http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=633965
inak fordu sa podarilo predajom roznych aktiv znižit dlh o 10 milard dolačov..tak im držme palce
""Bankrot GM, případně Chrysleru by měl v první řadě negativní sociální dopad na konkrétní americké továrny, jejich
zaměstnance, případně celé výrobní oblasti. Tento dopad je nutné zvážit a mít pod kontrolou," doplňuje Ladislav Juza z PWC.
Nicméně z hlediska automobilového trhu by byl podle něj přínos bankrotu velkých amerických výrobců pozitivní -očistí trh totiž od málo efektivních a neperspektivních firem a uvolní místo na trhu finančně zdravějším automobilkám, které vyrábějí kvalitnější výrobky, o něž je na trhu zájem a které mají budoucnost."
EU: Odlišná strategie dává odlišné výsledky
Osud automobilů v Evropské unii je podle PWC hůře odhadnutelný - různé krizové strategie totiž plodí pro každou členskou zemi různé výsledky.
Například Francie zaznamenala minulý měsíc o 8,1 procenta vyšší prodej. Italové zvedly březnový prodej jen okrajově, ale pro duben a květen čekají údajně nárůst o 30 až 40 procent. Němci zase zvýšili prodej aut v březnu o 40 procent a pro letošek by mohli vyrobit 4,7 milionu vozů oproti 5,4 milionu vloni.
Letos by Evropská unie mohla podle odhadů dohromady vyprodukovat necelých 15 milionů osobních automobilů.