Stránka 6 z 19

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 26.11.2008 21:27
od Kent
Také mne překvapilo,že kontrolka žhavení u FF zhasne, ať je venku jakákoliv teplota, asi po jedné sekundě. U Escorta to bylo přibližně nepřímo úměrné teplotě, tj. když byl motor studený, tak svítila kontrolka déle, ale stejně jsem se řídil podle cvaknutí relátka, které cvakalo vždy až chvilku po zhasnutí kontrolky.
Zřejmě ročníky FF 2002 se takto chovají, soudím dle ostatních příspěvků..., že by novější ročníky už zase lépe indikovaly pravou dobu žhavení?
Měl bych ještě dotaz na kontrolu žhavících svíček. Dle Etzoldovi příručky "Jak na to?", se po odpojení baterie nejen vymaže registr závad motoru a též je pak nutné znovu zadat bezpečnostní kód rádia, ale je pak i nutné znovu naprogramovat řídící jednotku motoru a automatiku stahování oken. Tak se chci zeptat, co to obnáší, protože programovat řídící jednotku motoru opravdu neumím a ani nechci...

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 28.11.2008 09:57
od Pao
dovolte malý vstup....

Lidičkové...občas užívám k jízdě starého forda transita...najeto 750 tisíc km. Motor pořád jede - i když ne ja za mlada...ale o tom psát nechci.

Když je zima, startuje již velmi špatně!...jak to vyřešit? - začali jsme používat tzv. startovací spraye. (před startem se tento spray stříkne do sání - nesmí se moc!! ) a motor obvykle naskočí "lépe než v létě". Je to ale staré auto, tak se toho nebojím.

Použil někdy někdo takovouto metodu u TDCI ?? ...zkušenosti??? vhodné x nevhodné?

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 28.11.2008 13:31
od kurtak
zdravim, tak u me je to tak, at je leto ci zima kontrolka zhaveni mi zhasina porad stejne cca. 2 sekundy. mel jsem problemy uz pod 10 stupnu celsia - nekdy az na paty start mi to chytalo, tak jsem se nastval a juknul na zhavice 3 byli v haji - dal jsem novy a zadna zmena porad stejne. nekde na tomto foru jsem vycetl, ze to muze delat jeste slaba baterie a take starter :o , tak jsem koupil novou baterii a je pokoj - ne ze by to chytalo vzdy na poprve ale na podruhe vzdy, zatim zkouseno do minus 5 stupnu.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 02.12.2008 17:02
od t.dudis
Zdravím, tak zimní starty zatím pořád ok. Akorát jsem si všimnul, že po vypnutí motoru mi tam něco asi po třech vteřinách začne jakoby chrastit, je to takovej zvuk, jako když je něco roztočenýho a postupně se to zpomaluje než se to zastaví. Že by nějaký větrák? Myslím, že se to tu taky řešilo. Dělá to tu někomu taky a berete na to nějaký ohled?

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 02.12.2008 18:25
od pelen
Zhavici svicky zhavi podle teploty. Kontrolka zhasne drive a signalizuje jen moznost nastartovani. Svicky zhavi o neco dele - dozhavuji pro rovnomerny chod studeneho motoru.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 02.12.2008 20:20
od jur
Ja som postrehol velku zmenu pri studenom startovani ked som pri poslednej vymene oleja namiesto 5W40 dal 5W30 presne podla specifikacie Ford. Aj ked nebol nejaky velky problem pred tym nastartovat taraz to ide o poznanie lepsie.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 06.12.2008 18:13
od racetiger
t.dudis píše:Zdravím, tak zimní starty zatím pořád ok. Akorát jsem si všimnul, že po vypnutí motoru mi tam něco asi po třech vteřinách začne jakoby chrastit, je to takovej zvuk, jako když je něco roztočenýho a postupně se to zpomaluje než se to zastaví. Že by nějaký větrák? Myslím, že se to tu taky řešilo. Dělá to tu někomu taky a berete na to nějaký ohled?
Hm tak to mi kdysi delalo Scorpio,kdyz mi sikovny mechanik delal remenici a nedotahl ji a setrvacnosti se tam tocila podlozka(stesti ze se to neprotocilo),takze bych to docela resil.Vetrak bys videl na prvni pohled a hlavne je elektrickej takze setrvacnost tam asi moc ne.Pokud je to chrasteni kovoveho charakteru tak bych to vazne moc nepodcenoval aby tam nebylo neco volne

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 06.12.2008 18:20
od racetiger
Pao píše:dovolte malý vstup....
Lidičkové...občas užívám k jízdě starého forda transita...najeto 750 tisíc km. Motor pořád jede - i když ne ja za mlada...ale o tom psát nechci.
Když je zima, startuje již velmi špatně!...jak to vyřešit? - začali jsme používat tzv. startovací spraye. (před startem se tento spray stříkne do sání - nesmí se moc!! ) a motor obvykle naskočí "lépe než v létě". Je to ale staré auto, tak se toho nebojím.
Použil někdy někdo takovouto metodu u TDCI ?? ...zkušenosti??? vhodné x nevhodné?
Ten startovaci spray neni moc vhodny,dostane to dost velkou ranu(hlavne kdyz toho tam nafoukas vic) a muze se to projevit na klice nebo na cepu - vlastne to muze chytit i aniz je to stalcene od horka na zhavici(jednou mi to bouchlo v Pick-upu aniz bych tocil motorem,slo jen zhaveni a byla to rana jako z dela,fakt jsem se lekl.
U toho transita bych zkusil Eko-lube,Uno nestartvalo ani v lete (male tlaky) aplikovali jsem a i v mrazech chytlo.
Do Tdci nedoporucuji ani jednu tuto moznost - pokud nechyta a neni moc najeto videl bychto na zhaveni - a hlavne zmerit tlaky

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 06.12.2008 21:30
od alexino
tak zatím zima nikde, co se tyce zhaveni tak odvolavam co sem odvolal ... neni to tak ze by mi zhaveni zhaslo opravdu vzdy po dvou sekundach... vesmes se to asi meni podle toho jak dlouho auto stoji a jak je chladno, tak do tech 4 sekund... jinak potom otocim a hned motor naskoci, mooc spokojenost...

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 17.12.2008 14:33
od Vewehr
Pro ujasnění, asi budu za troubu, ale co je lepší - někdo píše startovat po cvaknutí relé, kdy se rozsvítí kontrolky (předpokládám, že vypnutím žhavení) a např. pelen, že svíčky dožhavují při běhu studeného motoru, tzn. startovat před cvaknutím :?:? Pročetl jsem toho hodně, ale jasná odpověď mi asi unikla.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 17.12.2008 18:03
od Kent
startovat po cvaknutí relé, kdy se rozsvítí kontrolky (předpokládám, že vypnutím žhavení)
...kontrolky po chvíli naopak zhasnou, až na olej a nabíjení. Zhasínání kontrolek se žhavením nemá moc společného (vyjma vlastní kontrolky žhavení samozřejmě).
Kontrolka žhavení po chvíli zhasne též, ale vlastní relé, které zajišťuje žhavení slabě cvakne až po chvíli. V tu chvíli je vhodné zkoušet startovat. V mrazu se mi osvědčilo nestartovat hned po prvním cvaknutí, ale až tak na potřetí.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 17.12.2008 18:37
od Vewehr
Sorry, myslel jsem rozjasnení podsvícení. Mám trochu hektickou službu :?. To, že se rozsvítí kontrolky a po chvíli zhasnou je jasný i mně :lol:. Ono i ta kontrolka žhavení s tím vlastně nemá moc společnýho. Na chvíli problikne a přitom to žhaví dýl (když nemáš v čudu 4 žhaviče jak do nedávna já :roll:). Trochu mě překvapuje, že už vlastně startuješ bez žhavení, páč relé odpadlo. Říkal jsem si, jestli by nebylo nejlepší jednou nechat do cvaknutí prohřát žhaviče a okolí a při druhým žhavení nastartovat, dokud jště žhaviče jedou, aby šla nafta na rozpálený.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 26.12.2008 19:44
od Kent
Trochu mě překvapuje, že už vlastně startuješ bez žhavení, páč relé odpadlo.
No začnu točit startérem přesně v okamžiku, kdy uslyším cvaknutí...konzultoval jsem tento postup s ing. strojaři, protože jsem si říkal, jestli to vůbec má smysl třikrát žhavit a pak startovat (jako jestli to mezitím nevychladne a nevyjde to nastejno, jenom s trápením akumulátoru) a dle jejich vyjádření se prostor těch válců určitě prohřeje na vyšší teplotu, než v případě jednoho žhavení a poté hned startování. No každopádně se teď teplota pohybuje kolem nuly a když to udělám tak, jak jsem popisoval, tak mi FF chytne nejpozději na čtvrté převalení a to už jsem ochotný akceptovat...HI.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 27.12.2008 21:32
od alexino
hmm, no ja teda startuju hned jak mi zhasne kontrolka zhaveni, nejaky cvakani teda nejak nevnimam, ted bylo u nas tak minus 3-4, motor naskoci okamzite

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 28.12.2008 12:26
od Marko
Tiez startujem hned po zhasnuti kontrolky zhavicov, ale zistil som ze hlavne je dolezite mat dobru baterku. Minuly rok som mal Vartu a auto startovalo aj pri vacsich mrazoch na brnk. Potom mi tam vo Ford servise vymenili nejaku "smejd" taliansku ,(vraj sa nemusim obavat bezne ju davaju do Fordov) a tento rok to uz citim na starte. Auto sice chyti na prve startovanie ale pretoci viackrat. Skusim zmenit sposob startovania ale velku sancu nevidim. Proste alfa a omega zimnych startov je BATERIA.