Stránka 7 z 31
Napsal: 07.02.2007 19:10
od Stehnak
Jasny, cekam na Fokiho vyjadreni, ale posudte sami, je toto OK?
detajlneji odstipnuty kousicek:
Dneska jsem trochu odštípl a mam to doma v pytliku, tak uvidim esli to pusti nejakou vodu. Na kokos je, ze to drzi jako pribity, je to vytvarovane presne podle karoserie, muselo to byt asi tak, ze to vytvrdlo az potom co to tam nekdo vytvaroval... Da se to plochym sroubovakem postupne odstipavat, ale zanechava to nepekny rypance v plechu...
Jinak klapka je OK, stal sem dneska na zel. prejezdu za nejakou karou, ani sem ji nevidel protoze v -25 strasne kourila, byla citit, macknul sem vnitrni okruh a smrad mi do auto pres topeni nesel.
Z prace sem dosel k autu a okna OK - vetral sem. Pote jsem jel s pootevrenym zadnim oknem 2cm - na auto odpoledne svitilo slunko, takze jsem ho otevrel. Dojedu do cile, okno sem chtel vytahnout spatky a mel sem co delat - primrzlo a take na vnitrni strane, ta cast co bylo v karoserii byl naznak ledu.... Musel jsem trocha (2) fucet teplej vzduch na predni okno abych neco videl, pokud nefoukam, tvori se na nem namraza...
Napsal: 07.02.2007 19:23
od Ahmed
Zajimave, ze tam je milion nalepenych kousku a ne jenom jeden

Napsal: 07.02.2007 20:14
od pelen
K fotce dveri s neznamou vyplni by se mohli vyjadrit ti, kteri jiz meli dvere rozmontovane.

Napsal: 07.02.2007 21:41
od Jiri02
2 Stehnak: Ten Tvuj pokus s klapkou je IMHO neprukazny. Tim sis overil, ze se spolehlive nastavuje na vnitrni cirkulaci, ale nepotvrdilo se Ti, ze spolehlive otvira pruchod vzduchu z venku. Prave pokud budes honit vhky vzduch uvnitr auta dokola, tak Ti nevyschne. Vsimni si, ze tady nekolik zkusenych psalo, ze vycvachtana klapka, ktera spolehlive neotvira venkovni vzduch, muze byt zdrojem vlhkosti uvnitr. To, ze jsi citil coud z vehiklu pred Tebou, jeste nemusi znamenat spolehlive otevreni ven, smrdet muze i skvirou.
Pokud Ti pujde do auta vzduch nejakych -25°C a ohrejes ho o nejakych min. 30°C v topeni, dostanes vzduch s velice nizkou relativni vlhkosti. Pokud nemas praskle topeni, tak by Ti mel intenzivne vysusovat vnitrek (ten vlhky vzduch nim bude tlaceny dirami nekam ven) a postupne by se Ti auto melo vysusovat - budes menit vlhy vzduch z interieru za suchy z topeni.
To, ze olopes vystelku, ktera je tam zrejme z fabriky, si IMHO nepomuzes. Vypada, ze je to senvicova vystelka s hlinikovou folii uvnitr, ne nejaky amatersky hadr.
Napsal: 08.02.2007 08:42
od zirafak
Stehnak píše:Jasny, cekam na Fokiho vyjadreni, ale posudte sami, je toto OK?
detajlneji odstipnuty kousicek:
Dneska jsem trochu odštípl a mam to doma v pytliku, tak uvidim esli to pusti nejakou vodu. Na kokos je, ze to drzi jako pribity, je to vytvarovane presne podle karoserie, muselo to byt asi tak, ze to vytvrdlo az potom co to tam nekdo vytvaroval... Da se to plochym sroubovakem postupne odstipavat, ale zanechava to nepekny rypance v plechu...
Jinak klapka je OK, stal sem dneska na zel. prejezdu za nejakou karou, ani sem ji nevidel protoze v -25 strasne kourila, byla citit, macknul sem vnitrni okruh a smrad mi do auto pres topeni nesel.
Z prace sem dosel k autu a okna OK - vetral sem. Pote jsem jel s pootevrenym zadnim oknem 2cm - na auto odpoledne svitilo slunko, takze jsem ho otevrel. Dojedu do cile, okno sem chtel vytahnout spatky a mel sem co delat - primrzlo a take na vnitrni strane, ta cast co bylo v karoserii byl naznak ledu.... Musel jsem trocha (2) fucet teplej vzduch na predni okno abych neco videl, pokud nefoukam, tvori se na nem namraza...
Takze neplietol som sa.Je to nejaky lacny tlmiaci material na uzatvorenie dveri/ozvucnice reproduktora/.Original to takto nevypadalo,ale bolo to uzavrete tymto:

Je to navlhnute?Podla tych dalsich obrazkov tam ale predpoklad vysokej nasiakavosti je veeelmi pravdepodobny!!!

Predchadzajuci majitel si chcel asi vylepsit akustiku v aute a riesil to takouto lacnotou.Odstrasujuci priklad pre "sporilkov" aj na tomto fore

Napsal: 08.02.2007 09:10
od Stehnak
zirafak píše:Stehnak píše:Jasny, cekam na Fokiho vyjadreni, ale posudte sami, je toto OK?
detajlneji odstipnuty kousicek:
Dneska jsem trochu odštípl a mam to doma v pytliku, tak uvidim esli to pusti nejakou vodu. Na kokos je, ze to drzi jako pribity, je to vytvarovane presne podle karoserie, muselo to byt asi tak, ze to vytvrdlo az potom co to tam nekdo vytvaroval... Da se to plochym sroubovakem postupne odstipavat, ale zanechava to nepekny rypance v plechu...
Jinak klapka je OK, stal sem dneska na zel. prejezdu za nejakou karou, ani sem ji nevidel protoze v -25 strasne kourila, byla citit, macknul sem vnitrni okruh a smrad mi do auto pres topeni nesel.
Z prace sem dosel k autu a okna OK - vetral sem. Pote jsem jel s pootevrenym zadnim oknem 2cm - na auto odpoledne svitilo slunko, takze jsem ho otevrel. Dojedu do cile, okno sem chtel vytahnout spatky a mel sem co delat - primrzlo a take na vnitrni strane, ta cast co bylo v karoserii byl naznak ledu.... Musel jsem trocha (2) fucet teplej vzduch na predni okno abych neco videl, pokud nefoukam, tvori se na nem namraza...
Takze neplietol som sa.Je to nejaky lacny tlmiaci material na uzatvorenie dveri/ozvucnice reproduktora/.Original to takto nevypadalo,ale bolo to uzavrete tymto:

Je to navlhnute?Podla tych dalsich obrazkov tam ale predpoklad vysokej nasiakavosti je veeelmi pravdepodobny!!!

Predchadzajuci majitel si chcel asi vylepsit akustiku v aute a riesil to takouto lacnotou.Odstrasujuci priklad pre "sporilkov" aj na tomto fore

No jasny. Na me prvni fotce je videt o okna a vpravo u te narozo-rozprostiratelne

veci zbytek po originalnim lepidle. Tato svina co tam mam je lepkava jako nejakej asfalt - teda jen z jedne strany... Esli to je navlhnute.. hm jak to poznat? Jak pisu, mam to v igelitaku doma, zkusim to dat na balkon e budu sledovat esli se obevi nejake kapky...
Tak jak to mam ja to nejen neplni funkci uzavreni repra, ale este to mozna zpusobuje vlhkost v aute...
Mam to aj vevnitr dveri a tesne u okna to bylo jakoby zlomene - drzelo to tam jen za tu latku. Je to videt na fotce s kapkama vody vevnitr dveri... uz teda utrhnute...
Kurna co ted doprdele? Kouknu na tu klapku DNESKA. Kdyz bude OK tak co???
Napsal: 08.02.2007 09:26
od zirafak
Tazko radit,co s tym,ale ja by som to dal jednoznacne dole.Nechal by som to vsak az na jar,lebo tam,kde si ty,je pekna zima a nepojde ti to dole a ako si sam pisal,doskriabes si este aj cele dvere.Snad by pri tom odstranovani mohla pomoct teplovzdusna pistol.No a potom budes musiet vyriesit,cim tie dvere uzavries.Bud kupis ten original polystyren vo Forde,ale pouzijes nejaky skutocne kvalitny a roznym podmienkam odolny tĺmiaci material ako napr:SIKADAMP 630a bude to vypadat takto..

Napsal: 10.02.2007 21:34
od Stehnak
Tak dneska sem se konecne kouknul na tu klapku. Kdybych vedel ze je to tak viditelne, tak bych to nevozil do servisu - moje blbost. Klapka mi funguje dobre, ale myslim ze ne na 100%. Mel sem nakopnute auto tocil topenim, nastavoval smer proudeni vzduchu a hlavne si hral s tlacitkem vnitrni cirkulace. Klapka se hybala, ale co je dulezite tak vzdy (cca 20 pokusu) se na vnejsi okruh zpatky z jakekoli polohy pro vnitrni cirkulaci VRATILA = priklopila se jako by ke schrance uplne az na ten spodni valec. Tou jakoukoli polohou pro vnitrni okruh myslim to, ze pokud sem macknul vnitrni okruh, tak se otevrela jen o cca 5 cm, ale aby na druhe strane uplne zavrela privod vzduchu z venku, tak by se musela hnout este o dalsich cca 5. Zatim sem ji teda nastavil na vnejsi - je priklopena jakoby ke schrance spolujezdce a odpojil sem konektor. Ale nejspis to problem nebude. Este sem taky kontroloval koberce - vlhkost pod nima. Nic sem nenasel az na jednu vec. Tu "vec" co mam ve dverich (zatim vim jen o pravych zadnich) tak mam i pod nohama ridice - pod filcem kterej je pod kobercem... Zitra esli bude tak jak dneska (-5... ulomil jsem "jen" jedno zebro u te klapky...

), tak se kouknu na ostatni dvere esli tam nejni neco podezreleho... Bohuzel si ale uz myslim, ze se toho nezbavim a asi me z toho hrabne... Asi napisu do "Kdo se pri koupi spalil"
Nevim kam psat, nevim vubec co to muze byt. Zminoval sem se uz o tom, ale myslel sem ze se hybe ta klapka... proste po otoceni klicku do "1" mi v aute nekde v zadu neco na cca 1-2 vteriny neco "zabzuci" snazil sem se najit bliz od kud to jde, ale bez sance - proste ze zadni casti vozu. Nemate tucha co by to mohlo byt... Ani nevim k cemu ten zvuk prirovnat.
Napsal: 10.02.2007 22:54
od Ahmed
To je nejspis zvuk z cerpadla v nadrzi, ktere by melo natlacit benzin. Melo by byt pod zadnim sedakem, tak ho zkus odklopit a pak otocit klickem. Co kdyby sis nechal natlakovat ten chladici system (topeni), abys zjistil, jestli tam neni nekde ten unik?
Napsal: 11.02.2007 08:18
od pipin
Stehnak - no řeknu ti dovedu si představit jak ti asi je. Včera když jsem vytáhl auto tak jsem si na tebe vzpoměl a schválně jsem po vyjetí nezapínal topení a ventilaci a čekal jak dlouho se s tím podaří jet. Byla asi 0 a byli jsme v autě dva. Trvalo to asi dvacet km než mě to přinutilo pustit ventilaci a topení. Mimochodem při jízdě se náporem vzduch trošku vzduchu do auta dostává . No a napadla mě ještě jedna věc. Možná by stálo zato prověřit taky odsávání vzduchu z kabiny, mám dojem že vzadu jsou nějaké mřížky , protože vzduch který do kabiny vstoupí musí taky ven. No a pokud ani toto nepomůže tak ti radím postupovat systematicky a postupně vylučovat jednotlivé možní příčiny. Určitě bych začal možnou netěsností topení i když to teda bude vzhledem k přístupu k součástce peklo. Skoro si to ani nedokážu představit jak to demontovat. Jestli by nepomohlo nalít do chladiče nějaký přípravek na zacelování drobných netěsností ! Pokud je někde nějaká mikrotrhlinka mohlo by to zabrat. A jinak bych to nechal na jaro (pokud nemáš teplou garáž ) protože v zimě demontovat nějaké plasty to si člověk koleduje o průšvih. Vetšinou udělá více škody než užitku a uláme spoustu různých háčků a západek.Držím palce.
Napsal: 11.02.2007 11:40
od Ahmed
Chlazeni si muze nechat natlakovat a nemusi nic rozebirat.
Napsal: 11.02.2007 12:15
od pipin
To zajisté jenom si ale nejsem jist zda se nějaká mikrotrhlina projeví dostatečně průkazně.
Napsal: 11.02.2007 18:50
od Majo
Odsavanie je riešene tak že vzduch prechádza cez prieduchy v zadných stlpikoch do priestoru karoserie a cez membranovu klapku vychadza von.
Klapka sa nachadza za zadným vnutornym blatnikom. Je to taký spetný ventil ,keď je pretlak v kabine ,membrana by sa mala otvarať keď nieje z opačnej strany niečim pritlačena.
Napsal: 11.02.2007 20:04
od Stehnak
Lidi, diky za moralni podporu.
To Ahmed: jasny, jde to tam z pod sedaku. Diky.
Nejdriv budu overovat, co zvladnu sam, treba to odsavani me taky napadlo... Diky Majo, ani sem nestihnul napsat dotaz kudy jde vzduch z auta ven. Myslel jsem ze mikrodirama co jsou "vsude" v aute. Urcite na to kouknu. V "Jak na to" ale nejni o tech pruduchach nic. Myslel jsi sloupky "kolem" 5tych dveri? To bych mohl rozebrat sam a kouknout, esli ten cernej hnus to treba nezakryva.
Zitra jedu do Fordu zjistit kolik stoji dodelani ohrevu vnitrku kabiny, a asi bych je mel trochu zj...t, protoze ta klapka opravdu nedovre uplne privod z venku kdyz ji zmacknu. Doufam ze si neudelam ostudu. Uz sem odhalil jak me to funguje. Kdyz ji zmacknu, tak se otevre na tech cca 5cm, napul zevrenej privod z venku. Pak ji zmacknu znova, zacne se zavirat aby vsechno nasavala z venku, pokud ji behem teto doby (kdyz se zavira nasavani zevnitr) zmacknu znova, tak se otevre jen na privod z kabiny = je otevrena na cca 10cm a ten zadni otvor pro privod vzduchu z venku je zavrenej celej, ne jen pul... Prinejmensim zajimave. Mam teda ten konektor odpojenej, ale jak sem psal, toto problem zrejme nebyl...
Ano, taky se zeptam na kolik vyjde ten test tesnosti chladiciho okruhu (mozny mikrounik do topeni) a podle toho se rozhodnu...
Pozoruju ale dalsi vec. Ukazatel teploty chl. kapaliny. Vim ale ze nejni zas tak presny, tak nevim esli tomu mam venovat vetsi pozornost. Vlete kdyz sem jezdil, tak rucicka byla kolmo nahoru. Prvni mrazy tady na severu taky, ale posledni dobou je o neco vice doprava. Na obvodu rucicky tak 2mm...
Napsal: 13.02.2007 20:09
od Majo
K tým membranovým klapkam sa dostaneš keď otvoriš bočne odkladacie priestory v kufry. V každom je plastový kryt na bočnej stene, keď tie kryty vyberieš / davaj pozor aby si ich nevylomil/ najdeš tie klapky.