Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
-
Brehowicz
- Test driver

- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Těď posledních pár krát sem bral vervu u Orlenu
ale musím tam mít cestu jinak se mi to neoplatí jet do těšína
Jakto že ještě nějaký Polák nepostavil čerpačku v Lištné hned za hranici,vydělal by tam majland,ale taky by ho možna naši magnáti nechali popravit 
- miki21
- Test driver

- Příspěvky: 13533
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Po novém roce(+dph) to spojíš s nákupem potravin a pokud pokaždé vemeš 20L do kanystru,tak našetříš na léto. 
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Hal9000
- Test driver

- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napřed se ti ohřeje chladící. Motoru to trvá mnohem déle, protože aby byl prohřátý, tak se musí zahřát celý. Když bude mít chladící 88°C a tím pádem bude zahřátá, tak motor a olej ještě nedosáhne optimální teploty. Tím pádem když to budeš honit, nastane vlivem rozdílných teplot nerovnoměrné rozpínání kovu a špatné mazání. Když jsi tak chytrý, tak si opravdu zajeď třeba do Kvasin, ať ti tam vysvětlí mazání, chlazení, zahřívání motoru. A radši napřed čti než sem něco piš. Pro tebe naprosto platí mluviti stříbro, mlčeti zlato.Radekjo píše:Hal9000-zahřátí motoru ti opravdu nenastane za 5km, zvlášť u nafty. To se ti zahřeje chladící kapalina. Zajímavá myšlenka. Dřív se mě zahřeje kapalina než motormyslel jsem že kapalina odvádí teplo z motoru
![]()
- Radekjo
- Zkušený

- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Máš pravdu.
Vždycky jsem říkal že je zbytečné topit v pecu aby se voda v topení ohřála
Motor bude mít vždycky vyšší teplotu jak chladící kapalina.
Ale jak píšeš. Už mlčím.
Ale jak píšeš. Už mlčím.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Hal9000
- Test driver

- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
- Raada
- Test driver

- Příspěvky: 2774
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ja teda uprimne pochybuju, ze se mu chladici kapalina zahreje na 90 za 5km pri soucasnych teplotach pokud parkuje venku.
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Pěkně si to napsal, tohle se myslím snažíme vysvětlit všichni. Hoši Krásné Vánoce. Buďte rádi, že postak nemusel dneska do práce a buďte v kliduHal9000 píše:Tady nejde o to co bude mít vyšší teplotu! Psal jsi jak to máš daleko do práce, že si při těch 5km rád přišlápneš. To co jsme ti tu psali je, že se ti chladící kapalina zahřeje, ale motor a navíc nafta ne! Motor a olej se potřebuje pořádně prohřát a to nenastane když ti ručička chladící kapalina ukáže na střed ukazatele.
- lucky.jack
- Test driver

- Příspěvky: 8464
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Včera jsem bral po dlouhé době plnou Vervy(bez VIFu
) a musím tedy konstatovat, že rozdíl je vážně poznat. Auto jde krásně za plynem o menší hlučnosti motoru nemluvě
. Takže přes zimu to vidím na Vervu a na jaře se uvidí co fordík dostane.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
K teplotě chladící směsi - měří se v bloku motoru, ne v chladiči či ve výměníku topení.
Takže pokud je na budíku 60C, tak pokud je dobrý termostat, v chladiči je teplota okolí. Teplota oleje (měří někdo ze sériově vyráběných aut bez úpravy?) je závislá na teplotě motoru a ohřívá se, oproti chladící směsi, pomaleji.
Jestli topím či ne - je to o komfortu. Já preferuji pocit pohody řidiče, pro bezpečnost provozu, než zmrzlé prsty, ale dřív ohřátý motor. Je to i délce trasy. Topit na vzdálenost jízdy 1 km je spíš přání. Takže pak bych asi topení vypnul.
Krátká jízda, ať je to benzin nebo diesel, neprospívá žádnému motoru. Jak už jsem mnohokrát psal, při krátkých jízdách Honda pro auto z roku 2003 doporučuje zkrátit servisní interval na polovinu!
Jestli si do paliva ještě přidáte aditiva nebo ne, je Vaše věc. Nemusíte věřit čerpací stanici (proč tedy kupujete dražší prémiové palivo?), nemusíte věřit vlivu aditiv.
Pokud Vás problematika aditiv zajímá, začněte číst. Zjistíte, jak se vyrábí Verva a jak se vyrábí aditiva. Jaké jsou chemické meze aditiv. Jak se vyrábí nafta z rostlinného oleje. Která firma to používá. A pak si uděláte svůj názor. Jděte po různých testech, vědeckých pracích. Pokud neumíte dobře anglicky, využijte google translator - přeloží jak soubory, tak celé weby.
Takže pokud je na budíku 60C, tak pokud je dobrý termostat, v chladiči je teplota okolí. Teplota oleje (měří někdo ze sériově vyráběných aut bez úpravy?) je závislá na teplotě motoru a ohřívá se, oproti chladící směsi, pomaleji.
Jestli topím či ne - je to o komfortu. Já preferuji pocit pohody řidiče, pro bezpečnost provozu, než zmrzlé prsty, ale dřív ohřátý motor. Je to i délce trasy. Topit na vzdálenost jízdy 1 km je spíš přání. Takže pak bych asi topení vypnul.
Krátká jízda, ať je to benzin nebo diesel, neprospívá žádnému motoru. Jak už jsem mnohokrát psal, při krátkých jízdách Honda pro auto z roku 2003 doporučuje zkrátit servisní interval na polovinu!
Jestli si do paliva ještě přidáte aditiva nebo ne, je Vaše věc. Nemusíte věřit čerpací stanici (proč tedy kupujete dražší prémiové palivo?), nemusíte věřit vlivu aditiv.
Pokud Vás problematika aditiv zajímá, začněte číst. Zjistíte, jak se vyrábí Verva a jak se vyrábí aditiva. Jaké jsou chemické meze aditiv. Jak se vyrábí nafta z rostlinného oleje. Která firma to používá. A pak si uděláte svůj názor. Jděte po různých testech, vědeckých pracích. Pokud neumíte dobře anglicky, využijte google translator - přeloží jak soubory, tak celé weby.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- mickielli15
- Pokročilý

- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
amen. 
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 


- Radekjo
- Zkušený

- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Kdybych měl věřit všemu co je napsané tak přidávám aditiva snad i do nasávaného vzduchu
Olej je olej. (Používám jen předepsaný). Nafta je jen nafta. (Pro rýpalisty: vím že je více druhů a výrobců nafty). Jak poznáš u té "Tvé" Vervy že není smíchaná s jinou přísadou která tam nemá být!? Nepoznáš.
Věř si čemu chceš!
Když jsi takový zastánce čtení tak klidně můžeš začít používat Ceramizer a věř že ten Ti motor a další komponenty ochrání a prodlouží živitnost o dalších 200 000 Km
Olej je olej. (Používám jen předepsaný). Nafta je jen nafta. (Pro rýpalisty: vím že je více druhů a výrobců nafty). Jak poznáš u té "Tvé" Vervy že není smíchaná s jinou přísadou která tam nemá být!? Nepoznáš.
Věř si čemu chceš!
Když jsi takový zastánce čtení tak klidně můžeš začít používat Ceramizer a věř že ten Ti motor a další komponenty ochrání a prodlouží živitnost o dalších 200 000 Km
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Nevím, proč obracíš diskuzi do flame.
Primární otázka, přidávat aditiva do Vervy, skončí u přípravku, na který dá url odkaz. To je trochu mimo mísu, ne?
Faktem je, že prémiové aditivované palivo, už nepotřebuje další aditiva. Naopak. Mísením aditiv různých výrobců může vzniknout nežádoucí chemická reakce a nebude to dělat to, co má.
Primární otázka, přidávat aditiva do Vervy, skončí u přípravku, na který dá url odkaz. To je trochu mimo mísu, ne?
Faktem je, že prémiové aditivované palivo, už nepotřebuje další aditiva. Naopak. Mísením aditiv různých výrobců může vzniknout nežádoucí chemická reakce a nebude to dělat to, co má.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- wery91
- Nováček

- Příspěvky: 8
- Registrován: 01.10.2009 09:35
Re: Aditiva úplně od začátku...
Do nafty už dlouhý léta leju "Super diesel aditiv" od VIFu, a nikdy u žádnýho nafťáku žádná potíž ani v zimě. Do oleje nedávám nic, používám kvalitní značku. Jen jednou jsem chtěl zlepšit chod motoru u starýho Kadeta 1,6d, nalil jsem do novýho oleje nějakej "Treatment" či co to bylo (koupeno u Benziny), a po 5ti km se hvízdnul. Naštěstí na volnoběh z kopce. Zachránil jsem ho. Proto už nikdy!!!
Ford C-Max 1,6TDCi, 80kW, black metal
Myslím,tedy jsem.
Myslím,tedy jsem.
- lucky.jack
- Test driver

- Příspěvky: 8464
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Aditiva úplně od začátku...
Další naprosto zbytečný vlákno
Jako by tady o tom nebylo napsáno dost. Nevidím důvod proč nepokračovat tam.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =14&t=5372
Jako by tady o tom nebylo napsáno dost. Nevidím důvod proč nepokračovat tam.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- miki21
- Test driver

- Příspěvky: 13533
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Přesně tak 
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

