Stránka 7 z 82

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.08.2010 08:39
od wilder01
Ja osobne som sa nechal ukecat odbornymi radami na tipcars kde vo velkom vychvalovali 1,6 tdci a 1,8 tdci oznacovali ako technologicky zastaraly motor. Este by som to bral pri 1,6 tdci 66 kW .... tam bude zrejme problemov menej.
POpripade a cisto teoreticky po odstraneni dpf a skontrolovani olejovej vane, sacieho kosa, sitka a vymene oleja by mal byt ten motor na tom so spolahlivostou lepsie...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.08.2010 08:52
od tomason
Bohužel pání odborníci zapoměli taky upozornit na fakt,že ten motor zřejmě potřebuje pro svoji životnost úspěšné regenerace DPF a pokud předchozí majitel jezdil na ředěný olej s naftou a poloucpanym filtrem tak to pak vypadá v tom motoru.
Co já vím Vaculík upozorňuje na vyšší servisní náklady u 1,6TDCI s DPF eolys +problem s turbem a navíc poslechni si 1,6 se 150 tisíci jaký má zvuk.Do 1,8 dám lepší naftu a jeto přijatelný na hluk +- stejně,protože sem se vez v benzinovém FII a ani ten není nijak tichý si myslím,že ač 1,8 je archaická v tom že má rail kulový po Delphi a je litinová celá i hlava,ale litinových bloků je stále pro svou cenu paleta od VW,Renault,Peugeot mraky.Jediná skutečná výhoda mi přišla váha na přední nápravě to hliníkový odlitek jednoznačně vede,ale 280-300nm je taky rozdíl proti 250nm.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.08.2010 09:06
od wilder01
Ja som to bral pred vyse rokom a v tom case som nachadzal na tipcars vetu .. nie su zname ziadne vacsie problemy pri tychto motoroch....

Problem je ze v Nemecku zohnat 1,8 tdci so slusnou vybavou je dost tazke a kupovat na SK nehodlam.. to by som ozaj musel zohnat od niekoho komu verim.
Kazdopadne velmi velmi premyslam ci vrazat dalsie peniaze do tohto mojho alebo ho predat a ist do benzinu, popripade 1,8 tdci.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.08.2010 20:22
od V12
Foki :
Iba som nemiestne provokoval... Aj tak sa divim, ze ma za to Suzuki nikto nekamenoval. Ked za 7 tisic kupim 3 rocny diesel so 150 tisic km a full vybave (novy za 22 tisic), tych 4 tisic donho bez zavahania vrazim, pretoze vozy uz od 11 tisic, ehm, ehm, stale nie je to prave orechove, hoci taky Renault Fluence...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.08.2010 21:10
od Kombík
Je zarážející jak postupem času se z 1.6 tdci a najetýmí km stává problémový motor také jsem o něm uvažoval před 3 roky 50000 km 225000 Kč 2005,ale nakonec jsem koupil benzin 1.6 trenda a jezdím za 7 l bez starostí s dpf a turbem.Je rozhodující výdrž motorů po najetí více km a zvlášť u nás kde je hodně stočených tachometrů.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 21.08.2010 19:46
od V12
Jazdil som s Escom, v ktorom bol motor Endura DE (1.8 TD), o ktorom sa vsade pisalo, ze je katastrofalne problemovy (praskajuci remen, prasknuta hlava atd.). Ja som s nim nikdy problem nemal, natocil aj pri -20, neklepal, nedymil a na to, ze mal iba 51 kW tahal ako cert. Verim, ze 1.8TDCi bude po stranke dlhodobej spolahlivosti na tom lepsie, ako podstatnejsie modernejsie motory zeruce zaby. A ak ma vstreky a cerpadlo od Siemensu ako ma tu ktosi uistoval, malo by to platit duplovane. Co tak sledujem fordacke diskusie, jediny problemik tomuto motoru robi snimac polohy vacky, ktory sa rad kazi. To by ale musel potvrdit nejaky servisak - Foki, ako to je ?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 25.08.2010 08:55
od vydrysek
Zdravím vespolek, chtěl bych se zeptat těch těch co máte 1.6TDCI- a nejen těch , jestli mi doporučíte nějaký preventivní kroky, abych co možná nejvíc oddálil problém se zadřeným turbem.... mluvil jsem o tom s vedoucím servisu Ford Hornát v Plzni, co by mi doporučil, a on že se při výměně oleje může udělat "dekarbonizace motoru" (prý se do starého oleje přidá nějaká srajda, nechá se to chvíli běžet a pak se to vypustí). Říkal tomu pak výplach motoru...

Co myslíte, neudělá to víc škody než užitku? Mám strach, že ten bordel rozpustí, nedostane ven všechen, ucpe sítko na okruhu mazání turba a je to v pr.....

Mám C-Maxe 1.6 TDCI 110k bez DPF...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 25.08.2010 14:02
od 10mirec
No nieco take sa vraj stalo, ked mi tretikrat odislo turbo.

Resp. popisem presnejsie, aby som ta nezmiatol. Prve odislo asi prirodzenou cestou. Druhe po 8mich mesiacoch (cca 13 000 km), co bol asi dosledok nedostatocneho vycistenia, podla servisu mozno aj vadny kus... a tretie odislo dva mesiace po tom (cca 4000 km), v servise mi povedali, ze to sice cistili poriadne, ale ten karbon co sa cistenim rozpustil vraj upchal saci kos olejoveho cerpadla.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 26.08.2010 09:57
od wilder01
Saci kos a olejovu vanu menili? Alebo to ani nedavali dolu, precistili preplachovym olejom a dufali ze sa s jeho vypustenim vsetok sajrajt dostane von? Keby menili komplet celu olejovu cestu tak neviem ako by sa to mohlo znovu upchat

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.08.2010 10:16
od V12
10mirec píše:...vraj upchal saci kos olejoveho cerpadla.
Ak by sa upchal saci kos, neodnieslo by si to iba turbo. Skoncilo by to rozsvietenim kontrolky mazania a po par sekundach v lepsom pripade pridretim motora. Prve by si to odskakali vackovice, po nich vsetko ostatne, vratane turba. Kto maze, ten jede. A kto nemaze, kupuje novy motor :mrgreen:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.08.2010 12:34
od 10mirec
no asi sa neupchal uplne, len sa znizil tlak oleja a odnieslo si to turbo, ja neviem, to je ich verzia, uz neviem co si mam o tom mysliet. mozno sa upchalo znova to sitko. pri poslednej vymene uz menili minimalne aj saci kos.

ale motor ide pekne. na to, ze mi odislo trikrat turbo, necitim ziadne zmeny, dokonca spotreba je este lepsia mam pocit poslednu dobu.

jedine co ma na tom aute stve, ze nikdy neviem, ci uz je to opravene poriadne a ci ma to zas niekde nenecha :(

Este taka otazka, nema niekto skusenosti, ci farba turba, na tej 1.6ke je to pekne vidiet zboku ma suvis s tym v akom je stave? Jeden mechanik v PP mi povedal, ze ked je uz fialove, ze uz je na tom zle, ale ja mam pocit, ze ono po cca 1000 km vzdy trochu sfialovie. Ma niekto z vas co mate 1.6 turbo v normalne povodnej zlatej farbe aj po dlhsom pouzivani?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.08.2010 13:39
od V12
Kontrolka musi podchytit aj tento nebezpecny pokles tlaku.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.08.2010 17:10
od kaminek
10mirec píše:No nieco take sa vraj stalo, ked mi tretikrat odislo turbo.

Resp. popisem presnejsie, aby som ta nezmiatol. Prve odislo asi prirodzenou cestou. Druhe po 8mich mesiacoch (cca 13 000 km), co bol asi dosledok nedostatocneho vycistenia, podla servisu mozno aj vadny kus... a tretie odislo dva mesiace po tom (cca 4000 km), v servise mi povedali, ze to sice cistili poriadne, ale ten karbon co sa cistenim rozpustil vraj upchal saci kos olejoveho cerpadla.
Ahoj 10mirec ,čtu tvůj příspěvek a vyměnit již tři turba ,to je fakt síla .Já osobně bych to určitě nevydržel a auto bych dal pryč ,ale ty ho máš asi hodně rád :wink: Tvůj problém je karbon a karbon je spečený olej a na ten bych se právě zaměřil.Tvůj olej zjevně nevydrží vysokou teplotu ,která je na ložiskách a hřídeli turba které je mazané tímto olejem .Docela by mně zajímalo jeký olej používáš .Já například nevím na svým autě co je to karbon a turbo jsem ještě nikdy neslyšel písknout a pomalu ani nevím, že ho tam mám.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.08.2010 18:12
od V12
Ked do toho vsetci leju podla specifikacie Ford Formula F 5W-30 A1/B1, niet sa co cudovat. Zaujimave, ze Peugeot pre tie motory predpisuje A3/B3. Specialne pre viac vysponovany 1.6/80kW by som daval minimalne 5W-40 A3/B3. Ale to je uz trocha ina tema.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.08.2010 19:53
od wilder01
Suhlas s V12, hlavne po tom co som sa zacital do peugeot fora. Ten isty motor a zjavne menej problemov s turbom ako my vo Fordoch. Takisto prechadzam na 5W40.