Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od maxo111 » 13.07.2010 22:26

V12 píše:Mala analyza vykonovych grafov :
1.6i 74kW - najstrmsi narast vykonu v rozmedzi od 2500 do 4000 rpm, potom uz krivka nestupa tak prudko, no krivka krutiaceho momentu prudko pada. Problem je ale v tom, ze do cca 3500 tento motor este nema potrebny vykon. Resultat - tocit do obmedzovaca je neefektivne a zbytocne.
Tocit do 5-6000 otacok je ale niekedy nutnost. Cim vyssie ti padnu otacky pri zaradeni vyssieho stupna, tym lepsie zrychlis. Aspon v pripade 1.6 a dlhej rozvodovky je to bohuzial tak.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 13.07.2010 22:34

V12 píše:misoo : Zobral si mi vietor z plachty, mas 100% pravdu ! :beer:
:nazdravi:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 14.07.2010 21:30

Technicka otazka :
Maju vsetky TiVCT v FofoII 2 katalyzatory a 4 lambda sondy ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 15.07.2010 23:10

Anndy píše:pane doktore, asi takto:

1. pri predbiehani potrebujem, chcem, kvoli max bezpecnosti, co najvacsie zrychlenie, t.j. najkratsi cas na predbehnutie. To viem bohuzial dosiahnut iba tak, ze pouzijem max. vykon motora - plati umera, max. vykon = max. zrychlenie. A kedze moj motorcek ho ma v cca 6500 ot. resp. v pasme 4000 az 6750 ot. ma motor 90-100% vykonu, musim tie otacky proste mat.

2. Radenie. Mas pravdu, medziplyn netreba pouzivat stale v dnesnych autach. Ale ides krasne na 5-ke, cca 100-110 kmh potrebujes rychlo a plynule podradit o 2, ci viac stupnov, tak je to rychlejsie, jemnesie a setrnejsie s medziplynom. Proste potrebujem bez straty rychlosti mat namiesto 3 tis. otacok napr 4500. Tak jednoducho pouzijem medziplyn a hladucko podradim.

Este jedna vecicka - moj motor je najzivsi prave v pasme 4 az 6,5 tis. ot. Co myslis, preco?
netreba si pliest vykon a tocivy moment...... ano vykon je pri otackach ako pises tych 6500 (ci kolko presne to mas), ale auto uz prakticky nema tah.......ano na 1-2 to ide jedna radost , ale na stvorke to dokopca uz prakticky nejde vobec.......prave preto pisem, ze idealne je zrychlovat v otackach ked ma auto najvyssi tocivy moment.
s tym medziplynom pri podradovani suhlasim s tebou :wink:

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 15.07.2010 23:15

maxo111 píše:
V12 píše:Mala analyza vykonovych grafov :
1.6i 74kW - najstrmsi narast vykonu v rozmedzi od 2500 do 4000 rpm, potom uz krivka nestupa tak prudko, no krivka krutiaceho momentu prudko pada. Problem je ale v tom, ze do cca 3500 tento motor este nema potrebny vykon. Resultat - tocit do obmedzovaca je neefektivne a zbytocne.
Tocit do 5-6000 otacok je ale niekedy nutnost. Cim vyssie ti padnu otacky pri zaradeni vyssieho stupna, tym lepsie zrychlis. Aspon v pripade 1.6 a dlhej rozvodovky je to bohuzial tak.
1.6 ma dlhu rozvodovku? .......sorry, ale to je nejaky blud...rozdiel medzi rychlostnymi stupnami je cca 500ot.......

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od maxo111 » 15.07.2010 23:30

Popozeraj trochu forum ... kludne si vyhladaj moje dalsie prispevky ohladom rozvodovky FF1 ... ak nezmenis nazor, dam sa ti previezt. Ale chapem, som v teme od 2004 a FF2 maju rozvodovky kratsie :wink:
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2010 00:13

Pan doktor, na max zrychlenie potrebujem max vykon. Nic viac, nic menej. Mk je nepodstatny.

diskusia kw vs mk tu na fore je az v dvoch vlaknach, odporucam precitat, vsetko uz povedane bolo.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 16.07.2010 06:17

tak som si včera išiel do BA z TT po karpatskej ceste pre opravený TV a tak som volačo poskúšal...

"hladká" 1,6ka ked ide cez 5500 otáčok tak motor síce ťahá ako pred touto hranicou ale začne výrazne viac "hučať" (usudzujem že je to prejav už dochádzajúceho dychu) a ono to tak zhruba zodpovedá že točiť medzi 4500 a 5500 prevodové stupne sú cca o tých 1000 otáčok odstupňované...

takže točiť cez 6000 kde už krivka výkonu aj krutiaku padá dole je podľa mňa "zbytočnosť" (presne pre tento problém spravili variabil ventilov ktorý sa prebúdza pri 4000 ot a pridá motoru "dych" do tých 6500)
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 16.07.2010 09:57

Anndy píše:Pan doktor, na max zrychlenie potrebujem max vykon. Nic viac, nic menej. Mk je nepodstatny.

diskusia kw vs mk tu na fore je az v dvoch vlaknach, odporucam precitat, vsetko uz povedane bolo.
Skus ist do kopca na 4ke pri 5000-5500 otackach a pridaj plyn.......to auto nepojde a ak pojde , tak o zrychlovani nemoze byt reci.

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2010 10:18

Ono bude zalezat od kopca. ked mi to na 4 ke pri 5000 ot nepojde, tak dam 3 a pojdem do 6000 ot. a pojde to a bude to zrychlovat. Ako velmi zalezi od kopca a vykonu motora. A samozrejme, ze hodnota zrychlenia bude mensia ako za rovnakych podmienok, len na rovine. Ale to je tym kopcom.

Alebo mi chces povedat, ze ked mi to na 4-ke pri 5000 ot nebude zrychlovat, mam dat 5-ku a nech mam 4000 ot. a zrazu zrychlim? Takto to nefunguje ale. Na zrychlenie potrebujem vykon nic viac.


Alebo ked mi to na 4-ke pri 5000 nepojde, tak mam spomalit, pockat na 4000 ot a potom to pojde? To je sice pravda, ale bude tam kde na zaciatku :D.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 16.07.2010 10:30

myslim ze Dr. chcel povedat, ze do kopca viac zalezi na krutaku, cize je lepsie ist do kopca v otackach v ktorych mas najviac krutaku.

toto ale neni pravda, ide cisto o vykon. krutak je len "pomocna" velicina, to ci pojdes alebo nepojdes zalezi od vyslednej veliciny, ktorou je vykon. takze treba sa riadit vykonovou krivkou, nie Nm krivkou.

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nepér » 16.07.2010 10:37

Výkon ~ točivý moment * otáčky, žádná pomocná veličina, je to podobně jako s napětím~otáčky a proudem~točivý moment.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 16.07.2010 10:42

a to je od 4000 - 6000 potom to padá dole...

ono na grafe tá krivka padá ale to je tým že má "pokrivenú" mierku... od 4000 kde je krutiaci moment 150 Nm do 6000 klesne na 120 Nm čo je cca 20 % takže nič moc úbytok...
Přílohy
ford_vykon 1,6 benzin variabil.jpg
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2010 10:46

Kua - vykon je podstana velicina pri zrychleni. dve auta s rovnakym vykonom a roznym krutakom budu mat rovnaku hodnotu maximalneho zrychlenia (ak zanedbam pripadne rozne hmotnosti a ine faktory). Akurat (ak to bude diesel a benzin napr.) bude to inym sposobom jazdy v inych otackach, s inymi pocitmi, ale hodnota maximalneho zrychlenia bude rovnaka!!!

Krutak ma taku zlu vlastnost, ze akonahle sa rapidne zvacsi - narastie - tak clovek ma MYLNÝ pocit, ze neskutocne zrychluje. A ked sa zvysi vykon tento pocit nie je taky silny. Avsak staci pohlad na rychlomer a hned je jasne, v ktorom rezime auto rychlejsie zrychluje. Proste je to o vykone.

A fakt je tu niekolko vlakien, kde sa toto preberalo, tak si to precitajte, zatial to tam kazdy pochopil.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2010 10:51

Mb mas pravdu - pokial clovek nema variator, tak nemoze drzat konstatne otacky v mieste max vykonu, tak pri max zrychloavni musi clovek drzat motor v pasme, najvyssieho vykonu, t.j. napr. ze v pasme otacok 4 - 6 tis. je rozdiel vo vykone maly, 10, ci 20% - zalezi od motora.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host