Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Boban » 28.05.2008 20:25

mělo by jít to jít přes chladič z5 do olejové vany, myslím chladič oleje. i já sem strojař :wink:

Uživatelský avatar
Alfi
Junior
Junior
Příspěvky: 419
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Alfi » 28.05.2008 22:27

S tou vuli je to tezky rict. Urcitou mini vuli mit musi, jinak by se netocilo :wink: Na "omak" je to tezky poznat, kdy je vule ok a kdy uz je moc (pokud samozrejme neni totalne vymlety). A poskozeny turbo nemusi nutne piskat.
Ford Focus 1,6 16V, 3dv, 2/1999, green
galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Boban » 29.05.2008 06:40

Přesně jak píše Alfi, ale myslím, že peterkos2 určitě ví, poněvač je strojař a není mu ze školy neznámý "vůle = mezera mezi dvěma plochami součástí, dílů, umožňující vzájemný volný pohyb, popřípadě vzniklá opotřebením třecích ploch součástí." :idea: :P

Uživatelský avatar
Norbert
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smolník
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Norbert » 04.06.2008 15:40

Ako dlho doporučujete nechať bežať motor navoľno pred vypnutím, nejaku minútku? Alebo sa nemusím obávať ak posledné km auto netočím do otáčok, alebo trebars idem s kopca.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od chmelko » 04.06.2008 15:48

presne ako si odpovedal..ak si jazdil normalne, nepotrebuje ziadne dochladovanie, al ak si mu daval čočku niekde, tak je dobre tak minutku ho nechat poblafat

peterkos2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 23.05.2008 16:56
Bydliště: Čachtice

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od peterkos2 » 04.06.2008 20:20

Ďalšie informácie,čo sa týka vôle turba,istý mechanik mi hovoril,že vôla tam musí byť,lebo turbo pracujúce pri vysokých otáčkach musí byť uložené akoby jeho hriadeľ plávala v oleji,samozrejme pod tlakom oleja,ale rád by som videl nejaký výkres alebo schému turba s podrobnosťami.Ak by niekto vedel,kde to nájsť,prosím info.Dík.
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od zewl » 04.06.2008 20:46

peterkos2: mozna poradi wikipedia :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Boban » 04.06.2008 21:32

no vždyť to sem ti ale psal, že sou tam fluidní ložiska :idea: :mrgreen: a v tom odkazu co dal zewl je to psaný taky :-)

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od chmelko » 11.06.2008 22:25

presun..
Gti píše:Caute,
vcera sa mi podarilo odpisat turbo na mojom FoFe. Mam ho len 2 mesiace a najazdil som cca. 3100km. Momentalne mam najazdene nieco okolo 81.600km. Celu dobu auto slapalo ako hodinky. Jedine co som si vsimol bolo ze oklolo 2.500ot/min som vzdy pocul z motora slabucke zapiskanie ako pri roztacani malej "vrtule". Toto piskanie avsak behom 2-3 sekund vzdy zmizlo.
Moje sukromne auto vyuzivam taktiez na firemne ucely takze auto setrim a jazdim hlavne na spotrebu. Vcera ked som sa vracal zo sluzobnej cesty mi pri 120km/h auto prestalo akcelerovat, zacal sa ozyvat hrkotavy kovovy zvuk z motora a husty biely dym z vyfuku. Vzhladom na to ze som bol 100km od domu neostavalo mi nic ine ako si objednat si odtahovku. Vdaka bohu mi poistovna preplati naklady za odtiahnutie do 3.000Skk.
Auto som nechal u svokrovho kamarata v servise a dnes mi oznamil "dobru" spravu, ze turbo je kompler rozsypane. Nastastie motor je v poriadku.
Momentalne nastava hlavna dilema ... kupit repasovane alebo nove turbo. Mozete mi prosim poradit v akych cenach sa pohybuju Turba? Mam ist do repasovaneho alebo radsej do noveho?

Dost ma zaraza ze by turbo odislo uz pri 80.000km.

Dakujem za kazdu radu...
ak si to auto nekupil nove, čo nie, tak sa možeš len zbožne domevat, že ma 80tis..

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od zewl » 11.06.2008 23:52

jak pise chmelko, pochybuju, ze to ma nalitany 80.000 km :roll:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Peter5
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od Peter5 » 12.06.2008 10:13

Niesom odbornik ale myslim ze turbo moze oddist aj po menej km ak to majitel nesetri a nesprava sa k tomu ako treba. Napr vypina skor ako sa stihne ochladit alebo zastavit. Moj nazor
Focus 2008 facelift, 1.6 TDCi 66KW, Trend X, siva sea
Ford Kuga 2014, 2,0TDCi AWD, Powershift,

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od chmelko » 12.06.2008 10:34

Peter5:každy sučiatka može odist aj po par km, ale turbo nieje určite vec, ktora odchadza tak skoro

Uživatelský avatar
racetiger
Junior
Junior
Příspěvky: 396
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 252 .. PZ

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od racetiger » 12.06.2008 10:43

Moje turbo v necelym kile cirka 93tis km (dle servis knihy - overeno). Co jsem zjistoval ceny tak repas neni zas az tak levnejsi,takze jsem to resil ( nebo spis prodejce to resil) turbem novym viz http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a obe stranky vlakna
Obrázek

Obrázek

_______________________________________
Hatcback 5dv., 1.8TDCi 74kW/100HP, modrá metalíza
Obrázek
Patří nafta jenom do kamen??

Gti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 16.03.2008 23:09
Bydliště: Senica

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od Gti » 12.06.2008 16:15

Dnes som telefonoval s chlapikom z Ford servisu v Hodonine a povedal mi, ze nove turbo stoji nieco okolo 47.500Skk (38.000Czk) Samotne turbo stoji 33.500Czk, praca cca 3.500Czk a zvysok su tesnenia. Vsetko mi to zistoval cez moj VIN.
Taktiez dodal, ze je to dost zaujimave aby mi odislo turbo tak skoro. Skorej sa vraj kazia turba na na novych 1,6TDCi ako na 1,8TDCi.
FF Combi 1,8 TDCi 74kW 06/04 Dark Grey...
Obrázek

Uživatelský avatar
dandyta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Martin

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od dandyta » 13.06.2008 14:31

Kamarat dal repasovat turbo sukromnej firme v Ziline a vyslo ho to na necelych 12000sk . Demontaza a montaz turba, musi urobit fakt skuseny mechanik (robota + tesnenia 2000-3000sk). Kontakt v tomto vlakne.
FF combi, 1.8 TDDi, 66kw , r.v.7/2001

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti