Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 03.09.2019 20:34

ballu píše:A kdo by ten test měl dělat, spíše platit? Která automobilka zaplatí test, kde vyjde najevo, že ta oturbovaná kára má o něco vyšší krouťák, ale pro to, co byl záměr její výroby, je spotřeba, potažmo emise, je na tom stejně jak atmosféra. Když jsem tvrdil, že motor se stejným výkonem atmo a turbo, bude mít stejnou spotřebu, byl jsem zaškatulkován. Je to jen fyzika, rozdíl dělá jen naladění převodovky a počet kvaltů. Má to stejnou spotřebu, žádný zázrak se nekonal, ba naopak, navěšané kurvítka, aby to vůbec jelo, a poslední informace. Jelikož v určitém režimu ,motor zahulí jak nafta, vyletí saze, bude se na turbobenzíny montovat další výborná věc a to DPF. :lol: :lol: :lol:
Nebyl to přímo článek na toto téma, ale dvěma větama bylo zmíněno automobilkou Mercedes v nějakém hodnocení vývoje, koketování s možností atmosféry do 2L, která se dostane do limitu emisí.
DPF se už dává a spotřeba se opravdu snížila nenį to hospodská fáma.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 06.09.2019 12:59

I kdyz jsem zastance atmosfery, tak ze by mela stejnou spotrebu jako tb, to bych netvrdil. Tb je ucinnejsi, na druhou stranu rozdil rozhodne neni tak velky, jak se nam automobilky snazi namluvit. Jsou i rezimy, kdy tb bude zrat vic nez atmosfera, ale takhle bezny ridic nejezdi A to ty tb jeste profituji z ekonomicky prizniveji naladenych prevodovek.
Chybi tu moznost volby. Kdo jezdi casto kratke trasy, toho tb muze vyjit dost draho. A pokud navic jezdi malo, je pro nej zbytecne priplacet za drazsi a slozitejsi tb. Pro me je atmosfera jistejsi a citelnejsi a pokud pouzivam radici paku, to zrychleni, ktere tak casto potreba stejne neni, z ni dostanu taky. Jestli jezdim za 7.5 nebo 7, to mi je fakt jedno.
Z pohledu ekologie si myslim, ze relativne jednoducha atmoska s EURO5 a neprimym vstrikem se na ziv.prostredi nepodepise vice nez moderni benziny.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
lenzi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 137
Registrován: 10.06.2018 13:17

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od lenzi » 06.09.2019 13:09

Tu je nazor do problematiky od Rasta Chvalu

https://youtu.be/yWyB-p5ztto?t=240
Ford Focus Combi ST Line Magnetic Grey, 1.5 Ecoboost, 150k, 2018
Rezervné: Škoda Fabia Combi, 1.2HTP, 2008
Bolo: Škoda Felicia Combi, 1.3MPI, 1996

Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 659
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od finsa » 06.09.2019 13:32

Ne všechny automobilky jdou tou stejnou cestou, například Subaru Levorg se vždy dělalo jen s přeplňovanou 1.6, teď když se zpřísnili eko normy a museli by to osadit filtrem pevných částic tak do toho raději začali montovat atmosférickou 2.0 (boxera :bravo22: ). To se cení takový přístup, a mít přebytečných 700k tak už mi parkuje v garáži.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Anduril » 06.09.2019 13:52

Jj, z celkem svizneho auta udelali linou lemru, to se ceni :mrgreen: Rekl bych, ze nez by vynakladali prostredky na upravu toho turbo motoru, tak tam proste dali dvoulitr, ktery maji v jinych modelech a oduvodnili to tim, ze to tak vlastne zakaznici chteji.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13459
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 06.09.2019 15:37

Než experimentovat a pak to svolávat do servisů, tak tam dali vyzkoušený a ověřený motor. Co je na tom divného? Rozdíl 15kw zas taková hrůza nebude. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Anduril » 06.09.2019 15:43

Mne je to fuk, ale prijde mi to jako zvlastni krok. Nova motorizace ma o 52Nm mensi kroutici moment, ma o 15km/h mensi maximalku a temer o 3s horsi akceleraci z nuly na sto a to ani ta puvodni 1.6ka nebyla zadna raketa. To je u auta, ktere stoji kolem 800 tisic korun, z meho pohledu naprosty fail.
Proste chteli usetrit :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 06.09.2019 16:24

3s je dost, to je fakt. Podle me to je jen dočasne.
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 06.09.2019 16:27

V podstatě se musíme vrátit na počátek. V rámci ekologie museli výrobci do menších motorů. Aby měly motory výkon, muselo se dát turbo. To co měly splňovat, a to snížení emisí a tím spotřeby, nějak výrazně nefunguje. Ba naopak, nákladnější výroba, několik kurvítek, aby motor fungoval. Zastánci sprintují v kolonách od semaforu k semaforu o 3 s. rychleji. To že sníží o něco atmosféře na výkonu , to má za následek spolehlivost a větší úsporu paliva, než turbobabety. Když jsem napsal , že se motory vrátí na 2L s utahnutým výkonem a tím o hodně menší spotřebou, byl jsem za......
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13459
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 06.09.2019 22:17

dinosaura? :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5789
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 06.09.2019 22:46

Hmm, spíš za debila a zatím nepřišel argument, co by to změnil. Díky za BAN.

S úctou Stanley_vy

rado se stalo
ZaQik

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24703
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 07.09.2019 07:46

Ma.rt píše:3s je dost, to je fakt. Podle me to je jen dočasne.
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky
ona i ta atmosfera muze mit utlumenou 1 a 2 :nixw: ... treba FF3 1.6 to oproti FF2 1.6 ma :palec_dolu:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 07.09.2019 08:17

myslim ze v tomhle pripade za tim budou ty ...... emise, narozdil od Tb kde asi setri hlavne spojku a spol :D
P.s. kdyz uz jste u toho Subaru, tak i mene vykonej motor uz asi bude utopie https://www.youtube.com/watch?time_cont ... S4hDJLt5qU
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 07.09.2019 09:19

ZaQik píše:
Ma.rt píše:3s je dost, to je fakt. Podle me to je jen dočasne.
Otazka je, kde ty 3s atmoska ztraci, pri zrychlenich 50-100, 80-120 apod.rozdil nemusi byt tak velky
ona i ta atmosfera muze mit utlumenou 1 a 2 :nixw: ... treba FF3 1.6 to oproti FF2 1.6 ma :palec_dolu:
A netusis, prosim, jestli to ma muj dvoulitr v mondeu?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 07.09.2019 17:14

Lidé na spotřebu slyší, navíc když je reálný rozdíl okolo 25% u stejně výkonných motorů a to není málo. Do nového auta líná a žravá atmosféra nepatří. Jedině by to bylo striktně městské vozítko s malým obsahem.

Marty dvoulitrové mondeo je utlumené celé a pokud ty sám rozdíl nepoznáš, tak bych to nechal být.
Ford Focus ST 2014

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti