Stránka 56 z 82
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 14.09.2012 13:47
od ballu
Lubak, který toto vlákno otevřel , tak to je několikaletý prodejce a technik značkové prodejny a servisu FORD,ve Východních Čechách, který několikrát za rok absolvuje školení. A ten, kdo to potvrdil, pracuje jako servisák ,též ve značkovém servisu Ford, ale v Praze.
Abych upřesnil ,taky A3/B3 má oproti A1/B1 nějaké mínusy, ale stále více těch závažných a podstatných plusů.
Odrbat to nejde A1/B1 je teplotně nestabilní a připéká se , a tím pádem rotor nedrží ve všech osách na olejovém polštáři a čím dál více, si sem tam drcne o těleso turba. Začne hvízdat, a pak je otázka času, kdy si drcne fest............

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.10.2012 21:42
od kiblik
Je celkem zajímavé co sem se tu dočetl, ale neumím si z toho udělat jednoznačný závěr. Řídne nebo houstne olej 5W-40 (mám v tom Castrol Edge FST). A používáte někdo pro tento motor olej 10W-40 ? Zajímalo by mě to, protože pozoruju dost podstatné změny ve zvukovém projevu mého opotřebovaného turba s jeho přibívajícími kilometry a já bych ho chtěl udržet co nejdéle naživu.
Po výměně oleje to bylo uplně tiché za studena i za tepla. Pak (cca 1500km) to začalo za studena houkat a k tomu se zanedlouho přidalo i pískání za tepla. A teď (cca 10 000km) za studena ticho a za tepla to píská. Olej už je hodně znečištěný a zralý na výměnu. Změnu viskozity na tom ale nepoznám.
Co si o tom myslíte ukazuje to na nekvalitu oleje nebo příliš nízkou/vysokou viskozitu? To bych byl asi dost naštvanej, protože tenhle olej prezentovaný jako HIGHEND od Castrolu je kurevsky drahej.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.10.2012 06:50
od V12
Do nachipovanej 1.6TDCI by som lial vyhradne highend oleje 5W-50 A3/B3 bez ohladu na cenu a menil ho tak po 7500 km ako v starej skodovke. Na leto by som dokonca uvazoval o 10W-60. Ten motor v standarde poriadne prepeka olej, nechcem vediet, co to robi po chipe.
Ked som kupil 2.0TDCI a vymenil turbo, mechos sa ma pytal, ci ho nechcem chipnut, vraj ho vedia dat az na 138 kW bez akehokolvek dymenia. Samozrejme som to odmietol (a urobil dobre, inak by asi vyhadzal ojnice blokom). Prave po tejto uprave by ale bolo nutne menit olej na leto a na zimu, v zime 0W-40 A3/B3, v lete 10W-60 A3/B3. Cize dalsie predrazenie prevadzky. Ked som neskor patral, o aku upravu software bez hardwaru by sa jednalo, bolo mi povedane, ze by sa tam dal upraveny soft zo 122kW Kugy...
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.10.2012 07:58
od Sagic
V12 vim ze jsi meril teplotu oleje v peugeotu 1.6 HDI a tam se olej hral, ale nemas nejaky data i z fordu? Nebo nekdo jiny? Zajima me jestli je teplota vyssi, stejna nebo treba zazrakem nizsi

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.10.2012 09:06
od Marod22
Aký tam bude rozdiel keď je to ten istý motor?...minimálny vzhľadom na detaily ako hmotnosť auta, aerodynamiku a pod.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.10.2012 10:34
od V12
Sagic :
Zazraky sa nedeju, bude to plus / minus rovnake. Bohuzial nemam ziadny FFII 1.6TDCI, na ktorom by som to odmeral. Co je horsie, uz nemam ani ten fajnovy prutovy teplomer - bol pozicany zo skladu a momentalne je uz kdesi namontovany.
Docela ma ale stve, ze sa mi na Forde nedari citat EOT (Engine Oil Temp) cez ELM327, pritom tento parameter figuruje medzi podporovanymi.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.10.2012 11:27
od Sagic
To je skoda ze to nejde pres ELM, spise jsem pocital s tim ze to bude mozna i vyssi s ohledem na rozvrzeni soucasti jako je turbo a dpf, ktery muze grilovat motor z venci. Nicmene treba i trochu naivne sem myslel ze by to mohlo byt i nizsi prave s ohledem ze vse horke je vepredu a tudiz by se to mohlo lepe chladit naporem vzduchu

Takze spis tak zvedavost.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.10.2012 14:13
od V12
Tvoja teoria je vcelku spravna. Vsetko horuce pred motorom sa bude chladit lepsie, ked to budem priamo ofukovat studenym vzduchom. Ale vramci zakona o zachovani energie - kam sa to teplo podeje ? Chladiaci vzduch sa poriadne ohreje a bude ohrievat motor, okrem toho je tu este aj prenos tepla salanim. To uz ale velmi smrdi fyzikou a termodynamikou, ktoru som nikdy nemal rad

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 31.10.2012 21:23
od vita_k
zajimavost: rozdil mezi turbem ok a ko :)
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=ahbCMhPhjnM[/youtube]
pozn: 1. turbo - nejedna se o verzi do 80kW motoru. Ale to druhe vypada povedome:)
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 31.10.2012 21:32
od V12
Podla mna su KO obe...
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.11.2012 18:33
od bp1
skvely obrazek.moje vule je stejna jako v prvnim pripade
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.11.2012 18:39
od cr4sh3r87
Taky bych řekl že jsou obě KO...
bp1 píše:skvely obrazek.moje vule je stejna jako v prvnim pripade
Kolik máš najeto?
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.11.2012 20:16
od bp1
129t.ja ale nejsem turboskeptik.kdyz jsem auto pred 4 rokama koupil,nechal jsem vymenit olej a vyndat sitko,ze servisu me volali,ze mam turbo ko.v hadici kfiltru byl olej a na hridelce vule.rekli me,at si sezenu nejakej repas,at to nemam tak drahy.kamarad mi doporucil manika,ktery mu predtim delal repas na mondeu.zavolal jsem mu,vzal turbo do tasky a jel do trebice.borec to prohledl,rekl ze se pripravuje o kseft ale at to tam dam zpatky.no a ja to tam mam dodnes.najel sem s tim 42tis,olej mi to nebere.olej si menim sam a tak si vzdycky na hridelku sahnu.vidim,jak se ty lopatky malinko pohnou.driv jsem se toho bal,netvrdim ze to je normalni ale neni to duvod k preventivni vymene.az to zacne brat 2deci na1000,tak pujde ven.jinak je to 1,6tdci 80kw
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.11.2012 20:24
od zdenyvm
Malá vůle "na sucho" tam být musí, hřídelka se vystředí až olejem za provozu...
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.11.2012 20:59
od bp1
toje jasny ale v servisu,ktery ma certifikat ford mi rekli,ze je na vymenu,a ja na nej jezdim 4 roky.a oproti kamaradovymu c-maxu to lita jak na tom videu.myslim,ze se turbo stalo strasakem celyho fora,trochu zbytecne.