tommula píše:..
teoreticky sedacka ma nejakou zivotnost..
..
Pallaska má životnost
11 let(chceš dát sken příslušné stránky manuálu?). Výrobce doporučuje vizuálně kontrolovat, zda-li je tvar sedačky/plastů, stejný. Pokud nastane deformace, přestat používat a předat výrobci. Ale to máš dělat u čehokoliv, i u kola, odrážedla, dětské chůvičky...
Auto parkuji venku, suché stání ještě nemám. Ani Solution, ani Pallas nejeví známky blednutí potahu či deformace plastů. Pallaska je z roku 2012, Solution déle.
Když jsem vloni prodával 3 letou BeSafe, tak na straně k oknu byl na potahu našitý plastový obdélník, s bezpečnostním textem. Tak ten byl nečitelný. Ale potah OK. Na nosných plastech ani ťuk, stav jak při koupi. A to byla sedačka 0-18kg, takže korpus. A za tři roku potah nevybledl.
Jestli někdo podle stavu potahu usuzuje, v jakém stavu je zbytek sedačky, který je vyroben z jiného materiálu, a toto dává jako argument, tak zase podle mého názoru je mimo mísu - je vedle.
Nemám 4 děti, ale je trochu rozdíl mezi sedačkami 9-36 dnes a před 5 lety. Pultík je záležitost tak - 3 roky starou? Za prvního dítěte pultíky nebyly k dostání.
Jasně, že za 3 roky budou zase úplně jiné sedačky. Jenže v kategorii 18-36 se už nic moc nemění 5 či více let. Proč tedy výrobci investují peníze do vývoje, aby vyrobili sedačku, která splní kritéria v různých váhových kategoriích? Aby vyrobili sedačku, která třeba 8 rokem křupne? Trochu se zamyslete a zapojte svůj rozum.
A sedačku vybírejte s dítětem. Ať si tam sedne, zapnout, nastavit výšku. Porovnejte různé výrobce. Kamenný obchod, kde mají tento sortiment, tak má sedák z auta, kde se to dá vyzkoušet.
A když už jste u té bezpečnosti, tak výrobcem vozidla je předepsané měnit co 2 roky brzdovou kapalinu. Kdo z Vás to dělá? A víte, proč se to má dělat? A pak tady něco pište o životnosti termoplastů, které máte v autě všude...