Stránka 6 z 13
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 06.11.2012 08:37
od Pepi
No zas tak velká setrvačná síla na těch rozvodech není, aby to protočilo takovej moment, co je na šroubu klikovky. Ale tak hlavně že to máš "spravený"...
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 06.11.2012 09:33
od pkadecka
Po tom, co to zdechlo, jsem to zkoušel párkrát natočit, mohlo se to protočit i tím (?).
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 06.11.2012 14:55
od vitr73
zcela urcite se to protocilo protoze to nebylo utazeny na klice...a ventil upadl prave proto ze se to potkalo
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 06.11.2012 18:39
od miki21
Ventil upadl a pak s motorem uděláš jen půlotáčku. Kouslo se to a pokud to na klice nebylo správně utažené, tak se to otočilo. Tak to vidím já.
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 10.01.2013 18:18
od pkadecka
Tak auto od tý doby bez problémů jezdí, až na takovou drobnost, někdy (obvykle ráno) musím dýl točit startérem než to chytne, jindy to chytne hned na první otočení. Včera odpoledne mi to nechtělo chytit poměrně dlouho, až jsem z toho byl trochu nervózní, baterka je nabitá, měla sílu, točilo to dobře, jen to nechtělo chytnout, resp. když jsem pustil klíček, tak to jakoby škytalo, ale nechytlo. Až pak jsem to teda podržel dýl a chytlo to a bez problémů odjel. Dneska to startovalo taky dobře.
Zvláštní je, že to jakoby chytalo, když už jsem pustil startér, tj. baterie už nebyla zatížená = napětí v síti bylo 12V a ne třeba 8V (podle diagnostiky palubní desky při startování klesne napětí cca na 8,5V). Mohlo by to být palivové čerpadlo? Že by při nižším napětí nefungovalo nebo dávalo malý tlak. Taky mě napadá relé palivového čerpadla, opět že by při nižším napětí rozeplo.
Myslím, že podobně se auto chovalo i se starým motorem, prostě někdy jsem musel klíček dýl podržet (dvě, tři vteřiny?), abych to natočil.
Přemýšlím, že bych vyměnil palivové čerpadlo, tak trochu preventivně, jestli se takhle loučí, tak aby mě pak někde nenechalo, ale jaké koupit? Teď zrovna je na aukru asi za 750 (výrobce Acron), jinak stojí 2500 (Starline) nebo 3200 Kč (Valeo nebo Bosch).
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 10.01.2013 19:01
od Pepi
Čerpadlo bych neřešil. Radši zjistit, co způsobuje pokles napětí. Při startování by nemělo klesnout napětí pod 9V. Potom se může vypnout řídící jednotka motoru.
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 10.01.2013 19:25
od pkadecka
Se starou baterií (asi před rokem a půl jsem ji měnil, ale úplně mrtvá nebyla) mi kleslo napětí i na 7V a stejně to chytalo. Ale je to hodně orientační údaj z diagnostiky palubní desky, nemám vůbec ověřeno, jak přesně to měří. Normálním voltmetrem jsem to neměřil.
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 10.01.2013 20:38
od vitr73
moje zkusenost je ze kdyz pri startu jde napeti(mereno voltmetrem) pod 10 voltu tak to chyta blbe a nehlede na to ze rucicky vystreluji na pristrojovce na doraz...jen muj poznatek
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 10.01.2013 22:17
od Pepi
Objektivně se to dá měřit pouze multimetrem se záznamem, případně osciloskopem. Nebo analogovým voltmetrem.
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 11.01.2013 08:34
od pkadecka
vitr73: ručičky mi nevystřelujou - a to nevystřelovaly ani když mi
diagnostika palubky ukázala chybu "9318 Battery voltage low" - ale to jsem měl ještě starou baterii
pepi: jsou různý digitální multimetry, ale většinou aktualizujou údaj na displeji dost rychle na to, aby se dalo změřit napětí při startování, zvlášť když to točí několik vteřin
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 12.01.2013 12:39
od dudoh
Ja mam problem pri startovani len ked je vlhko (dast..), ale inak moze byt aj minus 20 startuje na bez problemov. Mam Focus 1,6benzin r.99. Nevie niekto poradit??
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 13.01.2013 10:09
od petulak
dudoh píše:Ja mam problem pri startovani len ked je vlhko (dast..), ale inak moze byt aj minus 20 startuje na bez problemov. Mam Focus 1,6benzin r.99. Nevie niekto poradit??
Proč to píšeš do dvou témat??
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 13.01.2013 13:28
od dudoh
sorry...
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 16.04.2013 15:42
od HAWK
Tak na mě už taky došlo, stejný scénář jako vloni. První start po zimě a auto nic, před rokem však stačilo vyměnit pojistku a do další zimy byl klid. Teď jsem spálenou pojistku vyměnil, vydržela, ale nastartovat stále nejde, jsem velmi rozladěn a chystám si nůžky na plech.
Re: Motor nenaskoci
Napsal: 24.11.2014 15:01
od stano.
Doplnim sem moje zistenia pri trampotach s palivovym cerpadlom na benzine:
- palivove cerpadlo pouziva poistku c.12 (15A) a rele R7 v poistkovej skrini pri motore
- potom ide kabel do narazoveho spinaca pri spolujazdcovych nohach a nakoniec dozadu k cerpadlu
- ziadna RJ cerpadla pod zadnou sedackou nie je, ako uvadzaju niektore schemy (asi americke focusy to maju)
- pod sedackou ide biely a cerveny na plavak, zeleny(+) a cierny(-) na cerpadlo
- cerpadlo po otoceni klucika do II polohy na chvilu naskoci (natlaci na listu cez 2 bary) a potom vypne. zacne sa znovu tocit po nastartovani
- v momente, ked cerpadlo natlaci potrebny tlak a caka na start:
--- RJ kontroluje stav cerpadla tak, ze stale dava kontrolne napatie 12V na kladny vodic cez zrazaci rezistor - ak je cerpadlo spravne pripojene, je cez jeho cievku toto napatie stiahnute k zemi na nulu (RJ je napichnuta medzi rele a spinac pri nohach)
--- ak je cerpadlo odpojene/odpalene/zhorene kable, tak napatie na kladnom vodici cerpadla drzi na 12V - preto sa voltmetrom da namerat 12V, aj keby tam nemalo byt ziadne napatie, cerpadlo by po par sekundach malo byt odpojene - ano, rele vypne, ale RJ tam stale drzi kontrolne napatie, ktore nie je cerpadlom uzemnene. preto stale hadze chybu cerpadla, aj ked sa nevypol klucik alebo sa nesnazilo nastartovat
- pri rezani podlahy pozor na palivove hadice, su tesne pod plechom
- nepostracat tesniace kruzky z hadicovych spojok - niektore vypadnu, niektore tam drzia
- matku na dekli povolit uderom cez drevo - pozor, nepouzivat zelezne predmety!
- PRAVIDELNE VYBIT STATICKY NABOJ Z TELA DOTYKOM O KAROSERIU, ABY NEPRESKOCILA ISKRA A NEUROBILO BUFFF
- samozrejme nefajcit, nezapinat baterku vo vyparoch (iskra vo vypinaci), nepracovat v syntetickom obleceni (staticka elektrina), atd. inak budete vecer v TV novinach.
- je vhodne vycucat benzin z nadrze, nech je menej ako stvrtina (najlepsie do dna)
- cerpadlo drzi v nadrzi v plastovom drziaku, vytahuje sa POOTOCENIM, treba obe ruky
- kable k cerpadlu nechat povodne, alebo zohnat take, ktorych buzirka sa nerozlepta v benzine - vacsina kablov odolna nie je
- odporucam vycistit sitko na dne cerpadla. ide pekne vylupnut po obvode
Ja som bol prekvapeny, v akom stave bol konektor. Nie ako na obrazkoch, ze iba opaleny. Cierny vodic bol uplne vypadnuty, obhoreny, chybala mu izolacia. Konektor bol na uhol, sprachniveny a zuholnateny. Bolo to cele zaliate dokopy. Musel som to odlupat a frezkou vycistit. Kabe som skratil po cistu med, kontakty obrusil (ocistil) a nacinoval spolu. A cez oba som natiahol teplozmrstovaciu buzirku.
Cerpadlo som poslal na montaz. Je v plane par dni pojazdit s dierou pod sedackami (kontrolovat tesnost na spojoch hadic). Potom vyrezat hlinnikovy plech o nieco vacsi ako diera, pozohybat ho a eprosinom T10 ho tam prilepit a tym aj zatesnit strbiny.
Zacinam rozmyslat, ze na mojom aute to vyrezem uz preventivne...