Stránka 6 z 44
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 08.12.2014 13:54
od enjoy
Napsal jsem, že by si měl dát pán facku sám. Ne, že bych mu já nafackoval.
ps:že dělá svojí práci, to je asi fakt. Bulvární fotograf taky dělá jenom svojí praci atd.. Někteří lidé, ač jenom dělají svojí práci, by opravdu potřebovali manuální restart.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 08.12.2014 14:10
od PapoS
Bojim sa ze posielanie majlov so staznostou je len strata casu. Tu sa hlavne treba rozhodnut ze idem to riesit alebo pockam. A ked to idem riesit tak s maximalnou razanciou v medziach zakona.
31. den po zacati opravy Odstupenie od zmluvy - 2 tyzdne - predzalobna vyzva - 2 tyzdne - sud.
Ked to takto bude robit 90% ludi, tak potom zacnu zaberat aj staznosti majlom.
Ja ked som predaval stare a kupoval nove auto som si zaplatil poistenie pravnej ochrany, to je na auto nejakych 10E mesacne a mas pravnika v cene.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 08.12.2014 15:35
od Nicco
Žiri, daj to medii. Ked sa nechces prezentovat v spravach na Nove, tak staci mail do Sveta Motoru. Vaculik to poriesi a bude rad, je to jeho oblubena znacka a aspon si uz oddychne od Skodovky - my co to citame, tiez

Po demontazi 2.0TDI s 500tis.km tam bude Mondeo s 86tis km a KO motorom, na SkodaHome.cz usporiadaju predvianocnu party zdarma pre kazdeho s klucmi Ford
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 08.12.2014 20:15
od C4R3W
PapoS: Pote, co jsem v tomhle bananistanu neco podobnyho absolvoval, skutecne zbejva jen to, aby to udelal uplne kazdej

Apropos, pravni vztah ma Ziri s dealerem, ne s importerem, takze by musel jit po nich...
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 17.12.2014 21:27
od Žiri
Od 5.12. jezdím opět ve svém Mondíku! Čtyřicátý sedmý den od předání do servisu jsem se tedy dočkal, zcela vyřízená reklamace byla ale až 11.12., kdy jsem dostal zpět zálohu na vstřiky (psal jsem o tom na str. 5) a zaplatil 6000,- za náhradní vozidlo. Servis uznal, že nemohu za délku opravy a navrhnul mi poplatek za dvacet dnů. Dle uzavřené smlouvy jsem měl platit 300,- za den, to by bylo nějakých 14100,- Kč!
Přístup servisu CarsMorava Olomouc oceňuji!
Za 13600,- Kč (2x Ford Extra 12 a náhradní vozidlo) mám nový polomotor, hlavu, rozvody, vodní pumpu, vstřiky a olejovou náplň a to opět 5W30! Bohužel jsem si o tom v předstihu zapoměl s technikem pokecat! Jen mi řekl, ať příjdu na výměnu v původním termínu v červnu 2015. To bude mít olej počítám takových 12000 km.
Mondík má nyní najeto 86000 km, s motorem začínám od nuly. Se starým jsem jezdil v průměru za 7l, nyní to je 7,8. Ze zkušenosti však vím, že po takových 5000 km se to upraví na původní hodnotu - starej motor jsem týden po koupi auta zajížděl po Německu a Francii s nájezdem 4700 km. Při odjezdu byla spotřeba také kolem osmi a po návratu již 7l/100km! Pravda, u nás ty trasy budou kratší a převážně v zimním období.
Po všem tom čekání je nakonec ten konec dobrý a nemíním se tím dále zabývat!
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 09:40
od Atlis
Ja od zaciatku davam 5W30 a nikdy by som 5W20 neriskoval. Naviac Formula F nie je nijak vynimocne dobry motor. Ja osobne dawam iba Millers Oils.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 10:21
od Nicco
S Millersom neriskujes? Ma Ford specifikaciu?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 10:23
od Anduril
Pokud vyrobce predepisuje nejaky olej a je uplne jedno jaky, tak tam proste v tom aute musi fungovat, i kdyby to byla stolni lukana. Pokud vinou oleje neco odejde, neni to problem zakaznika, ze tam nelil na svuj ucet jiny, treba lepsi, olej, ale chyba vyrobce, ze urcil olej spatny.
Davam, resp. servis, od zacatku predepsany 5W20 a zatim bez potizi, olej mi to nezere.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 14:11
od Atlis
@Nikko - Millers samozrejme normu Ford splna a parametre ma podstatne lepsie ako Formula F
@Anduril - to ja nespochybnujem. Co neznamena, ze neexistuju lepsie oleje, ktore motor chrania podstatne lepsie.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 14:18
od stano.
Ktore parametre ma lepsie?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 14:30
od Atlis
Millers Oils 5w30
Specific Gravity (at 15°C) 0.858
Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 11.25
Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 67.9
Viscosity Index 159
Pour Point (°C) -42
Flash Point (°C) >200
Cold Crank Viscosity (cP) 6,600
Formula F 5w30
Specific Gravity (at 15°C) 0.851
Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 12.0
Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 70
Viscosity Index 169
Pour Point (°C) -42
Flash Point (°C) 202
Cold Crank Viscosity (cP) 5,800
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 15:08
od fofok
Kolik za toho millera chtěj.Vidím to spíš jako dobrej marketing s milionem přípon jako premium,longlife,extreme,brutal,nano,drive,eco, a zbytečně vyhozený peníze.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 15:32
od Nicco
Viem, ze Tibi ho tiez pouziva.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 16:00
od Atlis
@fofok - menej ako výmena polovice motora.
@Nicco - prakticky všetci čo majú ladený 1.6EB v PL jazdia na Millers. Nikto by neriskoval prehrievanie motora pri vyššej zaťaži kvôli horšiemu oleju. Moje auto vyšlo z fabriky z 5w30, núkali mi 5w20. Ani náhodou.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 23.03.2015 18:40
od rofek
Oleje aj ine vyrobky od Millers tiez pouzivam uz nejaky ten cas, i ked 5l 5w30 vo verzii "nanodrive" stoji cca 2x viac ako formula od fordu. S tymto olejom (EE longlife) som odjazdil jeden interval vymeny a motor mal hladsi chod na volnobeh za studena aj zahriaty a pocitovo isiel ochotnejsie do otacok nez predtym s formulou e/f. mal by tiez vdaka nano-prisadam dramaticky znizit trenie, a to hlavne studeneho motora.
Na fore 3w-tecka-oleje-tecka-cz niektori uzivatelia namerali aj znizenie spotreby o 2-3 dcl na sto km... osobne som to exaktne neporovnaval, ale trufnem si tvrdit ze min. 1 dcl to moze byt a to by pri 15 tis. intervale predstavovalo usporu 15 l benzinu, co je uz zaujimave aj ekonomicky.
V prevodovke (mtx75) mam tiez olej od millersa, pouzivam aj ich aditivum do benzinu - malo by pridavat az 2 oktany. Aktualne jazdim s lacnejsou a obycajnejsou verziou bez nano zlozky (XF longlife), kt. som kupoval za dobru cenu so zlavou. mam cca 4 tis. km do vymeny a vratim sa naspat k nano verzii, obycajnejsiu budem pouzivat nadalej pre motor 1.4 vo fusione.
Tento vyrobca ma este jednu verziu pre fordacke motory, kt. aj cenovo konkuruje formule od fordu, vola sa Trident. To by som chapal ako ekvivalent, teda splnuje predpisanu normu vyrobcu. Vyssie menovane verzie XF a EE potom normu prekracuju, resp. vysoko prekracuju.
Millers je relativne mala rodinna firma (iba cca 110 zamestnancov), kt. si zaklada na kvalitnych surovinach a postupoch a na investíciach do vyvoja. Oleje pre automotive nepredstavuju pre nich "core" biznis, aj to prispieva k tomu, ze si ich dovolia predavat za relativne vyssie ceny.
dost mimo do temy vadneho piestu, kt. olej urcite nesposobil... tak uz dost OT