Stránka 7 z 9
Re: spojka
Napsal: 26.01.2014 18:35
od Marod22
Tak skúste zhrnúť pre a proti. Ja štartujem asi rok bez spojky. Lebo niekto povedal.
Re: spojka
Napsal: 26.01.2014 18:43
od Sobull
Já zásadně startuji i chcípám se sešlápnutou spojkou. Jednou jsem po přesednutí z automatu do manuálu málem proskočil plotem. To mi jako důvod stačí.

Re: spojka
Napsal: 26.01.2014 19:00
od stano.
So spojkou:
+
Startej toci menej hmoty (minus lamela, minus prevodovka), co setri aj jeho, aj baterku (na nafte je to zanedbatelne, kedze nakopnut naftovy motor sam o sebe stoji vela energie a to neratam zhavenie)
Neskoci auto dopredu, ak zabudnes rychlost
Pre dvojhmotak je to ovela setrnejsie (EDIT: niektore auta s dvojhmotou bez spojky nenastartujes)
-
Nicis ulozenie klukovky
Nicis lozisko
Bez spojky:
+
Nenamahas klukovku a spojkove lozisko
-
Startej toci viac hmoty
Ak zabudnes rychlost a pred/za tebou je auto/kanal/stlp, bude to drahe startovanie. Riesenim moze byt slapat na brzdu (?)
Nicis dvojhmotu
Ja na svojom startujem bez spojky. Na cudzom so spojkou - pre istotu, nie vzdy som si isty neutralom a nech neroztrepem cudzie auto. Pri automate stojim na brzde (tiez pre istotu).
Napada este niekoho nieco dalsie?
Re: spojka
Napsal: 26.01.2014 19:05
od Standa.64
V návodu je jasně napsáno -startovat s vyšlápnutou spojkou.Chcípání motoru s nesešlápnutou spojkou je dobrá kontrola stavu dvouhmoťáku

Re: spojka
Napsal: 26.01.2014 19:10
od Marod22
Standa ako to myslíš s tou dvojhmotou?
Re: spojka
Napsal: 26.01.2014 19:15
od viduka55
Myslim si ze stano to shrnul pekne...jen bych doplnil ze u spousty aut, ktery maji dvohmotnostni setrvacnik bez seslapnuti spojky nenastartujete z toho vyplyva ze takovy velky vliv na axialni lozisko na klice, nebo na setrvacnik to mit nemuze.
Mozna by bylo lepsi v samotne sekci motor udelat hlasovaci anketu o startovani se spojkou nebo ne to by ukazalo vice
Re: spojka
Napsal: 26.01.2014 19:17
od Marod22
Ja to risknem, založím

Re: spojka
Napsal: 26.01.2014 19:25
od Standa.64
Marod22 píše:Standa ako to myslíš s tou dvojhmotou?
Když ti při chcípání zarachotí,tak můžeš začít šetřit na novou dvouhmotu.
Re: spojka
Napsal: 27.01.2014 07:02
od Marod22
A so stlačenou spojkou by nemala zarachotiť?
Re: spojka
Napsal: 27.01.2014 07:31
od spanel
[quote="viduka55"]Myslim si ze stano to shrnul pekne...jen bych doplnil ze u spousty aut, ktery maji dvohmotnostni setrvacnik bez seslapnuti spojky nenastartujete z toho vyplyva ze takovy velky vliv na axialni lozisko na klice, nebo na setrvacnik to mit nemuze.
Je to tak.
Re: spojka
Napsal: 27.01.2014 15:19
od memento
Marod22 píše:Standa ako to myslíš s tou dvojhmotou?
viduka55 píše:Prokluzujici spojku poznas tak ze pravou nohou patou stojis na brzde spickou pridas plyn, levou seslapenes spojku zaradis nejvyssi rychlostni stupen (petku popripade sestku) a zacnes poustet spojku. Auto musi chcipnout jinak ti prokluzuje spojka.
Marod, ved ide o to, ze umyselne zadusis motor a 2hmota zahrkoce, tak co sa cudujes?
Dam iny priklad - chod po rovinke napr. na prazdnom parkovisku na jednotke pomalicky len na volnobeh a zabrzdi bez vyradenej rychlosti - istotne pochopis. Druhykrat to uz skusat nebudes.
Preklzujuca spojka - na vyssom stupni po pridani plynu motor zvysuje otacky, ale auto nezvysuje rychlost adekvatne. Stretol som sa s tym iba na S 1000 a 100.
Re: spojka
Napsal: 27.01.2014 17:19
od Marod22
Myslím, že je rozdiel keď motor nechám zdochnúť bez spojky so zaradenou jednotkou ako so zaradeným neutrálom nie?
Re: spojka
Napsal: 24.04.2014 20:13
od Standa.64
Mám tento problém-např.při brzdění před křižovatkou jde dost ztuha vyřadit rychlost,jinak při jízdě lze řadit lehce a ještě při volnoběhu se ozývá takové cinkání a po sešlápnutí spojky zvuk ustane.V loni byla dělaná komplet spojka se setrvákem.
Re: spojka
Napsal: 24.04.2014 21:39
od kiblik
Hm a radit rychlosti ti jde normalne nebo to taky blbne?
Re: spojka
Napsal: 24.04.2014 22:01
od Standa.64
Při jízdě jde řadit lehce,nelze pouze při podřazování když zároveň přibržďuju