Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Marod22 » 02.09.2012 14:32

No veď ja spolieham na to, že tam mám to nové sitko..podla Fordu by som mal mať a pri najbližšej výmene oleja ide vaňa dole...skontrolujem sitko a ďalej neriešim...mne len stále neide do hlavy, čo tých kreténov viedlo k tomu, aby ten vypúšťací šrób zapustili tak dovnútra...nechápem :nixw:

miluna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 15.07.2012 08:41

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od miluna » 02.09.2012 15:02

čo tých kreténov viedlo k tomu, aby ten vypúšťací šrób zapustili tak dovnútra...nechápem :nixw:

hahaha - no přeci to, aby sis šel po pěti letech koupit zase nového Focusa který je vylepšenější, vymazlenější, bezpečnější, ekologičtější, líp svítí, má nový softwér, kulatější volant a další důležité věci :hah:

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od paranmax » 02.09.2012 17:24

miluna píše:čo tých kreténov viedlo k tomu, aby ten vypúšťací šrób zapustili tak dovnútra...nechápem :nixw:

hahaha - no přeci to, aby sis šel po pěti letech koupit zase nového Focusa který je vylepšenější, vymazlenější, bezpečnější, ekologičtější, líp svítí, má nový softwér, kulatější volant a další důležité věci :hah:
ale zase tak zapuštený šroub ve vaně, aby jsme si mohli hned šetřit na nového :-) :Dancer:
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Marod22 » 13.09.2012 18:29

No začal som za studena pri radení 1-2, 2-3 počuť staré známe "hijuuu"...zajtra ešte zoženiem niekoho kto mi trošku šliapne na plyn keď bude motor studený a budem počúvať, ale na 90% sa ozýva turbo..nie je to taká húkačka ako v tých dvoch videách čo máme tu na fóre, ale počuť to...tak si nahováram že či to nemôže byť len tým, že sa nám ochladilo a olej je za studena trošku hustejší :irre: ...potešte ma niekto, že je to tak? :D ..niekto tu ale myslím písal že s takou miernou húkačkou jazdí už pekných pár tisíc km

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 13.09.2012 18:31

Někdo psal že to je normální že se turbína roztáčí a pak brzdí a to dělá ten zvuk, jinak mě to taky dělá a myslí, že mi tohle říkal i mechanik :)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 13.09.2012 20:25

Ziadne turbo nesmie vydavat mechanicke zvuky. Proste nesmie, pretoze tie znamenaju, ze nieco pohyblive (rotujuce) niekde zadiera do niecoho stojaceho. A je uplne jedno, ci to je turbina vs stator, alebo hriadel vs lozisko. Turbo moze iba svistat. Skratka ziadne hiuuu.
Ak to hiuu pocut pri studenom motore, znamena to jedine - turbo je vtedy mizerne mazane. Dovody hadajte sami, su hned 2. A prave toto ho spolahlivo zabija. Po par sto az tisic km (podla sposobu jazdy) ho uz bude pocut stale. Preto tvrdim jedno - okamzite ked sa ozve hiuu, smer servis. Pretoze :
1. nebude este na srot a pripadny repas bude lacnejsi
2. nestihne tolko zasrat motor pilinami a svojimi do oleja vyvrhnutymi vnutornostiami
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od cereus » 13.09.2012 21:28

Suhlasim s V12. Ja mam este novy motor (okolo 20 000 km) a turbo nepocujem vobec, nech nacuvam hocijako a to v aute ale ani vonku. Proste na tomto motore turbo nepocut kym je v poriadku. Ak pocujes nejaky novy zvuk, bude uz nejakym sposobom "nacate".
Inak na starom TDI som krasne pocul zdrave svistanie turba (ziadne pazvuky) aj v aute a vonku to bolo pocut este vyraznejsie. To turbo nabehalo bez problemov 250 000 km a teraz sluzi uz 3. majitelovi. Svistalo od zaciatku. Na 1.6 TDCI ho nepocujem vobec.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 14.09.2012 06:21

tchan ma toto turbo v Ceedu a slyset bylo od zacatku - co to mel nove - i uvnitr auta. Je to velmi tichy motor ten 85 Kw a do kabiny pronika jen velmi malo zvuku, ale turbo zvuk zrovna jo. Takze bych nesiril paniku - turbo proste nejde udelat bez zvuku.

Za to ve fokusu mlati hlucne vstriky a jeste tam huci posilovac a to vsechno v kabine slyset je:(
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 14.09.2012 06:55

Ad Ceed :
Kolega kupil jazdeneho, turbo ma tiez hlucne a to dost - skoro ako na nakladiaku. Bol s tym aj v servise, ani mu to nekontrolovali, ze je to uplne OK, pokial to vyslovene nehuci ako sirena. Pozreli mu akurat hadice a jednu menili, zvuk sa ale nezmenil ani nezoslabol. Vydava mu to na moj vkus hlasne svistanie a piskanie. Inak co som si vsimol, tak skoro vsetky Ceedy maju hlucne turba.

Bracho ma zasa Hyu Tucson, obcas na tom jazdim aj ja a robim taxikara, je to 2.0CRDI 103 kW, na tomto motore uz turbo prakticky nepocut. Takze asi iny vyrobca turba.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od cr4sh3r87 » 14.09.2012 07:43

Houkání turba není projev horšího mazání, to se tady někdo pěkně plete :wink: Houkání způsobují osekané náběžné hrany lopatek turba :wink:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od ballu » 14.09.2012 08:12

Trochu tě poupravím , správný tlak a mazání turba vystřeďuje rotor v poloze oproti tělesu turba tak, kdy nedochází jak píšeš , k mechanickému osekávání náběžné hrany lopatek.To ten zvuk opravdu dělá, v tom máš pravdu, ale počátek problému je opět olej. Musí tam být 5W-40 :?
Je tam poslední můj odkaz na stránky Fordfans, kde přímo mechanik potvrzuje zapečený olej A1/B1 v kanálcích.

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=1830
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Sagic » 14.09.2012 09:49

Zalezi na zpusobu jizdy a ze nekdo nasel karbon v motoru s 5w30 neznamena ze to zpusobuje viskozita 5w30 nedej boze A1/B1 pohledej na oleje.cz najdes tam v jednom vlakne odkaz na motory zakarbonovane s pouzitim jakehokoliv oleje i renomovanych vyrobcu, pokud se nedodrzi treba interval vymeny atd. To ze jeden mechanik neco rekne neznamena ze je to svate. Proc ta zamena neni v postupech pro servis ford? Prelivat o pul litru? Kdyz je tu tolik prispevku o tom ze to skodi?

http://www.oleje.cz/forum/mot-oleje-nas ... t4631.html

Na tomto foru se doctes ze kratsi trasy a vice startu rozhodne lepe snasi 5w30.

A tady se muzes podivat na graf stability viskozity na najezdu.

http://www.oleje.cz/clanek/517

Citace:

Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají.

Příliš nízká viskozita, většinou díky závadě na vstřikování a nadbytku paliva v oleji, může vést k příliš tenkému mazacímu filmu. Důsledkem potom při vyšším zatížení může být i porušení mazacího filmu a zvýšené opotřebení nebo i zadírání třecích dílů. Nejde o častý případ, ale tato závada se vyskytuje a neměla by být zanedbávána.

Pokud porovnas hodnotu viskozity pro 5w30 a 5w40 tak je to celkem rozdil.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 14.09.2012 10:42

Zaujimave je to, ze tento graf nie je prezentovany nikde inde. Vsade sa ale pise o zvysenej odolnosti voci vysokym teplotam olejov xW-40 oproti xW-30. Neoxiduju, neznehodnocuju sa, skratka su stabilnejsie za vyssich teplot. Aby ten graf mal vypovednu hodnotu, mala by tam byt spomenuta stredna prevadzkova teplota. Pritom vsetci dobre vieme, ako 1.6HDI zohrieva olej. Nie je problem ho zohriat na 130 - 140 stupnov uz po kratsej divokej jazde s plynom na podlahe.

Ked som tento clanok ukazal par odbornikom, vsetci tvrdili, ze je to somarina a jedna sa bud o snahu potapat oleje, ktore nie su lahkobezne (a teda "ekologickejsie"), alebo o chybu merania v dosledku poruchy na motore, kde to merali. Ked budem prevadzkovat 5W-30 pri teplotach do 90 stupnov a 5W-40 pri teplotach okolo 150 stupnov, vysledok moze byt taky, ako je v grafe.

EDIT :
Este raz som si pozornejsie precital ten clanok a este lepsie sa pozrel na graf. Citujem :
"Na konci životnosti pak může u hodně degradovaného motorového oleje docházet k nárůstu viskozity díky nahromadění produktů oxidačního stárnutí v oleji. "
Vsetkym olejom xW-40 casom klesa viskozita, olejom xW-30 stupa. Z citatu je zrejmy aj dovod - uz za 100 stupnovej teploty rychlo oxidacne starnu. To potvrdzuje aj toto :
"Protože oxidace je podporována zvýšenou teplotou, mluví se často o termooxidačním stárnutí oleje, při němž olej kromě oxidace podléhá současně i určitým termickým změnám."
(zdroj http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... race-oleje)
A opat sme pri teplote...
A na zaver :
"...jestliže je olej oxidací vyčerpán, tak se jeho mazivostní vlastnosti zhoršují."

Cize - radsej nizsia viskozita ale dobre mazivostne vlastnosti, ako viskozita vyssia a horsia mazivost...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Sagic » 14.09.2012 11:19

Jasny o to se ja nepru, ale neni mozny ze pominu-li zakarbonovani a ucpani privodu oleje do turba, muze jejich pridirani zpusobit i prilis nizka viskozita, kdy muze pak take dochazet k trhani mazaciho filmu a tim k pridreni za extremnich podminek ktere panuji v turbu? Pak by to mohlo byt zpusobene i tim ze se pouzije 5w40 pokud je pravdivy ten graf? :nixw:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 14.09.2012 12:17

Nie som odbornik na oleje, takze na toto odpovedat neviem. No krk by som vsadil na vplyv teploty. Stare TDI - turba drzia nenormalne porcie kilometrov, to iste plati aj o 1.8TDCI, pouzivajuce rovnake oleje ako 1.6TDCI. Podla mna to konstrukciou turba nebude, pretoze podla turboservisov je velka vacsina poruch sposobena problemami s mazanim, druha pricina je prienik hmotnejsich cudzich castic do kompresora s nasledkom poskodenia lopatie. Tretia najcastejsia pricina je uviaznuty variabil v dosledku podtacania motorov.
Ked pojdeme teda po prvej pricine - mazanie - a prietoky turbom vyhovuju norme 0.3l / min na volnobeh pre 1.6TDCI, problemom moze byt iba mazivost tepelne zdegradovaneho oleja (ked si teda odmyslim karbon a jeho dosledky).

:nixw:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti