Vadne turbo FF 1,6 TDCi
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ja osobne som sa nechal ukecat odbornymi radami na tipcars kde vo velkom vychvalovali 1,6 tdci a 1,8 tdci oznacovali ako technologicky zastaraly motor. Este by som to bral pri 1,6 tdci 66 kW .... tam bude zrejme problemov menej.
POpripade a cisto teoreticky po odstraneni dpf a skontrolovani olejovej vane, sacieho kosa, sitka a vymene oleja by mal byt ten motor na tom so spolahlivostou lepsie...
POpripade a cisto teoreticky po odstraneni dpf a skontrolovani olejovej vane, sacieho kosa, sitka a vymene oleja by mal byt ten motor na tom so spolahlivostou lepsie...
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Bohužel pání odborníci zapoměli taky upozornit na fakt,že ten motor zřejmě potřebuje pro svoji životnost úspěšné regenerace DPF a pokud předchozí majitel jezdil na ředěný olej s naftou a poloucpanym filtrem tak to pak vypadá v tom motoru.
Co já vím Vaculík upozorňuje na vyšší servisní náklady u 1,6TDCI s DPF eolys +problem s turbem a navíc poslechni si 1,6 se 150 tisíci jaký má zvuk.Do 1,8 dám lepší naftu a jeto přijatelný na hluk +- stejně,protože sem se vez v benzinovém FII a ani ten není nijak tichý si myslím,že ač 1,8 je archaická v tom že má rail kulový po Delphi a je litinová celá i hlava,ale litinových bloků je stále pro svou cenu paleta od VW,Renault,Peugeot mraky.Jediná skutečná výhoda mi přišla váha na přední nápravě to hliníkový odlitek jednoznačně vede,ale 280-300nm je taky rozdíl proti 250nm.
Co já vím Vaculík upozorňuje na vyšší servisní náklady u 1,6TDCI s DPF eolys +problem s turbem a navíc poslechni si 1,6 se 150 tisíci jaký má zvuk.Do 1,8 dám lepší naftu a jeto přijatelný na hluk +- stejně,protože sem se vez v benzinovém FII a ani ten není nijak tichý si myslím,že ač 1,8 je archaická v tom že má rail kulový po Delphi a je litinová celá i hlava,ale litinových bloků je stále pro svou cenu paleta od VW,Renault,Peugeot mraky.Jediná skutečná výhoda mi přišla váha na přední nápravě to hliníkový odlitek jednoznačně vede,ale 280-300nm je taky rozdíl proti 250nm.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ja som to bral pred vyse rokom a v tom case som nachadzal na tipcars vetu .. nie su zname ziadne vacsie problemy pri tychto motoroch....
Problem je ze v Nemecku zohnat 1,8 tdci so slusnou vybavou je dost tazke a kupovat na SK nehodlam.. to by som ozaj musel zohnat od niekoho komu verim.
Kazdopadne velmi velmi premyslam ci vrazat dalsie peniaze do tohto mojho alebo ho predat a ist do benzinu, popripade 1,8 tdci.
Problem je ze v Nemecku zohnat 1,8 tdci so slusnou vybavou je dost tazke a kupovat na SK nehodlam.. to by som ozaj musel zohnat od niekoho komu verim.
Kazdopadne velmi velmi premyslam ci vrazat dalsie peniaze do tohto mojho alebo ho predat a ist do benzinu, popripade 1,8 tdci.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Foki :
Iba som nemiestne provokoval... Aj tak sa divim, ze ma za to Suzuki nikto nekamenoval. Ked za 7 tisic kupim 3 rocny diesel so 150 tisic km a full vybave (novy za 22 tisic), tych 4 tisic donho bez zavahania vrazim, pretoze vozy uz od 11 tisic, ehm, ehm, stale nie je to prave orechove, hoci taky Renault Fluence...
Iba som nemiestne provokoval... Aj tak sa divim, ze ma za to Suzuki nikto nekamenoval. Ked za 7 tisic kupim 3 rocny diesel so 150 tisic km a full vybave (novy za 22 tisic), tych 4 tisic donho bez zavahania vrazim, pretoze vozy uz od 11 tisic, ehm, ehm, stale nie je to prave orechove, hoci taky Renault Fluence...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 02.01.2009 18:42
- Bydliště: Přerov
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Je zarážející jak postupem času se z 1.6 tdci a najetýmí km stává problémový motor také jsem o něm uvažoval před 3 roky 50000 km 225000 Kč 2005,ale nakonec jsem koupil benzin 1.6 trenda a jezdím za 7 l bez starostí s dpf a turbem.Je rozhodující výdrž motorů po najetí více km a zvlášť u nás kde je hodně stočených tachometrů.
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Jazdil som s Escom, v ktorom bol motor Endura DE (1.8 TD), o ktorom sa vsade pisalo, ze je katastrofalne problemovy (praskajuci remen, prasknuta hlava atd.). Ja som s nim nikdy problem nemal, natocil aj pri -20, neklepal, nedymil a na to, ze mal iba 51 kW tahal ako cert. Verim, ze 1.8TDCi bude po stranke dlhodobej spolahlivosti na tom lepsie, ako podstatnejsie modernejsie motory zeruce zaby. A ak ma vstreky a cerpadlo od Siemensu ako ma tu ktosi uistoval, malo by to platit duplovane. Co tak sledujem fordacke diskusie, jediny problemik tomuto motoru robi snimac polohy vacky, ktory sa rad kazi. To by ale musel potvrdit nejaky servisak - Foki, ako to je ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06.07.2010 14:40
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Zdravím vespolek, chtěl bych se zeptat těch těch co máte 1.6TDCI- a nejen těch , jestli mi doporučíte nějaký preventivní kroky, abych co možná nejvíc oddálil problém se zadřeným turbem.... mluvil jsem o tom s vedoucím servisu Ford Hornát v Plzni, co by mi doporučil, a on že se při výměně oleje může udělat "dekarbonizace motoru" (prý se do starého oleje přidá nějaká srajda, nechá se to chvíli běžet a pak se to vypustí). Říkal tomu pak výplach motoru...
Co myslíte, neudělá to víc škody než užitku? Mám strach, že ten bordel rozpustí, nedostane ven všechen, ucpe sítko na okruhu mazání turba a je to v pr.....
Mám C-Maxe 1.6 TDCI 110k bez DPF...
Co myslíte, neudělá to víc škody než užitku? Mám strach, že ten bordel rozpustí, nedostane ven všechen, ucpe sítko na okruhu mazání turba a je to v pr.....
Mám C-Maxe 1.6 TDCI 110k bez DPF...
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
No nieco take sa vraj stalo, ked mi tretikrat odislo turbo.
Resp. popisem presnejsie, aby som ta nezmiatol. Prve odislo asi prirodzenou cestou. Druhe po 8mich mesiacoch (cca 13 000 km), co bol asi dosledok nedostatocneho vycistenia, podla servisu mozno aj vadny kus... a tretie odislo dva mesiace po tom (cca 4000 km), v servise mi povedali, ze to sice cistili poriadne, ale ten karbon co sa cistenim rozpustil vraj upchal saci kos olejoveho cerpadla.
Resp. popisem presnejsie, aby som ta nezmiatol. Prve odislo asi prirodzenou cestou. Druhe po 8mich mesiacoch (cca 13 000 km), co bol asi dosledok nedostatocneho vycistenia, podla servisu mozno aj vadny kus... a tretie odislo dva mesiace po tom (cca 4000 km), v servise mi povedali, ze to sice cistili poriadne, ale ten karbon co sa cistenim rozpustil vraj upchal saci kos olejoveho cerpadla.
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Saci kos a olejovu vanu menili? Alebo to ani nedavali dolu, precistili preplachovym olejom a dufali ze sa s jeho vypustenim vsetok sajrajt dostane von? Keby menili komplet celu olejovu cestu tak neviem ako by sa to mohlo znovu upchat
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ak by sa upchal saci kos, neodnieslo by si to iba turbo. Skoncilo by to rozsvietenim kontrolky mazania a po par sekundach v lepsom pripade pridretim motora. Prve by si to odskakali vackovice, po nich vsetko ostatne, vratane turba. Kto maze, ten jede. A kto nemaze, kupuje novy motor10mirec píše:...vraj upchal saci kos olejoveho cerpadla.

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
no asi sa neupchal uplne, len sa znizil tlak oleja a odnieslo si to turbo, ja neviem, to je ich verzia, uz neviem co si mam o tom mysliet. mozno sa upchalo znova to sitko. pri poslednej vymene uz menili minimalne aj saci kos.
ale motor ide pekne. na to, ze mi odislo trikrat turbo, necitim ziadne zmeny, dokonca spotreba je este lepsia mam pocit poslednu dobu.
jedine co ma na tom aute stve, ze nikdy neviem, ci uz je to opravene poriadne a ci ma to zas niekde nenecha
Este taka otazka, nema niekto skusenosti, ci farba turba, na tej 1.6ke je to pekne vidiet zboku ma suvis s tym v akom je stave? Jeden mechanik v PP mi povedal, ze ked je uz fialove, ze uz je na tom zle, ale ja mam pocit, ze ono po cca 1000 km vzdy trochu sfialovie. Ma niekto z vas co mate 1.6 turbo v normalne povodnej zlatej farbe aj po dlhsom pouzivani?
ale motor ide pekne. na to, ze mi odislo trikrat turbo, necitim ziadne zmeny, dokonca spotreba je este lepsia mam pocit poslednu dobu.
jedine co ma na tom aute stve, ze nikdy neviem, ci uz je to opravene poriadne a ci ma to zas niekde nenecha

Este taka otazka, nema niekto skusenosti, ci farba turba, na tej 1.6ke je to pekne vidiet zboku ma suvis s tym v akom je stave? Jeden mechanik v PP mi povedal, ze ked je uz fialove, ze uz je na tom zle, ale ja mam pocit, ze ono po cca 1000 km vzdy trochu sfialovie. Ma niekto z vas co mate 1.6 turbo v normalne povodnej zlatej farbe aj po dlhsom pouzivani?
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Kontrolka musi podchytit aj tento nebezpecny pokles tlaku.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ahoj 10mirec ,čtu tvůj příspěvek a vyměnit již tři turba ,to je fakt síla .Já osobně bych to určitě nevydržel a auto bych dal pryč ,ale ty ho máš asi hodně rád10mirec píše:No nieco take sa vraj stalo, ked mi tretikrat odislo turbo.
Resp. popisem presnejsie, aby som ta nezmiatol. Prve odislo asi prirodzenou cestou. Druhe po 8mich mesiacoch (cca 13 000 km), co bol asi dosledok nedostatocneho vycistenia, podla servisu mozno aj vadny kus... a tretie odislo dva mesiace po tom (cca 4000 km), v servise mi povedali, ze to sice cistili poriadne, ale ten karbon co sa cistenim rozpustil vraj upchal saci kos olejoveho cerpadla.

Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ked do toho vsetci leju podla specifikacie Ford Formula F 5W-30 A1/B1, niet sa co cudovat. Zaujimave, ze Peugeot pre tie motory predpisuje A3/B3. Specialne pre viac vysponovany 1.6/80kW by som daval minimalne 5W-40 A3/B3. Ale to je uz trocha ina tema.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Suhlas s V12, hlavne po tom co som sa zacital do peugeot fora. Ten isty motor a zjavne menej problemov s turbom ako my vo Fordoch. Takisto prechadzam na 5W40.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host