Stránka 50 z 82

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.07.2012 21:18
od kiblik
Pánové je todle už na výměnu? :ble2: Já myslím, že to ještě není tak špatný. Co říkáte?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.07.2012 21:32
od kiblik
Ještě jsem si dovolil pár fotek toho co tu nikdo nemá rád.

Sítko

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 28.07.2012 00:21
od kiblik
raymon píše:
miluna píše:Protože se ke mně do dílny dostaly nějaké Focusy s turbo problémem, začal jsem hledat všemožné informace (tak jsem nalezl i toto fórum) a přemýšlel jsem, kde je asi zakopaný pes. Napadlo mne: turbo odejde, protože má nedostatečné mazání, které je zapříčiněné ucpaným přívodem oleje (sítko ve šroubu i v sacím koši) a sítka se ucpou protože je motor zakarbonovaný. Motor je zakarbonovaný protože se nedá dostatečně vypustit při výměně starý olej. To je podle mne prapříčinou a prvotně implementovaným kurvítkem z výroby (je to jen můj soukromý názor a možná se pletu). Rozhodl jsem se to vyřešit jednou provždy. Takže tuto úpravu, spolu s vyjmutím sítka z průtokového šroubu provedu každému dalšímu Focusu co přijede na výměnu oleje a časem uvidíme....
Nazdar focusaci.

Stvu ma tieto problemy, o ktorych tu pisete, lebo sam som majitelom 1.6 tdci 66kw, s nejasnym nabehom (tipujem tak 140 000), aj ked zatial sluzi bez problemov (ja som nabehal 19000)
Trosku som brazdil po internetovych forach a na viacerych som nasiel to iste info.
Keby mam doplnit miluna - preco je motor zakarbonovany?
Typci z GB pisu ze pricinou je netesnost vstrekovacov, vacsinou ide o 3. vstrekovac. Nevyznam sa presne do tech. detailov, ale tvrdia, ze kedze to je netesne, v dosledku vyssej teploty sa tam pripeka olej a vznika karbon, ktory potom vnika do oleja a ten potom upchava vsetko co sa da. Je to vraj vidno na vymontovanom vstrekovaci ze ma cierne steny.
Dava to zmysel? Ja len nechapem preco tam vznika vyssia teplota...

http://www.consumeractiongroup.co.uk/fo ... e-required

Tak to je dost zajímavý čtení. Hned to nadhodím v práci a zkusím o tom promluvit se servismanem :totlsmile: . Každopádně jsem zvědav co na říkají zkušení odborníci tohoto fóra :shocked: ???

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 28.07.2012 18:07
od V12
Podla mna ide o konstrukcnu vadu hlavy, ktora je v oblasti 3. vstreku najhorsie chladena a(lebo) najmenej torzne tuha. Vysledok je v oboch pripadoch rovnaky - vstrekovac sa postupne uvolni a zacne podfukovat. Mne na 2.0TDCI sice nepodfukol, ale zhodou okolnosti prave na c.3 praskol plastovy dielec naftoveho prepadu. A opat, nebol som sam, ten isty problem malo viacero ludi a vzdy to bolo c.3. To by mohlo nasvedcovat teorii o lokalnom prehrievani, ktore sa prejavuje aj na dvojlitroch, nastastie nie v takej miere ako u 1.6TDCI, takze to k podfucknutiu nevedie.

A to turbo - nemaj strach, poskladaj, daj do auta, 50k este natoci :mrgreen:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 28.07.2012 23:05
od vita_k
kiblik píše:Pánové je todle už na výměnu? :ble2: Já myslím, že to ještě není tak špatný. Co říkáte?
Nj, Honyewell. Muzu se zeptat lidi od fochu, jestli by toto uz menili, nebo by to jeste par tisic dalo:) Odkud jsou to fotky?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 28.07.2012 23:49
od kiblik
Z našeho Huberta naštěstí ne. :huraa: Tohle jsem našel v regálu v práci. Ono to vlastně ani nepasuje do sebe. Jen jsem to tak naaranžoval, aby to bylo zajímavější.

Co je ale víc zajímavý, je to, že ty mazací kanály na kluzným ložisku nejsou až tak malý jak jsem si myslel. Samozřejmě se to může lišit dle typu, ale tohle mělo dírky asi 1,2-1,5 mm čtyři dokola a myslím, že pod 0.75mm to určitě nepůjde.

Někde by jsme tam měli mít ještě celý GARETT turbo, nedávno jsem si ho prohlížela zkoušel radiální vůli, bohužel ho nemůžu rozebrat, nemáme tam ještě testovací místnost s vybavením. Ale snad se to brzo změní.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.07.2012 08:48
od Sagic
V12 píše:Podla mna ide o konstrukcnu vadu hlavy, ktora je v oblasti 3. vstreku najhorsie chladena a(lebo) najmenej torzne tuha. Vysledok je v oboch pripadoch rovnaky - vstrekovac sa postupne uvolni a zacne podfukovat. Mne na 2.0TDCI sice nepodfukol, ale zhodou okolnosti prave na c.3 praskol plastovy dielec naftoveho prepadu. A opat, nebol som sam, ten isty problem malo viacero ludi a vzdy to bolo c.3. To by mohlo nasvedcovat teorii o lokalnom prehrievani, ktore sa prejavuje aj na dvojlitroch, nastastie nie v takej miere ako u 1.6TDCI, takze to k podfucknutiu nevedie.

A to turbo - nemaj strach, poskladaj, daj do auta, 50k este natoci :mrgreen:
Taky jsem mel podfouknuty 3. vstrik, takze potvrzuji ze na tom neco bude :wink:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.07.2012 10:53
od Tomin123
Divne ze pisou ze u ostatnich vyrobcu a i u Fiesty se to zdaleka tak neprojevuje ...
Je mozne ze Focus ma jinou hlavu, nebo vstrik, nebo neco kolem ?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.07.2012 12:06
od LosBanditos
Jaký je 3. vstři? 8O Jestli to je ten zleva, když stojím proti autu, tak jsem ho měl podfouknutej taky. Vlastně pořád mám. Už asi měsíc mi ten náš skvělej mechanik přetěsňuje a pořád po nějaký době se tam objeví nafta. Už mám pocit, že to asi teče tou přívodní trubičkou ve šroubu, nebo já nevím. Je to takový problém, když by to teklo přívodem, nebo je větší problém, když je to podfouknuté? Jo a turbo mi zatím vesele hvízdá. Zatím má ale zátah dobrý :perfect: ikdyž v určité fázi nad 2000 otáček cítím, že jakoby měl raketový zlomkový nárůst výkonu :hhura: , že to jako škubne z autem a pak zase lineárně zrychluje. Olej mi neubývá, ale zkoušel jsem axiální vůli a nepatrná tam je. Lopatky se ale zatím nedotýkají statoru. Sítko mám podle mechanika vyndaný. Jestli vůbec věděl co má hledat. :nixw: Dneska aby se z těch servisů jeden po.ral! :wallbash:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.07.2012 15:21
od V12
Pokial mam presne info, pocita sa od zotrvacniku - najblizsi k nemu je c.1, pri rozvodoch je c.4.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.07.2012 17:34
od paranmax
Podle toho co vidím na te foto tak by to mohlo být nedotaženou matičkou na tlakovém potrubí. Ja když jsem si doma sám opravoval podfouknuty vstřik tak jsem to málo dotáhnul a bylo to zasříkané naftou. Ale nebylo to tak černé jak když to podfukuje.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.07.2012 19:15
od Marod22
Losbanditos:
K tomu sitku. Vela z nevedomych mechanikov to sitko hlada v tej hornej skrutke (co ide od turba). Alebo sa mu nechcelo lebo k tej spodnej skrutke je dost blby pristup :wink:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.07.2012 22:03
od bivn

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.07.2012 23:58
od kiblik
Dobrá cena, ale všimnul sis doufám, že sou repasovaný? Když se výměna povede napopravé a turbo vydrží tak je to ok.

Repasovaný se i tady v ČR dají sehnat za 8500Kč+starý turbo

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 30.07.2012 07:45
od lucky.jack
V12 píše:Pokial mam presne info, pocita sa od zotrvacniku - najblizsi k nemu je c.1, pri rozvodoch je c.4.
Do dneška jsem žil s tím, že se to počítá od rozvodů 8O
Je možný, že by to různí výrobci měli různě značený? Třeba na koncernu to bylo vždycky od řemenice(rozvodů)...jsem z toho jelen :nixw: