Spotřeba - Mondeo
- ghostx5844
- Pokročilý
- Příspěvky: 867
- Registrován: 30.10.2008 22:34
- Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN
Re: Spotřeba
90km/h na sestke? A to si mal ake otacky?
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Mě přijde,že 100km/h je na šestku málo.Ale třeba v té skandinávii na té dlouhé rovince to je ok.Já si všimnul,že dálnice s lehkou nohou je do těch 6 litrů....
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Odhaduju 90km/h na 6ku může být cca 1600ot. Při 100km/h už to bude 1730ot a to už má motor skoro maximální moment a motor je už v klidu a v pohodě a v autě minimální hluk. V 1500ot se už motor uklidňuje, neduní a začíná táhnout.
S dálnicema mám problém i s lehkou nohou s rostoucí rychlostí jde spotřeba prudce nahoru. Naopak dynamická jízda Šumperk - Praha s využíváním maximálního výkonu byla spotřeba 6,5litru.
Takže opravdu nevím co je optimální, jen mi připadá že vyšší otáčky je i výrazně vyšší spotřeba. Takže možná raději nižší otáčky a vyšší zatížení.
Máte někdo zkušenost s čipováním? Viděl jsem čipnuté TDI a dCi a byl to obrovský nárůst momentu a nižší spotřeba, ale viděl jsem i čipnutý TDCI a nárůst momentu byl minimální a spotřeba vyšší.
S dálnicema mám problém i s lehkou nohou s rostoucí rychlostí jde spotřeba prudce nahoru. Naopak dynamická jízda Šumperk - Praha s využíváním maximálního výkonu byla spotřeba 6,5litru.
Takže opravdu nevím co je optimální, jen mi připadá že vyšší otáčky je i výrazně vyšší spotřeba. Takže možná raději nižší otáčky a vyšší zatížení.
Máte někdo zkušenost s čipováním? Viděl jsem čipnuté TDI a dCi a byl to obrovský nárůst momentu a nižší spotřeba, ale viděl jsem i čipnutý TDCI a nárůst momentu byl minimální a spotřeba vyšší.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Spotřeba
do čipování bych já asi nešel, jsem v tomhle dost opatrnej. Někdo říká že to motoru nevadí, někdo že jo, ale pokud je motor stavěnej na určitej výkon nebo krouťák tak o třetinu větší síla mu určitě dobře dělat nebude. Raději budu jezdit dlouho se sériovkou nž si ho nechat čipnout a čekat kdy začnou odcházet komponenty.
Myslím že na tom mondeo není až tak špatně.
A k té spotřebě. Taky pořád nevím jakej režim jízdy je nejlepší. Jezdím hodně pořád stejný trasy 40 - 70 km na kterých jsem schopnej jet v létě za 4,5 litu (ne dálnice) s hodně lehkou nohou a vyřazováním z každýho kopce. Když se ale přestanu hlídat a jedu si tak normálně, spotřeba je tak 5,5 - 6 litrů. No a někdy když mě chytne rapl a potkám někoho kdo se chce trochu honit, šlapu na plyn jak to jde a využívám výkon na max, pak se bojím podívat co ukáže PPC a spotřeba mě velmi často překvapí tím, že je pod 6 litů.
Myslím že na tom mondeo není až tak špatně.
A k té spotřebě. Taky pořád nevím jakej režim jízdy je nejlepší. Jezdím hodně pořád stejný trasy 40 - 70 km na kterých jsem schopnej jet v létě za 4,5 litu (ne dálnice) s hodně lehkou nohou a vyřazováním z každýho kopce. Když se ale přestanu hlídat a jedu si tak normálně, spotřeba je tak 5,5 - 6 litrů. No a někdy když mě chytne rapl a potkám někoho kdo se chce trochu honit, šlapu na plyn jak to jde a využívám výkon na max, pak se bojím podívat co ukáže PPC a spotřeba mě velmi často překvapí tím, že je pod 6 litů.
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- ghostx5844
- Pokročilý
- Příspěvky: 867
- Registrován: 30.10.2008 22:34
- Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN
Re: Spotřeba
No neviem, ja by som na 1600ot/min nechodil. Pride mi to dost nizko. Ja tocim 2250-2500 a spotrebu mam okolo 6,2l a s tym som spokojny.
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
ghostx5844: Máš jiný motor, já mám hodně nízko max. moment, už na 1750ot a těch 1600ot je už v pohodě. Je to ale pro jízdu po rovině a bez zatížení.
Zažil jsem čipy u TDI a dCi a auta byla čipována v 10tis.km a dnes mají přes 250tis.km a motory jsou v pohodě. Ve všech případech stoupl moment a snížila se spotřeba. Motory jdou lépe za plynem. Nadbytečný výkon je používán jen pro předjíždění, tedy v cca 5-10% a proto nedochází ani k přehřívání, ani opotřebení spojky nebo dalších částí.
U TDCI jsem ale rozumný čiptuning neviděl. Prý to moc nejde, díky technologii. Nejčastěji se to dělá zvýšením tlaku v common-railu a motor pak dostává více paliva než si myslí. To ale většinou pak spalování neprobíhá optimálně.
Zažil jsem čipy u TDI a dCi a auta byla čipována v 10tis.km a dnes mají přes 250tis.km a motory jsou v pohodě. Ve všech případech stoupl moment a snížila se spotřeba. Motory jdou lépe za plynem. Nadbytečný výkon je používán jen pro předjíždění, tedy v cca 5-10% a proto nedochází ani k přehřívání, ani opotřebení spojky nebo dalších částí.
U TDCI jsem ale rozumný čiptuning neviděl. Prý to moc nejde, díky technologii. Nejčastěji se to dělá zvýšením tlaku v common-railu a motor pak dostává více paliva než si myslí. To ale většinou pak spalování neprobíhá optimálně.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
to jsou dve veci, ktere si protireci...kutil píše:..Ve všech případech stoupl moment a snížila se spotřeba...
Jedine tak, ze pak na ten plyn min slapes, protoze auto ma dobry tah i v mensi zatezi a tim mensi spotreba. Aby si nekdo nepredstavoval, ze bude na to slapat (vetsi moment) a bude mit mensi spotrebu

- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Spotřeba
v tomhle se kutila zastanu. V minulosti jsem navštívil pár stránek o chipu a všude psali, že vzrůstá krouťák, ale při klidný jízdě se snižuje spotřeba.
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Spotřeba
však jo, jen jsem to chtěl potvrdit 

Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Uvádějí se dva důvody snížení spotreby, za prvé se zvýší účinnost motoru (na určitý výkon je potřeba méně paliva) a za druhé je možné jezdit na vyšší stupeň a motor tak míň točit. To snížení spotřeby je myšlené tak, že když projedeš určitým stylem danný úšek, tak po čipu projedeš stejným stylem (rychlost, zrychlení) úsek s nižší spotřebou.
Zažil jsem TDI 66kW 4x4 v Oktávce a moc to nechtělo jezdit. Pak to majitel čipnul na 85kW a auto jezdilo jak drak. A i když jezdil ostřeji (prudší zrychlení), tak měl spotřebu stejnou.
Ale také jsem zažil šílence s Oktávkou TDI 96kW, který jezdil s nohou stále na plynu a ten to čipnul na 130kW a to už bylo nad schonosti Oktávky. Malý rozvor byl už nebezpečný. Ale tahle oktávka měla přídavný chladič oleje a auto přežilo 210tis.km, kdy ho prodal, bez problémů.
Ono totiž každý motor je jiný. A současné ŘJ jsou naladěné na nějaký průměr, který je hodně pod maximem motoru. Takže některé motory po čipu mají ještě velkou rezervu a čip jim neublíží, no a některé motory jsou po čipu na hranici svých schopností.
Já třeba mám auto s TDCI bez čipu a momentovou křivku mám úplně jinou než uvádí výrobce. Maximální moment mám až v 2440ot zatímco výrobce se chvástá, že ho mám už v 1800ot. Naopak v 1800ot. mám moment menší než uvádí výrobce. Když jsem to reklamoval, tak mi FMC sdělilo, že v podstatě negarantují, že momentová křivka bude jak uvádějí. Ale přitom se chvástají, že mají super motor, který má maximální moment už v 1800ot ale když jim člověk dokáže, že tomu tak není a auto má horší parametry, tak je jim to v podstatě jedno. Krásná ukázka klamavé reklamy. Jen hřeší na to, že si jen málo majitelů nechá momentovou křivku změřit.
Zažil jsem TDI 66kW 4x4 v Oktávce a moc to nechtělo jezdit. Pak to majitel čipnul na 85kW a auto jezdilo jak drak. A i když jezdil ostřeji (prudší zrychlení), tak měl spotřebu stejnou.
Ale také jsem zažil šílence s Oktávkou TDI 96kW, který jezdil s nohou stále na plynu a ten to čipnul na 130kW a to už bylo nad schonosti Oktávky. Malý rozvor byl už nebezpečný. Ale tahle oktávka měla přídavný chladič oleje a auto přežilo 210tis.km, kdy ho prodal, bez problémů.
Ono totiž každý motor je jiný. A současné ŘJ jsou naladěné na nějaký průměr, který je hodně pod maximem motoru. Takže některé motory po čipu mají ještě velkou rezervu a čip jim neublíží, no a některé motory jsou po čipu na hranici svých schopností.
Já třeba mám auto s TDCI bez čipu a momentovou křivku mám úplně jinou než uvádí výrobce. Maximální moment mám až v 2440ot zatímco výrobce se chvástá, že ho mám už v 1800ot. Naopak v 1800ot. mám moment menší než uvádí výrobce. Když jsem to reklamoval, tak mi FMC sdělilo, že v podstatě negarantují, že momentová křivka bude jak uvádějí. Ale přitom se chvástají, že mají super motor, který má maximální moment už v 1800ot ale když jim člověk dokáže, že tomu tak není a auto má horší parametry, tak je jim to v podstatě jedno. Krásná ukázka klamavé reklamy. Jen hřeší na to, že si jen málo majitelů nechá momentovou křivku změřit.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- ghostx5844
- Pokročilý
- Příspěvky: 867
- Registrován: 30.10.2008 22:34
- Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN
Re: Spotřeba
Ja som nazoru ze vsetko treba s citom a rozumom. A to plati aj o cipe. Tatko ma cipnute mondeo 85kW ale na kolko, tak to neviem. Musim sa spytat a dam vediet. A ked to isli vecer vyskusat na dialnicu, tak to celkom stihalo ST TDCi-cku.
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Měl jsem možnost jezdit s 2.2TDCI s čipem se zvýšením z 114kW/360Nm na 138kW/460Nm. Musím říct, že to nebylo moc znát, jen to více reagovalo víc na plyn. Ale zátah vypadal stejně. Také maximální rychlost se nezvýšila. Spotřeba neklesla ani nestoupla. Majitel ale nezměřil skutečné hodnoty a tak je možné, že k navýšení momentu a výkonu nedošlo.
Moje Mondeo podle měření nemá maximální moment 360Nm/1800ot., ale má 390Nm/2440ot. Mám mít overbooster na 400Nm, takže nevím, zda je vše v pořádku a výkon mám 119kW/3730ot. V 1800ot nemám ani těch 360Nm. Takže možná mám nestandardní parametry motoru a pak mi čiplé Mondeo nepřipadá o tolik silnější. Ale pokud jsem měl možnost vyzkoušet čiplé TDI nebo dCi, tak tam byl čip znát mnohem více.
Zkusil jsem jezdit v rozsahu 2000-3000ot a stoupla mi spotřeba o cca 0,5litru oproti ježdění 1500-2500ot. Mě se motor v 1500ot už neklepe, má plynulý chod a dobře táhne.
Někdo tady zmiňoval větší opotřebení tlumiče rázů při jízdě pod 2000ot. ale prý se tlumič ničí spíše jízdou brzda-plyn.
Moje Mondeo podle měření nemá maximální moment 360Nm/1800ot., ale má 390Nm/2440ot. Mám mít overbooster na 400Nm, takže nevím, zda je vše v pořádku a výkon mám 119kW/3730ot. V 1800ot nemám ani těch 360Nm. Takže možná mám nestandardní parametry motoru a pak mi čiplé Mondeo nepřipadá o tolik silnější. Ale pokud jsem měl možnost vyzkoušet čiplé TDI nebo dCi, tak tam byl čip znát mnohem více.
Zkusil jsem jezdit v rozsahu 2000-3000ot a stoupla mi spotřeba o cca 0,5litru oproti ježdění 1500-2500ot. Mě se motor v 1500ot už neklepe, má plynulý chod a dobře táhne.
Někdo tady zmiňoval větší opotřebení tlumiče rázů při jízdě pod 2000ot. ale prý se tlumič ničí spíše jízdou brzda-plyn.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- ghostx5844
- Pokročilý
- Příspěvky: 867
- Registrován: 30.10.2008 22:34
- Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN
Re: Spotřeba
No neviem, ale podla mna tlmice nicia najviac nase super cesty, a ako kto chodi tak to nema az taky vpliv na zivotnost tlmicov.
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
ghostx5844: Ale já tu mluvím o tlumiči rázů, který je v setrvačníku a tlumí rázy mezi motorem a převodovkou. 

Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti