DPF se už dává a spotřeba se opravdu snížila nenį to hospodská fáma.ballu píše:A kdo by ten test měl dělat, spíše platit? Která automobilka zaplatí test, kde vyjde najevo, že ta oturbovaná kára má o něco vyšší krouťák, ale pro to, co byl záměr její výroby, je spotřeba, potažmo emise, je na tom stejně jak atmosféra. Když jsem tvrdil, že motor se stejným výkonem atmo a turbo, bude mít stejnou spotřebu, byl jsem zaškatulkován. Je to jen fyzika, rozdíl dělá jen naladění převodovky a počet kvaltů. Má to stejnou spotřebu, žádný zázrak se nekonal, ba naopak, navěšané kurvítka, aby to vůbec jelo, a poslední informace. Jelikož v určitém režimu ,motor zahulí jak nafta, vyletí saze, bude se na turbobenzíny montovat další výborná věc a to DPF.![]()
![]()
![]()
Nebyl to přímo článek na toto téma, ale dvěma větama bylo zmíněno automobilkou Mercedes v nějakém hodnocení vývoje, koketování s možností atmosféry do 2L, která se dostane do limitu emisí.
Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
I kdyz jsem zastance atmosfery, tak ze by mela stejnou spotrebu jako tb, to bych netvrdil. Tb je ucinnejsi, na druhou stranu rozdil rozhodne neni tak velky, jak se nam automobilky snazi namluvit. Jsou i rezimy, kdy tb bude zrat vic nez atmosfera, ale takhle bezny ridic nejezdi A to ty tb jeste profituji z ekonomicky prizniveji naladenych prevodovek.
Chybi tu moznost volby. Kdo jezdi casto kratke trasy, toho tb muze vyjit dost draho. A pokud navic jezdi malo, je pro nej zbytecne priplacet za drazsi a slozitejsi tb. Pro me je atmosfera jistejsi a citelnejsi a pokud pouzivam radici paku, to zrychleni, ktere tak casto potreba stejne neni, z ni dostanu taky. Jestli jezdim za 7.5 nebo 7, to mi je fakt jedno.
Z pohledu ekologie si myslim, ze relativne jednoducha atmoska s EURO5 a neprimym vstrikem se na ziv.prostredi nepodepise vice nez moderni benziny.
Chybi tu moznost volby. Kdo jezdi casto kratke trasy, toho tb muze vyjit dost draho. A pokud navic jezdi malo, je pro nej zbytecne priplacet za drazsi a slozitejsi tb. Pro me je atmosfera jistejsi a citelnejsi a pokud pouzivam radici paku, to zrychleni, ktere tak casto potreba stejne neni, z ni dostanu taky. Jestli jezdim za 7.5 nebo 7, to mi je fakt jedno.
Z pohledu ekologie si myslim, ze relativne jednoducha atmoska s EURO5 a neprimym vstrikem se na ziv.prostredi nepodepise vice nez moderni benziny.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- lenzi
- Nováček
- Příspěvky: 137
- Registrován: 10.06.2018 13:17
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ford Focus Combi ST Line Magnetic Grey, 1.5 Ecoboost, 150k, 2018
Rezervné: Škoda Fabia Combi, 1.2HTP, 2008
Bolo: Škoda Felicia Combi, 1.3MPI, 1996
Rezervné: Škoda Fabia Combi, 1.2HTP, 2008
Bolo: Škoda Felicia Combi, 1.3MPI, 1996
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 659
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ne všechny automobilky jdou tou stejnou cestou, například Subaru Levorg se vždy dělalo jen s přeplňovanou 1.6, teď když se zpřísnili eko normy a museli by to osadit filtrem pevných částic tak do toho raději začali montovat atmosférickou 2.0 (boxera
). To se cení takový přístup, a mít přebytečných 700k tak už mi parkuje v garáži.

FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jj, z celkem svizneho auta udelali linou lemru, to se ceni
Rekl bych, ze nez by vynakladali prostredky na upravu toho turbo motoru, tak tam proste dali dvoulitr, ktery maji v jinych modelech a oduvodnili to tim, ze to tak vlastne zakaznici chteji.

- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13459
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Než experimentovat a pak to svolávat do servisů, tak tam dali vyzkoušený a ověřený motor. Co je na tom divného? Rozdíl 15kw zas taková hrůza nebude. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mne je to fuk, ale prijde mi to jako zvlastni krok. Nova motorizace ma o 52Nm mensi kroutici moment, ma o 15km/h mensi maximalku a temer o 3s horsi akceleraci z nuly na sto a to ani ta puvodni 1.6ka nebyla zadna raketa. To je u auta, ktere stoji kolem 800 tisic korun, z meho pohledu naprosty fail.
Proste chteli usetrit
Proste chteli usetrit

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
3s je dost, to je fakt. Podle me to je jen dočasne.
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
V podstatě se musíme vrátit na počátek. V rámci ekologie museli výrobci do menších motorů. Aby měly motory výkon, muselo se dát turbo. To co měly splňovat, a to snížení emisí a tím spotřeby, nějak výrazně nefunguje. Ba naopak, nákladnější výroba, několik kurvítek, aby motor fungoval. Zastánci sprintují v kolonách od semaforu k semaforu o 3 s. rychleji. To že sníží o něco atmosféře na výkonu , to má za následek spolehlivost a větší úsporu paliva, než turbobabety. Když jsem napsal , že se motory vrátí na 2L s utahnutým výkonem a tím o hodně menší spotřebou, byl jsem za......
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13459
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
dinosaura? 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5789
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Hmm, spíš za debila a zatím nepřišel argument, co by to změnil. Díky za BAN.
S úctou Stanley_vy
rado se stalo
ZaQik
S úctou Stanley_vy
rado se stalo
ZaQik
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24703
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
ona i ta atmosfera muze mit utlumenou 1 a 2Ma.rt píše:3s je dost, to je fakt. Podle me to je jen dočasne.
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky


Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6875
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
myslim ze v tomhle pripade za tim budou ty ...... emise, narozdil od Tb kde asi setri hlavne spojku a spol 
P.s. kdyz uz jste u toho Subaru, tak i mene vykonej motor uz asi bude utopie https://www.youtube.com/watch?time_cont ... S4hDJLt5qU

P.s. kdyz uz jste u toho Subaru, tak i mene vykonej motor uz asi bude utopie https://www.youtube.com/watch?time_cont ... S4hDJLt5qU
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A netusis, prosim, jestli to ma muj dvoulitr v mondeu?ZaQik píše:ona i ta atmosfera muze mit utlumenou 1 a 2Ma.rt píše:3s je dost, to je fakt. Podle me to je jen dočasne.
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky... treba FF3 1.6 to oproti FF2 1.6 ma
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Lidé na spotřebu slyší, navíc když je reálný rozdíl okolo 25% u stejně výkonných motorů a to není málo. Do nového auta líná a žravá atmosféra nepatří. Jedině by to bylo striktně městské vozítko s malým obsahem.
Marty dvoulitrové mondeo je utlumené celé a pokud ty sám rozdíl nepoznáš, tak bych to nechal být.
Marty dvoulitrové mondeo je utlumené celé a pokud ty sám rozdíl nepoznáš, tak bych to nechal být.
Ford Focus ST 2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti