Simulacia zrychlovania
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Simulacia zrychlovania
georgi :
Nema zmysel to pocitat, kazde auto moze byt ine, chcelo by to grafy z brzdy pre kazdy motor zvlast, samozrejme bez chiptuningu. Z toho by sa nieco vyvodit dalo.
Nema zmysel to pocitat, kazde auto moze byt ine, chcelo by to grafy z brzdy pre kazdy motor zvlast, samozrejme bez chiptuningu. Z toho by sa nieco vyvodit dalo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Simulacia zrychlovania
Na zaklade merani ST220 na valcoch
som upravil vstupne data simulacie. Aby bolo vidiet spravanie sa tohto motora v co najsirsom spektre otacok, je doplnena simulacia o zrychlovanie z 35 na 130 km/h, ciarkovana krivka oznacena a III je priebeh zrychlovania v case pre III. stupen. ST-ckari - skuste overit.
Kód: Vybrat vše
http://www.ford-focus.cz/forum/download/file.php?id=66530
- Přílohy
-
[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- sebi
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Holešov
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Simulacia zrychlovania
back to the basics:
precital som si vsetky tri diely o vykone/krutiacom momente clankov, ktorych linky su na spodku tretej stranky tohto vlakna a pochopil som to takto:
jedine, co je dolezite pre akceleraciu auta je aktualny vykon motora, tym padom vykon na kolesach. Krutiaci moment s tym ma akurat to, ze nejaky je. Ze cez prevodovy pomer sa dostane nejaky krutiaci moment na kolesa. Preto sa s dizlami mnohym ludom lepsie jazdi, lebo maju pri nizkych otackach vzhladom na benzinove motory vyssi aktualny vykon (a tym padom a krutiaci moment, lebo vykon=krutiaci moment * otacky * nejaka konstanta).
To iste benzinove turbomotory - turbo sposobi, ze pri nizkych otackach ma motor vacsi vykon, nez motor bez turba. Krutiaci moment je druhotny udaj a bez otacok nepovie vobec nic, lebo bez nich sa nebude dat vypocitat vykon.
Je to tak?
precital som si vsetky tri diely o vykone/krutiacom momente clankov, ktorych linky su na spodku tretej stranky tohto vlakna a pochopil som to takto:
jedine, co je dolezite pre akceleraciu auta je aktualny vykon motora, tym padom vykon na kolesach. Krutiaci moment s tym ma akurat to, ze nejaky je. Ze cez prevodovy pomer sa dostane nejaky krutiaci moment na kolesa. Preto sa s dizlami mnohym ludom lepsie jazdi, lebo maju pri nizkych otackach vzhladom na benzinove motory vyssi aktualny vykon (a tym padom a krutiaci moment, lebo vykon=krutiaci moment * otacky * nejaka konstanta).
To iste benzinove turbomotory - turbo sposobi, ze pri nizkych otackach ma motor vacsi vykon, nez motor bez turba. Krutiaci moment je druhotny udaj a bez otacok nepovie vobec nic, lebo bez nich sa nebude dat vypocitat vykon.
Je to tak?
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simulacia zrychlovania
tak tak, vykon na kolese je to co ta taha dopreduDzefer píše:Je to tak?


- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Simulacia zrychlovania
Dzefer........nebylo by lepší pro zvýšení výkonu z nízkých otáček použít kompresor s následným připojením turba ve vyšších otáčkách ? To by bylo dělo hned od spodu otáček .Dzefer píše:back to the basics:
To iste benzinove turbomotory - turbo sposobi, ze pri nizkych otackach ma motor vacsi vykon, nez motor bez turba. Krutiaci moment je druhotny udaj a bez otacok nepovie vobec nic, lebo bez nich sa nebude dat vypocitat vykon.
Je to tak?
Turbo spíná až kolem 2tisíc ot.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Simulacia zrychlovania
2.0i :misoo píše: tak tak, vykon na kolese je to co ta taha dopredu![]()
Zrychlujem na dvojke, pri 2500 rpm mam na kolese 45 kW, zrychlenie je nejake. Roztocim motor az na vrchol vykonu - okolo 6000 rpm, na kolese mam 107 kW a zrychluje to pomalsie. Kua preco ? Ved 107 kW je predsa 2.3 x viac, nez 45 kW, takze aj zrychlenie by malo byt 2.3x vacsie.
2.0 TDCi :
dvojka, 2000 rpm - 65 kW, 4000 rpm - 100 kW, no zrychlenie opat mensie, nez pri 2000 rpm.
Tak kua PRECOOOO ?
Matys :
Nie je pravda, ze turbo "spina" pri 2000 otackach. To sa toci uz od volnobehu. No pri 2000 otackach motora pracuje s najvacsou ucinnostou

Kompaudne plnenie ma myslim aj napr. Fobia RS ci ine auta koncernu VW.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Simulacia zrychlovania
a co takhle odpor vzduchu čelní plochy při té rychlosti ? To odtlačí kdo ?
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Simulacia zrychlovania
matys :
Asi si si nevsimol, ze hovorim o akceleracii na dvojke, kde je maximalka okolo 100 km/h. A tam ten odpor nie je o tolko vacsi
Ak o tom pochybujes, prepocitaj si to cez vykon a zanedbaj odpor vzduchu ako aj ostatne pasivne odpory. Budes prekvapeny tak, ako bolo prekvapenych extremne vela ludi pred Tebou. Prepocet je jednoduchy, jeho podstatou je skutocnost, ze vykon je schopnost zmeny kinetickej energie za urcity cas. Takze majme Fofo II 2.0i o hmotnosti 1327 kg bez vodica :
Situacia 1 :
- otacky 4500/min (75/s)
- rychlost 61.5 km/h (17.08 m/s)
- vykon 88 kW
takze pre zistenie rychlosti po dt=0.1 sekundy zrychlovania :
- vychodzia kineticka energia E0=0.5mv^2, t. j. 193560 J
- pri vykone motora 88 kW za 0.1 sekundy je prirastok kinetickej energie 8800 J (P*dt), Ek=202360 J
- vypocitanej Ek zodpoveda rychlost 62.87 km/h (17.46 m/s)
- zrychlenie je teda dv/dt = 3.8 m/s^2
Situacia 2 :
- otacky 6000/min (100/s)
- rychlost 82 km/h (22.78 m/s)
- vykon 107 kW
- E0=344309 J
- Ek=E0+P/dt -> 355009 J
- vysledna rychlost pre Ek je teda 83.27 km/h (23.13 m/s)
- rozdielu rychlosti v case 0.1 sekundy teda zodpoveda zrychlenie 3.5 m/s^2
Z uvedeneho vidiet, ze zrychlenie pri maximalnom vykone motora je NIZSIE, nez pri maximalnom krutiacom momente toho isteho motora na tom istom prevode. V pripade dieslu je rozdiel podstatne vacsi, pretoze rozdiel medzi maximalnym krutiakom a krutiakom zodpovedajucim maximalnemu vykonu je vyraznejsi, nez pri benzinaku. Podotykam, ze su zanedbane VSETKY odpory. Ak by sa zaratal aerodynamicky odpor, rozdiel bude este vacsi.
Kde je v mojom vypocte chyba ? Preco auto na maximalny vykon zrychluje slabsie, nez na maximalny krutiak
?
Asi si si nevsimol, ze hovorim o akceleracii na dvojke, kde je maximalka okolo 100 km/h. A tam ten odpor nie je o tolko vacsi

Situacia 1 :
- otacky 4500/min (75/s)
- rychlost 61.5 km/h (17.08 m/s)
- vykon 88 kW
takze pre zistenie rychlosti po dt=0.1 sekundy zrychlovania :
- vychodzia kineticka energia E0=0.5mv^2, t. j. 193560 J
- pri vykone motora 88 kW za 0.1 sekundy je prirastok kinetickej energie 8800 J (P*dt), Ek=202360 J
- vypocitanej Ek zodpoveda rychlost 62.87 km/h (17.46 m/s)
- zrychlenie je teda dv/dt = 3.8 m/s^2
Situacia 2 :
- otacky 6000/min (100/s)
- rychlost 82 km/h (22.78 m/s)
- vykon 107 kW
- E0=344309 J
- Ek=E0+P/dt -> 355009 J
- vysledna rychlost pre Ek je teda 83.27 km/h (23.13 m/s)
- rozdielu rychlosti v case 0.1 sekundy teda zodpoveda zrychlenie 3.5 m/s^2
Z uvedeneho vidiet, ze zrychlenie pri maximalnom vykone motora je NIZSIE, nez pri maximalnom krutiacom momente toho isteho motora na tom istom prevode. V pripade dieslu je rozdiel podstatne vacsi, pretoze rozdiel medzi maximalnym krutiakom a krutiakom zodpovedajucim maximalnemu vykonu je vyraznejsi, nez pri benzinaku. Podotykam, ze su zanedbane VSETKY odpory. Ak by sa zaratal aerodynamicky odpor, rozdiel bude este vacsi.
Kde je v mojom vypocte chyba ? Preco auto na maximalny vykon zrychluje slabsie, nez na maximalny krutiak

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Simulacia zrychlovania
Pridavam situaciu 3 pre 2500 rpm :
- 2500/min (41.67/s)
- rychlost 34.17 km/h (9.49 m/s)
- vykon 45 kW
- E0=59755 J
- Ek=64255 J
- vysledna rychlost je 35.43 km/h (9.84 m/s)
- zrychlenie je 3.5 m/s^2
Ako vidiet, 2.0i je schopny zrychlovat uz na 2500 rpm rovnako, ako pri maximalnom vykone. Gratulacia motorarom od Forda !
- 2500/min (41.67/s)
- rychlost 34.17 km/h (9.49 m/s)
- vykon 45 kW
- E0=59755 J
- Ek=64255 J
- vysledna rychlost je 35.43 km/h (9.84 m/s)
- zrychlenie je 3.5 m/s^2
Ako vidiet, 2.0i je schopny zrychlovat uz na 2500 rpm rovnako, ako pri maximalnom vykone. Gratulacia motorarom od Forda !
Naposledy upravil(a) V12 dne 04.09.2010 15:45, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Simulacia zrychlovania
V12: no niekde tam chybu asi mas, lebo ked neuvazujes so ziadnymi stratami tak nevidim dovod, aby na koleso dostal pri otackach n2 (pri ktorych je vykon motora vacsi ako pri otackach n1) na kolesa mensi vykon, ako pri otackach n1. Na rovnakom prevodovom stupni samozrejme.
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simulacia zrychlovania
je to easy, pri nizsich otackach t.j. pri nizsej rychlosti mas mensi odpor vzduchu, ak ides rychlejsie t.j. si uz vo vyssich otackach, tlaci ta silnejsi protivietor, preto pre cca rovnake zrychlovanie potrebujes vyssi vykon. tak nejak si to myslel ?V12 píše: 2.0i :
Zrychlujem na dvojke, pri 2500 rpm mam na kolese 45 kW, zrychlenie je nejake. Roztocim motor az na vrchol vykonu - okolo 6000 rpm, na kolese mam 107 kW a zrychluje to pomalsie. Kua preco ? Ved 107 kW je predsa 2.3 x viac, nez 45 kW, takze aj zrychlenie by malo byt 2.3x vacsie.
2.0 TDCi :
dvojka, 2000 rpm - 65 kW, 4000 rpm - 100 kW, no zrychlenie opat mensie, nez pri 2000 rpm.
Tak kua PRECOOOO ?
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Simulacia zrychlovania
misoo :
Ano tak nejako, preto su tieto posledne vypocty so zanedbanim strat.
Ano tak nejako, preto su tieto posledne vypocty so zanedbanim strat.
Naposledy upravil(a) V12 dne 04.09.2010 16:02, celkem upraveno 2 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Simulacia zrychlovania
Dzefer :
Co je n1 a n2 ?
Co je n1 a n2 ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti