Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 02.09.2019 21:20

Já nikoho nenapadám, oprav si to.
Jen mám svůj názor na tyhle motory a když technický argumentují, já jsem napadán . Článků je tu dost, když si někdo dá práci, najít suprové hodnocení těchto motorů, může si najít i tu druhou stránku.
Na obhajobu těchto motorů mě byla předložena rozborka takového motoru po 114 tis.km.
Jen připomenu , že jsem tento test nimi předloženýma argumenty rozprášil jak písek na Sahaře. Dokázal jsem, že to byl podvod na lidí. Smutný je jen To, že se dovedete do člověka navážet, ale po předložení argumentů černé na bílěm, ani jeden se neozval, sorry, v tom zmanipulované testů jsi měl pravdu.
Pak jsou dvě možnosti. Dovedete jen rozumovat, ale nějaká strojařina, což motor je, je vám na míle vzdálená. Druhá je ta, přeci se před kámošema neshodím, když mu dám za pravdu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 02.09.2019 21:26

Ivan st, nepochopil jsi
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 02.09.2019 21:29

Stanley_vy píše:Tohle mi tu chybělo. :Dancer:
Ani nic psát Nemusíš, tvá reakce vypovídá za Vše, i proč sem chodíš.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 02.09.2019 21:36

Nerozprášil jsi a nedokázal vlastně nic. Už proto, že na nějaké složitější úvahy nebyly podklady. A nezlob se na lidi, kteří s tebou strávili čas vyhledáváním ti jednoduchých informací, aby ti ukázali pravdu, že s tebou nechtějí ztrácet další čas nad složitějšími věcmi.
Možná by ses divil, kolik lidí má vystudovanou strojařinu. A že nedělali 40 let v JZD opraváře traktorů jim mnoho neubírá.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 02.09.2019 21:50

ballu píše:Já nikoho nenapadám, oprav si to.
Jen mám svůj názor na tyhle motory a když technický argumentují, já jsem napadán . Článků je tu dost, když si někdo dá práci, najít suprové hodnocení těchto motorů, může si najít i tu druhou stránku.
Na obhajobu těchto motorů mě byla předložena rozborka takového motoru po 114 tis.km.
Jen připomenu , že jsem tento test nimi předloženýma argumenty rozprášil jak písek na Sahaře. Dokázal jsem, že to byl podvod na lidí. Smutný je jen To, že se dovedete do člověka navážet, ale po předložení argumentů černé na bílěm, ani jeden se neozval, sorry, v tom zmanipulované testů jsi měl pravdu.
Pak jsou dvě možnosti. Dovedete jen rozumovat, ale nějaká strojařina, což motor je, je vám na míle vzdálená. Druhá je ta, přeci se před kámošema neshodím, když mu dám za pravdu.
Už jsi kontaktoval redakci Světa motoru se svou analýzou? Co Ti odpověděli? Kdy vyjde článek, že je všechno jinak?

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 03.09.2019 04:44

Proč stále oba rýpete, rozměr válců a pístů byl mimo toleranci, což by nemělo projít kontrolou.
Že ty hodnoty zveřejnili a nepočítali s tím , že někdo to přes kalkulačku sjede. S takovým si můžete podat ruce, manipulanti.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 03.09.2019 07:39

Už jsi kontaktoval redakci Světa motoru se svou analýzou? Co Ti odpověděli? Kdy vyjde článek, že je všechno jinak?

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6880
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 03.09.2019 07:59

Stanley_vy a proc by to mel udelat on, udelal analyzu toho clanku a jediny co jsem tu cetl od oponentu je to co pises ty nebo dalsi napadani. Pokud s jeho analyzou nesouhlasite, tak porad, nejen ja, cekame na nejake technicke argumenty, proste oponujte trochu logicky. Spise bych bral, kdyby to nekdo z oponentu poslal do toho SM a pak argumentoval, takhle jsou to s prominutim jen plky. To same je odkazy, odkazy, odkazy, to co je na webu je "svata pravda"?
Mozna jste si vsimli, ze tu v tematu a jemu podobnych, uz dost lidi vubec nepise, proc asi? Ja se odhodlal proto, ze jsem ballua do te analyzy uvrtal s blahovym umyslem technicke diskuze, at se uz konecne k necemu doberem a vysledek? :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie


Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jarod72pm » 03.09.2019 15:52

Mě se třeba líbí tento článek :
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pro ... s-zavidet/

To že mám zadýchanou 1.6 atmosféru která jezdí po dálnici i 130km/h mi stačí (víc stejně nemohu podle pravidel) a pokud nestíhám předjíždět tak si počkám -svět se nezboří a za tu naběhlou žilku na tváři mi to za to nestojí :-) , moje další auto pokud bude za 5 let nějaké pěkné olítané tak zase bude atmoška ,tak nějak mi to stačí . :nazdravi:
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 03.09.2019 16:05

Akorát v případě Tvojí 1.6 se nemůže bavit o objemném motoru v kontextu toho, jak je uveden v článku...

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 03.09.2019 18:40

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 03.09.2019 18:59

jarod72pm píše:Mě se třeba líbí tento článek :
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pro ... s-zavidet/
Tak je to sympatický pohled od někoho, kdo má rád velké motory. Ke každému bodu by se dalo napsat nejedno ALE. Asi proto jich tu moc nemáme a ani jsme nikdy neměli.

Mám rád velké motory kvůli jejich zvuku. No abych řekl pravdu, vybral bych si do Focusu :twisted: 3.5 V6 EcoBoost z Fordu GT, než V8 z Mustangu. I když 5.2 z GT350 je motor neskutečný.

Jinak bod číslo 4 je o výkonu.
Ty ses moc nevytáhl :) Nevím jak ostatní, ale já jsem zrovna od tebe čekal nějaký zajímavý nejlépe aktuální test. Ale i tak díky za snahu.
Ford Focus ST 2014

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 03.09.2019 19:37

A kdo by ten test měl dělat, spíše platit? Která automobilka zaplatí test, kde vyjde najevo, že ta oturbovaná kára má o něco vyšší krouťák, ale pro to, co byl záměr její výroby, je spotřeba, potažmo emise, je na tom stejně jak atmosféra. Když jsem tvrdil, že motor se stejným výkonem atmo a turbo, bude mít stejnou spotřebu, byl jsem zaškatulkován. Je to jen fyzika, rozdíl dělá jen naladění převodovky a počet kvaltů. Má to stejnou spotřebu, žádný zázrak se nekonal, ba naopak, navěšané kurvítka, aby to vůbec jelo, a poslední informace. Jelikož v určitém režimu ,motor zahulí jak nafta, vyletí saze, bude se na turbobenzíny montovat další výborná věc a to DPF. :lol: :lol: :lol:
Nebyl to přímo článek na toto téma, ale dvěma větama bylo zmíněno automobilkou Mercedes v nějakém hodnocení vývoje, koketování s možností atmosféry do 2L, která se dostane do limitu emisí.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 03.09.2019 20:02

Ale no tak, už zase?
Turbo má vyšší účinnost, používá zbytkovou (odpadní) energii, to je fyzika, to neokecáš a neříkej, že to slyšíš poprvé. Navíc staré dvoulitry, jednašestky, jednaosmičky atd. řídil asi každý, kdo sem chodí a tak ví, jak se s tím musí jezdit, aby to mělo slušnou spotřebu.
Kdo ty zkušenosti nemá a umí pracovat se surovými daty, ať navštíví spritmonitor.de a najde si tam co chce úplně přesně. Vždyť tohle jsem řešil už kdo ví kdy s Martym. Ten taky pořád jen omílal, že dokáže jet s dvoulitrem za 7.5 a že to vlastně není tak špatný.

Kdo by to měl platit? Zas tu komunitu atmosfér nepodceňuj. Je stejně velká a fanatická, jako ta s oleji. Testy jsou, ale jaksi nevychází podle představ.

A koketování s atmo do 2L? No a v čem je problém? Nemám nejmenší pochybnost, že emise udělá. Horší to bude s výkonem.

Jel jsi ve Skyactivu??
Ford Focus ST 2014

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů