Stránka 7 z 9
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 29.10.2010 08:18
od V12
foki :
Nechcem spochybnovat servisne postupy a skolenia Fordu, no menit olejovu vanu je podla mna ptakovina. Ved ked ju najprv rucne zbavim bordelu a nasledne vystriekam VAPkou, bude ako nova. Cim je zdovodnena jej vymena ? Ze sa menia trubky, to pochopit ako tak dokazem. No opat ked sa nad tym hlbsie zamyslim - ked sa piliny zachytia v trubkach, v bloku motora sa to stat nemoze ?
Dalsia otazka :
Je v servisnom postupe predpisany preplach mazacieho systemu motora ? Ak nie, tak je ta vymena trubiek, olejoveho filtra a zostavy chladica uplne zbytocna.
A este :
Treba menit olejovy filter a olej. Je predpisana aspon kontrola sacieho filtra olejoveho cerpadla mazania ? Pretoze ten byva po destrukcii turba zasvineny ako prvy...
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 29.10.2010 08:30
od foki
V12 píše:foki :
Je v servisnom postupe predpisany preplach mazacieho systemu motora ? Ak nie, tak je ta vymena trubiek, olejoveho filtra a zostavy chladica uplne zbytocna.
A este :
Treba menit olejovy filter a olej. Je predpisana aspon kontrola sacieho filtra olejoveho cerpadla mazania ? Pretoze ten byva po destrukcii turba zasvineny ako prvy...
kdyby jsi si precetl co je treba tak bys tam nasel olejovy filtr 2x a pokud si matne vzpominam tak jsem nasel na aute jen jeden .
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 29.10.2010 09:56
od V12
V12 píše:
Treba menit olejovy filter a olej. Je predpisana aspon kontrola sacieho filtra olejoveho cerpadla mazania ? Pretoze ten byva po destrukcii turba zasvineny ako prvy...
Uz som to nasiel, je to FINIS 1 483 825 -1 a ten v zozname spomenuty je, no s inym nazvom, nez v Microcate. Ospravedlnujem sa za tuto zbytocnu otazku.

No otazka o vani a preplachu zostava nadalej...
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 30.10.2010 01:23
od slimjim
foki tomu verím, ale za tu cenu kúpim druhý motor aj s turbom , vo Ford servise to vraj s robotou stojí, okolo 1900-2000,-EUR
takže mám 110PS a toto sa tam robilo:
Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet
Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 055 -1 vymenené repas
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 839 -1 prepláchnuté, vyčistené
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 838 -1 prepláchnuté, vyčistené
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2 vyčistené, sitko vybrané
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6 nie
Olejový filtr 1 359 941 -2 jasne aj olej,ale iba jeden, možno mysleli že ho treba vymeniť 2x ale potom mali dať interval
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1 ano
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1 prepláchnuté, vyčistené sitko(ale prečo šróby nerozumiem)
Olejová vana 1 342 630 -1 prepláchnuté, vyčistené(výmene tiež nerozuniem=neteče)/b]
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 nie
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1 nie
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2 nie
Těsnění výfuku 1 152 194 -1 nie
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1 nie
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1 nie
Momentálne až na kontrolku oleja, ktorá sa vypne cca 4sek. po štarte to vyzerá ok, môže to byť, tou hustotou oleja?
Keď ho vypustím, môžem tam dať 5W40? A čo si myslíte o tom EGR ventile? možno ak je otvorený tak zasiera aj olejovú cestu a možno ho stačí zaslepiť?
V12 ako a čím urobiť ten preplach?
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 30.10.2010 10:54
od V12
Treba pouzit nejaky preplachovy olej, alebo kupit najlacnejsi danej specifikacie, naliat, nastartovat a nechat bezat par minut, vypustit a naliat ten, na ktorom budes jazdit. Samozrejme opatovna vymena filtra nutna.
Problem vymeny olejovej vane je vysvetleny tu, mysli ze logicky :
Kód: Vybrat vše
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?p=210779#p210779
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 30.10.2010 12:55
od jfk
2 Slimjim: A čo si myslíte o tom EGR ventile? možno ak je otvorený tak zasiera aj olejovú cestu a možno ho stačí zaslepiť?
Co jsem tu pročítal forum u tvého auta ford c-max s motorem 1.6 TDCI nejde zaslepit EGR ventil. Nefungovalo by to a ŘJ by hlásila chyby hlídá si to nějak tlaky. Jinak vyčištěním EGR ventilu nic nepokazíš v servisu by to nemělo stát víc jak 1000,-- Kč.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 02.11.2010 20:29
od petik01
Taky to delší dobu sleduji, max 1 sekundy zhasne.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 11.11.2010 13:26
od vita_k
ahoj.
daly by se poznatky z diskuze nejak shrnout? Návrh:
1. Turba zřejmě odcházely kvůli špatnému mazání - zakarbonované sítko, malý průtok oleje, přehřátí, zadření ložisek atd.
2. Karbon v oleji vznikal kvůli a) nevhodnému oleji b) naftě v oleji z regenerace, nafta se mohla přepalovat při vyšší teplotě...
3. Pak z toho plynoucí doporučení: sítko od turba oddelat (nebo udělat díru do toho kovového sítka, když nejde vydělat) at tam radši teče olej i karbonem (lépe at tam neco teče než vůbec neteče)
4. Odstranit DPF aby se nedělaly regenerace a tím se nafta nedostávala do oleje (nikdo mi zatím přesně nevysvětlil tento mechanismus). Kdyz nebude DPF, tak se bude méně namáhat turbo.
5. Olej podle specifikace Fordu WSS-M2C913-B prý věci co ucpávaj sítka a kanály částečně rozpouští.
Edit: Olej Formula F by mel způsobovat méně usazenin při zachované specifikaci WSS-M2C913-B
Něco na co jsem zapomněl?
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 11.11.2010 21:50
od V12
Vymen motor za 2.0i a nemas taketo problemy.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 12.11.2010 07:57
od vita_k
V12 píše:Vymen motor za 2.0i a nemas taketo problemy.
ale no tak, četl sis titulek tématu?

Je třeba se ho držet. Ale když už jsi u toho, dvoulitr DPF nemá?
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 12.11.2010 07:57
od foki
slimjim píše:foki tomu verím, ale za tu cenu kúpim druhý motor aj s turbom
to ano ale nevis v jakem bude stavu a to ze jsi treba nepostupoval dle navodu tak je to tvuj boj az to odejde zase , tak treba budes ponaucenej , myslis ze si technici a ti co pro fabriku hledaji reseni pro odstraneni vad si ty veci vymyslely aby z lidí vytahly penize ? je to udelane tak aby na to poskytly zaruku a aby se to auto nevratilo .
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 12.11.2010 19:33
od V12
vita_k píše:ahoj.
4. Odstranit DPF aby se nedělaly regenerace a tím se nafta nedostávala do oleje (nikdo mi zatím přesně nevysvětlil tento mechanismus). Kdyz nebude DPF, tak se bude méně namáhat turbo.
5. Olej podle specifikace Fordu WSS-M2C913-B prý věci co ucpávaj sítka a kanály částečně rozpouští.
Takze k teme :
4. Odstranenie DPF znamena, ze sa z telesa filtra kompletne vyberie keramicka filtracna mriezka. Nasledkom toho bude motor lepsie vyfukovat a nebude sa tolko dusit, takze moze prist k znizeniu spotreby. Toto ale nestaci, je potrebny zasah do riadiacej jednotky. Pretoze ked je DPF vykuchany, rozdiel tlaku vstupnych a vystupnych plynov je takmer nulovy, kedze plynom nestoji nic v ceste. Tento stav RJ vyhodnoti ako chybovy. Aky zasah do RJ urobia fapoffaci pri demontazi, to neviem, je to ich know-how.
5. Ford do motorov s DPF pred casom predpisoval olej Formula E podla specifikacie WSS-M2C913-B. No neskor sa zistilo, ze nafta spolu s aditivom prave v tomto oleji sposobuje vznik usadenin, ktore upchavaju sitko v banjo skrutke trubky privadzajucej olej do turba. A ked sa sitko zapcha, je jasne, co bude nasledovat. Aby sa toto neopakovalo, Ford vyvinul olej Formula F, ktory je opat podla uvedenej specifikacie, no obsahuje ine aditiva, takze usadeniny sa uz nevytvaraju. Z toho jasne vyplyva, ze ta specifikacia nehovori nic o aditivach rozpustajucich usadeniny.
O bode 5 som tu uz kdesi informoval, tato informacia pochadza priamo od ludi z Ford servisu. Zdroj :
Kód: Vybrat vše
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?p=138766#p138766
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 10.03.2011 19:18
od Marox
Zdravím,
Na Focuse II 1,6TDCi 80kW , keď sa motor zohreje mi začne svietiť kontrolka mazania. Mechanik dal dole vaňu, vyčistil sací koš olejového čerpadla ,bol plný špon. Tlak je stále slabý.
Vraj je asi vadné olejové čerpadlo.
Mali ste už niekto vadné olejové čerpadlo???
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 10.03.2011 20:10
od V12
Nemizne Ti olej ? Ak ano, daj dole hadicu z medzichladica a pozri, ci nie je tam. Ak ano, vymena turba ista. Co je v tomto pripade ta lepsia alternativa. Horsia je vylagrovana klukovka, to by ale bolo pocut. Kolko to ma kilometrov ? Ale v reale.
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Napsal: 10.03.2011 20:19
od Marox
Olej nemizne, ložiska na kluke su dobré ,zvuk je dobrý, malo by to mať 140 000km