Problém s otáčkami

Odpovědět
Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 03.06.2010 14:08

No musíš opatrně, a když tak jen jemným štětečkem a třeba tech. benz. U MAFU jsou tenké drátky, které se ti pokryjou nepatrnou vrstvou prachu, a pak to blbne. Tak držím :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

rostam
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 14.11.2009 18:04

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od rostam » 03.06.2010 19:06

To je pro mě podstatná informace.Nevím na jakém principu map funguje,ale myslím si,že to bude podobné jak maf.Mě otáčky taky kolísaly až jednoho dne začal motor chcípat úplně.Po vyčištění maf se vše vrátilo do normálu.Pokud se ktomu dá dostat bylo by dobré to vyčistit.

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od gargulakj » 04.06.2010 08:14

No já si altík sám nesundám :( to si netroufnu :( Takže nejspíš asi počkám až pujde někdy auto do servisu a tam jim řeknu ať vyčistí i ten MAP.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

rostam
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 14.11.2009 18:04

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od rostam » 05.06.2010 23:12

Asi to bude dobrá volba.Já jsem byl u forda a cena se dá srovnat s jinýma servisema.S tím,že tam mi to opraví na poprvé a s garancí. :bravo22:

Uživatelský avatar
Twisster
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 22.03.2008 15:19
Bydliště: Myjava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Twisster » 06.06.2010 00:24

Tu je MAF po FL.
Přílohy
MAF po FL.jpg
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black
Obrázek

Uživatelský avatar
Mie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 10.04.2010 17:34
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Mie » 07.06.2010 14:29

Ahoj,
tak se mi stalo, že si jedu jedu v klídku a pohodě, sjíždím z kopečka do vesnice, tak vyřadím a najednou místo toho, aby otáčky začly klesat se dostavil naprosto opačný efekt, lezly až ke 4 tis. ! Tak jsem vyšlápla spojku trošku klesly a pak zase lezly nahoru. Radši jsem tam dala rychlost, ale tohle se mi stalo i při dojezdu na křižovatku, mohla jsem jet 40km/h vyřadím a znova otáčky až ke 4 tis. Fofo taky začal blbnout zničehonic, prosím, poradte, co to může být :roll:

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 07.06.2010 18:34

Mie, pročti toto vlákno od-1. stránky.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Mie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 10.04.2010 17:34
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Mie » 08.06.2010 23:54

četla jsem :)
doufám, že to bude přesně tak, jak jste psali :)

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 09.06.2010 06:00

No snažili jsme se, ale: jsou věci mezi nebem a zemí. :D :D :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
swah
Junior
Junior
Příspěvky: 398
Registrován: 13.05.2009 22:03
Bydliště: Praha

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od swah » 10.06.2010 15:56

Nemám vyloženě problém s otáčkami, ale v tomto parnu jsem začal pozorovat jednu věc - motor je zahřátý na provozní teplotu, po pár ujetých km se dostanu do zácpy, kdy musím někdy na jedničku popojíždět. Párkrát se mi už stalo, že když jsem se z 0 na jedničku rozjel, ale na min. rychlost (řekněme 10/15 km/h) a hned šlápnul na spojku, tak má motor tendenci chcípnout a prosvítá i kontrolka baterky. Parkárt i chcípl. Pamatuji si, že se mi to párkrát stalo i při couvání v malé rychlosti (opět rozjezd + spojka a dojetí na volnoběh), kdy jsem nejednou byl překvapený, že motor neběží. Rovněž to sleduji i po např. dlouhé cestě, kdy nakonci parkuji - pomalu dojíždím k obrubníku na dotek kol a chcípne mi to, ještě než dojedu (opět při práci se spojkou). Podotýkám, že to chcípne vždy, když mám spojku plně sešláplou. Dokonce se mi na křižovatce stalo, že jsem stál, nohu na spojce a skutečně mírně jsem přidal plyn - otáčky šli něco málo přes 1000 a opět motor měl tendenci chcípnout nebo dokonce chcípl.

Myslíte, že by pomohlo vyčištění volnoběžného ventilu nebo by to mohlo souviset nějak s baterkou?

Uživatelský avatar
Miki.N
Nováček
Nováček
Příspěvky: 116
Registrován: 08.02.2009 09:26
Bydliště: Uherský Brod a Brno

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Miki.N » 10.06.2010 16:24

Swah: Stávalo se mi něco podobného. Nepravidelně při dojezdu na křižovatku nebo k domu, když jsem zmáčknul spojku, tak mě auto zhaslo.Měl jsem asi 3 týdny před servisní prohlídkou
Následně při prohlídce jsem nechal vyměnit filtry (palivový a vzduchový). Protože mě překvapila cena diagnostiky a odtud z fóra jsem měl v záloze ještě jak píšete vyčištění klapky nebo volnoběžného ventilu, proto jsem v servisu řekl, ať to zatím neřeší a že když tak přijedu v zápětí, až se závada projeví více.
Jenže realita je taková, že mám odjeto po výměně filtrů přes 2000km a motor mi od té doby nezhasnul vůbec.
Je: Ford Focus kombi, r.v. 2014, 1.6 EcoBoost 110kW FFV, lunar sky

Byl:Ford Focus kombi, r.v. 2000, 1.6 benzin, Aquamarine Fros

Uživatelský avatar
swah
Junior
Junior
Příspěvky: 398
Registrován: 13.05.2009 22:03
Bydliště: Praha

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od swah » 11.06.2010 08:31

Miki.N: Díky za reakci, já to právě pozoruji pouze při mírném rozjezdu. U dojezdů jsem to nespozoroval, ale třeba je to stejnou příčinou, příští týden bych měl jít do servisu, tak uvidíme.

Uživatelský avatar
swah
Junior
Junior
Příspěvky: 398
Registrován: 13.05.2009 22:03
Bydliště: Praha

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od swah » 14.06.2010 10:39

Ještě mě napadá benzín, zpravidla tankuju Agip, naposledy jsem ale bral u Shellky, za chvíli mám (zase :? ) vyjetou nádrž, tak zkusím znovu Agipku a porovnám :wink:

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Pastovic » 10.08.2010 07:42

to swah: Tak čím to bylo? Byl nějakej větší problém nebo pomohl palivák a vzducháč?

Můj problém je asi takovej že při zahřáti volnoběh ukazuje pod 3tí čárkou asi 700 a já bych potřeboval aby měl nad tu 3tí čárku, auto pak lehce vibruje a není to zrovna příjemné, ale jak má nad 700 je vše v pohodě.
No a ještě se mi stává že po dlouhém stání (víc jak 12hodin jinak ne) když nastartuju tak motor naskočí hned ale otáčky hned padají a motor zhasne (trošku šlápnu na plyn a nezhasne)...po opětovném nastartování vše v pohodě. Vzhledem k tomu že vše je ok tak si nemyslím že to bude volnoběžný ventil, protože to by blblo i jindy :?:
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 10.08.2010 15:07

. Vzhledem k tomu že vše je ok tak si nemyslím že to bude volnoběžný ventil, protože to by blblo i jindy :?:[/quote]

Já zase myslím,že jo. vyndej ho,vyčisti a pak za běhu motoru trochu a jemně povol dorazový šroubek. Někde jsem tady ten postup už psal. hledej. :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů