Stránka 6 z 9

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 02.08.2010 13:24
od spanel
No, Ford píše :
Doplňování oleje: Pokud není možné získat olej, který splňuje požadavky podle
WSS-M2C913-B, je nutné použít SAE 5W-30 (přednostně), SAE 5W-40 (kromě vozidel
na alternativní palivo) nebo SAE 10W-40, které splňují specifikace podle ACEA A1/B1
(přednostně) nebo podle ACEA A3/B3. Použití těchto olejů může mít za následek delší
startování motoru, snížení výkonu motoru, zvýšení spotřeby paliva a zvýšení úrovní
emisí.
To znamená, že v první řadě plňte olejem dle specifikace Ford. Ostatně ten, kdo alespoň trochu rozumí rozdílům v olejích, by měl vždy v regálu prvně prohlédnout, zda tam mají 5W30 (tzv. plná syntetika) a poté zkoumat, zda je to pro benzíny, nebo pro diesely, pokud není na oleji uvedena Ford specifikace. Pro diesely jsou odlišné oleje. Ale bohužel většina lidí dokáže rozdělit oleje jen na syntetiku, polosysntetiku a minerál a to je tak vše. Otázkou je, zda to takhle "dokážou" rozlišovat i někteří umělci v servisech.
Jinak já, kdybych měl volit, tak tam také jako nouzovku dám spíše dle ACEA A3/B3. :shocked:
Je ale možné, že je to nějaká chyba, například v překladu. Už jsem se setkal v Jak na to pro VeBe, že na jedné straně doporučovali do automatu olej Dexron a u popisu výměny bylo psáno že tam v žádném případě NEsmí být použit Dexron. Inu, asi takový zajímavý překladatelský oříšek.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 02.08.2010 18:52
od jfk
Co tu všude píšete je pravda a plně s tím souhlasím. Já jelikož nenajezdím tolik km ročně tak měním olej pravidelně každý rok. Možná slepě důvěřuji servisní knížce a sjetině servisních úkonů avšak, moje důvěra k autorizovaného servisu v Belgii,který prováděl úkony na vozidle klesla na nulu. Nevěřím tomu, že by se ucpal nasavací koš zkarbonizovaným olejem po nějakých 11 tisící Km, pokud by výměna oleje a filtru byla provedena jak bylo uvedeno servisních dokladech. Dokonce můj kamarád si nechal v jednom servisu vyměnit olej a filtr a výměnu provedli tím stylem, že olej částečně vypustili a poté dolili. Po kontrole kamarád zjistil, že olej je černý jak bota. To mne utvrzuje v tom, že v některých servisech to takto chodí. Olej nevymění filtr také nechají tam starý a jenom to člověku naúčtujou. Človek se snaží udržet auto v kondici myslí, že mu dopřává to nejlepší a servis nakonec neudělá co si klient zaplatí. Zítra bych měl mít auto hotové tak se pak ozvu jak to dopadlo a co to stálo :shocked: . Jinak dle doporučení uživatele spanel jsem si přečetl tento článek http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju6 a už se nedivím kde se ten humus v oleji vzal.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 04.08.2010 18:32
od jfk
Tak problém s nízkého tlakem oleje vyřešen. Byla vyměněna trubka k olejovému čerpadlu (sačí koš totálně zkabonizovaný, že nebyla vidět ani mřížka), olej, olejový filtr a pro jistotu i čidlo tlaku oleje. Materiál v hodnotě 2700,-- a práce velmi slušných 1800,-- Kč vše provedeno ve firmě autoservis Klapka Česká Lípa. Jinak tuto firmu můžu všem doporučit je vidět, že dělají dobře a levně mají tam pořád plno. Jsem velice rád, že jsem nestihl nic zadřít a doufám, že auto dlouho vydrží bez problémů. Přeji všem mnoho km bez závad :o).

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 07.09.2010 21:20
od tomzan
Mám stále problém s karbonem v motoru. Po ujetí cca 2000 km od výměny turba se mi ucpal sací koš vinou karbonu v oleji. Po dalších 2000 km to samé. Opět vyměněn olej, olejový filtr a vyčištěna vana. Olejový filtr byl jeden karbonový šutr. Při kontrole po dalších 2000 km byl zjištěn i když ne už tolik zanesený olejový filtr a i sací koš byl opět už zanesený, ale stále průchozí. Opět vyčištěna vana, vyměnen filtr. Teď mám jet na další kontrolu po dalších 3000 km.
Dotaz tedy zní. Může či má nějaký vliv na zanášení motorového oleje karbonem činnost DPF, de facto jeho regenerace? FoFo šlape jak hodinky, spotřeba krásně klesla z cca 5,8 na 5,4 stejným stylem jízdy i když byly zrovna dvě nádrže Vervy od Benziny a nyní opět na DieselTech od Agipu.
Trochu se děsím, že zase se zacpe koš dřív, než před tou kontrolou. Při nastartování mi totiž kontrolka mazání svítí cca 5 sekund, což je poměrně hodně dlouhá doba. Při startu při teplém motoru je to cca stejné.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 07.09.2010 22:08
od tomason
Má čím víc regenerací tím hůř pro olej nafta do něj proniká a následně vzniká carbon.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 08.09.2010 07:24
od tomzan
@tomason
Kdyby tam pronikala nafta, tak by vzrůstala hladina oleje na měrce, ale tato hladina je na milimetr stále stejná. Měřím to teď častěji, ale nikdy jsem neměl problém s kolísáním hladiny na měrce (nepočítám náklon auta při stání :) ).
Zkoušel jsem mezi prsty jak to maže, ale nemám to s čím srovnat. Ale nezdálo se mi, že by prsty hladce klouzaly. Je tam teď olej 5W30. I když zajdu se podívat na služební, jak to vypadá tam.
Najeto to má teď cca 92500 km, takže na kaput DPF by mělo být ještě brzy. Pokud by byl stočený tachometr, tak by byl už dávno v háji, bo němci DPF nemění a raději daj do pryč celé auto.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 08.09.2010 15:49
od kaminek
Máš to tedy trable s tím karbonem Tomzan ,ale u tebe to bude mít na svědomí určitě olej, který používáš .Jednoznačně ten olej nestíhá a přepaluje se .Už jsem to tady psal :'karbon je spečený olej' a ty pokud chceš mít jednou od karbonu pokoj ,musíš přejít na jiný olej s vyšší viskozitou a to min. 5W40 A3 B3 .Ten olej který tam máš, je zřejmě 5W30 A1 B1 a ten má slabý olejový film a i když ti mnozí budou tvrdit ,že je dostatečně silný ,nedávej ho tam .A nedal bych ho tam tím spíš ,když máš ještě ten filtr DPF, který má v tom karbonu určitě taky svůj podíl.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 08.09.2010 16:57
od tomzan
@kaminek
Už jsem tady cosi četl o olejích. Při další výměně tam půjde 5W40. A stejně mi to přijde pěkně divoké, když Ford předepisuje jeden olej a Pažouti a Citroni tam strkaj jinej. Ale to je už propírané v jiném vláknu. Snad už bude klid.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 24.09.2010 20:36
od BobTDCi
Ale keď zdemontuješ olejové čerpadlo pod ním je ešte jedno sítko -niekde tu nájdeš i foto tuším "10mirec" to sem dával - a ak ti po naštartovaní cca 5s svieti kontrolka - tak to určite nie je v poriadku a ak máš snímač tlaku v poriadku, sú iba dve možnosti - buď zanesené i to sítko(čo je pri tvojich opisoch viac ako pravdepodobné) alebo čerpadlo so slabým výkonom - čo ja považujem za neprevdepodobné...alebo za pravdepodobné mílo(jedine ak by ho zničili tie sadze v oleji...
V podstate sa divím že ti ešte nechcíplo turbo - ale neželám ti to.
Nuž ak smiem za seba - ak je ten motor zasratý karbónom tak veľmi, kúpil by som nejaký lacný olej (namátkou mi nič iné v tomto okamihu nepríde na um - trebárs) VAT 5W30 s atestom ford wss913.... a po demontáži ol. vane a vyčistení i toho oválneho sítka s pryžovým náliatkom/či jeho výmene/ + vyhodil by som i sítko na prívode oleja k turbu v banjo skrutke(tiež tu foto nájdeš) - by som dal ten nový olej na cca 1000-2000km (to už by ti mala kontrolka mazania zhasínať prakticky okamžite po štarte) by som tam dal ten olej čo tam ísť má - teda či už 5W30, alebo 5W40...a ak ti nerobí chybne regenerácie každú chvíľku tak sa ti už sadze toľko tvoriť nemôžu.
PS: "Denník" regenerácií ti vedia prečítať vo Forďom servise s diagnostikou IDS alebo WDS.
Tam sa dá usúdiť či sú regenerácie spúšťané každú chvíľku alebo ako majú - okrem toho z ich frkevencie sa dá i nepriamo určiť "kondícia" DPF. Časté sú už "predsmrtné"...to asi budeš na liečbu vo fapoff adept, alebo....new?

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 26.10.2010 00:04
od slimjim
Mám 1,6 TDci 80kw bez DPF filtra a mám podobný problém, s mazaním a karbónom v motore. cca 4000km po kúpe auta mi odišlo turbo,(olej a filter som menil hneď po kúpe). nahodené druhé turbo vydržalo cca 200km pretože nebol dodržaný postup výmeny turba :dih: . následne nahodené ďalšie turbo a odstránené sitko v banjo skrutke na prívode. po cca 400km po zahriatí pri nízkych otáčkach v dopravnej zápche a na voľnobeh zasvietila kontrolka mazania :wallbash: . nasledovala výmena oleja a filtra(prechod z 5w30 na 10w40 vraj už má motor čo to za sebou) ,pred tým vyčistená olejová vaňa a sací kôš, sitko v ňom bolo podobne zasra.... Turbo sa zdá že má vrtuľka väčšiu vôľu, zatiaľ fičí... ale dokedy? :nixw:
Osobne si myslím že ten bordel v motore má za následok vadný EGR ventil. údajne je to tiež nejaká Eko vychytávka a časť výfukových plynov posiela späť do motora a pri nízkych otáčkach v kolóne toho motor veľa nespáli a nahltá sa cez EGR sadzí. nie som žiaden odborník len si to myslím. Teraz mám v pláne zaslepenie EGR ventilu, opäť čistenie sacieho potrubia a vane+ výmena oleja a filtra. Čo vy na to???
Apropo: kontrolka oleja mi svieti par sekúnd po naštartovaní tiež. a čo si myslíte o tom prechode na olej 10W40(spĺňa požiadavky Forda ACEA A3/B3) pri najazdených 180.000km?

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 26.10.2010 06:27
od foki
jfk píše: Já jelikož nenajezdím tolik km ročně
proc jsi si koupil diesel ?
jfk píše: Dokonce můj kamarád si nechal v jednom servisu vyměnit olej a filtr a výměnu provedli tím stylem, že olej částečně vypustili a poté dolili. Po kontrole kamarád zjistil, že olej je černý jak bota. To mne utvrzuje v tom, že v některých servisech to takto chodí. Olej nevymění filtr také nechají tam starý a jenom to člověku naúčtujou.
pokud je to diesel tak i kdyz se vse vymeni tak prvnim startem je ten olej cerny jak bota . to bys to musel nekolikrat proplachovat ,aby byl cistej .

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 26.10.2010 06:30
od foki
slimjim píše: následne nahodené ďalšie turbo a odstránené sitko v banjo skrutke na prívode. po cca 400km po zahriatí pri nízkych otáčkach v dopravnej zápche a na voľnobeh zasvietila kontrolka mazania :wallbash: . nasledovala výmena oleja a filtra(prechod z 5w30 na 10w40 vraj už má motor čo to za sebou) ,pred tým vyčistená olejová vaňa a sací kôš, sitko v ňom bolo podobne zasra.... Turbo sa zdá že má vrtuľka väčšiu vôľu, zatiaľ fičí... ale dokedy? :nixw:
hustejsi olej tomu asi nepomuze , a pochybuju ze byl opet dodrzen postup , protoze se toho ma menit mnohem vic nez jen trubky , je tam treba i vana a vakuupumpa na vymenu .

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 26.10.2010 18:56
od jfk
foki píše:
jfk píše: Já jelikož nenajezdím tolik km ročně
proc jsi si koupil diesel ?
jfk píše: Dokonce můj kamarád si nechal v jednom servisu vyměnit olej a filtr a výměnu provedli tím stylem, že olej částečně vypustili a poté dolili. Po kontrole kamarád zjistil, že olej je černý jak bota. To mne utvrzuje v tom, že v některých servisech to takto chodí. Olej nevymění filtr také nechají tam starý a jenom to člověku naúčtujou.
pokud je to diesel tak i kdyz se vse vymeni tak prvnim startem je ten olej cerny jak bota . to bys to musel nekolikrat proplachovat ,aby byl cistej .
Diesel jsem kupoval z důvodu nízké spotřeby a vysokého výkonu (jezdím služebně s octávkou 1.9 Tdi) a tak nějak jsem to chtěl i přes varování zkusit :o). Někdy toho však lituji hlavně mám strach z toho co všechno se může pokazit. Za 5 měsíců mám nájezd asi 5 tisíc km takže za rok těch 10 000 - 12 000 tisíc Km asi udělám. Jenom pevně věřím co budu auto mít (počítám tak 8 - 10 let), že mne nezklame. Jinak by to byl můj první a poslední diesel.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 28.10.2010 21:43
od slimjim
foki píše:
slimjim píše: následne nahodené ďalšie turbo a odstránené sitko v banjo skrutke na prívode. po cca 400km po zahriatí pri nízkych otáčkach v dopravnej zápche a na voľnobeh zasvietila kontrolka mazania :wallbash: . nasledovala výmena oleja a filtra(prechod z 5w30 na 10w40 vraj už má motor čo to za sebou) ,pred tým vyčistená olejová vaňa a sací kôš, sitko v ňom bolo podobne zasra.... Turbo sa zdá že má vrtuľka väčšiu vôľu, zatiaľ fičí... ale dokedy? :nixw:
hustejsi olej tomu asi nepomuze , a pochybuju ze byl opet dodrzen postup , protoze se toho ma menit mnohem vic nez jen trubky , je tam treba i vana a vakuupumpa na vymenu .

foki
vaňa sa dala dole a vyčistila spolu so sacím košom čerpadla, nechápem prečo by sa mala meniť vaňa, veď je to len plechová nádoba

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 28.10.2010 21:53
od foki
tady mas co se vse musi menit



UPOZORNĚNÍ: Každý krok těchto servisních pokynů je nutné provést přesně. Jinak může dojít k chybné diagnostice a opakovani zavady

110PS

Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet
Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 055 -1
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 839 -1
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 838 -1
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6
Olejový filtr 1 359 941 -2
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1
Olejová vana 1 342 630 -1
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 -1
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2
Těsnění výfuku 1 152 194 -1
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1


90PS

Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet
Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 523 337 -1
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 479 840 -1
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 360 277 -1
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6
Olejový filtr 1 359 941 -2
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1
Olejová vana 1 342 630 -1
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 -1
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2
Těsnění výfuku 1 152 194 -1
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1

jenom dily jsou cca 36000kc .


a napis mi co jste menily