Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak poznat špatné turbo 1.8TDCI

Příspěvek od phofy » 12.06.2012 05:36

Jinak to houkání se tady dost těžce popisuje, když není žádná nahrávka ani video. Jinak u mě to ještě může dělat to blbý ložisko klimi co mi chrastí a houká

Uživatelský avatar
rob45
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 29.10.2008 20:15

Re: Jak poznat špatné turbo 1.8TDCI

Příspěvek od rob45 » 12.06.2012 11:44

tak jsem koukal (blbec ze jsem na to neprisel driv) me tady v praci projde asi kolem 300 nových motoru a skoro kazdej ma turbo tak jsem jich prolezl nekolik kazde turbo ma vule a kdyz jsem na nej pritlacil do stran tak se kazdý oprelo turbinkou o stenu takze me turbo je uplne v pohode vule ma skoro stejny a otací se jen o trochu hur ale nepatrne tak ho nacpu zpet zkusim jeste elm kabel pak uz jedine elekt.ovladani a nebo jinej problem
Focus 2013-, 1.0L EcoBoost 120PS/125PS - Fox, Lunar Sky
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006

tomas.otisk
Příspěvky: 1
Registrován: 18.06.2012 17:52

porucha turba po vyřazení FAP

Příspěvek od tomas.otisk » 18.06.2012 18:12

Nazdar Všem,
mám Focus 2005, 1.6 Tdci 80kW a mám problém s repasovaným turbem. Stalo se mi to při jízdě do strmého kopce , kdy sem na plyn pořádně šlápl. V servise mi řekli, že je přetočené. údajně proto že mám vykuchaný FAP . není tam pak žádný odpor a turbo v důsledku má takový výkon, že se přetočí. Po repasi sem najel asi 15tkm. výměny oleje 3x za sebou dle doporučení servisu. Vše servis Ford. V rámci reklamace mi to opravili ale vzdávají se prý garance na případnou další poruchu turba. Tu dají pouze pokud si FAP u nich nechám namontovat zpátky.
původně opravovali turbo protože nějak propouštělo olej a trochu pískalo. Pískání zůstalo i po repasi , ale podle nich je to v pořádku.
Jinde v servisech o podobném problému s FAP nic nevědí.
Budu rád za pomoc. Díky

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: porucha turba po vyřazení FAP

Příspěvek od phofy » 18.06.2012 18:29

Podívej se sem http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=18214, ale tím že máš vykuchaný DPF tak tím to opravdu nebude. Jedině, že by jsi měl díru někde na sání, tak pak se ti může přetočit turbo.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: porucha turba po vyřazení FAP

Příspěvek od V12 » 18.06.2012 19:25

tomas.otisk píše:...Pískání zůstalo i po repasi , ale podle nich je to v pořádku...
Podla mna zbabrany repas a bububu...

Teoria, ze vykuchany DPF moze odrovnat turbo ale nemusi byt celkom nespravna. Ked mas vyfuk zaspuntovany filtrom, na turbine su ine tlakove pomery, ako ked sa DPF odstrani, ked vyfukovym plynom nestoji v ceste absolutne nic. Mozu tak prudit rychlejise, nedochadza k vireniu, co moze sposobit vyssie otacky turba. Na druhu stranu - zaspuntovany vyfuk zdviha teplotu na turbe, okrem toho je pri regeneracii turbo flambovane pridavnymi vstrekmi nafty do otvorenych vyfukovych ventilov za ucelom zvysenia teploty spalin. Ktovie, ako je to naozaj.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Jak poznat špatné turbo 1.8TDCI

Příspěvek od Marod22 » 19.06.2012 20:16

No aby si bol kludny, mne tiez za studena trosku popiskuje, ale uz po malom zahriati stichne. A dost som nacuval aj k okoloiducim dieslom a robi ich to kopec tak dufam ze sme s tym turbom ok :roll: ..a este som tu cital taku vec ze pokial je motor studeny, olej nema taky prietok ako redsi zohriaty olej a nemaze tak dokladne...ale to trva kratko

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Marod22 » 20.06.2012 20:21

Dobre chalani, vieme teda nejak zhrnúť ako máme jazdiť s týmto "šťastným" motorom? (prednostne 1.6 tdci 66kw). Je jasné, že za studena točiť max do 2000 a po náročnejšej, alebo dlhšej jazde nechať turbo na voľnobehu dochladiť. Ale čo sa týka plynulej jazdy, treba točiť minimálne od 1500? A ešte som tu niekde čítal že je dobré s tým autom jazdiť svižne, aspoň raz za čas ho dobre povytáčať. Je to tak?

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od phofy » 20.06.2012 20:28

Přesně jak píšeš je správně :) Já většinou každou jízdu ho vytočím třeba na 4000rpm :D

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Marod22 » 21.06.2012 08:32

Kokos 4000?...to sa bojím, že mi motor vystrelí z pod kapoty :roll: ...a to robíme preto aby sme vypláchli turbo od naneseného sajrajtu?

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od phofy » 21.06.2012 15:30

To klidně můžeš i do víc vytočit dokud nezačne blikat červená šipka, že máš přeřadit :D Ti nevylítne neboj jenom mu to prospěje, jo profoukne se turbo od sazí a hlavně se to dělá kvůli tomu, aby se nezasekl variabil :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od vita_k » 21.06.2012 15:41

phofy píše:To klidně můžeš i do víc vytočit dokud nezačne blikat červená šipka, že máš přeřadit :D Ti nevylítne neboj jenom mu to prospěje, jo profoukne se turbo od sazí a hlavně se to dělá kvůli tomu, aby se nezasekl variabil :mrgreen: :mrgreen:
ten se nezasekne. uz jsem to tu psal parkrat.

- vypnuty motor - aktuator max vysunuty ven
- volnobeh - aktuator vtahne tycku max dovnitr

Takze staci nastartovat a mas to to same.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od phofy » 21.06.2012 15:48

ok super, tak už ho nemusím vytáčet :mrgreen:

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od vita_k » 21.06.2012 15:58

no coz o to, vytaceni mu neskodi, jednou za cas zrejme prospiva, ale z hlediska VGT je to podle me jedno :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od vita_k » 21.06.2012 16:13

wilder01 píše:pani a kludne aj damy.. mozem Vas poprosit o posudenie tohto turba?
Vykon motora je ok, turbo na lozisku nema ziadnu volu, olej v hadici nasavania vzduchu bol, ale netiekol, len bol usadeny na stenach hadice taky olejovy film.
Kedze som este turbo na vlastne oci nevidel, neviem posudit ci je na koncoch lopatiek akoby svetlejsie miestov poriadku. Ci sa to o nieco suchlo alebo jednoducho to tak ma vypadat.
Toto uz je strasne stary prispevek a pokud dobre vzpominam, tak wilder musel menit. Je to tak?
Turbo mohlo piskat vic protoze rozky na obeznem kole byly prece jen trochu olesteny.
Divne je ze oska nemela poradnou vuli. Vule je totiz i na novem turbu.

Kompresor podle me nevypada nejlip ale jeste zadna tragedie. Spis pak asi lozisko slo do kytek tipuji?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od vita_k » 21.06.2012 16:15

phofy píše:ok super, tak už ho nemusím vytáčet :mrgreen:
to je strasna mys v te pasti :) Ale adblock to umi odstranit, nastesti:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti