Problém s otáčkami
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25.07.2010 22:55
Re: Problém s otáčkami
Ahoj, mám podobný, ale ne stejný problém s otáčkami, nebo spíš s chcípáním za jízdy. Prohledávám to tu už 14 dní, ale stejné příznaky jsem ještě nenašel:
1. úkaz
Občas - tak 1x týdně - po nastartování (motor naskočí napoprvé a ihned po otočení klíčkem) otáčky se startem plynule vyjedou někam ke 3000, a pak když mají padat na volnoběh (neutrál nebo sešlápnutá spojka při startu), tak se plynule z těch 3000 spadnou až na 0 a motor chcípne. Po druhém startu vždy vše OK. Otáčky se po startu usadí na vlnoběhu a drží, ani se nehnou.
2. úkaz - častější tak 2x týdně
Také občas - při dobržďování před prudší zatáčkou (vždy jen 90°a prudší) a současném zatáčení otáčky jak klesají tak spadnou až na 0, rozsvítí se baterka - dobíjení, což je logické. Divné je, že někdy to chcípne úplně a musím nastartovat (pak zase vše OK), ale někdy, když jsou otáčky už na nule, auto nereaguje na plyn a zastavuje, tak jen stačí BEZ NASTARTOVÁNÍ podřadit třeba z 3 na 2 a najednou zase vše v pořádku, hned jde přidat plyn, otáčky zase jdou normálně za plynem, kontrolky hned zhasnou a jede se dál jako by se nic nestalo.
Nikdy se mi o nestalo jinde než v zatáčce. Zkoušel jsem to nasimulovat na rovince několikrát (prudké brždění s vyřazením) a vždy v klidu na volnoběh 800 a níž ne...
Jinak volnoběh je stabilní, na stání na křižovatkách i po nastartování, rafička se ani nehne, za studena drží cca 1100ot a se zahřátím klesne na asi 800ot., klima on/off tam nehraje roli.
Bylo to na diagnostice (ne tedy v origi Fordu) a nic tam nebylo...
Nezdá se mi to ani na volnoběžný ventil, to by asi ten volnoběh lítal jinak ne? Ani na čidlo tachometru...asi..nebo by mohlo?
Podtlakovou hadici jsem taky zkontroloval. ŘJ jsem odpojenou baterkou taky resetoval.
Jinak mi spojka zabírá až když pomalu sundavám nohu z pedálu, opravdu hodně nahoře, ale neprokluzuje, nevibruje, žádné zvuky, řadit jde lehce kromě zpátečky, tu musím většinou nadvakrát. Ale taky si nemyslím, že by to s tím mohlo mít souvislost.
Koukal jsem na vzduchovej filtr a ten je teda černej dost, vyměním, ale tohle asi nebude dělat ten...
Je to FF I rv.8/2000 motor 1,6 16v 74kW, najeto 134 000km
1. úkaz
Občas - tak 1x týdně - po nastartování (motor naskočí napoprvé a ihned po otočení klíčkem) otáčky se startem plynule vyjedou někam ke 3000, a pak když mají padat na volnoběh (neutrál nebo sešlápnutá spojka při startu), tak se plynule z těch 3000 spadnou až na 0 a motor chcípne. Po druhém startu vždy vše OK. Otáčky se po startu usadí na vlnoběhu a drží, ani se nehnou.
2. úkaz - častější tak 2x týdně
Také občas - při dobržďování před prudší zatáčkou (vždy jen 90°a prudší) a současném zatáčení otáčky jak klesají tak spadnou až na 0, rozsvítí se baterka - dobíjení, což je logické. Divné je, že někdy to chcípne úplně a musím nastartovat (pak zase vše OK), ale někdy, když jsou otáčky už na nule, auto nereaguje na plyn a zastavuje, tak jen stačí BEZ NASTARTOVÁNÍ podřadit třeba z 3 na 2 a najednou zase vše v pořádku, hned jde přidat plyn, otáčky zase jdou normálně za plynem, kontrolky hned zhasnou a jede se dál jako by se nic nestalo.
Nikdy se mi o nestalo jinde než v zatáčce. Zkoušel jsem to nasimulovat na rovince několikrát (prudké brždění s vyřazením) a vždy v klidu na volnoběh 800 a níž ne...
Jinak volnoběh je stabilní, na stání na křižovatkách i po nastartování, rafička se ani nehne, za studena drží cca 1100ot a se zahřátím klesne na asi 800ot., klima on/off tam nehraje roli.
Bylo to na diagnostice (ne tedy v origi Fordu) a nic tam nebylo...
Nezdá se mi to ani na volnoběžný ventil, to by asi ten volnoběh lítal jinak ne? Ani na čidlo tachometru...asi..nebo by mohlo?
Podtlakovou hadici jsem taky zkontroloval. ŘJ jsem odpojenou baterkou taky resetoval.
Jinak mi spojka zabírá až když pomalu sundavám nohu z pedálu, opravdu hodně nahoře, ale neprokluzuje, nevibruje, žádné zvuky, řadit jde lehce kromě zpátečky, tu musím většinou nadvakrát. Ale taky si nemyslím, že by to s tím mohlo mít souvislost.
Koukal jsem na vzduchovej filtr a ten je teda černej dost, vyměním, ale tohle asi nebude dělat ten...
Je to FF I rv.8/2000 motor 1,6 16v 74kW, najeto 134 000km
Ford Focus kombi Ghia 1,6i 74kW rv.11/2000
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Problém s otáčkami
No třeba ten filtr je příčinou/ váha vzduchu plus teplota/. nebo i snímač klapky. Pročti zde vlákna o volnb. -otáčky atd. Je toho napsáno dost. 

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Problém s otáčkami
Co se týká toho druhýho úkazu,tak by to mohla dělat velká axiální vůle na klice.Odstředivou silou v zatáčce se posune a oddálí se od snímače otáček,které přestane dávat signál.Po sešlápnutí spojky se přesune zpět a signál se obnoví.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Problém s otáčkami
To by musela být vůle jako bejk, nehledě na to,že by to mělo vliv na mazání kliky atd. Ůnik oleje na axiálu, pak by mohla problikávat kontrolka mazání. Blblo by to i na místě při sešlápnutí spojky. To se dá zjistit namontováním manometru místo čidla tlaku oleje.Jardak píše:Co se týká toho druhýho úkazu,tak by to mohla dělat velká axiální vůle na klice.Odstředivou silou v zatáčce se posune a oddálí se od snímače otáček,které přestane dávat signál.Po sešlápnutí spojky se přesune zpět a signál se obnoví.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Problém s otáčkami
No myslím,že čidlu stačí být o 2-3 mm dál a signál už bude slabší.Co se týče tlaku mazání,tak z motorů které znám tak jsou na to háklivé motory Š 706 Liaz a odvozené typy,protože tam jde z čerpadla olej přes axiál do řemenice,kde je hrubý čistič a dále vývrty uvnitř kliky maže všechny hlavní i ojníční ložiska.Tady stačí vůle 0,4 mm a už jsou problémy s tlakem.U žadného dalšího motoru jsem tento způsob rozvodu oleje neviděl.Většinou je kanálky v bloku rozveden olej k jednotlivým ložiskům,takže axiální vůle nemá na tlak oleje vliv.Pokud jsou gufera v pořádku není důvod aby při axiální vůli unikal olej.Nehledě na to,že podobný problém už tady na foru někdo řešil a nakonec to bylo tohle.Pokud si dobře pamatuji,tak se jednalo o vůli cca 5 mm.Kdybych se snažil možná bych to našel.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25.07.2010 22:55
Re: Problém s otáčkami
No..to teda čumim, co je všechno možný.Jardak píše:Co se týká toho druhýho úkazu,tak by to mohla dělat velká axiální vůle na klice.Odstředivou silou v zatáčce se posune a oddálí se od snímače otáček,které přestane dávat signál.Po sešlápnutí spojky se přesune zpět a signál se obnoví.

Ford Focus kombi Ghia 1,6i 74kW rv.11/2000
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Problém s otáčkami
Vůli zkontroluješ snadno.Zkus něčím zatlačit na řemenici co žene příslušenství a pozorovat jestli se zasune do motoru.Pohyb zpět lze vyvolat sešlápnutím spojky.Vůle by měla být téměř neznatelná.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25.07.2010 22:55
Re: Problém s otáčkami
Tak jsem to dneska testoval. Na řemenici jsem tlačil hodně a ani se nehnula. Sešlápnutím zpojky tak žádný pohyb.Jardak píše:Vůli zkontroluješ snadno.Zkus něčím zatlačit na řemenici co žene příslušenství a pozorovat jestli se zasune do motoru.Pohyb zpět lze vyvolat sešlápnutím spojky.Vůle by měla být téměř neznatelná.
Pak jsem jel ten úkaz navodit - a dařilo se mi to - v ostřejší zatáčce projeté větší rychlostí - tedy s ostrým zatočením volantem, tak:
A) při zařazené rychlosti - spadnou otáčky na 0, auto se jakoby dusí, ale nechcípne, nijak nereaguje na plyn svítí kontrolky elektronika motoru a dobíjení. Sešlápnutím spojky otáčky vyskočí nahoru na normální hodnotu, kontrolky zhasnou, motor začne reagovat na plyn a můžu jet jako by se nic nestalo dál.
B) při vyřazení (neutrál) - to samé s tím rozdílem, že motor při spadnutí otáček chcípne. Nastartovat jde normálně na poprvé a jede se dál.
A pak zajímavost - zatím vždycky se mi to stalo při zatáčce DOPRAVA, doleva zatím ani jednou. Což je opak toho, že by se ta klikovka vysunula ven, při pravotočivé zatáčce ji odstředivá síla zasunovala naopak dovnitř do motoru...
Jo, a po těch dnešních zkouškách už mi natrvalo zůstala svítit žlutá kontrolka elektronika motoru, což předtím nesvítila. Dávám tomu teda naději, že ted už mi snad diagnostika něco ukáže...
Ford Focus kombi Ghia 1,6i 74kW rv.11/2000
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Problém s otáčkami
Tohle by na to odpovídalo,protože při pravotočivé zatáčce tlačí odstředivá síla kliku doleva-dál od čidla.Zkus udělat zkoušku ještě jednou s tím,že tam necháš neutrál,ale budeš stát na spojce.Jestli to zhasne i tak,bude to něco jiného což by bylo dobře.Jirass píše:zatím vždycky se mi to stalo při zatáčce DOPRAVA
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25.07.2010 22:55
Re: Problém s otáčkami
Tak jsem hodně a hodně hledal a našel přesně tu samou závadu:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... c&start=40
(úplně na konci tématu)
Jsem z toho na prášky
. Ještě poslední naděje by byla, že by to bylo to vadné čidlo otáček kliky, ale tomu moc nevěřím - jak by to souviselo s tou odstředivou silou při zatáčce že...
Každopádně - dokáže mi někdo poradit, co obnáší oprava té axiální vůle a na kolik tak může vyjít?
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... c&start=40
(úplně na konci tématu)
Jsem z toho na prášky

Každopádně - dokáže mi někdo poradit, co obnáší oprava té axiální vůle a na kolik tak může vyjít?
Ford Focus kombi Ghia 1,6i 74kW rv.11/2000
- swah
- Junior
- Příspěvky: 398
- Registrován: 13.05.2009 22:03
- Bydliště: Praha
Re: Problém s otáčkami
Já jsem to ještě neřešil, mám pocit, že je to vždy, když jsou venku velká horka a auto je rozhicovaný. Plánuju ty filtry a volnoběžný ventil vyčistit, tak dám pak vědět. Jinak jsem bral poslední nádrž u Agipky, střídám ji s LukOIL, ale nějak jsem nevypozoroval rozdíl v benzínech, jak jsem si původně myslel.Pastovic píše:to swah: Tak čím to bylo? Byl nějakej větší problém nebo pomohl palivák a vzducháč
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25.07.2010 22:55
Re: Problém s otáčkami
Hm, tak je to potvrzené. Při neutrálu a sešlápnuté spojce to neudělá nic. Pak jsem sundal ten plastovej kryt dole na rozvodech, zkusil vzít za kladku od hřídele a je tam vůle minimálně 5 mm.Jardak píše:Tohle by na to odpovídalo,protože při pravotočivé zatáčce tlačí odstředivá síla kliku doleva-dál od čidla.Zkus udělat zkoušku ještě jednou s tím,že tam necháš neutrál,ale budeš stát na spojce.Jestli to zhasne i tak,bude to něco jiného což by bylo dobře.Jirass píše:zatím vždycky se mi to stalo při zatáčce DOPRAVA
Nevím co s tím... zkusím zítra zajet tady v Jihlavě do Forda, co mi na to řeknou...
Ford Focus kombi Ghia 1,6i 74kW rv.11/2000
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Problém s otáčkami
Podle zde dostupných informací nejsou opravy klikoveho mechanismu oficiálně možné,nedodávají se náhradní díly,pouze celý polomotor.Nicnéně existují různé strojní servisy,zabívající se výbrusy válců,zavařováním prasklých hlav válců a jejich následným opracováním atd. které by si stím mohly poradit.Občas se tam vyskytují velmi šikovní lidé,kteří dokážou opravit věci oficiálně neopravitelné.Je třeba posoudit celkový stav motoru,spotřebu oleje,výkon,hlučnost,protože aby tam vznikla taková vůle není normální.Kilometry jsi si jistý?Vůbec bych se nedivil,kdyby axiální ložiska byla tvořena přímo blokem motoru bez axiálních kroužků.Možná Foki by k tomu mohl říct víc.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25.07.2010 22:55
Re: Problém s otáčkami
Ano, s Fokim už jsem mluvil. Už několik takovách případů řešil a bohužel - je to na výměnu motoru (bud nový polomotor, nebo za nějaký jetý ale dobrý. Celé to tedy přijde přes 20 tisíc, pokud se sežene slušný motor za dobré peníze.
Ve Fordu mi řekli v podstatě to samé - nový polomotor. Nic jiného se na to jako náhradní díl nedodává
.
Jak se to může stát nechápu, tím nájezdem 134 000km jsem si opravdu jistý. Všechno je doložené, stav auta tomu taky odpvídá. Je krásné, skoro jak z výrobní linky, nebourané, jen ta klika ted. Ach jo. Bohužel jinak se to chová výborně, ani při jízdě žádné jiné problémy, olej taky nikde neteče, výkon podle mě odpovídá 1,6..
Manželku jsem se realitou ještě neseznámil, to zase bude keců, co jsem to koupil...
Ve Fordu mi řekli v podstatě to samé - nový polomotor. Nic jiného se na to jako náhradní díl nedodává

Jak se to může stát nechápu, tím nájezdem 134 000km jsem si opravdu jistý. Všechno je doložené, stav auta tomu taky odpvídá. Je krásné, skoro jak z výrobní linky, nebourané, jen ta klika ted. Ach jo. Bohužel jinak se to chová výborně, ani při jízdě žádné jiné problémy, olej taky nikde neteče, výkon podle mě odpovídá 1,6..
Manželku jsem se realitou ještě neseznámil, to zase bude keců, co jsem to koupil...
Ford Focus kombi Ghia 1,6i 74kW rv.11/2000
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Problém s otáčkami
Pokud se nenaskytne koupě použitého motoru se zaručeným přiměřeným nájezdem a stavem,šel bych do nového polomotoru.Jednašestky mají tendenci brát olej a to je závada která se u vyndanýho motoru těžko zjišťuje.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů