Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od ballu » 14.09.2012 13:47

Lubak, který toto vlákno otevřel , tak to je několikaletý prodejce a technik značkové prodejny a servisu FORD,ve Východních Čechách, který několikrát za rok absolvuje školení. A ten, kdo to potvrdil, pracuje jako servisák ,též ve značkovém servisu Ford, ale v Praze. :?
Abych upřesnil ,taky A3/B3 má oproti A1/B1 nějaké mínusy, ale stále více těch závažných a podstatných plusů. :cry:
Odrbat to nejde A1/B1 je teplotně nestabilní a připéká se , a tím pádem rotor nedrží ve všech osách na olejovém polštáři a čím dál více, si sem tam drcne o těleso turba. Začne hvízdat, a pak je otázka času, kdy si drcne fest............ :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 01.10.2012 21:42

Je celkem zajímavé co sem se tu dočetl, ale neumím si z toho udělat jednoznačný závěr. Řídne nebo houstne olej 5W-40 (mám v tom Castrol Edge FST). A používáte někdo pro tento motor olej 10W-40 ? Zajímalo by mě to, protože pozoruju dost podstatné změny ve zvukovém projevu mého opotřebovaného turba s jeho přibívajícími kilometry a já bych ho chtěl udržet co nejdéle naživu.

Po výměně oleje to bylo uplně tiché za studena i za tepla. Pak (cca 1500km) to začalo za studena houkat a k tomu se zanedlouho přidalo i pískání za tepla. A teď (cca 10 000km) za studena ticho a za tepla to píská. Olej už je hodně znečištěný a zralý na výměnu. Změnu viskozity na tom ale nepoznám.

Co si o tom myslíte ukazuje to na nekvalitu oleje nebo příliš nízkou/vysokou viskozitu? To bych byl asi dost naštvanej, protože tenhle olej prezentovaný jako HIGHEND od Castrolu je kurevsky drahej. :dih:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 03.10.2012 06:50

Do nachipovanej 1.6TDCI by som lial vyhradne highend oleje 5W-50 A3/B3 bez ohladu na cenu a menil ho tak po 7500 km ako v starej skodovke. Na leto by som dokonca uvazoval o 10W-60. Ten motor v standarde poriadne prepeka olej, nechcem vediet, co to robi po chipe.
Ked som kupil 2.0TDCI a vymenil turbo, mechos sa ma pytal, ci ho nechcem chipnut, vraj ho vedia dat az na 138 kW bez akehokolvek dymenia. Samozrejme som to odmietol (a urobil dobre, inak by asi vyhadzal ojnice blokom). Prave po tejto uprave by ale bolo nutne menit olej na leto a na zimu, v zime 0W-40 A3/B3, v lete 10W-60 A3/B3. Cize dalsie predrazenie prevadzky. Ked som neskor patral, o aku upravu software bez hardwaru by sa jednalo, bolo mi povedane, ze by sa tam dal upraveny soft zo 122kW Kugy...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Sagic » 03.10.2012 07:58

V12 vim ze jsi meril teplotu oleje v peugeotu 1.6 HDI a tam se olej hral, ale nemas nejaky data i z fordu? Nebo nekdo jiny? Zajima me jestli je teplota vyssi, stejna nebo treba zazrakem nizsi :mrgreen:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Marod22 » 03.10.2012 09:06

Aký tam bude rozdiel keď je to ten istý motor?...minimálny vzhľadom na detaily ako hmotnosť auta, aerodynamiku a pod.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 03.10.2012 10:34

Sagic :
Zazraky sa nedeju, bude to plus / minus rovnake. Bohuzial nemam ziadny FFII 1.6TDCI, na ktorom by som to odmeral. Co je horsie, uz nemam ani ten fajnovy prutovy teplomer - bol pozicany zo skladu a momentalne je uz kdesi namontovany.

Docela ma ale stve, ze sa mi na Forde nedari citat EOT (Engine Oil Temp) cez ELM327, pritom tento parameter figuruje medzi podporovanymi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Sagic » 03.10.2012 11:27

To je skoda ze to nejde pres ELM, spise jsem pocital s tim ze to bude mozna i vyssi s ohledem na rozvrzeni soucasti jako je turbo a dpf, ktery muze grilovat motor z venci. Nicmene treba i trochu naivne sem myslel ze by to mohlo byt i nizsi prave s ohledem ze vse horke je vepredu a tudiz by se to mohlo lepe chladit naporem vzduchu :mrgreen: Takze spis tak zvedavost.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 03.10.2012 14:13

Tvoja teoria je vcelku spravna. Vsetko horuce pred motorom sa bude chladit lepsie, ked to budem priamo ofukovat studenym vzduchom. Ale vramci zakona o zachovani energie - kam sa to teplo podeje ? Chladiaci vzduch sa poriadne ohreje a bude ohrievat motor, okrem toho je tu este aj prenos tepla salanim. To uz ale velmi smrdi fyzikou a termodynamikou, ktoru som nikdy nemal rad :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 31.10.2012 21:23

zajimavost: rozdil mezi turbem ok a ko :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ahbCMhPhjnM[/youtube]

pozn: 1. turbo - nejedna se o verzi do 80kW motoru. Ale to druhe vypada povedome:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 31.10.2012 21:32

Podla mna su KO obe...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

bp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 01.11.2012 14:42
Bydliště: vysocina

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od bp1 » 01.11.2012 18:33

skvely obrazek.moje vule je stejna jako v prvnim pripade
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od cr4sh3r87 » 01.11.2012 18:39

Taky bych řekl že jsou obě KO...
bp1 píše:skvely obrazek.moje vule je stejna jako v prvnim pripade
Kolik máš najeto?
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

bp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 01.11.2012 14:42
Bydliště: vysocina

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od bp1 » 01.11.2012 20:16

129t.ja ale nejsem turboskeptik.kdyz jsem auto pred 4 rokama koupil,nechal jsem vymenit olej a vyndat sitko,ze servisu me volali,ze mam turbo ko.v hadici kfiltru byl olej a na hridelce vule.rekli me,at si sezenu nejakej repas,at to nemam tak drahy.kamarad mi doporucil manika,ktery mu predtim delal repas na mondeu.zavolal jsem mu,vzal turbo do tasky a jel do trebice.borec to prohledl,rekl ze se pripravuje o kseft ale at to tam dam zpatky.no a ja to tam mam dodnes.najel sem s tim 42tis,olej mi to nebere.olej si menim sam a tak si vzdycky na hridelku sahnu.vidim,jak se ty lopatky malinko pohnou.driv jsem se toho bal,netvrdim ze to je normalni ale neni to duvod k preventivni vymene.az to zacne brat 2deci na1000,tak pujde ven.jinak je to 1,6tdci 80kw
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od zdenyvm » 01.11.2012 20:24

Malá vůle "na sucho" tam být musí, hřídelka se vystředí až olejem za provozu...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

bp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 01.11.2012 14:42
Bydliště: vysocina

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od bp1 » 01.11.2012 20:59

toje jasny ale v servisu,ktery ma certifikat ford mi rekli,ze je na vymenu,a ja na nej jezdim 4 roky.a oproti kamaradovymu c-maxu to lita jak na tom videu.myslim,ze se turbo stalo strasakem celyho fora,trochu zbytecne.
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti