Kontrolka motoru po rozvodech

Odpovědět
Uživatelský avatar
vranik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 12.08.2012 19:51

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od vranik » 11.10.2012 16:55

Az se mi to vrati ze servisu, tak to taky zkusim nahrat...to houkani z videa je podobny, ale neslysim to ve vyssich otackach, rek bych jenom kolem tech 1500, kdyz nekde ve meste dojizdim se zarazenou rychlosti bez plynu...do ted to bylo u 3 nezavislych mechaniku a ani jeden nerikal nic spatnyho proti turbu, ani ve fordu (tam mi akorat rek, ze v tom motoru vsechno chodi jak ma, tlaky v turbu jsou spravny)...
Hyundai i30 fastback 1.4 tgdi 103kW, style + nav, r.v. 2019
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW, r.v. 2007, Hatchback
† Renault Megane I 1.6i, 55kW, r.v. 1998, Hatchback
† Opel Kadett 1.6i, 55kw, r.v. 1991, Hatchback

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od Marod22 » 11.10.2012 19:20

Myslím, že pokiaľ to počuješ na dojazde do križovatky a pri 1500 otáčkach, tak to turbo byť nemôže...či sa mýlim?

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od vita_k » 11.10.2012 20:43

V12 píše:
Pre lepsiu predstavu - toto su zvuky polomrtveho turba :


Komu to vydava taketo zvuky, ma to spocitane.
podle youtube je to stejny uzivatel - mozna wielder? Dost mozna ze porizeno ve stejny den akorat jednou ze vnitr a podruhe od motoru. Tj stejne turbo. Jestli kecam tak se omlouvam a budu nekolik dni za trest mlcet:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od V12 » 11.10.2012 20:46

Ano, obe videa zachytavaju turbo "sanitaka" wildera, ktore chvilu potom menil.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od vita_k » 12.10.2012 06:49

Tak to jsem rad, ze jsem nekecal. Jinak ja jsem presne wilder s temi zvuky. Mozna se mi turbo tak rychle nezpomaluje jak jemu, ale to je maly detail.

wilder menil preventivne, ja na to kaslu. Kdyz to vydrzelo 36 tkm takto, vydrzi to jeste :twisted: i za cenu pak vyssich nakladu.
spis potrebuji vyresit ty km regenerace (pro turbo zadna lahudka), popr. cukani jednou za cas, ktere s tim zrejme souvisi. zatim to odstranil jen mozna zdenyvm, coz neni moc lidi:) Omlouvam se za OT.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od vita_k » 12.10.2012 09:37

Jeden pekny prispevek - to bude asi problem u liboraM:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 146#784146

MemphisR
Přispěvovatel
dal jsem nový turbo a zatím drží. Problem, je že se ozývají i střiky. Tak jsem to řešil s mnoha odborníky (i na soudním znalectví v německu). Dostal jsem velice obsáhlou ibstruktáž proč k těmto jevům dochází.
Konkretně u Fordů je to ještě markantnější.
Ford má předepsanou výměnu oleje po 30tis km, což je jeden z problémů. Stračí takhle vyměnit olej třikrát a je zaděláno na problém. Začnou se optřebovávat díly. Ani to, že novej majitel bude vyměňovat díly už po 15tis nezastaví rychlé opotřebování nečnutých dílů a tím pádem se rychle ničí olej a obsahuje značné množství pilin menších jak 3 mikrony který ty turba doslova brousí. Takže ani nekolikanásobné vypláchnutí motoru a výmeny dílů, jako sací hadice a mazací trubka, ev celý olejový čerpadlo nepomůže. Pořád je tu mnoho dílů, který jsou značně načnuté tím počátečním intervalem, ev u mnoha Fordů 1.6 TDCi 80kW ještě ucpaným sítkem v mazání turba.
Sečteno, podtrženo, pokud bych měl Focusa od novýho a měnil olej hned po 15tis a vyndal to potroublý sítko, tak bych možná předešel řadě techto problémů....
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od V12 » 12.10.2012 09:49

Mno, pokial viem, tak na servisne prehliadky sa chodi po 20k km, alebo po roku, podla toho, co nastane skor. Druhy bod problemu - olej. Ford predpisuje 5W-30 A1/B1, pricom specialne 1.6TDCI ho poriadne prehrieva, takze olej za vyssich teplot degraduje rychlejsie a tych 20k km nevydrzi v takom stave, s akym sa pocita.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od Sagic » 12.10.2012 19:36

Tak tady to je, bohuzel je to nahravane telefonem a neni to tolik slyset... budu muset kdyztak nahrat lepe. :wallbash:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KIa87Cb-EqA[/youtube]
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od vita_k » 13.10.2012 00:29

nj, neni to v uzavrene garazi, ale na pozadi tam cosi slyset je. Asi to bude to co ja a pan wilder.
osobne to budu resit az to bude toto:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Io2OilsYgDU[/youtube]
Naposledy upravil(a) vita_k dne 13.10.2012 09:21, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od V12 » 13.10.2012 09:17

Sagic :
Mas to spocitane. Som zvedavy, kolko na tom este najazdis. Ja by som to dal urobit teraz, pripadny repas nebude este velmi drahy.

Vcera som meral plniaci tlak na Citrone C4 1.6HDI 80kW FAP - vydaval zvuk rovnakeho charakteru, ale podstatne silnejsi a majitelovi sa zdalo auto velmi lenive. Verdikt - turbo nenatlacilo ani 2 bary. Domov po dialnici mi stacil do 165 podla GPS, potom som mu uz utekal. Takze uz ma tisicku odlozenu :evil: Auto ma od novoty, teraz je na nom 135k km a takyto problem :twisted: Pytal som sa ho na olej - meni po 20k, pouziva Total Quartz Ineo ECS 5W-30 so specifikaciou PSA Diesel.

EDIT :
Opraveny preklep v kilometroch - auto ma cca 135k km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od Sagic » 13.10.2012 20:29

Me to auto jezdi vic nez dobre na vykon si nemuzu stezovat ale tlak mereny nemam. A olej sem menil po 15 tis a pristi vymenu mam naplanovanou po 12 tis.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od Sagic » 14.10.2012 20:42

Tak jeste jednou se studenym motorem a vystrcil jsem telefon vice do otevreneho okenka.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z1ntC0OJ8Xg&noredirect=1[/youtube]
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od V12 » 14.10.2012 21:36

Presne toto som pocuval na mojom. Nabezne hrany lopatiek ma ako tak OK, ale velka axialna vola a tlacilo olej do sania. Vymenil som ho, podla niekoho preventivne, podla mna v poslednej chvili, nestihlo este zasrat olej. A ked slo do tuheho, cez Buchlov som mohol bez obav o neho valit na plny plyn, co cinilo cca 110 (btw, 2.0i to zvlada rychlejsie :twisted: ).
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od vita_k » 14.10.2012 22:14

tenhletenc zvuk ma soused na svem peugeotu HDI. Tj. asi trocha silnejsi whistle nez ja. Jakoby se mnou souperil, kdo bude menit drive :) Ale zatim oba vyhravame:)
Zkus na svem turbu axialni vuli, staci v prstech a uvidis. Pokud bude znatelna, tak to chce minimalne nejakou kontrolui.
Co tlak podle MAP? Da to > 1.4 bar (relativne)? Me da max 1.48 bar, coz neni spatne.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

skyjet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 59
Registrován: 23.08.2010 18:07

Re: Kontrolka motoru po rozvodech

Příspěvek od skyjet » 15.10.2012 13:54

Rovnaký zvuk to robilo aj mne. Dal som to skontrolovať v autorizovanom servise, kde mi povedali, že turbo olej neprepúšťa, no točí sa ťažšie, než by malo. Kým to ide tak to vraj nemám riešiť. Preto som sa s opravou neponáhľal no postupne motor prestal dávať typický "kopanec" okolo 1800 ot./min a pri väčšej záťaží z turba začínali ísť aj iné (kvílivé) zvuky. Mechanik čo mi turbo potom menil vravel, že už má dosť veľkú vôľu a je bolo by len otázkou času, kedy by to obrúsilo skriňu.
Preto tiež odporúčam turbo vymeniť. To turbo je pred koncom životnosti. Koľko má ešte pred sebou ti nepovie nikto (možno 1000 km, možno 30 000 km). Jedno je však isté: Ak ho vymeníš teraz, tak ťa to bude stáť len peniaze za nové turbo a olej+filter. Ak to necháš tak a počkáš kým sa turbo rozsype úplne, tak to bude podstatne drahšia oprava (extrém je prípad, čo tu písal LiborM).
Ford S-Max r.v. 2009 Titianium, 1,8TDCi 92kW
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host