NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Moderátor:Quickie
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Bob Wolf » 24.09.2011 14:48

Miri píše:kompilace Rusko / Ukrajina - srpen 2011
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yKTemvEnRQc[/youtube]

EDIT: jedna česká, aneb nedání přednosti z vedlejší čas 1:08:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YQl_oqOPGbg[/youtube]

K té české - viník jasný - pitomec v červeném Favoritu (vjíždí na pozemní komunikaci z místa mimo pozemní komunikaci - tzn. povinnost dát přednost všem projíždějícím na pozemní komunikaci - a pokud neměl dostatečný rozhled, bylo jeho povinností si sjednat druhou osobu, která by si stoupla na kraj komunikace a ukázala by mu, až by měl volno k projetí, resp. k najetí na komunikaci).

Jinak ale upřímně k řidiči zbořené Oktávky - je mi ho sice líto a i podle záznamu to vypadá, že 50 km rychlost v obci neporušil - nicméně na tak nepřehledném místě měl jet podle mého názoru tak max. kolem 40 km/h - neboť pravidla hovoří jasně: "řidič je povinen přizpůsobit rychlost vozidla tak, aby stačil zastavit na vzdálenost, na kterou má rozhled" - jedno ze základních pravidel silničního zákona). Pokud by jel o trošku nižší rychlostí, tak by při tvrdém brzdění a rovných předních kolech stačil před tím hovadem ve Favoritu zastavit.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Bob Wolf » 24.09.2011 14:55

gines píše:moc hustý

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CbHOvNk0 ... r_embedded#![/youtube]

Celkem síla, nicméně opět "drobná" chyba i na straně řidiče, který měl v autě kameru a přišel ke všemu jako slepý k houslím - při rychlosti střetu vozidel před ním (odhadem z videa kolem 120 km/h) je jasně vidět, jakou malou vzdálenost měl od bílého vozidla před sebou, do kterého se trefil ten viník z protisměru - i bez složitých propočtů vzdálenosti tam byla ta vzájemná vzdálenost odstupu cca 1 sec. - při dodržení odstupu za použití osvědčeného pravidla 2 sekund by to řidič ve vozidle s kamerou pravděpodobně dobrzdil.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od georgi » 24.09.2011 15:00

Ee - pozri na 0:45 je na krajnici znacka, od okamihu ked prejde okolo nej biele auto by som odstup odhadol na ~3 sekundy.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Bob Wolf » 24.09.2011 16:24

georgi píše:Ee - pozri na 0:45 je na krajnici znacka, od okamihu ked prejde okolo nej biele auto by som odstup odhadol na ~3 sekundy.
Okamžik prvního střetu vozidel = čas záznamu 52 sec
Okamžik druhého střetu (vozidlo s kamerou) = čas záznamu cca 53 až 53,5 sec.

Nejefektivněji brzdící vozidla (myslím běžné cestovní automobily, ne závodní speciály) dokážou při tvrdém brzdění zabrzdit (na suchu) ze 100 km/h do 0 km/h na cca 35 metrech. Nutností k tomuto výkonu je blesková reakce řidiče v kombinaci s naprosto nejrychlejším a nejtvrdším stlačením brzdového pedálu, při rovných kolech.

Při 120 km/h to bude za těchto podmínek kolem cca 38 - 40 metrů.

"Běžný řidič" ve standardním autě se při 120 km/h dostane tipuji na cca 60 metrů, než bude jeho auto stát.

Podle mně je ze záznamu patrné, že auta byla od sebe odhadem cca 70 metrů. To by mohlo teoreticky k zastavení stačit. Ale základní chybou podle mne bylo to, že řidič v autě s kamerou buď:

1. nebyl koncentrovaný na jízdu a neuměl dostatečně tvrdě (panicky) brzdit

nebo

2. při úrovni jeho koncentrace a "umění" panicky brzdit neměl prostě dostatečně dlouhou vzdálenost k zastavení

A k tomu jen opět dodávám - "řidič je povinen přizpůsobit rychlost vozidla tak, aby stačil zastavit na vzdálenost, na kterou má rozhled" - v tomto případě bych to modifikoval "musím vždy udržet vzdálenost od přede mnou jedoucího vozidla tak, abych v případě jeho náhlého zastavení byl schopen bezpečně zabrzdit".

Protože v této situaci je to náraz aut přede mnou, jindy to ale může být zvíře nebo malé dítě, které mi náhle vběhne do vozovky.

A to, že na českých silnicích aktuálně odhadem 80% řidičů nedodržuje bezpečnou vzdálenost (a z nich 30% se lepí na kufr toho před sebou jako hovado, a to i v rychlostech nad 100 km/h) je bohužel realita.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Blackhawk » 24.09.2011 17:36

Inak na viacerych videach je vidiet, ze vodici celkom malo trubia, ja akonahle vidim nejaky potencial krizovej situacie, uz si pripravujem ruky na trubenie a musim povedat, ze to zoparkrat pomohlo aby sa druhe auto zpamatovalo.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od foki » 24.09.2011 20:17

co jsem to zkousel tak cas je 0:51 cimz jsou to cca 2 sec pri 100km /h urazi za sec 27 metru cili tam mel cca 60metru na zastaveni jak pise bob , ale musel by reagovat okamzite jiz kdyz videl to auto vybocovat . snazil se mu sice vyhnout ale to je proste pud sebezachovy nez bude brzdit tak se bude snazit vyhnout .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Wapelinhu
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 968
Registrován: 10.08.2009 23:52
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Wapelinhu » 25.09.2011 14:49

je sice hezký co tu píšete, ale kdo z vás tak jezdí?? tak strašně zodpovědně, podle všech pravidel a zásad .... ?? :-)
Ford Focus Titanium, 5dver., 1.6 TDCI, 80kw., rv. 2008, černá metalíza
Obrázek
Obrázek

předchozí auto: ford focus 1.8D., 66KW., r.v 2000., třídvéř

Uživatelský avatar
Zdwora
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3001
Registrován: 26.07.2009 15:07
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Zdwora » 25.09.2011 15:08

Tak zrovna dodrzovani bezecny vzdalenosti (samozrejme plus minus v rozumnejch mezich) bych nevidel jako problem :nixw:
"Vysmivam se do ksichtu vsem nechapavejm k0k0tum!" by Řezník

Obrázek

PeS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 836
Registrován: 01.08.2008 20:07

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od PeS » 25.09.2011 23:11

Bob Wolf píše: Jinak ale upřímně k řidiči zbořené Oktávky - je mi ho sice líto a i podle záznamu to vypadá, že 50 km rychlost v obci neporušil - nicméně na tak nepřehledném místě měl jet podle mého názoru tak max. kolem 40 km/h - neboť pravidla hovoří jasně: "řidič je povinen přizpůsobit rychlost vozidla tak, aby stačil zastavit na vzdálenost, na kterou má rozhled" - jedno ze základních pravidel silničního zákona). Pokud by jel o trošku nižší rychlostí, tak by při tvrdém brzdění a rovných předních kolech stačil před tím hovadem ve Favoritu zastavit.
To se mýlíš - on čekal rozumnou reakci řidiče Favoritu a proto hned nebrzdil ale rozhodl se vyhnout do levého pruhu. Oprávněně předpokládal že když ho uvidí že mu tu přednost dá. Ale v tom faku asi seděl nějaký přestárlý poloslepý.

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Bob Wolf » 26.09.2011 09:10

PeS píše:
Bob Wolf píše: Jinak ale upřímně k řidiči zbořené Oktávky - je mi ho sice líto a i podle záznamu to vypadá, že 50 km rychlost v obci neporušil - nicméně na tak nepřehledném místě měl jet podle mého názoru tak max. kolem 40 km/h - neboť pravidla hovoří jasně: "řidič je povinen přizpůsobit rychlost vozidla tak, aby stačil zastavit na vzdálenost, na kterou má rozhled" - jedno ze základních pravidel silničního zákona). Pokud by jel o trošku nižší rychlostí, tak by při tvrdém brzdění a rovných předních kolech stačil před tím hovadem ve Favoritu zastavit.
To se mýlíš - on čekal rozumnou reakci řidiče Favoritu a proto hned nebrzdil ale rozhodl se vyhnout do levého pruhu. Oprávněně předpokládal že když ho uvidí že mu tu přednost dá. Ale v tom faku asi seděl nějaký přestárlý poloslepý.

Souhlasím - řidič oktávky měl prostě smůlu, protože ze 2 možností, které v daný okamžik teoreticky měl (vyhnout se Favoritu zleva nebo to ubrzdit ve svém jízdním pruhu a zůstat stát před ním) si vybral v danou chvíli tu možnost - z jeho pohledu - optimálnější a snažil se ho objet zleva. Bohužel nemohl předpokládat, že ten pitomec ve Favoritu ho neuvidí, pojede dál a do toho levého pruhu mu najede..... takže tato možnost se ukázala ve finále jako ta horší.

Ale budu se znovu opakovat - při té rychlosti Oktávky neměl podle mne její řidič šanci to před tím Favoritem dobrzdit - možná i to si v té chvíli uvědomil a proto se rozhodl objet jej zleva.

Prostě po obcích v takovýchto nepřehledných zatáčkách, kam nemám šanci vidět, co se tam v ní (nebo za ní) děje je podle mne nezbytné jet 40 nebo 30, a pokud mi tam znenadání vlítne bába s nůší nebo slepý důchodce který se před tím, než vleze do silnice, ani nerozhlédne, tak to prostě v klidu a bez ztráty květinky ubrzdím :palec_nahoru:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od petersbond » 26.09.2011 09:49

Sry za OT, ale nejni ten favorit feliciééééé ? :mrgreen:
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

PeS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 836
Registrován: 01.08.2008 20:07

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od PeS » 26.09.2011 21:36

Bob Wolf píše: Prostě po obcích v takovýchto nepřehledných zatáčkách, kam nemám šanci vidět, co se tam v ní (nebo za ní) děje je podle mne nezbytné jet 40 nebo 30, a pokud mi tam znenadání vlítne bába s nůší nebo slepý důchodce který se před tím, než vleze do silnice, ani nerozhlédne, tak to prostě v klidu a bez ztráty květinky ubrzdím :palec_nahoru:
Prohlédl jsem si to video ještě jednou a myslím že vůbec nejel rychle a že by to v pohodě ubrzdil kdyby chtěl . Uvědom si že ty to vidíš z pohledu kamery o 25 metrů dál takže v místě kde je kamera v zatáčce on je za zatáčkou a vidí feldu (sorry ne fako) jak stojí mimo silnici čumákem k silnici (ta felda se začala rozjíždět až když se kamera dostala za zatáčku). Přece kvůli tomu nezačne brzdit když je na hlavní, to bys musel brzdit pořád, k čemu by pak ta hlavní byla. Když mu pak těsně před autem felda vyjela do silnice tak už to ubrzdit nemohl a stočil to aby ho nezabil, ale stejně si myslím že to nemohl předvídat, to by pak musel na hlavní brzdit vždy když vidí přijíždět někoho z vedlejší protože by mu třeba nemusel dát přednost.

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Bob Wolf » 27.09.2011 20:14

Nesouhlasím - dle časů na záznamu:

čas 1:12 = viník stojí mimo komunikaci, poškozený v Oktávce jej vidí stát
čas 1:13,5 = viník vjíždí na komunikaci (vozidlo je za krajnicí předními koly), poškozený nereaguje
čas 1:14,5 = viník je v komunikaci již cca 1/2 vozidla, poškozený začíná brzdit a současně zatáčet vlevo
čas 1:15 = přibližný okamžik střetu vozidel

Vzdálenost mezi poškozeným a viníkem v okamžiku, kdy je již nepochybné, že viník nečumí a je v komunikaci najetý (poškozený v tuto chvílí míjí konec plotu u domu na pravé straně) je dle záznamu odhadem max. 15 metrů. Časově se tedy jedná o cca 1,5 sec. od okamžiku vlastního vjezdu viníka do vozovky do okamžiku střetu obou vozidel.

Pro reakční dobu obyčejného řidiče na podnět plus reakční doba brzd (náběh brzdového systému, doba prodlevy brzd - max 0,6 sec) se v odborné literatuře počítá úhrnem zhruba 1 sec. Po tuto dobu vozidlo jede a nic se neděje s rychlostí jízdy. Teprve po této cca 1 sec. - pokud brzdíme tvrdě a s přímými koly - začíná vlastní decerelace (zpomalování) vozidla.

Převedeno na "legální rychlosti v uzavřené obci" - jedeme-li předepsanou rychlostí 50km/hod. , je reakční doba řidiče a prodleva brzd cca 14 m - teprve potom začíná vlastní brzdná dráha (která činí do úplného zastavení vozidla na suchu cca dalších 14 metrů).

Převedeno na tento diskutovaný případ - reakční doba řidiče Oktávky plus prodleva jeho brzd je tedy v podstatě shodná se vzdáleností, v jaké byl viník vzdálený od Oktávky v okamžiku, kdy začal vjíždět do komunikace (cca 15 metrů). Tzn., že až teprve těsně před okamžikem nárazu obou vozidel začala Oktávka fakticky zpomalovat.........

S těmito obecně citovanými hodnotami přímo souvisí i bezpečná vzdálenost mezi vozidly - aby bylo možné včas reagovat na náhlou překážku na vozovce, doporučuje se "zlaté pravidlo odstupu" min. 2 sec., což je při 50 km/hod. minimálně cca 28 m.

Z tohoto pohledu tedy spočítáme, že 28 m - 15 m (vzdálenost v našem případě) = 13 m

A o těchto 13 chybějících metrů v tomto případě tedy jde - je to v podstatě totožná vzdálenost, kterou měl od místa střetu druhý řidič s kamerou - který před místem střetu bezpečně dobrzdil.

Jinak obecně k místu nehody - v podstatě v celém úseku je plná čára, navíc za poslední křižovatkou vlevo je zrcadlo, zlepšující nepřehledný výhled. Ten úsek je nebezpečný a divím se, že tam nedali alespoň menší omezení rychlosti (třeba na 40 km/h).

Shrnuto - viník je debil a poškozený v Oktávce jel bohužel i v případě dodržení teoretických 50 km/h v daném úseku a daném okamžiku příliš rychle nato, aby mohl bezpečně reagovat na cokoliv, co mu v dané vzdálenosti 15 metrů vjede do vozovky. Při 50 km/h je reakční doba řidiče a brzd cca 14 metrů a následná vlastní brzdná dráha dalších 14 metrů - dohromady cca 28 metrů (za sucha). Pokud mi tedy v této rychlosti cokoliv vleze před auto pod touto vzdáleností, nemám šanci to nikdy dobrzdit. Maximálně to můžu zkusit objet, ale to se Oktávce bohužel nepodařilo.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Zdwora
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3001
Registrován: 26.07.2009 15:07
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Zdwora » 27.09.2011 20:33

Na zaklade tohodle vlakna sem zacal kontrolovat rozestupy, ktery si nechavam od auta pred sebou. Vzdycky jsem jezdil tak od oka, a kdyz sem to zacal (opet teda od oka) pocitat tak jezdim s +- 3s odstupem, takze sem slusnak 8)

Ad ostatni diskuze... Zalezi na vlastnim filosofickem postoji k takovymdle situacim. Podle me nema smysl resit oktavkare jak jel rychle (nerikam ze to tak neprehledny zatacky bych nespomalil, ja urcite), protoze kdyby pan ve faku dodrzoval dopravni predpisy zadna krizova situace natoz nehoda by se resit nemusela. :nixw: Samozrejme tu je stale ve vzduchu otazka, jak moc si byl jistej, ze po tom chodniku kam hupsnul nikdo nejde, jestli tam mohl nebo nemohl videt atd... To muze zrejme zodpovedet jen on sam...
"Vysmivam se do ksichtu vsem nechapavejm k0k0tum!" by Řezník

Obrázek

Uživatelský avatar
Wapelinhu
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 968
Registrován: 10.08.2009 23:52
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: NEHODY / skoro nehody - onboard videa a kompilace

Příspěvek od Wapelinhu » 28.09.2011 14:24

to abych jezdil ve městě 30 a měl smrt v očích..... viník je jasnej..
Ford Focus Titanium, 5dver., 1.6 TDCI, 80kw., rv. 2008, černá metalíza
Obrázek
Obrázek

předchozí auto: ford focus 1.8D., 66KW., r.v 2000., třídvéř

Odpovědět

Zpět na „.. aneb co nelze nikam zařadit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host