Dekódování VIN - čti důležité info str. 1, body 1 až 8 !

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
rofek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 05.11.2011 10:31

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od rofek » 07.07.2015 17:36

Wolodyjowsski píše:Já to nekupuju a věřím, že kdo dá 3 pade za olítaný Mondeo, bude mít třeba i na spojku :D
Jen vždycky povyrostu když "známy mi povedal" :wallbash:
pane Tylšar alias Wolodyjowsski :
vazim si toho co robite, poznam vase web.stranky, a dvom ludom som dal tip na Vas, kedze zvazovali nakup auta z bazaru v cechach. o to viac sklamala Vasa reakcia, a este k tomu okorenena tym, ze "jde o (blbeho) slovaka"... najprv som nechcel reagovat, ale vy ste si to museli ulavit hned 2x ...

neviem, kolko fordov (osobnych, nie transit) s tymto motorom ste uz stihli vyskusat. priznavam, ze som taky nesoferoval, a ze moj nazor je utvoreny z recenzii moto-novinarov, resp. od jedneho kolegu, kt. ho ma v s-maxe, hoci v tej slabsej verzii. Ten clovek ma odjazdene stovky tisic km s dizlami od vw, a tiez mal aj focus 1.6 s 80 kW (ten som jazdil tiez). A podla neho je ten turbo-lag najvacsi z vymenovanych prave u 2.2 tdci.
Dalsia vec kt. vyplyva z priebehu vykon. krivky tohto motoru je, ze je treba casto radit, ak teda chce vodic vyuzivat efektivne ten obrovky "kroutak". Ok, beriem, ze ak niekto chce napriek tomu prave tento motor - to moze vediet a akceptuje to.

Hlavny problem u mondea (ako aj s-max / galaxy) s tymto motorom budu ale naklady na jeho "provoz" a v podstate aj bezny servis, kt. sa urcite neobmedzi iba na palivak a "spojku". mimochodom, ak je uvadzanych 35 tisic na stole v ceskych iba za spojkovu sadu, bez DMF, tak potes koste... a mimochodom 2, je to 10% z kupnej ceny - a tipoval by som, ze to nebude posledna vacsia investicia, kt. bude treba skor ci neskor treba urobit vzhladom k najazdu, vid moj dalsi post nizsie...

pane Tylšar - od Vas ako skuseneho odbornika na "ojetiny" by jeden predpokladal, ze budete od kupy tohto mondea odhovarat...
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia

Uživatelský avatar
rofek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 05.11.2011 10:31

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od rofek » 07.07.2015 18:01

foki píše:
JUHA píše:Palivovy filtr jsem našel za 1200kč což rozhodně nejsou 4000kč.spojka když to jezdilo dalky by ještě mohla chvilku vydržet ne?.
palivak u forda 3300
Juha :
filter zn. mann je mozne povazovat za referencny, urcite je to velmi dobra kvalita, min. na rovnakej urovni ako ten s logom fomoco/motorcraft.
Tym ale dobre spravy ohladom servisu asi koncia... Spojka, resp. spojkova sada za 35 tis., co je snad aj cena vratane dvoj-hmoty, vraj* odchadza u tejto motorizacie skor nez zvycajne. O dvojhmote bude +/-platit to iste.
Ak by aj kchar pouzival celych 200 tis. km iba jeden "sluzobny" vodic, a este k tomu prevazne "na dalky", tak ten najazd proste bude znamenat dalsie investicie. Do klasickej naftovej 3-kombinacie sa skor nez neskor este pridaju turbo a vstreky.
Vdaka tomu, resp. prave preto ze sa o voz staral original "fordi" servis - paliv. system toho auta nebol zrejme nikdy cisteny. Vymena oleja po 20 tis. km a za "prepdpisany" nevhodny formula E/F 5w30 je vlastne uz iba ceresnicka. Sluzobny sofer(i) tiez nezvyknu pridavat aditiva do nafty...
A nakoniec ohromne tazky predok a ten obrovsky "zatah vodspodu, voe" bude mat dopad na tlmice hlavne tie predne a ako aj na predne loziska. A isto sa prejavi aj na brzdach a opotrebni nie prave levnych pneu r18/r19...
snad jedine plus v tomto smere u tohto auta je, ze ma iba 3,5 roku.
howgh.

* pozdravujem p. tylšara
Naposledy upravil(a) rofek dne 08.07.2015 14:32, celkem upraveno 1 x.
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia

JUHA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 06.12.2011 19:59
Bydliště: Jablonec n.n.

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od JUHA » 07.07.2015 23:22

mam ročni najezd 4000km a dat 900000kč za nový takto vybaveny vuz mi přijde zbytečne. jinak ford formula leju i do meho focuse ST a zadny problem.na co vymejšlet neco co jen taha penize z kapsy když je to od vyrobce předepsane a funguje to.
Ford Focus ST Black Panther ,2006, camp performance 187 kw,
Ford Mondeo combi Titanium S, mk4, 2.2. tdci 147kw.Black Panther r.v. 2012

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od kiblik » 08.07.2015 00:23

pdpd píše:Po první dovolené zjišťujeme, že se do C-maxe přestáváme být schopni poskládat, tak začínám pokukovat po něčem větším. Prosím o prověření WF0GXXGBBGAR00514. Inzerát: http://autocartichy.cz/auta/ford-mondeo-5/
Díky.
Pozor na ten to autobazar. Co neni stocene je zborene. Co neni ani zborene bude mit urcite jinou vychytavku. Co jsem mel osobne tu cest, tak kazde nabizene vozidlo od tohoto prodejce melo nejaky problem. Muze se tam objevit i dobre auto ale doporucuju hloubkove proverit........ :nunu:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

pdpd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 07.04.2015 08:08
Bydliště: Brno

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od pdpd » 08.07.2015 12:12

rofek píše:pdpd :
podla vsetkeho su km skutocne, auto vyzera na foto velmi pekne, zachovalo. motor je dobra volba, najslabsi z tych vhodnych, ale spolahlivy a "drzak".
Ale je tu jedno, aspon pre mna velke ale - pre to, aby si motor dobre "sadol" je velmi dolezite ako sa s nim zachadza pri zabehu a tiez aj kedy (a aky) je meneny olej. To prve uz asi nezistis, ale to druhe - podla servisky aj podla zaznamu z elektr.evidencie - bola prva vymena po 28 tis.km...!
Ked k tomu pripocitame, ze tam na 99.99 % bol "originalny" olej formula E alebo F, cize 5w30 vo vykon.norme A1/A5, cize (uplne) nevhodny - tak by to aspon pre mna znamenalo cervenu... Prvy interval je vhodne skratit na 5 - 7 tis.km, niekto meni uz aj po 3 tis.
To, ze vyrobcom "odporucany" interval 20 tis.km medzi vymenami je dalsia vec, kt. motoru neprospieva, myslim ani netreba dalej rozvadzat. No a treti interval bol u tohto kcharu pretiahnuty na 23 tis. km . . .
Tomu rozumím, vzhledem k ceně právě tuším, že by mohl být nějaký problém. Když se podívám na ceny v Německu, tak auto podobně staré a s podobnými kilometry vyjde nejméně o 50 tisíc dráž, když k tomu vezmu ještě náklady na dovoz. I když se k té ceně mohli dostat třeba kouzlením s DPH. Jinak papírově proto, že motor je držák, auto je po faceliftu a těch je s benzínovým dvoulitrem velmi málo na trhu, protože se zakrátko přestal montovat, je to zajímavá nabídka.

pdpd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 07.04.2015 08:08
Bydliště: Brno

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od pdpd » 08.07.2015 12:14

kiblik píše:
pdpd píše:Po první dovolené zjišťujeme, že se do C-maxe přestáváme být schopni poskládat, tak začínám pokukovat po něčem větším. Prosím o prověření WF0GXXGBBGAR00514. Inzerát: http://autocartichy.cz/auta/ford-mondeo-5/
Díky.
Pozor na ten to autobazar. Co neni stocene je zborene. Co neni ani zborene bude mit urcite jinou vychytavku. Co jsem mel osobne tu cest, tak kazde nabizene vozidlo od tohoto prodejce melo nejaky problem. Muze se tam objevit i dobre auto ale doporucuju hloubkove proverit........ :nunu:
Ano, taky jsem slyšel. Ale někde na hodnocení bazarů jsem si všimnul reakce Wolodijowskeho, že už tam párkrát něco prověřoval a nebyl problém.

Uživatelský avatar
rofek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 05.11.2011 10:31

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od rofek » 08.07.2015 14:30

JUHA píše:mam ročni najezd 4000km a dat 900000kč za nový takto vybaveny vuz mi přijde zbytečne. jinak ford formula leju i do meho focuse ST a zadny problem.na co vymejšlet neco co jen taha penize z kapsy když je to od vyrobce předepsane a funguje to.
uff, uff.
predsalen este zareagujem, hoci som neplanoval.
V podstate hovoris, ze to auto chces kvoli vybave ... 4 tis km rocne a nafta, este k tomu specificka a hodne osemetna motorizacia... Ak by som sa mal rozhodovat podla tvojich kriterii, pozeral by som 2.3 benzin. Ano je to iba atmosfera, ale najlepsi z radu duratec HE, spolahlivy a omnoho menej narocny na servis. Ma sice iba 160k a 210Nm, je vzdy s automatom a prestal sa montovat pred FL (2010/2011). Ale je ich v nemecku celkom dost, s malym najazdom, zaujimave cenovo a bezne vo vysokej vybave - titanium (X), resp. aj individual.
A ked budes motoru stupat na krk - aby poriadne tahal - tak pri tvojom najazde nepotrebujes riesit spotrebu 10-12 litrov...

A tym, ze si sa priznal k "fordimu" oleju 5w30 do volvackeho 5-valca 2.5 - a este si to priduploval svojskym zdovodnenim -> si o sebe prezradil, ze o motor. olejoch nemas ani paru...
Cisto pre info a pre zaujimavost : obcajny 5w40 (vzdy vo vykon.norme A3; cize normalna hths) je v drvivej vacsine pripadov lacnejsi ako tzv. lahkobezny, ekologicky 5w30 (vykon.norma A1 alebo A5), co je napr. aj formula E / F
Sorry, ale tvoje ST by som nechcel, ani keby si ho predaval ako prvy majitel s najazdom 40 tis. km...
Howgh_2!
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia

JUHA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 06.12.2011 19:59
Bydliště: Jablonec n.n.

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od JUHA » 08.07.2015 16:04

Taky musim reagovat. Leju tam olej ktery určil vyrobce a nehodlám experimentovat, měnim ho 1xročně
po najezdu 3000km .
Ford Focus ST Black Panther ,2006, camp performance 187 kw,
Ford Mondeo combi Titanium S, mk4, 2.2. tdci 147kw.Black Panther r.v. 2012

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13645
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od stano. » 08.07.2015 16:30

rofek: Odpusti si prosim ta spominanie olejov v kazdom prispevku. Co si sa nieco nove dozvedel, tak mas teraz potrebu kazdeho ohurit?
Moj motor ma na tom oleji, ktory podla teba znici motor po prvom roku, najazdenych 16 rokov a vyse 200t km. Olej nezerie, motor ide krasne a na valcoch su este stopy po honovani. A to rucicka otackomeru pozna aj zvislejsie polohy.
Pokym sa olej meni v predpisanych alebo skratenych intervaloch, k motoru sa sprava s citom, tak v pohode prezije s predpisanym olejom. Ci mi chces povedat, ze vsetky fleetove a sluzobne auta, na ktorych sa olej meni "na zlodeja" (natahuju intervaly alebo nenechaju vytiect vsetok von), nevydrzia ani do konca zaruky? Ja neviem o nejakom hromadnom rozpadavani sa pri 150t km.
Ale inzinieri su sprosti, motorove skusky su nanic, laboratorne testy sa falsuju. Iba ty vies od klavesnice, ze to NEMOZE fungovat a len ty mas pravdu. Lebo do zigulaku sa lial husty mineral a tak moderny riedky olej musi byt zly.

Uživatelský avatar
ly-lu
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 16.07.2012 11:52
Bydliště: Praha - západ

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od ly-lu » 08.07.2015 16:50

už je v rezervaci ..
ale pokud najedeš jen 4tis ročně tak určitě naftu neee, těm nafťákům se krátké trasy a dlouhé stání opravdu ale opravdu nelíbí :wink:
je: (Žabička) Focus II 1.6Ti-VCT 85kw, 2006, combi, sublime green, 166tis km
Obrázek
byl: Focus 1.8 TDCi 74kw, 2002, stříbrný, combi
byl: (Stříbrák) Escort 1.8 TD 66kw, 1997, stříbrný, combi, 320tis km RIP

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2982
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od solfan » 08.07.2015 17:14

tak zase na druhej strane, pokial najazdi 4000 rocne, tak mu ani dalsich 10 rokov az tak kratke jazdy nebudu vadit.
a ak ma peniaze na drahsi bezny servis, tak preco nie :-)
ale ani ja moc naftu nemusim :-)
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
ly-lu
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 16.07.2012 11:52
Bydliště: Praha - západ

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od ly-lu » 08.07.2015 17:47

solfan píše:tak zase na druhej strane, pokial najazdi 4000 rocne, tak mu ani dalsich 10 rokov az tak kratke jazdy nebudu vadit.
a ak ma peniaze na drahsi bezny servis, tak preco nie :-)
ale ani ja moc naftu nemusim :-)
tak pokud se vyžívá v opravách tak ok :D
já teda naftu jo, turbo je paráda, zátah odspoda úžasná věc .. teď v tom benzínu to není taková legrace .. nemůžu s nikým závodit :lol: respektive můžu , ale musí se to vytáčet a když vidím tu aktuální spotřebu 15L :bebng: tak mě přechází chuť .. ale na tak malý nájezd fakt diesla nee, soudím podle escorta i focuse co jsem měla, escort si vyloženě liboval na dálnici a žádné opravy nebyly, turbo ok, motor ok, vstřiky ok na 330tis km, pak focus ten už jezdil jen krátké trasy a studenej cukal, taky chcípal, a rapidně se to zhoršovalo na 140tis km :nixw:
je: (Žabička) Focus II 1.6Ti-VCT 85kw, 2006, combi, sublime green, 166tis km
Obrázek
byl: Focus 1.8 TDCi 74kw, 2002, stříbrný, combi
byl: (Stříbrák) Escort 1.8 TD 66kw, 1997, stříbrný, combi, 320tis km RIP

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1258
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od Wolodyjowsski » 08.07.2015 18:40

Tak jako asi všude jsou tam auta lepší a horší.
Zatím se mi nepodařilo najít z cca 6 ks tam prověřovaných a zakoupených vozidel ani jediné se stočeným tachometrem.

Ale budu na tom usilovně dál pracovat :D

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1258
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od Wolodyjowsski » 08.07.2015 18:55

Nechci sem zanášet pseudodebaty typu "Češi,Slováci a Maďaři", v případě, že někdo nedoporučí nějaké vozidlo, pak jedině "měl ho soused, koupil ho tam a tam, najezdil s ním 50 000 km za dva roky a vysypalo se mu tam to, to a to za tolik a tolik a stěžoval si na to a to..."
Pak to beru.
Počítejte s tím, že za cca poslední rok do auta, které se má prodávat,investuje majitel včetně leasingovek naprosté minimum, takže těch obligátních 10 % rezerva na okamžité výdaje je taky na hraně.

Na zgarb Renault - Nissan zvaný "Kaškaj" taky chtějí v origo Nissanu za spojku a setrvák 60 tisíc...
A jeden tlumič na Lamborgini Gallardo (což je docela sociální model :D ) tušímže 45 tisíc a v Auto Kelly je opravdu nemají.
Díval jsem se dvakrát.

Uživatelský avatar
MIROMEN
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: HAVÍROV

Re: dekodovanie VIN-ČTI důležité info viz. str. 1, body 1 až 8 !

Příspěvek od MIROMEN » 08.07.2015 22:10

Prosim o zjištěni informaci hlavně modeloveho roku k tomuto WIN: WF05XXGCC5FY85023
FOCUS 3 FL Titanium 1.5EB

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti