Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od V12 » 29.03.2014 20:24

Ja som nedal rozhodnutie, iba vysledok merania. A to je kua rozdiel.
Pred tyzdnom boli ine teploty a mohol sa Ti aktivovat predohrev vody (ak ho mas), dnes ale nie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od cereus » 29.03.2014 21:01

Komi, ked si mal po 5 km 90 stupnov, to sposobila pravdepodobne regeneracia. Tiez sa mi to obcas stane. Chodim kazdy den tou istou trasou a voda sa zohrieva pri podobnej teplote vzduchu takmer rovnako. Ale ked sa spusti regeneracia, voda je zohriata ovela rychlejsie ako normalne. A ze sa mi to nestalo jeden krat. Pri beznej jazde sa to zohrieva takmer rovnako pri kazdej jazde. Aspon ja to tak mam.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od Komi » 29.03.2014 23:11

1. tak kedy mam regeneraciu , to viem presne - minulu sobotu som mal okolo Sobotista, zajtra ocakavam okolo Senice...
2. kazdy normalny majitel dieslaka pred STK a EK prefukne vyfuk aby sa to nemuselo diat pri kontrole na stolici a zbytocne sa takto nezvysoval pocet merani z volnobehu na obmedzovac
...ze toto nepochopil V12 z toho som hodne prekvapeny...jedine snad ze by oslavoval moje meniny, ci ?
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od V12 » 30.03.2014 11:15

Ahaaaa, STK, nejako som tu zmienku o nej ignoroval :oops: Potom je to jasne :twisted: Tiez som pred EK/STK vypaloval pavukov...

Triasli sa mi kolena pri predstave, ze volby vyhra ten demagogicky komunista a to ovplyvnovalo cistotu mojho usudku :mrgreen:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od cereus » 30.03.2014 21:08

Tak ked tomu nakladas, samozrejme, ze sa to zohreje rychlejsie. Ale nehovor, ze pri pokojnej "zohrievacej jazde" sa raz zohreje po 5 km a inokedy po 10 km. Myslim pri podobnej teplote a plynulej jazde, nie nejake postavanie v kolone.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

cihak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 31.12.2013 18:29

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od cihak » 31.03.2014 15:11

cihak píše:Máte někdo zkušenosti po kolika km se zahřeje na provozní teplotu 1.8 TDCi oproti 2.0 TDCi.
A jaké je skutečné srovnání spotřeby u kombíka na okrskách mezi těmito motory?
Vrtá mi hlavou :irre: , jestli 2litr, když je novější koncepce, je v provozní teplotě dřív než 1.8,
která je staršího ražení. A nebo ne kvůli obsahu a výkonu? :nixw:

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od phofy » 31.03.2014 17:01

Hlavně 1.8 má litinový blok tak ten se taky dýl ohřívá než hliník

Uživatelský avatar
BobocoCZ
Příspěvky: 1
Registrován: 15.11.2014 20:20

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od BobocoCZ » 15.11.2014 22:32

Nazdar Fokusáci :) Tak nějak tu prolejzám témata a rozkoukávám se, nakonec jsem si řekl, že takhle při večeru přispěju aspoň sem :).

Před rokem a půl jsem si koupil FoFo 1.8 TDCi r.v. 11/2007. Je to třídvéřko, tmavěmodrá metla, přímo od Ford Dealera se serviskou, po prvním majiteli z Nizozemí. Nájezd 90 000km, pěkná výbava včetně vyhřívanýho skla, tempomatu, klimy a taky například příplatkový sportovní brzdy nebo výztuha předního nárazníku (ve velkým techničáku je přímo zmíněná verze SPORT, ale to asi tak úplně pravda není, nevím, nepídil jsem se po tom). Auto absolutně bez koroze, všechno orig. díly (například fungl nové přední kotouče s deskama i zadní desky). S odpočtem DPH mě vyšel na necelých 100 000,- CZK.

Dnes mám najeto za rok a půl 50 000km, celkem tedy 140 000km. O auto se starám, naftu beru pouze na Benzině, někdy na Agipu, občas prémiovou, tak nějak to střídám. Nezanedbávám údržbu (vedu dál servisní knížku), olej, filtry, rozhejbaný brzdy atd... Motor má už asi 10tis upravený mapy - tedy klasickej chip (já vím, no, teď hurá do mě :D). Reálně by měl teď mít kolem 140 koníků. Bylo to hned poznat, odezva na plyn, větší rezerva při předjíždění, přitom spotřeba stejná ne-li nižší ....

Ale k tématu. Za těch najetých 50 000km jsem měnil akorát prasklou gumovou hadici od turba a nedávno jsem kupoval novou baterku. Jinak jen olej, filtry. Už když jsem si auto přivezl, při sešlápnutí spojky je slyšet spojkový ložisko nebo ložisko na převodovce, ale chlapi v servise říkali, ať to neřeším, že na tu spojku, minimálně 40k ještě najezdím. Zatím jsem najezdil 50k a dělá to pořád stejně :D

Spotřeba město a okresky s tím, že jednou jedu na prasáka a jednou úsporně nikdy nejde přes 6 litrů, spíš jsem pořád kolem 5. Průměrně asi 5,3l podle počítače, reálně spíš tak 5,5. Ale když se fakt hlídám, dá se jet dálka bez problému i pod 4l. Zas je ale blbost kvůli nějakým desetinkám podtáčet motor atd. Ale umí to :)

Takže na motor zatím nadávat fakt nemůžu. Loni jsem i se starou původní baterkou neměl problém odjet od baráku v -19°C, ani toho bych se teda nebál pokud člověk zrovna někde nechytí mizernou naftu.

Co se dalších věcí týče, o auto se přede mnou někdo zřejmě fakt staral. Koupil jsem ho s novýma brzdama a ty stále vypadaj jako nový :) Zadní jsou na to už trošičku hůř, ale koukal jsem, že i Brembo kotouče na tohle stojej doslova pár korun (jestli se nepletu okolo 1200,-), takže je tam asi příští rok dám. Lak je na to místama hůř hlavně od kamínků a dvěří aut, co občas parkují vedle mě :-/. Ale koroze zatím prakticky žádná, další plus.

Co ale musím neskutečně pochválit je podvozek nejen pro jeho perfektní vlastnosti na silnici, ale hlavně pro jeho výdrž. Bydlím na takovým kopci a k baráku mi vede naprosto příšerná kamenitá cesta, se kterou se toho bohužel nic moc nedá dělat. Tuhle cestu FoFo statečně zdolává minimálně 2x denně a v jakým stavu je podvozek na 140 000? Pořád super, tlumiče fungujou, nikde nic nemlátí, můžu srovnat s Peugeotem 307SW kterej měl podvozek s daleko menším nájezdem kilometrů naprosto na odpis, u Suzuki Balena jsem po roce měnil tlumiče, po dalším roce byly opět v háji (a nejen ony), tak jsem pak měnil auto ....

K negativům .... že mi furt někdo říká jak jsem blbej, že jsem si koupil Forda :D ... ale pokud mám bejt vážnej, tak jen polupávání v interiéru (v palubovce). Občas je to nepříjemný a jde to někde zevnitř, montovat to celý kvůli tmou vážně nebudu.... občas se i ozvou plasty vzadu, ale s těma se něco dělat dá, až mi dojde trpělivost a budu na to mít chuť :)

Časem mě určitě čeká ta slavná dvojhmota a spojka, ještě s altíkem mě v servisu strašej, ale jsem zvědav kolik toho ještě najedu bez nějakých větších investic. Zatím mi dělá radost a můžu 1.8 TDCi jednoznačně doporučit, jako s každou oturbenou naftou to jen chce držet se pár zásad:

1) původ auta a reálné kilometry - jak je tohle špatně, nepomůžou ani všichni svatí
2) kvalitní nafta, olej, servis. - Olej ideálně měnit po 10 000km, nezapomínat na palivovej filtr jedou za čas atd.
3) způsob jízdy - Motor nepodtáčet, nakládat mu pouze když je zahřátej - za studena fakt s citem !!! A obzvlášť v zimě. Nekašlat na žhavení! Taky, když někde se svým hupr čupr "turbo voeee" vozítkem závodím a přes ručku to zapíchnu u Tesca mezi dvě Ochcávky, tak hned nechcípám motor !!! Nechat minutku ještě nastartováno, turbo se musí ochladit atd. Nesmírně důležitá věc pokud má člověk těžší nohu na plynu.
4) nesmát se ostatním co nemají tak super auto, protože jinak bude Váš FoFo omlácenej od dveří nepřátelských vozidel a poškrábán klíči nepřejících majitelů ostatních aut :D :D :D

Při výběru FoFa přeju šťastnou ruku a všem ostatním majitelům hodně pohodových kilometrů bez nehod a neplánovaných výdajů :)
FoFo 1.8 TDCi Hatchback r.v. 2007. Můj kámoš do nepohody :D

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti