FFIII 1.0 ecoboost 125k
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Bavil jsem se o tomto motoru s technikem ve Fordu a mimo to, že je to fajn motor mi taky říkal, že se na něm projevilo nepříznivě právě "katování kostů", takže se šetřilo i na hadičkách s chladící kapalinou a při vysoké zátěži a zahřívání dochází k praskání těchto hadiček s chladící kapalinou a těmito mikroprasklinkami pak pomalu utíká chladící kapalina a pokud někdo důsledně nehlídá stav kapalina, tak auto uvaří. Ale jak jsem koupil, tak prodávám...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Dnes se ceni jednoduchost (proto tolik povyku kvuli puvodnimu provedeni palubky), velikost kufru a spotreba paliva. Zbytek je podradnej. Mam tu haldu Autotipu z let 1999-2000 a kdyz to ctu dneska, chce se mi brecet.
Co se motoru tyce, trochu prekvapko. Kamarad se svez s Golfem 1.2TSI 77kW a prohlasil, ze pri srovnani s mym 1.0 EB nemel pocit, ze by to jelo. Asi hmotnost a zprevodovani... Mozna cas si to projet sam....
Co se motoru tyce, trochu prekvapko. Kamarad se svez s Golfem 1.2TSI 77kW a prohlasil, ze pri srovnani s mym 1.0 EB nemel pocit, ze by to jelo. Asi hmotnost a zprevodovani... Mozna cas si to projet sam....

Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Jak jsem psal už výše, já jsem byl z tohoto motoru dnes velice pozitivně překvapen. Jel sjem sice jen po městě, ale tam snesl srovnání s dvoulitrovým TDCi. Teď mám zrovna v garáži 1,5 EB 110 kW a musím říct, že je sice proto tříválci o trochu kultivovanější, hlavně na volnoběhu, ale výkonově jsme zas tak velký rozdíl nepociťoval. Litr měl najeto 11k km a 1,5 má 2,3k km.
-
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 01.04.2011 09:39
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
No ja zajtra mam namierené do Košíc, najprv do Auto Gabriel vyskúšať Golfa (majú tam len 1,2 TSI) a potom do Fordu vyskúšať litrový EcoBoost! Už sa teším!
Večer napíšem ktoré ma chytilo za srdce.

Večer napíšem ktoré ma chytilo za srdce.
Ford Focus MK3 1.0 92 kW rv. 2015
Ford Focus MK1 1,6 16V 74 kW rv. 1999
Ford Focus MK1 1,6 16V 74 kW rv. 1999
- stanikg
- Pokročilý
- Příspěvky: 591
- Registrován: 12.07.2010 08:35
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
No ja som mal vo firemnom rapide 1.2tsi a bolo to nejake slabe .uplne iny charakter ako 1.0 eco.
JE- Focus MK3 FL 1.5 ecoboost Titanium X Deep blue Impact
Predane -focus r.v.2010 1.6 74 kw SHDA. farba chill
Predane -focus r.v.2010 1.6 74 kw SHDA. farba chill
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.04.2012 23:30
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
My sme dostali do firmy nový golf 1,6 tdi výbava comfortline. Veľmi som sa naňho tešil, no po usadnutí sklamanie. Vpredu bez života, stredový panel ako z čínskeho obchodu, no nič moc. Vzadu sedenie veľmi nízko, aj keď na kolená dosť miesta, zadok nízko a veľmi široký stredový panel. Kufor mi pripadal ako nejaká polička, keďže je tam rezerva. Motor sa mi zdá celkom OK, pekne ťahá, no sprevodovanie katastrofa. Pri 90-tke na piatom stupni točí asi okolo 1600 – 1700, mierny kopec podradiť. Ináč okolo 1800 – 1900 otáčok motor pekne ožije a začne slušne ťahať. Ináč pri jednej zákrute mi uletel zadok, toto sa mi tam ešte pri takejto rýchlosti nestalo. Po presadnutí do Hyundaia i30 som sa cítil lepšie, pôsobí príjemnejšie, hodnotnejšie a aj priestrannejšie. Akurát motor, 1,6 crdi má 94 kw, no nejako ich neviem pri jazde nájsť. Sám mám C-maxa, toto auto sa mi zdá oproti golfu o triedu lepšie. Možno je to subjektívne. S golfom som už najazdil asi 3000 km, nevravím že je zlý, je v celku ok auto, no aby som z neho padal na zadok, to určite nie. Dúfam že sa povozím najbližšie na novom focuse. Ešte jedná vec, čítal som niekde test, kde golf s 1,2 tsi mal horšiu pružnosť ako 1,0 ecoboost vo focuse a to pri všetkých meraniach.Johnyy píše:Pokračování ze Světa motorů, srovnání s Golfem 1.2 TSI
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Ten zadek ti ustrelil, pac Golf ma v tyhle motorizaci vzadu torzni pricku. Pak staci v oblouku trefit diru a je vymalovano...
Ale zpatky k 1.0 EB - to srovnani cca odpovida mnou namerenejm hodnotam zrychleni:
60 - 100 na 4ku za 9.0s, 80-120 na 5ku za 12.6s, na 6ku za 14.5s (sice mam kombika, ale zase jsem to meril, kdyz uz byl zajetej).
1.2 TSI podle me tezi z nizsi hmotnosti, zrejme trochu kratsich prevodu (krome 6ky) a asi i rychlejsiho roztaceni turba - turbolag u Ecoboostu je porad celkem citelnej, u 1.2 TSI je to prej o hodne lepsi, coz dava smysl: vetsi objem, pokud vim ma i mensi turbo. Pro pruznost v nizsich otackach idealni, ale samozrejme pak neda takovej vykon.
Ale zpatky k 1.0 EB - to srovnani cca odpovida mnou namerenejm hodnotam zrychleni:
60 - 100 na 4ku za 9.0s, 80-120 na 5ku za 12.6s, na 6ku za 14.5s (sice mam kombika, ale zase jsem to meril, kdyz uz byl zajetej).
1.2 TSI podle me tezi z nizsi hmotnosti, zrejme trochu kratsich prevodu (krome 6ky) a asi i rychlejsiho roztaceni turba - turbolag u Ecoboostu je porad celkem citelnej, u 1.2 TSI je to prej o hodne lepsi, coz dava smysl: vetsi objem, pokud vim ma i mensi turbo. Pro pruznost v nizsich otackach idealni, ale samozrejme pak neda takovej vykon.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 01.04.2011 09:39
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Otestoval som Focusa s litrovým motorom 125k. Bola to moja prvá jazda s tým motorom, a moj nazor je
! Proste som spokojný! Na cca 12 kilometrovej trase som mal priemerku presne 5 litrov.
A predajca mi pri platbe v hotovosti ponukol 400-450 eur zlavu!

A predajca mi pri platbe v hotovosti ponukol 400-450 eur zlavu!
Ford Focus MK3 1.0 92 kW rv. 2015
Ford Focus MK1 1,6 16V 74 kW rv. 1999
Ford Focus MK1 1,6 16V 74 kW rv. 1999
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Ja by som to porovnaval takto:
1.0 EB 74kw(5st) - 1.2TSI 77kw (6st) - nahrada 1.6i
1.0 EB 92kw - 1.4TSI 90kw - nahrada 1.8i/1.6FSI/tivct
1.5/1.6 EB 1xxkw - 1.4 Twincharger 1xxkw - nahrada 2.0i
a vo vsetkych testoch, co som videl mal Ford vzdy horsie zrychlenie a aj spotrebu - od 1.0 EB az po 2.0EB v STcku v porovnai s Octaviou RS - rozdiel 2 litre na testovacej trase a prehral aj na cas - test AutoTipu, ale zase vyhral nad Mazdou MPS na cas, spotrebu a asi aj cenu. Hmotnost mal Focus/Cmax vzdy vyssiu nez konkurent od Koncernu, az na jednu vynimku 2.0nafta - asi Focus alebo Cmax.
1.0 EB 74kw(5st) - 1.2TSI 77kw (6st) - nahrada 1.6i
1.0 EB 92kw - 1.4TSI 90kw - nahrada 1.8i/1.6FSI/tivct
1.5/1.6 EB 1xxkw - 1.4 Twincharger 1xxkw - nahrada 2.0i
a vo vsetkych testoch, co som videl mal Ford vzdy horsie zrychlenie a aj spotrebu - od 1.0 EB az po 2.0EB v STcku v porovnai s Octaviou RS - rozdiel 2 litre na testovacej trase a prehral aj na cas - test AutoTipu, ale zase vyhral nad Mazdou MPS na cas, spotrebu a asi aj cenu. Hmotnost mal Focus/Cmax vzdy vyssiu nez konkurent od Koncernu, az na jednu vynimku 2.0nafta - asi Focus alebo Cmax.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13529
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Ze Ochcafky, ktore idu novinarom na testy, maju nejako zazracne vyssi vykon ako ostatne auta, je uz znama vec.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
1.0 EB 92 kW nelze srovnavat s 1.4 TSI 90 kW, protoze 1.4ka ma v temer stejnym spektru otacek (1500 - 4000 rpm) kroutak 200 nm, tedy na urovni EB s aktivovanym overboostem (a overboost funguje jen v urcitejch otackach). Vzhledem k hodnote a prubehu krivek kroutaku jsou obe verze trivalce srovnatelny pouze s 1.2 TSI 77 kW s tim, ze EB ma navrch ve vyssich otackach, protoze si takrka totozny maximum kroutaku drzi v sirsim rozsahu (u TSI 175nm v 1500 - 4000, u 1.0 74 kW 170 nm v 1400 - 4000, u 1.0 92 kW 170 nm v 1400 - 4500). Proto ma vyssi vykon, ale tahle samotna hodnota neni pro pruznost az tak relevantni.Nicco píše:Ja by som to porovnaval takto:
1.0 EB 74kw(5st) - 1.2TSI 77kw (6st) - nahrada 1.6i
1.0 EB 92kw - 1.4TSI 90kw - nahrada 1.8i/1.6FSI/tivct
1.5/1.6 EB 1xxkw - 1.4 Twincharger 1xxkw - nahrada 2.0i
a vo vsetkych testoch, co som videl mal Ford vzdy horsie zrychlenie a aj spotrebu - od 1.0 EB az po 2.0EB v STcku v porovnai s Octaviou RS - rozdiel 2 litre na testovacej trase a prehral aj na cas - test AutoTipu, ale zase vyhral nad Mazdou MPS na cas, spotrebu a asi aj cenu. Hmotnost mal Focus/Cmax vzdy vyssiu nez konkurent od Koncernu, az na jednu vynimku 2.0nafta - asi Focus alebo Cmax.
Co se 1.5ky a 1.6ky EB tyce, tam bych souhlasil s poznamkou, ze ten prisernej Twincharger, jehoz zivotnost malokdy presahla 100tkm, uz se nastesti nedela. Srovnatelna verze, 1.4 TSI 110 kW (EA211), uz je klasika s jednim turbem

A k tomu, co rika Stano: Vetsina motoru VW ma obvykle citelne vyssi vykon, nez vyrobce udava.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
A proto jsou taky ty jejich chiptuningy tak zazracny
papirove to zvedne vykon extremne, realne zas tolik ne 


Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
C4R3W asi mas pravdu, VW ma este aj 66kw 1.2TSI a 5st prevodovkou, takze to bude konkurent pre 1.0EB 4kw 5st a tym sa cele to moje porovnanie navzajom posunie. Cenovo by to tiez sedelo. V zrychleni ale zalezi. 1.4 TSI ma lepsie zrychlenie nez 1.0 92, ale horsie, nez 1.5 EB a cenovo je 1.4 drahsia, nez 1.0 aj 1.5
Zrychlenia:
1.0EB 74kw - 12.5s
1.0EB 92 - 11
1.5EB 110 - 8.9
1.5EB 135 - 8.6
1.2 TSI 63 - 11.9
1.2TSI 77 - 10.2
1.4TSI 90 - 9.3
1.4TSI 103 - 8.4
Zrychlenia:
1.0EB 74kw - 12.5s
1.0EB 92 - 11
1.5EB 110 - 8.9
1.5EB 135 - 8.6
1.2 TSI 63 - 11.9
1.2TSI 77 - 10.2
1.4TSI 90 - 9.3
1.4TSI 103 - 8.4
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Ono obecne je podle me problem tyhle motory a auta srovnavat. TSIcka jsou vsechno ctyrvalce a turba by mely mit jeste mensi nez 1.0 EB. To je kombinace, ktera sama o sobe zarucuje mensi turbolag. Nevim, jaka je bezne pouzivana metodika mereni pruznosti, jestli se zrychluje z nizsi rychlosti a stopky* se sepnou pri dosazeni spodni hranice. Tim by se vliv turbodiry vyloucil. Pokud ale jedou rychlosti ustalenou na dolni hranici a plyn seslapnou soucasne se zmacknutim stopek, pak se tohle muze sakra projevit.
* Nevim, jestli merej stopkama, berte to obrazne - ja meril pres diagnostiku
Sam jsem pri mereni pruznosti svyho auta na tohle narazel pri pokusu dosahnout udavanyho zrychleni z 50 na 100 km/h na 4ku (11s). S podtocenym motorem pri startu jsem mel problem se na to dostat, protoze minimalne vterinu se nic nedelo; jinak ale muj kombik celkem citelne prekonaval bezne namereny hodnoty u hatchbacku...
Viz zde:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=390
Dalsi tri faktory jsou:
1) Golf VII a jeho derivaty (Leon, Oktavka...) jsou vyrazne lehci nez jejich predchudci a soucasnej Focus. Nebudem resit proc (novy technologie, zebrinak vzadu u slabsich verzi), ani jakej to ma vliv pri srazce se stejne pevnym a zaroven tezsim autem, ale tohle se taky projevi (myslim, ze 70 kg muze pul vteriny udelat).
2) Jak uz tu zaznelo, motory VW jsou delany tak, ze mivaj vyssi vykon nez udavanej (1.2 TSI starsi verze (EA111) dava na brzde standardne 85 kW), zatimco u ostatnich vyrobcu je praxe jina.
3) Zprevodovani: Nedari se mi najit presny prevodovy pomery soucasnejch TSIcek (a ted se mi to hledat nechce:)), ale napriklad ve sprintu na 100ku je 1.0 EB hendikepovanej tim, ze ji nedosahne na 2ku a je nutny preradit (omezovac zasahne pri 6500 rpm, coz je asi 95 km/h). Asi by stalo za to koukat jeste timhle smerem...
* Nevim, jestli merej stopkama, berte to obrazne - ja meril pres diagnostiku

Sam jsem pri mereni pruznosti svyho auta na tohle narazel pri pokusu dosahnout udavanyho zrychleni z 50 na 100 km/h na 4ku (11s). S podtocenym motorem pri startu jsem mel problem se na to dostat, protoze minimalne vterinu se nic nedelo; jinak ale muj kombik celkem citelne prekonaval bezne namereny hodnoty u hatchbacku...
Viz zde:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=390
Dalsi tri faktory jsou:
1) Golf VII a jeho derivaty (Leon, Oktavka...) jsou vyrazne lehci nez jejich predchudci a soucasnej Focus. Nebudem resit proc (novy technologie, zebrinak vzadu u slabsich verzi), ani jakej to ma vliv pri srazce se stejne pevnym a zaroven tezsim autem, ale tohle se taky projevi (myslim, ze 70 kg muze pul vteriny udelat).
2) Jak uz tu zaznelo, motory VW jsou delany tak, ze mivaj vyssi vykon nez udavanej (1.2 TSI starsi verze (EA111) dava na brzde standardne 85 kW), zatimco u ostatnich vyrobcu je praxe jina.
3) Zprevodovani: Nedari se mi najit presny prevodovy pomery soucasnejch TSIcek (a ted se mi to hledat nechce:)), ale napriklad ve sprintu na 100ku je 1.0 EB hendikepovanej tim, ze ji nedosahne na 2ku a je nutny preradit (omezovac zasahne pri 6500 rpm, coz je asi 95 km/h). Asi by stalo za to koukat jeste timhle smerem...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Tak jsem dneska koukal na olej a uz delsi dobu pozoruju jednu vec - jeho spotreba jako takova je v norme (v servisu tvrdi 1l/20tkm), ale jeji profil je zvlastni: dlouho nic, pak sebere skokove vic a zase dlouho nic... Vypozoroval uz nekdo neco podobnyho? Ne, ze by to necemu vadilo, jen je to zajimavy - pritom jizdni styl mam porad stejnej (jako prase)... 

Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti