Stránka 6 z 190
Napsal: 07.12.2006 14:59
od chmelko
ja to blbo pochopil...
myslel som, že iba na prvý pohlad vyzerá ako autíčko z Lišova

Napsal: 07.12.2006 19:02
od pelen
Napsal: 07.12.2006 20:41
od Damon
Napsal: 02.01.2007 09:34
od hide
Hele tady jsem našel něco o té homologaci pro světla na denní svícení.
Světla pro denní svícení jsou zvláštní druh svítilen, který je označen příslušnými nápisy, musí na něm být uveden homologační znak RL a E(v kroužku) a homologační číslo 001015.
Odkaz je tady
http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4458
Napsal: 04.03.2007 19:55
od chalomi
A jak to máš zapojený?

Napsal: 04.03.2007 19:58
od berry
pro inspiraci ...
Napsal: 04.03.2007 20:19
od pelen
Sikovne a nazorne.
Napsal: 04.03.2007 20:56
od Damon
no jo pěkně zmáklé člověk nemusí nic číst jen se podívá na jeden obrázek.
Berry
Napsal: 17.05.2007 07:55
od Noah
Muzes podat nejake blizsi info ohledne montaze?Jak si to tam prichytil,kam pripojil atd..Diky za info.
Napsal: 20.05.2007 19:20
od berry
to NOAH:
Jsou to homologovaná světla pro denní svícení od firmy HELLA (univerzální typ). Koupíš to v krabici, kde jsou všechny el. komponenty potřebné k zapojení do auta, včetně podrobného zapojení a homologačního protokolu, které doporučuji vozit sebou kvůli policajtům (městským). Dopraváci, ti to znají.
Co se týče zapojení,zapojoval jsem si je sám a myslím si, že to zvládne každý, kdo umí číst el.schéma a změřit napětí ve drátech. V podstatě musíš najít tři dráty v autě a kostru na které to vše zapojíš.
1. drát - + od svorky baterie
2. drát od parkovací žárovičky předního světlometu
3. drát od nějakého spotřebiče, na kterém se objeví napětí po zapnutí zapalování( otočení klíčku).
V praxi to funguje tak, že jakmile zapneš zapalování, světla se ti aut. rozsvítí a pak nastartuješ. Neboj světla mají spotřebu jen 2 x 6 W, (halogenka H6),tak baterka to ani nepocítí. Jiné světla nesmí svítit.(Jediná vyjímka je světelná houkačka).Jakmile zapneš parkovačky nebo pak následně hlavní světla, musí SDS aut. zhasnout.
Umístění je patrné již z mého fota, co jsem umístil dříve i z rozměry, které je nutno dodržet (viz homologační předpis). Držáky jsem nepoužil origo ale vyrobil menší, ve tvaru písmene L z oválnou dírou (štelování polohy)pro uchycení světla. V prostoru větracích mřížek jsem vyřízl kousek vodorovné výstuže (podle délky reflektoru). Výška světla přesně pasuje na rozteč v mřížce, a celé světlo až po přední rámeček je zapuštěno do mřížky.
Se světly jezdím již rok a nemůžu si stěžovat. Ve dne svítím abych byl viděn, a v noci svítím hlavními světly, abych viděl. Vlákno na foru o problematice výměny žárovek, jejich častému praskání atd. čtu jen pro pobavení. Také nevím , co je pokuta za opomenutí zapnutí světel.
Hodně štěstí a šťasné kilometry s FoFo.
Napsal: 20.05.2007 19:35
od chalomi
pane bože tak to se mi nechce ani číst

Napsal: 21.05.2007 13:19
od georgic
Jsem zvědav až ti na STK řeknou ať nastartuješ motor a zhasneš světla pro denní svícení????? Kolegu takhle vyhodily z STK. Montáž mu prováděl značkový servis VW.
Napsal: 21.05.2007 14:08
od berry
Samozřejmě, že mám po stk a takové hovadiny po mně nechtěli a taky proč, když nemají oporu v zákoně. Jednou je to povolený, odpovídá to EU předpisům a přes to jede vlak. Kdo to nezná, ať se poučí. A kdo nechce, dobře mu tak.
Napsal: 21.05.2007 14:54
od Wolf2
georgic píše:Jsem zvědav až ti na STK řeknou ať nastartuješ motor a zhasneš světla pro denní svícení????? Kolegu takhle vyhodily z STK. Montáž mu prováděl značkový servis VW.
Od toho jsou to světla pro denní svícení a budou svítit pořád ,dokud nezapneš potkávací světa. A pokud jak píšeš ,kamarád to měl montované ve značkovém servisu a předpokládám ,ty světla mají i atest pro ČR,tak bych se na STK pěkně pohádal .

Napsal: 21.05.2007 15:05
od georgic
Jen jsem chtěl přidat další zkušenost se světly pro denní svícení
