Stránka 6 z 16
Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000
Napsal: 04.02.2010 10:28
od olafek.1
Tak rozvody mam hotové, s končil jsem v Táboře v servisu stim že puvodne jsem se tam jel jen tak zeptat. K mému udivu jsem se tam setkal s velice vstřícnym a přístupem ze strany mechanika, cena myslim taky dobrá takže to dopadlo jak dopadlo. Takže pokud by jste nekdo neco potřeboval mužu doporučit, kontakt přimo na mech. když tak pošlu at tu nedelám reklamu.A pro Fokiho: Až pojedu do Č.B. určite se za tebou taky zajedu kouknout.
Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000
Napsal: 21.02.2010 10:00
od Yondiiik
Ahojte, chystám se také na rozvody na svém vehiclu, ale sám si na ně netroufnu. V mém okolí je pár mechaniků se kterými ke své smůle nemám dobré zkušenosti. Co se týče podvozku, je pár km od mého bydliště dle mého jeden z nejlepších mechošů, kterého také využívám když si na něco netroufnu (skoro pořád

) ale co do motorové stránky, jsou tu samý nekvalitní lidé. Své předchozí autko (Hyundai Accent) jsem nechal spravovat v jednom z místních servisů tzv. "pro všechny typy aut" a chtěl jsem rozvody se vším všady a že klidně připlatím za kvalitu. Výsledek - když jsem šel na druhý den kolem, viděl jsem mladého chalana jak se mi v tom rýpe a když jsem auto přebral, bylo v mnohem horším stavu. Chcal olej, těsnění víka motoru které jsem chtěl nové, tam ani nebylo, byl tam pouze ubohý silikon a řemen byl původní, že prý ještě dobrý. Tak mi přijde že na mém autě se někdo špatně zaučoval. Tenhle servis jsem tedy vyškrtl. Další mechoši mě odmítli s tím že na Accenta v takovém stavu nešáhnou, že by to vyšlo moc draho. A po delším přemýšlení šel accent na odpočinek a nahradil ho hocus pokus FOCUS. O5 co se týče podvozku, u mého vybraného mechanika se má dobře, ale rozvody ho dělat nenechám. Jenže kde tedy? Krom těch dílen pro všechny vozy jsou tu už jen borci co se věnují jedné značce a Ford mezi nimi není. Nejblíže je pak už jen Ford Servis v OL, ale než to dát tam aby mi řekli že je vše vyměněno za nové a přitom tam zůstane staré jak to v dnešní době hojně chodí, nevěděli bystě o někom v okolí OL kdo je fakt kvalitní na Ford motory? (konkrétně 1.8 16V v benzínu 99rok ZETEC-E)
Mnohokrát děkuji za návrhy a info...
Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000
Napsal: 21.02.2010 12:53
od Rendy
Yondiiik,poslal jsem Ti SZ.
Rozdíly v rozvodech
Napsal: 22.03.2011 09:01
od smith639
Dobrý den,
focuse mám chvílí takže ho jěště moc neznám. Rád bych se dozvěděl jestli je nějaká záludnost ve výměně rozvodů. Konkrétně u motoru 1.8 16V 85kW. Chystám se na výměnu a nevím jestli to udělat doma nebo svěřit servisu. Na předchozím vozidle Renault 19 jsem si je vždy dělal sám a nebyl s tím jakýkoliv problém. Dále bych rád věděl, proč se povolují kola na vačkových hřídelých, psali to v návodu. U R19 to nebylo zapotřebí. A jako poslední bych se rád dozvěděl jestli se dá důvěřovat návodu v knize JAK NA TO. Předem děkuji za odpovědi.
Re: Rozdíly v rozvodech
Napsal: 22.03.2011 09:31
od VH123
Asi ti moc nepomůžu, ale já jsem se u Fiesty s 1.25 Zetecem (rozvody by měly být podle Jak na to pro Focuse hodně podobné - stejné přípravky) svěřil servisu (resp. kamarádovi garážníkovi) a dobře jsem udělal. Měli jsme vytisklé "Jak na to" (ještě že jsem měl pdf v telefonu) a jak se hodilo. Nakonec jsme se na tom zasekli asi na 4 hodiny a ještě že jsem si vzal taky montérky (měl jsem v plánu filtry, brzdovku a nějaký drobnosti na podvozku a podběhách když už to bylo na zvedáku), protože se pak další dvě ruce docela hodily. Nevím jestli to popíšu správně, ale bylo potřeba vrazit a držet šroubovák mezi dvě velká ozubená kola zespoda u klikovky na druhé straně než je řemen, protože bez toho se nám pokaždý při dotahování hnulo ozubené kolo klikovky. Ovšem jsem si skoro jistý že přesně tohle řeší aretační trn (Ford 21-210), který jsem si chtěl u táty na soustruhu vytočit a pak jsem na to zapomněl. Na webu se dá dohledat výkres pravítka i toho trnu. Místo pravítka stačil vhodnej kus pásoviny. Pak by to asi šlo udělat svépomocí. Zbytek tak složitě nevypadal.
Od výměny cca 6 tis. km a vše ok.
Re: Rozdíly v rozvodech
Napsal: 22.03.2011 12:02
od Antony
A přesně kvůli tomu je dobré si povolit vačky.Potom můžeš řemen šponovat v pohodě a máš jistotu, že si s vačkama nehneš.Je taky dobrý si nějakým způsobem zaaretovat kliku a když je řemen našponovaný, tak utáhnout kliku i vačky.Nevím jistě, ale šroubovací trn je pro naftu.U benzínu jsou značky na řemenici a aretační přípravek se šroubuje místo starteru.
Re: Rozdíly v rozvodech
Napsal: 24.03.2011 16:23
od petulak
http://www.fordfans.cz/download/manual/1_6se.pdf
Sice to je na 1.6---ale jen tak pro zajímavost.
Přeskočený rozvoďák?
Napsal: 17.05.2011 19:12
od Koubas
Ahoj, mám Focuse 1,6 16v, r.v. 1999 a dneska se mi stala nemilá věc. Předjížděl jsem kolonu aut a při vytočené trojce na cca 6000ot. se mi místo 4-ky podařila dát na zlomek vteřiny 2-ka. Motor dál bez problémů jezdí, není to na něm znát, ale na volnoběh se hádá (jsou znát citelné vibrace i v kabině) a pobublává do výfuku. Při jízdě opravdu nic není znát. Motor má najeto cca 140000 km dle tacho (bude mít určo víc). Rozvody byly dělané před cca 2500km. Nestalo se někomu něco podobného? Mohl by být skočený rozvoďák o zub? Úplně z toho mám zkaženej den.. Jsem fakt de..il Předem díky za odpověď.
Re: Přeskočený rozvoďák?
Napsal: 19.05.2011 19:19
od matys
Koubas............tak to bych ani neváhal a nechal bych rozvody překontrolovat , než se setkají písty s ventilama a to by se pak pěkně prodražilo . Při tom přeřazení se musely otáčky pěkně rychle roztočit a tím mohlo dojít k přeskoku řemene na vačce .
Třeba se jiní ozvou s jinýma názorama .
Re: Přeskočený rozvoďák?
Napsal: 19.05.2011 19:44
od Jardak
Jestli při jízdě není nic znát,rozvody skočené asi nebudou.Spíš se myslím,že došlo k lehkému kontaktu ventilu s pístem z důvodu,že pružina nestihla ventil vrátit včas při přetočení motoru.To by vysvětlovalo to bublání do výfuku-nějaký výfukový ventil asi netěsní.Nechal bych změřit tlaky a pro klid duše i zkontrolovat rozvody.
Re: Přeskočený rozvoďák?
Napsal: 19.05.2011 19:45
od Hal9000
Rozhodně do překontrolování nejezdit
Re: Přeskočený rozvoďák?
Napsal: 19.05.2011 20:38
od Tonda-B
Koubas píše:Mohl by být skočený rozvoďák o zub?
Je to možné.
Pokud je třeba sací vačka o zub pozadu, bude se teplý motor na volnoběh třepat jako drahý pes a budeš mít tak 100-násobek uhlovodíků (HC) ve výfukových plynech.
Ale pořád to pojede - ne že nebude mít motor žádný výkon.
Jednodušší diagnostiku neznám než změřit emise.
Pak už leda to rozebrat.
No a když už budeš v tom měření, změř i kompresní tlaky.
Re: Přeskočený rozvoďák?
Napsal: 19.05.2011 20:56
od matys
Před měřením kompres.tlaků musí být motor prohřátý a při měření sešlápnutý plynový pedál , aby se nasával vzduch , který se při kompresy stlačuje .
Re: Přeskočený rozvoďák?
Napsal: 19.05.2011 21:11
od miki21
Shodit ventildekl a do výřezů ve vačkách vrazit pravítko (to kterým se dělají rozvody).Pokud přeskočila jedna,tak to tam nevleze.
Re: Přeskočený rozvoďák?
Napsal: 19.05.2011 22:20
od Koubas
Tak rozvody jsme kontrolovali včera-ty jsou ok. Bohužel nadešlo na větší problém- na 4-tém válci mám poloviční kompresi oproti těm ostatním. Vypadá to, že se nestihl vrátit ventil zpět a potkali se s pístem..

Achjo. Takže mě teď čeká hlava dolů a mrknout,co se tam stalo.. Jedno blbý přeřazení a takovejdle průser. Achjo.
