a nebude to tím že má astra nadváhu a jinak poskládanou převodovku?zahri píše:euronormy a inziniery si mozu hovorit co chcu ale objem nenahradis nicim.. otec ma 1.4 astru ja 1.6 focus oba benziny a je to citit.. tam kde ja s autom osadenym 4-5 os idem na 3jku tam fotrik musi roztahovat s 3-5os 2jku
Atmosféra vs. downsizing motory
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: atmosfera vs. turbo
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: atmosfera vs. turbo
S tou astrou, nechapu, cemu se jako zahri divi..tak 1.4 bez turba je samozrejme mene, nez 1.6 bez turba .. co ma jako byt
Pripada mi, jak kdyby zahri "objevil kolo" .. jinak si nedovedu vysvetlit, proc tak zasne nad tim, ze atmosfericky motor s vetsim objemem jede lepe, nez atmosfericky motor s mensim objemem .. at uz jde o auto nebo o motorku
Ale vsechno tohle nema s turbem nic spolecneho.


-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13522
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: atmosfera vs. turbo
Rozdiel v objeme atmosfer je to pekne vidiet pri porovnani jednotkoveho Focusu 1,6 a 1,8. Prevodovka rovnaka, hmotnost (az na motor) rovnaka, 1,6 ma len o par kW papierovo nizsi vykon. Ale zatah 1,8 od nizsich otacok je citelny. Ako som uz spominal, ked ale postavime k tomu 1,0 EcoBoost, vyhrava.
Podobne su na tom dnesne atmosfery, napriklad 1,4 a 1,6 od Hyundai, Kia a ostatnych. Papierevo 3-ciferne cislo koni. Ale pri skoro 6000ot/min. V nizsich otackach je to este horsie ako Favorit, kedze to ma dvojnasobnu hmotnost. Favorit ale cez 4000ot/min viac netahal, tieto nove ano. Nastastie, aspon sa s tym da ako-tak predbiehat.
Takze ano, objem sa neda nahradit. Ked porovnavame porovnatelne. Povedat, ze objem sa nenahradi pri porovnavani turbo+maloobjemovy motor s atmosferou je
Podobne su na tom dnesne atmosfery, napriklad 1,4 a 1,6 od Hyundai, Kia a ostatnych. Papierevo 3-ciferne cislo koni. Ale pri skoro 6000ot/min. V nizsich otackach je to este horsie ako Favorit, kedze to ma dvojnasobnu hmotnost. Favorit ale cez 4000ot/min viac netahal, tieto nove ano. Nastastie, aspon sa s tym da ako-tak predbiehat.
Takze ano, objem sa neda nahradit. Ked porovnavame porovnatelne. Povedat, ze objem sa nenahradi pri porovnavani turbo+maloobjemovy motor s atmosferou je

-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: atmosfera vs. turbo
Když budou dva motory stejného výkonu, jeden s menším obsahem a turbem a druhý jen větší obsah - atmosféra. Co valstně turbo je a jak funguje. Je to součást motoru -dvě turbínky na jedné hřídelce. Jedna, poháněná spalinama roztáčí druhou, která tak přeplňuje spalovací prostor o koeficient 1,3 x vyšší, než by nasála atmosféra stejného obsahu. Vše je spočítáno tak aby plyny vycházející přes výfukový ventil utáhly tu druhou turbínu, která musí udělat přetlak. Jelikož u těchto motorů je dáváno do vínku to, že mají nízkou spotřebu a vysoký krouťák od spodu a lepší výkon jako atmosféra, jen ze stlačeného vzduchu turbem to výkon neudělá a musí tam být taky k tomuto oběmu narván benzín, jinak splaliny mají efekt mnou vydechnutého vzduchu z plic při horečce. A již se roztáčí spirála, nedám benzín, neroztočím turbo aby dosáhlo naprogramovaného plnění ŘJ a ktomu dána vstřikem ta optimální dávka . Dám mu benzín tak vše funguje jak popisují letáky, ale, ale, ale, jen do 70% výkonu, pak již takto turbem nadopovaný motor musí schlamstnout více benzínu, aby dosáhl steného výkonu jako o 1/3 motor s větším oběmem. Ják se říká, zadarmo ani kuře nehrabe, tak i oturbované babety nedosahují výkon více oběmového motoru zadara. To však letáky neobsahují a oblbují potenciálního kupce.
Spotřeba a výkon je jedna stránka věci, druhou je pak životnost a ceny oprav, to raději rozvádět nebudu.
Spotřeba a výkon je jedna stránka věci, druhou je pak životnost a ceny oprav, to raději rozvádět nebudu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: atmosfera vs. turbo
No to je sice pekne, ze to neni zadara, ale o tom tu vubec rec nebyla 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: atmosfera vs. turbo
Pro tebe to budu muset přeložit do řeči kmene AWA
Stejně výkoné motory, jeden menší oběm s turbem a druhý jen atmosféra. Nebudu brát v potaz jejich váhu a konstrukci podvozku, tak oba , když se budou nahánět, tak pojedou nastejno, jen v tom rozdílu, že při využití výkonu nad 70% si ten menší s turbem vezme více, jako ta atmosféra. 
PS: zadara, byl myšlen ten rozdíl navýšení spotřeby u toho oturbovaného.


PS: zadara, byl myšlen ten rozdíl navýšení spotřeby u toho oturbovaného.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: atmosfera vs. turbo
No to je sice mozne, ale o spotrebe tu rec neni, zahri tu zacal s nejakou teorii o tom, ze vetsi objem je snad lepsi, nez stejne vykonne turbo. A ze objem nenahradis.
Nicmene turbo vetsinou ani nemusis tak tocit (rekneme pri normalni jizde), pze maximalni kroutak obvykle poskytuje o hodne nize, nez srovnatelna atmosfera a v sirsim spektru otacek. Pri vyuziti maximalniho vykonu je samozrejme jasne, ze ten turbem vyhnany vykon nebude zadarmo.
Nicmene turbo vetsinou ani nemusis tak tocit (rekneme pri normalni jizde), pze maximalni kroutak obvykle poskytuje o hodne nize, nez srovnatelna atmosfera a v sirsim spektru otacek. Pri vyuziti maximalniho vykonu je samozrejme jasne, ze ten turbem vyhnany vykon nebude zadarmo.
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: atmosfera vs. turbo
zahri asi myslel 1.4 turboAnduril píše:S tou astrou, nechapu, cemu se jako zahri divi..tak 1.4 bez turba je samozrejme mene, nez 1.6 bez turba .. co ma jako bytPripada mi, jak kdyby zahri "objevil kolo" .. jinak si nedovedu vysvetlit, proc tak zasne nad tim, ze atmosfericky motor s vetsim objemem jede lepe, nez atmosfericky motor s mensim objemem .. at uz jde o auto nebo o motorku
Ale vsechno tohle nema s turbem nic spolecneho.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: atmosfera vs. turbo
Turbo vs. atmosféra bych viděl spíš podle preferencí řidiče, jaký projev auta mu vyhovuje více.. Osobně bych porovnal co jsem měl možnost zkusit, Superb 3.6 V6 4x4 a OCTIII RS 2.0TSI. Větší atmosféra jede hodně dobře a jede jakoby lineárně, dobře táhne, ale není tam takové to turbo zrychlení. Naopak u turba si člověk musí po sešlápnutí plynu malinko počkat, ale pak je pocit ze zrychlení lepší než u atmosféry. Navíc motor není prakticky slyšet, takže má člověk trošku pocit tiché střely.
Co se týče spotřeby, řekl bych, že turbo pojede za míň, protože té atmosféře se fakt musí šlapat. Na druhou stranu jede jakoby okamžitě, jak se na ní šlápne.
Mně osobně turbo přijde zábavnější. Atmosféra zase vyváženější.
Co se týče spotřeby, řekl bych, že turbo pojede za míň, protože té atmosféře se fakt musí šlapat. Na druhou stranu jede jakoby okamžitě, jak se na ní šlápne.
Mně osobně turbo přijde zábavnější. Atmosféra zase vyváženější.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9502
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: atmosfera vs. turbo
Za mě jedině velkoobjemový turbo
Srovnávat focus a bmw s hnaným zadkem je nesmysl stejně tak i různý auta mezi sebou.
Atmosféra je dneska retro a s euro 6 to nepojede.Dole mrtvý a nahoře přežraný.

Srovnávat focus a bmw s hnaným zadkem je nesmysl stejně tak i různý auta mezi sebou.
Atmosféra je dneska retro a s euro 6 to nepojede.Dole mrtvý a nahoře přežraný.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: atmosfera vs. turbo
rozdíl ve spotřebě motoru jako takového bude asi zanedbatelnej, spíš mají nová auta elektrické posilovače, sou lehčí, mají lepší aerodynamiku a už i obyčejné verze mají nějaké eko pneumatiky, nechce se mi ten test hledat ale turbo v golfu vs atmosféra v mazdě 3 vyšla spotřebou i dynamikou skoro stějně
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: atmosfera vs. turbo
Mazda jako jediná nenechává atmosféru umřít.
http://www.auto.cz/mazda-3-1-5-skyactiv ... -tsi-79409
http://www.auto.cz/mazda-3-1-5-skyactiv ... -tsi-79409
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: atmosfera vs. turbo
Diky modum za presunuti
Enjoy to napsal velice vystizne... A jak rika stano., dokonce ani nase 1.8ka, ktera je proti 1.6ce dost velkej rozdil, nema moc sanci ''porazit'' 1.0 EB. Jde to... Ale nase auto musi bejt tip-top idealne s nejakym premiovym benzinem ci vifem, zatimco 1.0 EB to proste ma
Ano, cim nizsi objem, tim vic je poznat jakakoli extra vaha v aute. Turbo to dozene, ne uplne ale. Tohle bych videl jako jedinej problem nizkoobjemovejch turbobenzinu


Enjoy to napsal velice vystizne... A jak rika stano., dokonce ani nase 1.8ka, ktera je proti 1.6ce dost velkej rozdil, nema moc sanci ''porazit'' 1.0 EB. Jde to... Ale nase auto musi bejt tip-top idealne s nejakym premiovym benzinem ci vifem, zatimco 1.0 EB to proste ma

Ano, cim nizsi objem, tim vic je poznat jakakoli extra vaha v aute. Turbo to dozene, ne uplne ale. Tohle bych videl jako jedinej problem nizkoobjemovejch turbobenzinu

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- nomis
- Junior
- Příspěvky: 205
- Registrován: 26.04.2014 22:58
- Bydliště: SN - SR
Re: atmosfera vs. turbo
a akeze to motory sa pouzivaju vo Formule 1 a WRC? 

Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Stastlivec a 5 hostů