Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
foki :
Nechcem spochybnovat servisne postupy a skolenia Fordu, no menit olejovu vanu je podla mna ptakovina. Ved ked ju najprv rucne zbavim bordelu a nasledne vystriekam VAPkou, bude ako nova. Cim je zdovodnena jej vymena ? Ze sa menia trubky, to pochopit ako tak dokazem. No opat ked sa nad tym hlbsie zamyslim - ked sa piliny zachytia v trubkach, v bloku motora sa to stat nemoze ?
Dalsia otazka :
Je v servisnom postupe predpisany preplach mazacieho systemu motora ? Ak nie, tak je ta vymena trubiek, olejoveho filtra a zostavy chladica uplne zbytocna.
A este :
Treba menit olejovy filter a olej. Je predpisana aspon kontrola sacieho filtra olejoveho cerpadla mazania ? Pretoze ten byva po destrukcii turba zasvineny ako prvy...
Nechcem spochybnovat servisne postupy a skolenia Fordu, no menit olejovu vanu je podla mna ptakovina. Ved ked ju najprv rucne zbavim bordelu a nasledne vystriekam VAPkou, bude ako nova. Cim je zdovodnena jej vymena ? Ze sa menia trubky, to pochopit ako tak dokazem. No opat ked sa nad tym hlbsie zamyslim - ked sa piliny zachytia v trubkach, v bloku motora sa to stat nemoze ?
Dalsia otazka :
Je v servisnom postupe predpisany preplach mazacieho systemu motora ? Ak nie, tak je ta vymena trubiek, olejoveho filtra a zostavy chladica uplne zbytocna.
A este :
Treba menit olejovy filter a olej. Je predpisana aspon kontrola sacieho filtra olejoveho cerpadla mazania ? Pretoze ten byva po destrukcii turba zasvineny ako prvy...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
kdyby jsi si precetl co je treba tak bys tam nasel olejovy filtr 2x a pokud si matne vzpominam tak jsem nasel na aute jen jeden .V12 píše:foki :
Je v servisnom postupe predpisany preplach mazacieho systemu motora ? Ak nie, tak je ta vymena trubiek, olejoveho filtra a zostavy chladica uplne zbytocna.
A este :
Treba menit olejovy filter a olej. Je predpisana aspon kontrola sacieho filtra olejoveho cerpadla mazania ? Pretoze ten byva po destrukcii turba zasvineny ako prvy...
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Uz som to nasiel, je to FINIS 1 483 825 -1 a ten v zozname spomenuty je, no s inym nazvom, nez v Microcate. Ospravedlnujem sa za tuto zbytocnu otazku.V12 píše: Treba menit olejovy filter a olej. Je predpisana aspon kontrola sacieho filtra olejoveho cerpadla mazania ? Pretoze ten byva po destrukcii turba zasvineny ako prvy...



No otazka o vani a preplachu zostava nadalej...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- slimjim
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 25.06.2010 01:09
- Bydliště: Levice, Slovensko
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
foki tomu verím, ale za tu cenu kúpim druhý motor aj s turbom , vo Ford servise to vraj s robotou stojí, okolo 1900-2000,-EUR
takže mám 110PS a toto sa tam robilo:
Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet
Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 055 -1 vymenené repas
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 839 -1 prepláchnuté, vyčistené
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 838 -1 prepláchnuté, vyčistené
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2 vyčistené, sitko vybrané
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6 nie
Olejový filtr 1 359 941 -2 jasne aj olej,ale iba jeden, možno mysleli že ho treba vymeniť 2x ale potom mali dať interval
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1 ano
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1 prepláchnuté, vyčistené sitko(ale prečo šróby nerozumiem)
Olejová vana 1 342 630 -1 prepláchnuté, vyčistené(výmene tiež nerozuniem=neteče)/b]
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 nie
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1 nie
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2 nie
Těsnění výfuku 1 152 194 -1 nie
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1 nie
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1 nie
Momentálne až na kontrolku oleja, ktorá sa vypne cca 4sek. po štarte to vyzerá ok, môže to byť, tou hustotou oleja?
Keď ho vypustím, môžem tam dať 5W40? A čo si myslíte o tom EGR ventile? možno ak je otvorený tak zasiera aj olejovú cestu a možno ho stačí zaslepiť?
V12 ako a čím urobiť ten preplach?
takže mám 110PS a toto sa tam robilo:
Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet
Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 055 -1 vymenené repas
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 839 -1 prepláchnuté, vyčistené
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 838 -1 prepláchnuté, vyčistené
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2 vyčistené, sitko vybrané
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6 nie
Olejový filtr 1 359 941 -2 jasne aj olej,ale iba jeden, možno mysleli že ho treba vymeniť 2x ale potom mali dať interval
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1 ano
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1 prepláchnuté, vyčistené sitko(ale prečo šróby nerozumiem)
Olejová vana 1 342 630 -1 prepláchnuté, vyčistené(výmene tiež nerozuniem=neteče)/b]
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 nie
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1 nie
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2 nie
Těsnění výfuku 1 152 194 -1 nie
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1 nie
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1 nie
Momentálne až na kontrolku oleja, ktorá sa vypne cca 4sek. po štarte to vyzerá ok, môže to byť, tou hustotou oleja?
Keď ho vypustím, môžem tam dať 5W40? A čo si myslíte o tom EGR ventile? možno ak je otvorený tak zasiera aj olejovú cestu a možno ho stačí zaslepiť?
V12 ako a čím urobiť ten preplach?
Focus C-MAX 04, 1.6L Duratorq-TDCi (110PS) - DV6, Panther Black (Metallic) , a pred ním Ford Escort Kombi 95, Diesel 1.8L NA (60PS), Tourmallard Green
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Treba pouzit nejaky preplachovy olej, alebo kupit najlacnejsi danej specifikacie, naliat, nastartovat a nechat bezat par minut, vypustit a naliat ten, na ktorom budes jazdit. Samozrejme opatovna vymena filtra nutna.
Problem vymeny olejovej vane je vysvetleny tu, mysli ze logicky :
Problem vymeny olejovej vane je vysvetleny tu, mysli ze logicky :
Kód: Vybrat vše
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?p=210779#p210779
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jfk
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 01.08.2010 16:47
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
2 Slimjim: A čo si myslíte o tom EGR ventile? možno ak je otvorený tak zasiera aj olejovú cestu a možno ho stačí zaslepiť?
Co jsem tu pročítal forum u tvého auta ford c-max s motorem 1.6 TDCI nejde zaslepit EGR ventil. Nefungovalo by to a ŘJ by hlásila chyby hlídá si to nějak tlaky. Jinak vyčištěním EGR ventilu nic nepokazíš v servisu by to nemělo stát víc jak 1000,-- Kč.
Co jsem tu pročítal forum u tvého auta ford c-max s motorem 1.6 TDCI nejde zaslepit EGR ventil. Nefungovalo by to a ŘJ by hlásila chyby hlídá si to nějak tlaky. Jinak vyčištěním EGR ventilu nic nepokazíš v servisu by to nemělo stát víc jak 1000,-- Kč.
Ford Focus C-max Ghia 1.6. TDCI 80 kw, 12/2005 vyrobeno, bez DPF.
- petik01
- Nováček
- Příspěvky: 49
- Registrován: 03.03.2009 21:48
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Taky to delší dobu sleduji, max 1 sekundy zhasne.
Ford Focus II 1.6 TDCI 80kw 2005 combi Ghia 

- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
ahoj.
daly by se poznatky z diskuze nejak shrnout? Návrh:
1. Turba zřejmě odcházely kvůli špatnému mazání - zakarbonované sítko, malý průtok oleje, přehřátí, zadření ložisek atd.
2. Karbon v oleji vznikal kvůli a) nevhodnému oleji b) naftě v oleji z regenerace, nafta se mohla přepalovat při vyšší teplotě...
3. Pak z toho plynoucí doporučení: sítko od turba oddelat (nebo udělat díru do toho kovového sítka, když nejde vydělat) at tam radši teče olej i karbonem (lépe at tam neco teče než vůbec neteče)
4. Odstranit DPF aby se nedělaly regenerace a tím se nafta nedostávala do oleje (nikdo mi zatím přesně nevysvětlil tento mechanismus). Kdyz nebude DPF, tak se bude méně namáhat turbo.
5. Olej podle specifikace Fordu WSS-M2C913-B prý věci co ucpávaj sítka a kanály částečně rozpouští.
Edit: Olej Formula F by mel způsobovat méně usazenin při zachované specifikaci WSS-M2C913-B
Něco na co jsem zapomněl?
daly by se poznatky z diskuze nejak shrnout? Návrh:
1. Turba zřejmě odcházely kvůli špatnému mazání - zakarbonované sítko, malý průtok oleje, přehřátí, zadření ložisek atd.
2. Karbon v oleji vznikal kvůli a) nevhodnému oleji b) naftě v oleji z regenerace, nafta se mohla přepalovat při vyšší teplotě...
3. Pak z toho plynoucí doporučení: sítko od turba oddelat (nebo udělat díru do toho kovového sítka, když nejde vydělat) at tam radši teče olej i karbonem (lépe at tam neco teče než vůbec neteče)
4. Odstranit DPF aby se nedělaly regenerace a tím se nafta nedostávala do oleje (nikdo mi zatím přesně nevysvětlil tento mechanismus). Kdyz nebude DPF, tak se bude méně namáhat turbo.
5. Olej podle specifikace Fordu WSS-M2C913-B prý věci co ucpávaj sítka a kanály částečně rozpouští.
Edit: Olej Formula F by mel způsobovat méně usazenin při zachované specifikaci WSS-M2C913-B
Něco na co jsem zapomněl?
Naposledy upravil(a) vita_k dne 13.11.2010 07:52, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Vymen motor za 2.0i a nemas taketo problemy.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
ale no tak, četl sis titulek tématu?V12 píše:Vymen motor za 2.0i a nemas taketo problemy.

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
to ano ale nevis v jakem bude stavu a to ze jsi treba nepostupoval dle navodu tak je to tvuj boj az to odejde zase , tak treba budes ponaucenej , myslis ze si technici a ti co pro fabriku hledaji reseni pro odstraneni vad si ty veci vymyslely aby z lidí vytahly penize ? je to udelane tak aby na to poskytly zaruku a aby se to auto nevratilo .slimjim píše:foki tomu verím, ale za tu cenu kúpim druhý motor aj s turbom
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Takze k teme :vita_k píše:ahoj.
4. Odstranit DPF aby se nedělaly regenerace a tím se nafta nedostávala do oleje (nikdo mi zatím přesně nevysvětlil tento mechanismus). Kdyz nebude DPF, tak se bude méně namáhat turbo.
5. Olej podle specifikace Fordu WSS-M2C913-B prý věci co ucpávaj sítka a kanály částečně rozpouští.
4. Odstranenie DPF znamena, ze sa z telesa filtra kompletne vyberie keramicka filtracna mriezka. Nasledkom toho bude motor lepsie vyfukovat a nebude sa tolko dusit, takze moze prist k znizeniu spotreby. Toto ale nestaci, je potrebny zasah do riadiacej jednotky. Pretoze ked je DPF vykuchany, rozdiel tlaku vstupnych a vystupnych plynov je takmer nulovy, kedze plynom nestoji nic v ceste. Tento stav RJ vyhodnoti ako chybovy. Aky zasah do RJ urobia fapoffaci pri demontazi, to neviem, je to ich know-how.
5. Ford do motorov s DPF pred casom predpisoval olej Formula E podla specifikacie WSS-M2C913-B. No neskor sa zistilo, ze nafta spolu s aditivom prave v tomto oleji sposobuje vznik usadenin, ktore upchavaju sitko v banjo skrutke trubky privadzajucej olej do turba. A ked sa sitko zapcha, je jasne, co bude nasledovat. Aby sa toto neopakovalo, Ford vyvinul olej Formula F, ktory je opat podla uvedenej specifikacie, no obsahuje ine aditiva, takze usadeniny sa uz nevytvaraju. Z toho jasne vyplyva, ze ta specifikacia nehovori nic o aditivach rozpustajucich usadeniny.
O bode 5 som tu uz kdesi informoval, tato informacia pochadza priamo od ludi z Ford servisu. Zdroj :
Kód: Vybrat vše
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?p=138766#p138766
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 20.01.2011 15:47
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Zdravím,
Na Focuse II 1,6TDCi 80kW , keď sa motor zohreje mi začne svietiť kontrolka mazania. Mechanik dal dole vaňu, vyčistil sací koš olejového čerpadla ,bol plný špon. Tlak je stále slabý.
Vraj je asi vadné olejové čerpadlo.
Mali ste už niekto vadné olejové čerpadlo???
Na Focuse II 1,6TDCi 80kW , keď sa motor zohreje mi začne svietiť kontrolka mazania. Mechanik dal dole vaňu, vyčistil sací koš olejového čerpadla ,bol plný špon. Tlak je stále slabý.
Vraj je asi vadné olejové čerpadlo.
Mali ste už niekto vadné olejové čerpadlo???
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Nemizne Ti olej ? Ak ano, daj dole hadicu z medzichladica a pozri, ci nie je tam. Ak ano, vymena turba ista. Co je v tomto pripade ta lepsia alternativa. Horsia je vylagrovana klukovka, to by ale bolo pocut. Kolko to ma kilometrov ? Ale v reale.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 20.01.2011 15:47
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Olej nemizne, ložiska na kluke su dobré ,zvuk je dobrý, malo by to mať 140 000km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti