Stránka 6 z 12

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 19.04.2009 00:10
od BobTDCi
ybuba píše:Když jsem si přečetl tento příspěvek
mirin píše: ... Okamžitě mě byly převáženy přední kola a pouze na jedno kolo přidáno 1g závaží.Problém odstraněn.Záhadou pro mě zůstává ,že jeden gram udělá tolik problému. ... 8O .
tak jsem si vzpomněl na jiné téma, tuším "bezpečnostní matky/šrouby". Pokud se použijí, tak tam může být váhový rozdíl mezi bezpečákem a originálem více než 1 g, teoreticky by to pak taky mohlo způsobit nějaké chvění ... :idea:
Reálny rozdiel hmotnosti ale musí byť vtedy podľa mňa väčší - rotujú po menšom priemere(kružnici, obvode) nie ako pneu.
Ale stalo sa to známemu - P307. :idea: :idea: no bolo to iba jemné chvenie... 8O

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 19.04.2009 12:56
od ybuba
Přesně tuhle reakci jsem čekal, jen jsem se nechtěl rozepisovat :wink: Jasně, čím je rozdíl hmotnosti blíže středu (osy), tak je tento vliv menší. Ale jak píšeš, určitě to bude jen efekt v dimenzích jemného chvění, ne více.
Nedávno známý dával bezpečnostní matky (typ tisícíhran) a zkusmo zvážil originální matici a bezpečnostní: rozdíl byl mezi 5 - 6 g, chvění pociťuje při rychlosti 90 - 100 km/h, pak už ne :idea:

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 20.04.2009 11:50
od BobTDCi
ybuba píše:Přesně tuhle reakci jsem čekal, jen jsem se nechtěl rozepisovat :wink: Jasně, čím je rozdíl hmotnosti blíže středu (osy), tak je tento vliv menší. Ale jak píšeš, určitě to bude jen efekt v dimenzích jemného chvění, ne více.
Nedávno známý dával bezpečnostní matky (typ tisícíhran) a zkusmo zvážil originální matici a bezpečnostní: rozdíl byl mezi 5 - 6 g, chvění pociťuje při rychlosti 90 - 100 km/h, pak už ne :idea:
Ten môj známy to mal tuším v rozmedzí 110-130km/h.
Divné, že si nedajú tú námahu/výrobcovia bezp.skrutiek a matíc/, aby vyrábali rovnako ťažké matice i skrutky - podľa typu auta s originálom. Potom si môžeš vyrobiť takéto nechcené komplikácie...čo je smutné. A od výrobcov odfláknuté. 8O :idea:

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 21.04.2009 22:02
od solfan
Zdravim, najde sa tu niekto, kto by sa pozrel na protokol o mojej geometrii? Ide o to, ze niektore hodnoty tam aj po kontrole ostali v cervenych cislach...tak teraz neviem. Dik moc.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 22.04.2009 12:23
od mrako
Zdravim. Opet se vratim k tematu. Mam podobny problem co se tu resi. Do rychlosti cca 110 km vsechno v pohode, zhruba od 120 km dal zacina volant kmitat, jde to od predku. Po vyvazeni kol a vymeny prednich pneu se to kapku zlepsilo ale problem pretrvava, takze tohle nebyla pricina. Auto nikam netahne, geometrie je podle me v pohode, do zatacek problem taky zadny. Problem je jak pri zrychlovani tak i po tom, co plynovy pedal pustim, paklize sem stale nad rychlosti 120 (poloosa to teda neni? ) jeste mi jakoby boucha plynovy pedal, musim na nej vic tlacit a citim skrze nej takovy jemny klepani, ma najednou vetsi odpor. Je to jak do kopce, tak z kopce.. proste zalezi na rychlosti. Mohli byste poradit prosim vas dalsi postup? Abych zbytecne nejezdil od certa k dablu? Pokud to tu uz nekde je vyreseny tak se omlouvam. Vsem moc diky

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 22.04.2009 16:02
od Ahmed
solfan: Já z toho taky moc chytrý nejsem, ale v mojem protokolu je teda těch čísel více :mrgreen:
Myslím, že odklony se udělat nedají, že ty se mění tím, jak nastavíš ty ostatní věci, ale to si opravdu jenom myslím.

mrako: mi to dělá taky, kolama (zimní i letní), ani geometrií to není, dělá mi to taky při rychlosti přes 100km/h v záběru i bez plynu, cítím jakoby kmitání kol, bylo to i slyšet. Tak buď je něco pokažené, nebo jsem moc citlivý a je to zvlněnou cestou, protože jsou místa, kde to nedělá.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 22.04.2009 16:50
od mrako
Ahmed píše:solfan: Já z toho taky moc chytrý nejsem, ale v mojem protokolu je teda těch čísel více :mrgreen:
Myslím, že odklony se udělat nedají, že ty se mění tím, jak nastavíš ty ostatní věci, ale to si opravdu jenom myslím.

mrako: mi to dělá taky, kolama (zimní i letní), ani geometrií to není, dělá mi to taky při rychlosti přes 100km/h v záběru i bez plynu, cítím jakoby kmitání kol, bylo to i slyšet. Tak buď je něco pokažené, nebo jsem moc citlivý a je to zvlněnou cestou, protože jsou místa, kde to nedělá.
Silnice na to vliv ma asi taky, taky jsem zpozoroval ze byly vyjimecne mista kde to nedelalo treba ani pri 140, nebo delalo hodne malo. Ale tak pocitove mi prijde ze nekde je neco spatne, do 110 krasna klidna jizda a pak se to zlomi.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 24.04.2009 21:44
od bee
Záver z servisu: nepresné vyváženie a krivé disky (18") a to VSETKY 4. Originál 16" sú vraj OK (neexistuje dôvod aby neboli) a netrasú. Moja skúsenost je iná - trasú aj tie. Jeden z tych 18" diskov je od zirafaka kupeny ako 100% rovny(celkom nedavno, ziadnu vacsiu jamu nespoznat nestihol) som zvedavy co na to povie ?

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 24.04.2009 22:48
od zirafak
Tak to je zahada :roll:

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 24.04.2009 23:44
od bee
A chces ho naspä ? :mrgreen: tusim s touto sadou koncim :idea: a je k nej jeden rovnany zalozak ;-) Kompromis ale pouzitelny hehe

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 24.04.2009 23:56
od zirafak
ked som ti ho daval,bol rovny,min jazdeny,skontrolovany v pneuservise na vyvazovacke.bud teda klamu,alebo si ho nikde lizol.,a to si potom lizol asi vsetky,ked su vsetky krive..skus iny pneuservis.

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 25.04.2009 12:43
od mrako
Update: Tak sem ted trosku vic jezdil a poznatek nasledujici. Jakmile jedu na 80 do kopce na ctyrku nebo vice po rovince, zacina predek klepat... na patou rychlost uz klepe porad, to je ta rychlost vzdycky vetsi. Nejvice klepe kdyz na tu 5 stale zrychluju.. kdyz uz pak jen tak solicham pri rychlosti 120 na rovince napriklad, tak to zas tolik nedela.Klepe to odpredku mam pocit ze z pravy strany. Po sundani plynu klepani ustava, nebo minimalne je to o hodne lepsi nez s nohou na plynu. Takze poloosa?
Jeste mam v planu koupit novy hliniky, pak geometrie (pri vysoke rychlosti mam pocit ze tahne doprava) a kdyz neprestane klepani, tak asi poloosa. Co myslite? Cely auto se mi neklepe, je to spis od predni napravy do volantu a pedalu..

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 25.04.2009 18:25
od Stehnak
Poloosa(y)... U me to bylo ouplně to samé co popisuješ, ale přesně.
p.s.: kdyby to byla kola, tak to klepe i po sundani nohy z plynu...
Kolik mas na tachometru :?: Jsou km jiste nebo ne :?:
Chtel bych vedet v kolika Tě to potkalo... mě v 50.000 "tachometrových".

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 26.04.2009 00:11
od mrako
Stehnak: Kolama to neni podle me. Byl sem v servisu, na vyvazovani, nasledne se menily dve gumy a kola co byly ve predu se daly do zadu. Napredku mam ty vymeneny gumy. Malicko se to zlepsilo (castecne to tedy bylo kolama) ale problem pretrvava, tudiz kola bohuzel vylucuji. Tachometrove mam 76 tkm, lec nemuzu dolozit, ale je to dovoz nemecko, takze myslim ze i jo. Auto na to vypada :D Od kdy to zacalo delat nevim. Predchozi majitel na tu vymenu ai uz kaslal.. nebo nejezdil rychle :)
To mi ale reknete ze je s poloosama takovej problem kdyz zdaleka nejsem jediny s timto problemem?! Tak abych zacal setrit :roll: Jo jinak da se krome rozebrani a vycisteni vyzjistit ktera by to byla? Mam pocit ze to de zprava, ale aby to treba nebyla leva :D

Re: Kmitání volantu!!!

Napsal: 26.04.2009 19:43
od BobTDCi
zirafak píše:ked som ti ho daval,bol rovny,min jazdeny,skontrolovany v pneuservise na vyvazovacke.bud teda klamu,alebo si ho nikde lizol.,a to si potom lizol asi vsetky,ked su vsetky krive..skus iny pneuservis.
Vyvažovačka - ešte nič nedokazuje - mkedysi na Clio som kúpil elektróny...podľa vyvažovačky OK, ale realita keď som zdvihol auto na zdviháku, naštartoval a roztočil kolesá na 100km/h a kolesá skákali, akoby šli po tankodorme. Bezchybné kolesá to neurobia.
Ale fakt to chvenie nemusia robiť iba kolesá - aj keď sú najparvdepodobnejšou príčinou v asi 90% prípadov...
Vyskúšajte si to na zdviháku - a ak chvejú skúste prehodiť predné za zadné a roztočte i tie...uvidíte sami, čo a ako. Minimálne budete vedieť vybrať dopredu tie z celej sady, čo chvejú najmenej...hmm? :idea: :|