z rafinerie a nic se na čerpačce nepřidává.
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
prolustroval jsem stránky BP a pročetl trochu jejich reklamy o jejich úžasném BP Ultimate Diesel...
Slibují nárůst výkonu, snížení spotřeby, čistící schopnosti vstřikovací soustavy, snížení hlučnosti. No, musím říct, že mám teď v autě čtvrtou plnou nádrž Ultimate Diesel a předtím jsem jezdil pouze na Vervu, dvakrát nebo třikrát jsem vzal DieselTech od Agipu. Může to být placebo a nemusí, ale třeba podle vibrací na volantu při volnoběhu jsem si celkem jistej, že jsou nižší než předtím. Jasněže pokud má Verva cetan 60 a BP ho taky zaručuje (ale testy spíš ukazují, že je ještě vyšší), tak i kdyby měla BP-U 62, tak to trochu poznat bude. Protože oproti Agipu je Verva tišší. Je to i logický, protože nízké cetanové číslo způsobí pomalé vznícení a rychlé spálení, kdežto vyšší cetanové číslo je přesný opak - tedy kvalitnější spalování a tím i snížení klepání... takže mě to vlastně nepřekvapuje, jen utvrzuje, že je BP-Ultimate špičkovej produkt.
Vyloženě subjektivně auto lépe táhne z nižších otáček. Mimo jiné na Agip Dieseltech to taky táhne trochu líp, ale je hlučnější (než na Vervu). U BP se k tomu ještě snížily vibrace. Čistící schopnosti nemůžu posoudit, protože nemám hlavu v motoru
, ale celkově se mi tohle palivo zdá opravdu nejlepší, což potvrzujou i testy.
Navíc, vím o pár BP v Rakousku, kde je Ultimate docela levná, nejenže je v Rakousku nafta levnější, ale i Ultimate se tam dá sehnat pod 1.150Euro, což je proti naší Vervě (31.50 Náměšť n. Oslavou, 32.90 Brno) až 4kč na litr, o rozdílu mezi obyč. naftou BP (1.109Euro Drasenhofen pod Mikulovem) už ani nemluvím. Zítra jedu do Valtic, tak mě BP nemine, v neděli jedu do Vídně, kam jedu na svou tradiční levnou BP, co má Ultimate. Naposledy tam byl Ultimate za 1.149Euro (asi týden zpět), teď stojí 1.161Euro, "obyč" nafta dokonce 1.095Euro.
jejich obrázek čistých vstřiků před a po BP Ultimate - jasný, je to "jejich" fotka, tohle tvrdí všichni, ale prostě jim zrovna věřím, protože zaprvé v mnoha testech jejich diesel Ultimate zvítězil a zaduhé, spousta lidí (i tady - včetně mě) to prostě pozná. Já tedy u nás beru Vervu (někdy Agip), a jakmile můžu, atakuju (navíc i kvůli ceně, ale hlavně kvůli vlastnostem) rakouské BP's.... A teď ty jejich dva plakátky



Slibují nárůst výkonu, snížení spotřeby, čistící schopnosti vstřikovací soustavy, snížení hlučnosti. No, musím říct, že mám teď v autě čtvrtou plnou nádrž Ultimate Diesel a předtím jsem jezdil pouze na Vervu, dvakrát nebo třikrát jsem vzal DieselTech od Agipu. Může to být placebo a nemusí, ale třeba podle vibrací na volantu při volnoběhu jsem si celkem jistej, že jsou nižší než předtím. Jasněže pokud má Verva cetan 60 a BP ho taky zaručuje (ale testy spíš ukazují, že je ještě vyšší), tak i kdyby měla BP-U 62, tak to trochu poznat bude. Protože oproti Agipu je Verva tišší. Je to i logický, protože nízké cetanové číslo způsobí pomalé vznícení a rychlé spálení, kdežto vyšší cetanové číslo je přesný opak - tedy kvalitnější spalování a tím i snížení klepání... takže mě to vlastně nepřekvapuje, jen utvrzuje, že je BP-Ultimate špičkovej produkt.
Vyloženě subjektivně auto lépe táhne z nižších otáček. Mimo jiné na Agip Dieseltech to taky táhne trochu líp, ale je hlučnější (než na Vervu). U BP se k tomu ještě snížily vibrace. Čistící schopnosti nemůžu posoudit, protože nemám hlavu v motoru

Navíc, vím o pár BP v Rakousku, kde je Ultimate docela levná, nejenže je v Rakousku nafta levnější, ale i Ultimate se tam dá sehnat pod 1.150Euro, což je proti naší Vervě (31.50 Náměšť n. Oslavou, 32.90 Brno) až 4kč na litr, o rozdílu mezi obyč. naftou BP (1.109Euro Drasenhofen pod Mikulovem) už ani nemluvím. Zítra jedu do Valtic, tak mě BP nemine, v neděli jedu do Vídně, kam jedu na svou tradiční levnou BP, co má Ultimate. Naposledy tam byl Ultimate za 1.149Euro (asi týden zpět), teď stojí 1.161Euro, "obyč" nafta dokonce 1.095Euro.
jejich obrázek čistých vstřiků před a po BP Ultimate - jasný, je to "jejich" fotka, tohle tvrdí všichni, ale prostě jim zrovna věřím, protože zaprvé v mnoha testech jejich diesel Ultimate zvítězil a zaduhé, spousta lidí (i tady - včetně mě) to prostě pozná. Já tedy u nás beru Vervu (někdy Agip), a jakmile můžu, atakuju (navíc i kvůli ceně, ale hlavně kvůli vlastnostem) rakouské BP's.... A teď ty jejich dva plakátky



Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ja byl nedavno v Polsku a tam jsem tankoval taky BP Ultimate a pak 2x Vervu. Nepoznal jsem rozdil. Navic mam pocit, ze jsem videl na polske verzi webu BP, ze pro polsky trh ma tato nafta pouze 56cetanu a pravdepodobne Verva na tom bude podobne. Nikde jsem nenasel zminku o 60cetanech. To az na rakouske verzi.
Kazdopadne kdyz jsem tankoval kolem 27,80Kc jejich Vervu a za cca 29,80Kc BP Ultimate tak jsem mel docela radost.
Kazdopadne kdyz jsem tankoval kolem 27,80Kc jejich Vervu a za cca 29,80Kc BP Ultimate tak jsem mel docela radost.
- Fako sk
- Zkušený
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 31.07.2008 16:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tankujete niekto naftu na LUKOIL-ke?

Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..
- Wincenzou
- Pokročilý
- Příspěvky: 768
- Registrován: 29.05.2009 13:38
- Bydliště: Trutnov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Fako sk píše:Tankujete niekto naftu na LUKOIL-ke?
JÁ



- Fako sk
- Zkušený
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 31.07.2008 16:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No ja som zatial na Lukoil počul iba to dobré. Jeden týpek tam tankoval na mondeo 2.0 Tdci od kedy ho kúpil nové a doteraz nemal žiadny problém s tým
. A VIF pridávam aj ja vždy 



Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.08.2010 17:23
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Čtu všude chválu na Benzinu - Verva Diesel. Až budu mít chvíli času a zbytečné 4 tisíce, natankuju plnou obyč nafty, a dám to změřit na brzdě a pak totéž s tou Vervou, jinak jsou to jen dohady. Nebo si vymyslím nějaký zkušební okruh a změřím spotřebu.
Current: C-Max 1,8 TDCi a S-Max 2,2 TDCi
Bylo kdysi: Mondeo Mk II combi 1,8 Zetec
Bylo kdysi: Mondeo Mk II combi 1,8 Zetec
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Sorry, ale at Ti vyjde cokoliv (lepší obyč. nafta, lepší obyč. nafta plus VIF, lepší Verva), tak na základě jednoho měření na nádrž půjde o dost nepřesvědčivé výsledky.
Na pořádný test prostě nejsou prachy, proč asi... A jak si představuji pořádný test? No pro minimalizaci chyby lépe 2 až 4 motory na jeden druh paliva, použít funglovky a na brzdě je nechat běžet ne jednu nádrž... Pak rozebrat a změřit opotřebení jednotlivých částí. Ano, je to nereálné, ale pokud já budu jezdit na Vervu a někdo se stejným autem, rokem výroby, najetými kilometry, atd. na obyč. naftu, tak zjistíme taky p*d. vlastně nic. Prostě je to o víře
Na pořádný test prostě nejsou prachy, proč asi... A jak si představuji pořádný test? No pro minimalizaci chyby lépe 2 až 4 motory na jeden druh paliva, použít funglovky a na brzdě je nechat běžet ne jednu nádrž... Pak rozebrat a změřit opotřebení jednotlivých částí. Ano, je to nereálné, ale pokud já budu jezdit na Vervu a někdo se stejným autem, rokem výroby, najetými kilometry, atd. na obyč. naftu, tak zjistíme taky p*d. vlastně nic. Prostě je to o víře

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Nevím poznám dobré a špatné víno,pivo poznám i dobrou naftu i špatnou.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Beru naftu v Chomutově, kudy během léta často projíždím, bral jsem Vervu a teď zkouším TOP Q. Beru vždy plnou a u TOP Q mi vždycky deci vycmrdne na karoserii už při prvním automatickém "vycvaknutí". Verva ani Shell d. Extra mi to nikdy neudělaly, nic jiného než ty 3 neberu.Eidž píše:Verva a TOP Q má mít i přísadu proti pěnivosti. Ale BP je asi o něčem jiném...
Na druhé cvaknutí dotankuji tak půl litru, víc to nejde.
Ale přijde mi, že i na druhé cvaknutí není vidět nafta, prostě to pomalu klesne.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host