Stránka 7 z 76
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 28.05.2008 20:25
od Boban
mělo by jít to jít přes chladič z5 do olejové vany, myslím chladič oleje. i já sem strojař

Re: opotrebované turbo?
Napsal: 28.05.2008 22:27
od Alfi
S tou vuli je to tezky rict. Urcitou mini vuli mit musi, jinak by se netocilo

Na "omak" je to tezky poznat, kdy je vule ok a kdy uz je moc (pokud samozrejme neni totalne vymlety). A poskozeny turbo nemusi nutne piskat.
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 29.05.2008 06:40
od Boban
Přesně jak píše Alfi, ale myslím, že peterkos2 určitě ví, poněvač je strojař a není mu ze školy neznámý "vůle = mezera mezi dvěma plochami součástí, dílů, umožňující vzájemný volný pohyb, popřípadě vzniklá opotřebením třecích ploch součástí."

Re: opotrebované turbo?
Napsal: 04.06.2008 15:40
od Norbert
Ako dlho doporučujete nechať bežať motor navoľno pred vypnutím, nejaku minútku? Alebo sa nemusím obávať ak posledné km auto netočím do otáčok, alebo trebars idem s kopca.
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 04.06.2008 15:48
od chmelko
presne ako si odpovedal..ak si jazdil normalne, nepotrebuje ziadne dochladovanie, al ak si mu daval čočku niekde, tak je dobre tak minutku ho nechat poblafat
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 04.06.2008 20:20
od peterkos2
Ďalšie informácie,čo sa týka vôle turba,istý mechanik mi hovoril,že vôla tam musí byť,lebo turbo pracujúce pri vysokých otáčkach musí byť uložené akoby jeho hriadeľ plávala v oleji,samozrejme pod tlakom oleja,ale rád by som videl nejaký výkres alebo schému turba s podrobnosťami.Ak by niekto vedel,kde to nájsť,prosím info.Dík.
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 04.06.2008 20:46
od zewl
peterkos2: mozna poradi
wikipedia 
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 04.06.2008 21:32
od Boban
no vždyť to sem ti ale psal, že sou tam fluidní ložiska

a v tom odkazu co dal zewl je to psaný taky

Re: Problémy s turbem
Napsal: 11.06.2008 22:25
od chmelko
presun..
Gti píše:Caute,
vcera sa mi podarilo odpisat turbo na mojom FoFe. Mam ho len 2 mesiace a najazdil som cca. 3100km. Momentalne mam najazdene nieco okolo 81.600km. Celu dobu auto slapalo ako hodinky. Jedine co som si vsimol bolo ze oklolo 2.500ot/min som vzdy pocul z motora slabucke zapiskanie ako pri roztacani malej "vrtule". Toto piskanie avsak behom 2-3 sekund vzdy zmizlo.
Moje sukromne auto vyuzivam taktiez na firemne ucely takze auto setrim a jazdim hlavne na spotrebu. Vcera ked som sa vracal zo sluzobnej cesty mi pri 120km/h auto prestalo akcelerovat, zacal sa ozyvat hrkotavy kovovy zvuk z motora a husty biely dym z vyfuku. Vzhladom na to ze som bol 100km od domu neostavalo mi nic ine ako si objednat si odtahovku. Vdaka bohu mi poistovna preplati naklady za odtiahnutie do 3.000Skk.
Auto som nechal u svokrovho kamarata v servise a dnes mi oznamil "dobru" spravu, ze turbo je kompler rozsypane. Nastastie motor je v poriadku.
Momentalne nastava hlavna dilema ... kupit repasovane alebo nove turbo. Mozete mi prosim poradit v akych cenach sa pohybuju Turba? Mam ist do repasovaneho alebo radsej do noveho?
Dost ma zaraza ze by turbo odislo uz pri 80.000km.
Dakujem za kazdu radu...
ak si to auto nekupil nove, čo nie, tak sa možeš len zbožne domevat, že ma 80tis..
Re: Problémy s turbem
Napsal: 11.06.2008 23:52
od zewl
jak pise chmelko, pochybuju, ze to ma nalitany 80.000 km

Re: Problémy s turbem
Napsal: 12.06.2008 10:13
od Peter5
Niesom odbornik ale myslim ze turbo moze oddist aj po menej km ak to majitel nesetri a nesprava sa k tomu ako treba. Napr vypina skor ako sa stihne ochladit alebo zastavit. Moj nazor
Re: Problémy s turbem
Napsal: 12.06.2008 10:34
od chmelko
Peter5:každy sučiatka može odist aj po par km, ale turbo nieje určite vec, ktora odchadza tak skoro
Re: Problémy s turbem
Napsal: 12.06.2008 10:43
od racetiger
Moje turbo v necelym kile cirka 93tis km (dle servis knihy - overeno). Co jsem zjistoval ceny tak repas neni zas az tak levnejsi,takze jsem to resil ( nebo spis prodejce to resil) turbem novym viz
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a obe stranky vlakna
Re: Problémy s turbem
Napsal: 12.06.2008 16:15
od Gti
Dnes som telefonoval s chlapikom z Ford servisu v Hodonine a povedal mi, ze nove turbo stoji nieco okolo 47.500Skk (38.000Czk) Samotne turbo stoji 33.500Czk, praca cca 3.500Czk a zvysok su tesnenia. Vsetko mi to zistoval cez moj VIN.
Taktiez dodal, ze je to dost zaujimave aby mi odislo turbo tak skoro. Skorej sa vraj kazia turba na na novych 1,6TDCi ako na 1,8TDCi.
Re: Problémy s turbem
Napsal: 13.06.2008 14:31
od dandyta
Kamarat dal repasovat turbo sukromnej firme v Ziline a vyslo ho to na necelych 12000sk . Demontaza a montaz turba, musi urobit fakt skuseny mechanik (robota + tesnenia 2000-3000sk). Kontakt v tomto vlakne.