Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy

Moderátor:phofy
Odpovědět

Pouzivate aditiva?

Nemám DPF a nepoužívám aditiva
87
16%
Nemám DPF a občas používám aditiva
84
16%
Nemám DPF a vždy používám aditiva
133
25%
Mám DPF a nepoužívám aditiva
75
14%
Mám DPF a občas používám aditiva
66
12%
Mám DPF a vždy používám aditiva
89
17%
 
Celkem hlasů: 534

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 07.12.2011 05:23

Jiný je proto, že obsluha nemusí číst technické listy a předává informace získané ústní formou, pokud vůbec nějaké dostane...

To, že už v listopadu měli naftu do -20 znamená, že:
- buď kecají
- nebo už dostali várku zimní nafty, což znamená, že:
- buď mají velkou výtoč
- nebo toho berou míň.

Nejsem z oboru, ale asi není povinnost brát vždy 10 000 l... Je to o spekulaci na cenu a četnosti trasy, kdy je zavážejí. Jelikož zimní nafta je vždy dražší, tak určitě bych se zásobil přechodovou, abych ji pak prodával za dražší cenu - až zdraží ostatní. Pokud to myslím s kvalitou vážně, tak zase v tomto období vezmu míň, abych zákazníkům už dal zimní naftu.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Jardak » 07.12.2011 17:51

Tu teplotu vyloženě z prstu netahají,protože když se zeptám na tu teplotu tak se obsluha vždycky koukne do nějakejch papírů a pak mi to řeknou.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od mickielli15 » 07.12.2011 21:16

Hampy: To je naprosto legitimní, že bereš palivo tam, kde to máš dlouhodobě ověřené. Dělal bych to taky tak, mít Tvou zkušenost... a vlastně to tak dělám, protože tu zkušenost mám, akorát u jiné firmy.
Jenom k tomu termínu "konspirační teorie" - konspirační teorie by to byla v případě, že by jsme se domnívali, že se někde děje něco nekalého. My se to ale nedomníváme, my to v tomto případě opravdu víme... pokud takový test provede komerční medium z vlastních zdrojů, potom tomu můžu nebo nemusím věřit, ale v takovém případě bych byl opatrný a bral to se značnou rezervou. Tady jde ale o test akreditované laboratoře, a tento fakt už tomu testu dává trochu jinou míru legitimity... jinými slovy - tím se taky míra pravděpodobnosti, že Shell jednal vyloženě klamavě a lživě, blíží nebezpečně jistotě. Jak už bylo řečeno - třeba má kvalitní palivo, ale potom nabízí ještě lepší prémiové, za vyšší cenu, ale pouze v kvalitě standardu - tedy "pouze kvalitní".
... tím z toho nechci dělat dogma, ale jen nastínit, že názory proti Shellu tu nejsou jen plácání prázdné slámy, ale jsou založené na nějakém reálném, hmatatelném podkladu. Tedy žádná konspirační teorie to určitě není.

... jinak jsem vlastně to samý co Ty - zákazník, který jezdí tam, kde mu to dlouhodobě vyhovuje... :)
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od emve » 12.12.2011 00:28

viperk píše:u nás ji taky už nabízejí, zřejmě ji testnu, stojí stejně jako verva diesel.

Na SK už ji měli dříve :arrow: http://www.omv.sk/portal/01/sk/!ut/p/c5 ... DAwL0hvbWU!/
Čekal jsem, kdy se objeví. V systému českého OMV byl už v létě.

A podle produktových listů to vypadalo, že budeme mít Maxxmotion shodný s tím rakouským a německým, kde je místo FAME nové HVO (stejně jako v Aral/BP Ultimate dieselu), což je teď potvrzeno na stránkách OMV. Na Slovensku mají zřejmě jinou a horší verzi (podle produktových listů i zkušeností).
Focus ST

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 12.12.2011 11:45

Co je FAME, HVO?

Takže Maxxmotion u OMV ČR bude stejný, jak Rakouský BP Ultimate???

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od emve » 12.12.2011 14:35

FAME je ona slavná biosložka. HVO je biosložka druhé generace, která parametry nafty spíš vylepšuje (má až 100 cetanů apod.). Zatím byla pouze v Aral/BP Ultimate a OMV Maxxmotion v AT/DE.

Vypadá to, že český Maxxmotion je stejný jako německý a rakouský. Biosložka HVO, zimní verze až do -35 a letní verze min. 60 cetanů (zimní zřejmě min. 57,5)
Focus ST

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od postak » 12.12.2011 16:46

Já v sobotu natankoval tu novou naftu Maxxmotion do služebního auta. Stojí o korunu více než standard diesel, tj. 36,90Kč. Jakmile jsem přirazil ke stojanu, čapnul jsem pistol, vrazil ji do hrdla a tankoval. V momentě ke mě přiběhla pipina oblečená do firemních věcí OMV a ptala se mě, jestli tankuju dieslel nebo benzín. Tak jsem ji řekl, že naftu :mrgreen: a ona na mě, že mají nové palivo atd. tak jsem ji řekl, že už ho tam tankuju. Dostal jsem nové auto a má momentálně najeto 1000km, tak jsem zvědavý co to bude dělat.

Po prvním tankování jsem počítal spotřebu, tak první nádrž vyšla na 10,15l/100km Ale mám za to, že to zhruba o 2 litry spadne :palec_nahoru:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 13.12.2011 02:58

emve píše:FAME je ona slavná biosložka. HVO je biosložka druhé generace, která parametry nafty spíš vylepšuje (má až 100 cetanů apod.). Zatím byla pouze v Aral/BP Ultimate a OMV Maxxmotion v AT/DE.

Vypadá to, že český Maxxmotion je stejný jako německý a rakouský. Biosložka HVO, zimní verze až do -35 a letní verze min. 60 cetanů (zimní zřejmě min. 57,5)
Tak vypadá nebo je?
Proč se cetanem nechlubí? Když Verva na tom postavila obchodní značku (pro diesel)?
Klíčem je, kolik HVO tam vrznou.



HVO (Hydrotreated vegetable oil) - hydrogenovaný rostlinný olej - jde o moderní způsob výroby nafty. 100% HVO má dle zdroje v příloze skutečně cetanové číslo 99, ale dle téhož zdroje je to nesmysl, neboť současnou metodikou výpočtu je to přes limit, tj. bude nutné stanovit jiný způsob výpočtu.
Jinak při výrobním procesu HVO dochází k odstranění kyslíku z oleje, tj. výsledný produkt netrpí neduhem oxidace biosložky!
K čistému HVO se asi nedostaneme, takže se přidává do nafty vyrobené klasickým způsobem, tj. vznikne směs, která má parametry lepší než klasika, ale horší, než čisté HVO.
Jestli chápu správně, tak HVO je nafta, která je vyrobená z obnovitelných zdrojů, nikoliv z ropy. Pokud tuto obnovitelnou naftu vrznu do nafty z ropy, tak vznikne směs, která má nové parametry.

Tj. jde o úplně stejný princip, jako používá Benzina u Vervy. Jenže do klasické nafty (EN590) vrzne GTL (Gas-to-liquids diesel fuel made from natural gas by Fischer-Tropsch synthesis), což je nafta vyrobená synteticky z plynu a takto vyrobená nafta má cetanové číslo min. 80. Jenže vlastnosti jsou úplně jiné. A smícháním s klasickou naftou v určitém poměru vznikne směs s cetanovým číslem 60.

Vypadá to na zajímavý souboj. Otázkou je cena výrobní technologie.

K informacím z letáku OMW MaxxMotion OMV Premium Diesel(musel jsem si zajet na pumpu, nedalo mi to):
-6 důvodů, proč je to super, ale o cetanu ani ťuk
Prémiový bio komponent - MaxxMotion Diesel obsahuje HVO

Následně, že nahrazuji FAME spektrem aditiviv NExBTL

Jenže NExBTL je Brand of Neste Oil for HVO production process technology and for HVO fuels produced with this process

Takže leták je klasický marketingový blábol, který kombinuje fakta a podává je nesrozumitelným způsobem, ač právně nenapadnutelným.

Další zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/NExBTL
Přílohy
SAE_Study_Hydrotreated_Vegetable_Oil_HVO_as_a_Renewable_Diesel_Fuel.pdf
(167.96 KiB) Staženo 304 x

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od postak » 13.12.2011 04:50

Já se na ten Maxxmotion ptal našich pumpařek, tak mi řekly, že je to -35° a to bylo vše. Když jsem se jich zeptal na to, jestli si to dělají sami, odkud to vozí atd. tak mi nebyly schopné odpovědět. Když jsem se ptal, odkud jim to vozí, jestli mají nějakou centrálu pro ČR, tak mi řekly, že to vozí z Loučky, tam jako předtím. Vozí jim to přepravní firma Klacska, která zásobuje i ten největší hnůj u nás v kraji. Mám pocit, že právě Benzina najela na nějaký centrální systém, kde si tanky sledují, kolik toho vytočí a nemusejí už snad ani objednávat palivo, že to mají automaticky. Tohle a jiné jsem z nich chtěl dostat, ale nedostal. Dostal jsem akorát letáček jako ty, se 6důvody proč, ale taky mě to neuspokojilo. Přesto jsem to natankoval. :roll:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 13.12.2011 05:58

Klíčem je, kolik HVO tam pro ČR mixují.
Asi to nebude 30%, jak se píše v tom dokumentu :mrgreen: což je v dokumentu teorie, co by bylo, kdyby bylo EN590-30 ... Vzhledem k výrobní ceně HVO díky bohu, že to není.
Ale právě to, kolik toho přidají v Rakousku a kolik v SR a v kolik v ČR rozhoduje o tom, co se vlastně tankuje. Ono přidávat biosložku je v tunách za rok. Tj. není problém natankovat šarži, kde je 0%... A HVO je svou podstatnou biosložka...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od tomason » 13.12.2011 19:28

:lol: CIMBU MOTORSPORT
26. Slyšel jsem, že motory TDI CR jsou náchylnější na používanou naftu než motory předchozí generace TDI PD. U jakých čerpacích stanic mám motorovou naftu tankovat a vyplatí se používat vysoce aktivovanou naftu s cetanovým číslem 60?

Tlak až 250 MPa (2 500 barů) se u motorů TDI PD vytvářel přímo v PD elementu, kde pístek ovládaný vačkovým hřídelem stlačoval motorovou naftu prakticky přímo do spalovacího prostoru. Oproti tomu se tlak až 180 MPa (1 800 barů) systému TDI CR vytváří v rotačním jedno pístovém čerpadle a k jednotlivým vstřikům je veden přes tlakový zásobník (rail) trubičkami.
Pístek rotačního čerpadla je prakticky mazán jen naftou, takže je tak závislý na její mazací schopnosti. Velmi nebezpečnou může být i kavitace, při těchto tlacích může díky příměsím v naftě docházet k lokálním varům na povrchu pístku čerpadla a tím vytrháváním drobných částeček jeho materiálu z povrchu. Protože tento jeden pístek zásobuje prakticky všechny čtyři válce (u TDI PD je vždy jeden PD element na válec), jsou nároky na něj podstatně vyšší a tento systém je dle zkušeností po skončení záruky obecně poruchovější.
Vzhledem k prakticky stejné úrovni vnitřního hluku se mi jeví tento moment jako hlavní důvod, proč byl tento systém do koncernových motorů zaveden. Motorová nafta pro motory TDI CR by měla splňovat normu dle DIN EN 590.
Z výše uvedených důvodů doporučujeme do těchto moderních motorů naftu tankovat u značkových čerpacích stanic, jako jsou Benzina, OMV, Agip, Euro–oil, Paramo či Slovnaft. Pokud vám v tomto výčtu chybí ještě jedna známá značka, tak nechybí, nezapomněl jsem na ni. Na rozdíl od vysokooktanových benzínů, jejichž kvalita je velmi kolísavá je dobré tankovat NM s cetanovým číslem 60, motor s ní má klidnější a tišší chod a cca o 0,5 l/100 km nižší spotřebu. Podobných výsledků však dosáhnete i při tankování běžné nafty u výše uvedených čerpacích stanic s její dodatečnou aditivací speciálními přísadami na zvýšení cetanového čísla. Ve srovnání s NM 60 ušetříte již při tankování a takto upravená běžná nafta se chová prakticky stejně.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od mickielli15 » 15.12.2011 02:36

Nevím, jestli se to týká jen jižní Moravy nebo okolií Brna, ale v Brně mi na OMV řekly (ženy mi to řekly :mrgreen: ), že OMV v Brně vozí veškerá paliva z Rakouska. Nevím, zda byly opilé, ale opravdu mi to tvrdily. Pokud ano, tak by mi to palivo až tak nevadilo... :-)
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 15.12.2011 06:26

Ano, OMW už přes 10 let zásobuje svoje stanice z Rakouska (min. na Moravě). Což neznamená, že máme BP Ultimate 8O

Proto je klíčové, jestli je někdo napojen na firemní informace...
U nadnárodní společnosti je přání akvizice vyslyšeno, pokud to přinese vyšší zisk. Jinak platí, co už je od středověku - akvizice(=kolonie) se musí vytěžit co nejrychleji, než přijde někdo jiný...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od mickielli15 » 15.12.2011 08:16

Jojo, tak tak...

Jinak jasně, že nemáme BP Ultimate - a ani mít nebudeme, protože to je společný výrobek rafinerií BP a Aral, OMV má svoje vlastní zdroje a aditiva... ale zatím je BP/Aral Ultimate nejlepší nafta v Evropě, potažmo možná na světě - tedy ta běžně komerčně dostupná samozřejmě...
A jak všichni víme, Aral už u nás dlouho není (mimochodem jeho pumpy tehdy koupila právě OMV).

A fakt, že OMV vozí na jižní Moravu z Rakouska je pro mě příjemné zjištění obecně. :palec_nahoru:
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Hampy » 18.12.2011 21:47

Tak ve čtvrtek jsem zkusil natankovat plnou TopQ + 3 víčka zimního VIFu, a na půlku nádrže jsem najel 500 km po dálnici (120/130) a okreskách (80/90) :palec_nahoru: Když se to nehoní tak se dá opravdu jezdit za nějakých 5,5 litru... mám nazutý 14" zimáky.
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host