Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 04.08.2012 09:19

prijde ti na grafech neco nenormalni?
Mas tam nekde Maf? Nejak to nevidim a co teplotu DPF (hledej, jestli nevis). Co mam porovnat se svou karou?

Kapkovy test - velmi zajimavy. taky to treba zkusim:)

s piskanim turba v tuto chvili souvislost nema. tj, kdybys tam mel ted cisty olej, tak ti to piska taky.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 04.08.2012 14:30

Prvni grafy pomalejsi jizdy, se mi zdaji ok. Druhe grafy rychlejsi jizdy jsou dost zubate. Tlak turba tam dosahuje vyssich hodnot, to je ok, pak ale zase stejne rychle pada. To se mi zda trochu zvlastni. Nejsem si vedomej toho, ze bych na te dalnici takhle divocil. Snad to bude jen prehrati merici techniky.

Nevím co je to Maf...je to MassAirFlow (prutok vzduchu)?

Snimani teploty DPF zkousim nastavit.

Vcera jsem odebral vzorek oleje z dvojkove Octavky TDI, najeto cca 110tis km, olej asi 2000km. Dnes ho zkusim nafotit a vyhodnotit. Uz na prvni pohled je ale videt, ze je to sakra rozdil. Je skoro jak novy. :shocked:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 04.08.2012 19:47

Chyba mi tam este jedna vec - Accelerator Pedal Position, nech vidime, co robi clanok medzi pedalmi a volantom. Skus tu dialnicu pri 120 este raz a bez tempomatu, snaz sa udrzat konstantny plyn, neries, ze klesne rychlost. Bolo by idealne, keby skuska zachytila aj to zacukanie. Mal by si teda logovat nasledovne :
- MAP - tlak v manifolde
- MAF - vaha vzduchu
- FRP - tlak paliva v raile
- APP - poloha plynoveho pedalu
- Engine Load - vypocitana zataz motora
- IAT - Intake Air Temp - teplota nasavaneho vzduchu
- ECT - teplota chladiva
- Ambient temp - teplota okolia
- barometricky tlak vzduchu ziskavany z riadiacej jednotky (pozor - nie telefonu)
- samozrejme otacky motora a rychlost
ak sa da, bolo by dobre este merat aj polohu EGR, neviem ale, ci to Torque dokaze
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 04.08.2012 20:34

a teplotu dpf
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 05.08.2012 11:12

Ano, samozrejme majstre, na to som zabudol :oops: , moje kachle toto kurvitko nemali...
Ked sme uz u tej teploty DPF, snad by sa dal monitorovat aj diferencny tlak na DPF. Ked bude blbnut cidlo tohto tlaku, mozno by to mohlo viest k zapinaniu a vypinaniu regeneracie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 05.08.2012 22:34

:)

PID na diff tlak mam taky, ale me ukazuje nula, bo uz mam vyrazene. ale nekomu by to mohlo pomoct, kdyby chtel
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 06.08.2012 11:31

vita_k píše:a teplotu dpf
vita_k:

Tech 140°C co to ukazuje od startu motoru je offset a mám to od namerenych hodnot odecist? :idea:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 06.08.2012 12:18

neodecitat, je to podle me nejnizsi meritelna teplota.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 07.08.2012 06:47

Aky je vzorec na vypocet tej teploty z hodnot vratenych PID-om ? Vystupuje v nom nejaka konstanta ? To by dalo odpoved na tych 140 stupnov...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 07.08.2012 10:43

(A*256)+B

Je mozne, ze je B je konstanta
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 07.08.2012 12:12

Skus rovnicu zmenit, aby do nej vstupovalo iba B a sleduj hodnotu PIDu. Z vyssieuvedeneho je zrejme, ze hodnota moze byt od 0 do 65535. Keby bola B konstanta, hodnota PIDu sa podla rovnice (A*256)+B meni skokovo po 256 jednotiek...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 07.08.2012 12:46

hm, to je pravda, ale

kdyz 140=(A*256)+B a A B jsou zrejme cela kladna cisla, tak nevim kolik by to mohlo byt :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 07.08.2012 13:58

Ano, za tychto okolnosti je A=0 a B=140. Cele je to ale nejake divne, pretoze za predpokladu ze Bmin=140 a je zrejme, ze Bmax=255, takze pre A=0 a B=255 je hodota PID 255, nasleduje A=A+1 a B=140 (lebo menej mat nemoze), v tomto pripade je hodnota PIDu 1*256+140=396. Hodnota "o jedno nizsia" by ale bola 255 cim v merani vznikne velky skok. Spozoroval si uz nieco take ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 07.08.2012 14:25

Kdepak roste to klidne po stupinku celsia. Nejak ty data asi chodi jinac nez bych cekal. Na canu treba taky chodi dva byty LSN/MSB a tyto se pak spoji za sebe. Treba je tam nejaky scaling, o kterem jeste netusim.

pro Maroda to trochu rozepisu:)

- ja mel za to, ze kdyz odb adapter requestuje nejaky PID pomoci kodu co posle do jednotky tak dostane dva bajty A a B a nejak je frkne do te rovnice z cehoz vypadne nejake cislo. To cislo mi nevychazi z te rovnice, jako by to nebyla rovnice.
- *256 je bitovy posun o 8, takze pak dva bajty daj tech 65536 max.
- scale factor je nastaven 1x, coz znamena, ze se hodnota nenasobi resp. 1, coz nemeni hodnotu. to neodpovida tem 140 :(

celkove moc toho nevim.
Naposledy upravil(a) vita_k dne 07.08.2012 14:47, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Marod22 » 07.08.2012 14:30

Vy dvaja si podla mňa teraz robíte z ostatných srandu a každý z Vás píše len tak čo ho v danej chvíli napadne :totlsmile:

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host