
Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
Buchlovákama jsem odkojený, pocházím kousek od nich. Všechny moje káry jsem tama proháněl. Ještě v době, kdy nebyly v nynějším stavu /užší/, jem trabantem dával na prdel Š120 i jiným silnějším kárám. Samozřejmě trochu poštelovaný, říkal jsem mu bakelitové porše. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
Tak jsem se vrálit z projíždky s Octavia RS vs Mondeo ST220...
Dopadlo to podle předpokladů. Takže na sprintu nemám šanci a to z jednoduchého důvodu. RS je lehčí o cca 200kg a nástup výkonu je znatelný již ve 2t otáček a další posila výkonu přijde v 5t zato já na něj čekám do 4t otáček a ničeho jiného se již nedočkám.
Podvozkově jsme se oba majitelé těchto aut shodli, že u ST220 je o něco málo kvalitnější podvozek než u RS.
Dále jsme udělali test na silnici kde se dříve jezdila Barum rally a na této silnici si auta byla rovna. Cesta byla sice dost nekvalitní (velmi často blikala kontrolka trakce), ale jeli jsme co to dalo. Řidič RS měl tuto cestu naježděnou a jel tedy první, já jej následoval (protože jsem cestu přiliš neznal) a žádné ujetí se nekonalo.
Můj rozsudek je tedy následující. Octavia RS silnější motorově, ale slabší podvozkově. Na dálnici by ST pozávodila a na okresce by mohlo být vítězem zase ST.
Ještě doplním, že zde zmiňované ST220 je kombi a RS je hatback.
Dopadlo to podle předpokladů. Takže na sprintu nemám šanci a to z jednoduchého důvodu. RS je lehčí o cca 200kg a nástup výkonu je znatelný již ve 2t otáček a další posila výkonu přijde v 5t zato já na něj čekám do 4t otáček a ničeho jiného se již nedočkám.
Podvozkově jsme se oba majitelé těchto aut shodli, že u ST220 je o něco málo kvalitnější podvozek než u RS.
Dále jsme udělali test na silnici kde se dříve jezdila Barum rally a na této silnici si auta byla rovna. Cesta byla sice dost nekvalitní (velmi často blikala kontrolka trakce), ale jeli jsme co to dalo. Řidič RS měl tuto cestu naježděnou a jel tedy první, já jej následoval (protože jsem cestu přiliš neznal) a žádné ujetí se nekonalo.
Můj rozsudek je tedy následující. Octavia RS silnější motorově, ale slabší podvozkově. Na dálnici by ST pozávodila a na okresce by mohlo být vítězem zase ST.
Ještě doplním, že zde zmiňované ST220 je kombi a RS je hatback.
Ex ST220 model 2004
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
ani jedno z tychto aut nie je urcene na zavodenie 

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
killerhammer: Nekaž nám stále radost z civilního závoďáku 

Ex ST220 model 2004
- - V6 -
- Zkušený
- Příspěvky: 1734
- Registrován: 17.10.2008 19:15
- Bydliště: Brno
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
Killerhamer : není sice určený na závodění, ale zazávodit se s tím dá taky dobře 

Mondeo V6 r.v. 98 5dv.Ghia zelen metal, STkit, 17" alu + 215/45/17 předek, 225/45/17 zadek, podvozek -35mm
pracovně levnější jezdidlo,nezabte mě - fiat marea wejkend 2,4TD HLX

pracovně levnější jezdidlo,nezabte mě - fiat marea wejkend 2,4TD HLX

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
neviem, ale moje pocity z mondea kombi 2.5T urcite nemaju nic spolocne so sportom 
a toto iste si myslim aj o ST220
auto vynasa von zo zakruty lebo je tazke (mal som s nim uz nedotacavy aj pretacavy smyk)
podvozok je prilis makky, auto je vysoko, naklony su sebevrazedne
(mozno znizene ST220 so sportovymi strunami na tom bude lepsie
)
gumy mozem dat max 235-tky co je malo, aj 245 by boli na ten podvozok prilis uzke
navyse je tazke (1700 kg) a ma slabu dynamiku zospodu, nepomoze mu ani to turbo ktore fuka od 1400 ot, aj 350 koni by bolo pre to auto malo
hocake male auto (>75 kW) ma da na technickej trati

to auto je proste na dialnice, nic viac, nic menej
sportovat na nom absolutne neodporucam, ide pri tom o zivot

a toto iste si myslim aj o ST220

auto vynasa von zo zakruty lebo je tazke (mal som s nim uz nedotacavy aj pretacavy smyk)
podvozok je prilis makky, auto je vysoko, naklony su sebevrazedne

(mozno znizene ST220 so sportovymi strunami na tom bude lepsie

gumy mozem dat max 235-tky co je malo, aj 245 by boli na ten podvozok prilis uzke

navyse je tazke (1700 kg) a ma slabu dynamiku zospodu, nepomoze mu ani to turbo ktore fuka od 1400 ot, aj 350 koni by bolo pre to auto malo

hocake male auto (>75 kW) ma da na technickej trati



to auto je proste na dialnice, nic viac, nic menej
sportovat na nom absolutne neodporucam, ide pri tom o zivot

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
killerhammer: Já mám pocity z podvozku na ST220 naprosto opačné
Podvozek sedí jako čert, v zatáčkách se naklání minimálně a málokdo si v zatáčkách troufne na to co já s ST220
Tvé auto má jen silný motor, ale ST220 má snížený a sportovní podvozek a můj model má ještě navíc zadní tlumiče vyrovnávající výšku auta a chová se tedy opět o něco lépe. S pneu 225/40 R18 není naprosto žádný problém.
Dříve jsem měl Opel Omega 3,0 v AT opět s lepším podvozkem z výroby a pneu 235/45 R17 a auto se chovalo jako popisuješ. U něj bych se opravdu shodnul, že bylo určeno spíše na dálnice. Ale z ST220 mám opravdu mnohem lepší pocit a auto snese naprosto neuvěřitelné projíždění zatáčkama, které si nemůže dovolit většina automobilů.
Ber to tak, že zkratka ST znamená Sport Technologies a na autě pracovalo oddělení SVE (Special Vehicle Engineering) z anglického Duntonu. Toto oddělení, založené v roce 1980, stálo u zrodu legendárních vozů Sierra Cosworth nebo Escort RS Cosworth.
A to by snad mělo být znát na jízních vlastnostech

Tvé auto má jen silný motor, ale ST220 má snížený a sportovní podvozek a můj model má ještě navíc zadní tlumiče vyrovnávající výšku auta a chová se tedy opět o něco lépe. S pneu 225/40 R18 není naprosto žádný problém.
Dříve jsem měl Opel Omega 3,0 v AT opět s lepším podvozkem z výroby a pneu 235/45 R17 a auto se chovalo jako popisuješ. U něj bych se opravdu shodnul, že bylo určeno spíše na dálnice. Ale z ST220 mám opravdu mnohem lepší pocit a auto snese naprosto neuvěřitelné projíždění zatáčkama, které si nemůže dovolit většina automobilů.
Ber to tak, že zkratka ST znamená Sport Technologies a na autě pracovalo oddělení SVE (Special Vehicle Engineering) z anglického Duntonu. Toto oddělení, založené v roce 1980, stálo u zrodu legendárních vozů Sierra Cosworth nebo Escort RS Cosworth.
A to by snad mělo být znát na jízních vlastnostech

Ex ST220 model 2004
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
osobne si myslim, ze ani pritvrdeny a znizeny podvozok (eibach struny) mondeo z biedy nevytrhnu
a tie tlmice ktore vyrovnavaju vysku auta, tak tie ma doslova odstrasuju, lebo to je asi nieco podobne co mam ja (IVDC, elektricky nastavitelne tlmice)
a tie su teda so sportom uplne nekompatibilne
moje mondeo tiez zvladne dost v zakrutach. ale ked to porovnam s focusom, tak je to absolutna bieda (lenze to je uz viac o hmotnosti, a rozlozeni vahy)

a tie tlmice ktore vyrovnavaju vysku auta, tak tie ma doslova odstrasuju, lebo to je asi nieco podobne co mam ja (IVDC, elektricky nastavitelne tlmice)
a tie su teda so sportom uplne nekompatibilne

moje mondeo tiez zvladne dost v zakrutach. ale ked to porovnam s focusom, tak je to absolutna bieda (lenze to je uz viac o hmotnosti, a rozlozeni vahy)

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
Tlumiče nejsou elektronické, ale pouze mechanické. Já smyk ještě nedostal a pokud jsem na to za mokra v zatačce šlápnul tak auto se chovalo jako motokára a klouzalo po cestě naprosto stejně jako by zatáčkou projíždělo jen s tím rozdílem, že šlo bokem ven ze zatáčky.
Já už v několika autech jezdil, kamarád co si koupil ono RS jezdil už v mnoha autech různých značek a cenových kategorií a oba jsme se shodli, že podvozek na ST220 je velmi povedený a sportovně naladěný.
Ani jeden z nás neměl možnost řídit opačné auto o kterém se bavíme tak se asi nedomluvíme.
EDIT: Tohle mi nepříjde jako špatný podvozek, který má špatné rozložení hmotnosti a jde do smyku, nebo se v zatáčce naklání...
Já už v několika autech jezdil, kamarád co si koupil ono RS jezdil už v mnoha autech různých značek a cenových kategorií a oba jsme se shodli, že podvozek na ST220 je velmi povedený a sportovně naladěný.
Ani jeden z nás neměl možnost řídit opačné auto o kterém se bavíme tak se asi nedomluvíme.
EDIT: Tohle mi nepříjde jako špatný podvozek, který má špatné rozložení hmotnosti a jde do smyku, nebo se v zatáčce naklání...
Ex ST220 model 2004
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
uznavam, ze moj nazor je agresivny
ale ja proste 5m auto s hmotnostou > 1.5t nikdy nebudem povazovat za sportove
inac, ta O2 RS je doslova parodia na sport, mondeo ma aspon poriadny razvor, ze sa udrzi na ceste ale ta okta ma razvor ako golf, a previsy take, ze s tym nemozes prejst podla mna agresivnejsie ziadnu zatacku
vobec nerozumiem, co cloveka vedie ku kupe O2 RS, ked v golfe GTI dostane ten isty podvozok, ale lahsiu a mensiu karoseriu a 6-valcovy silnejsi motor
navyse nove GTI by malo mat 250 koni
ale ja proste 5m auto s hmotnostou > 1.5t nikdy nebudem povazovat za sportove

inac, ta O2 RS je doslova parodia na sport, mondeo ma aspon poriadny razvor, ze sa udrzi na ceste ale ta okta ma razvor ako golf, a previsy take, ze s tym nemozes prejst podla mna agresivnejsie ziadnu zatacku

vobec nerozumiem, co cloveka vedie ku kupe O2 RS, ked v golfe GTI dostane ten isty podvozok, ale lahsiu a mensiu karoseriu a 6-valcovy silnejsi motor

navyse nove GTI by malo mat 250 koni

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
na tom videu je krasne vidno, hned na zaciatku, ako je to mondeo brutalne nedotacave, aj ked podvozok znesie dost, vyrovna balans, auto ide aj tak dost rychlo zo zakruty vonm.a.x.i.m.u.s píše:Tohle mi nepříjde jako špatný podvozek, který má špatné rozložení hmotnosti a jde do smyku, nebo se v zatáčce naklání...

mazda6 je fantasticka, to auto je asi najsportovejsie v strednej triede (je aj velmi lahka), navyse bez problemov sa da na nej zadriftit, parada
ta vectra (vauxhall) je jasna, o tej sa vie, ze je hrozna a na tom videu je to jasne vidiet, je prakticky v zakrutach neovladatelna


-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
Když jsi u té váhy a velikosti tak Lancer a Impreza jsou taky velké a těžké...
Nemůžeš mít ve svém Mondeu podvozek jako v ST220 i přesto, že máš novější model, protože tvé auto je na normální ježdění a ne aby to byl nějaký kostitřas, který na nerovnostech poskakuje, protože je tak tvrdý a tohle přesně dělá ST220, ale zato v zatáčkách toho mnohem více vydrží a o tom se tady stále bavíme.
Až udělají v novém Mondeu ST tak to bude opět jiná liga a auto bude mít více výkonu, bude jistě s turbem, aby mělo dostatek výkonu i v nízkých otáčkách a bude mít zase lepší podvozek než ST220, protože bude opět na sportovnější jízdu a ne jen na výlety s rodinou a rychlejší akceleraci jako klasické mondeo s 2,5T
Nemůžeš mít ve svém Mondeu podvozek jako v ST220 i přesto, že máš novější model, protože tvé auto je na normální ježdění a ne aby to byl nějaký kostitřas, který na nerovnostech poskakuje, protože je tak tvrdý a tohle přesně dělá ST220, ale zato v zatáčkách toho mnohem více vydrží a o tom se tady stále bavíme.
Až udělají v novém Mondeu ST tak to bude opět jiná liga a auto bude mít více výkonu, bude jistě s turbem, aby mělo dostatek výkonu i v nízkých otáčkách a bude mít zase lepší podvozek než ST220, protože bude opět na sportovnější jízdu a ne jen na výlety s rodinou a rychlejší akceleraci jako klasické mondeo s 2,5T
Ex ST220 model 2004
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
napr. focus seria vs focus ST boli len ine tlmice a struny, podvozok aj naladenie uplne rovnake
potom v katalogu focusu si si mohol priplatit za sportovy podvozok, vtedy ti dali tie struny z ST (znizenie podvozku o 10mm)
aj tieto sa ale na ST este vymienali za progresivne eibach (znizenie o 30mm), pretoze boli prilis makke
cize, kupil si si seriovy focus, dal si si progresivne eibach struny a mal si podvozok rovnaky resp. lepsi ako na ST (znizeny o 30mm).
ja predpokladam, ze mondeo vs ST220 je to o tom istom, ale mozem sa mylit, este som to nestudoval hlbsie
ked kukam galerky toho ST220 tak je vidno ze je to dost znizene, ked to provnam s mojim tak to vyzera na takych 50mm

potom v katalogu focusu si si mohol priplatit za sportovy podvozok, vtedy ti dali tie struny z ST (znizenie podvozku o 10mm)



cize, kupil si si seriovy focus, dal si si progresivne eibach struny a mal si podvozok rovnaky resp. lepsi ako na ST (znizeny o 30mm).
ja predpokladam, ze mondeo vs ST220 je to o tom istom, ale mozem sa mylit, este som to nestudoval hlbsie

ked kukam galerky toho ST220 tak je vidno ze je to dost znizene, ked to provnam s mojim tak to vyzera na takych 50mm

- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
já co prolejzal dvě st220 na vraku tak mají jiný pružiny a tlumiče, to jestli to má tuhší stabiláky a silentbloky nedokážu posoudit 

Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Mondeo ST220 jde o sportovní auto?
neda sa ani na inete najst ziadna info v com je ST220 iny voci serii okrem motora a sportoveho podvozku. ja si tiez myslim, ze to budu len struny a tlmice (takto ford "nazyva" sportovy podvozok aj na focuse
)
a toto mozes lahko dosiahnut aj na serii (vymenis struny za eibach)
ale samozrejme, ze ford RS team, ked upravoval focus vo verzii RS1 a teraz vo verzii RS2, tak to prakticky postavil uz uplne ine auta ako seriovy focus (resp. focus ST)
to sme sa o tomto uz minule dost hadali, a chalani mi to tu vysvetlili
t.j. ak sa jedna o podobnu pracu medzi seriovym mondeom a ST220, tak vtedy naozaj moze mat to ST220 riadne vylepsene jazdne vlastnosti aj ked si to neviem predstavit
ale nechcem sa hadat, fakt o tom vela neviem, takze koncim

a toto mozes lahko dosiahnut aj na serii (vymenis struny za eibach)
ale samozrejme, ze ford RS team, ked upravoval focus vo verzii RS1 a teraz vo verzii RS2, tak to prakticky postavil uz uplne ine auta ako seriovy focus (resp. focus ST)

t.j. ak sa jedna o podobnu pracu medzi seriovym mondeom a ST220, tak vtedy naozaj moze mat to ST220 riadne vylepsene jazdne vlastnosti aj ked si to neviem predstavit

ale nechcem sa hadat, fakt o tom vela neviem, takze koncim

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host