LPG - montáže a zkušenosti sem...
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Podle me se to dela porad. Odtrh 0.7mm je pro LPG vhodnejsi, benzinu to nevadi...
A v cem by podle tebe mel byt rozdil? Drivejsi systemy (podtlak) foukali plyn do sani. Nove systemy (sekvent) taky foukaji plyn do sani - jen to delaji presneji a sofistikovaneji pomoci ctyr vstrikovacu.
Podtlak fungoval tak, ze tim jak v sacim potrubi vznikl podtlak, tak ten pohnul s membranou v reduktoru a nasal urcite mnozstvi plynu do valcu. Tim ze se to nedavkovalo pro kazdy valec zvlast, dochazelo obcas ke zpetnym zaslehum, kdy palivo zhorelo v sacim potrubi. Bylo-li sani z plastu, tak se roztrhlo. Tomu se zabranovalo protizaslehovou klapkou...
U sekventu je navic vstrikovaci lista, neco jako commonrail u dieslu. V liste je neustale dostatek plynu a jednotlive vstrikovace plyn davkuji opet do sani - nicmene tentokrat pro kazdy valec zvlast, dudiz ke zpetnym zaslehum uz nedochazi ani dochazet nemuze. Davkovani je presnejsi, rizene elektronicky, da se lip seridit, tot ale vse.
Zapaleni a horeni plynu ve valcich je porad stejne - plyn smichany se vzduchem. A tehle smesi holt vic vyhovuje odtrh 0.7mm... Pokud mas odtrh normalni jezdit to bude taky, tohle je ale lepsi...
A v cem by podle tebe mel byt rozdil? Drivejsi systemy (podtlak) foukali plyn do sani. Nove systemy (sekvent) taky foukaji plyn do sani - jen to delaji presneji a sofistikovaneji pomoci ctyr vstrikovacu.
Podtlak fungoval tak, ze tim jak v sacim potrubi vznikl podtlak, tak ten pohnul s membranou v reduktoru a nasal urcite mnozstvi plynu do valcu. Tim ze se to nedavkovalo pro kazdy valec zvlast, dochazelo obcas ke zpetnym zaslehum, kdy palivo zhorelo v sacim potrubi. Bylo-li sani z plastu, tak se roztrhlo. Tomu se zabranovalo protizaslehovou klapkou...
U sekventu je navic vstrikovaci lista, neco jako commonrail u dieslu. V liste je neustale dostatek plynu a jednotlive vstrikovace plyn davkuji opet do sani - nicmene tentokrat pro kazdy valec zvlast, dudiz ke zpetnym zaslehum uz nedochazi ani dochazet nemuze. Davkovani je presnejsi, rizene elektronicky, da se lip seridit, tot ale vse.
Zapaleni a horeni plynu ve valcich je porad stejne - plyn smichany se vzduchem. A tehle smesi holt vic vyhovuje odtrh 0.7mm... Pokud mas odtrh normalni jezdit to bude taky, tohle je ale lepsi...
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Vankart
- Nováček
- Příspěvky: 127
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Já skutečně nevím,jestli se to má dělat nebo nemá,ale pokaždé co jedu na výměnu k plynařovi odtrh na svíčkách podle měrky sklepne s odůvodněním,že je to kvuli plynu,že to lépe pálí.Wolf2 píše:to Vankart : to myslíš vážně s tím sklepáváním odtrhu na svíčkách ?????? To se dělalo u starých systému LPG (tzv. před klapku ),u nových systému kde jsou vstřikovače se to určitě nedělá
- hanyz
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hrádek, okr. F-M
- berry
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
Zdar pánové, pro ty co ovládají němčinu, objevil jsem stránky, (viz odkaz), kde je seznam motorů i ford, které mají ventily vyrobeny z méně odolného materiálu. U těchto typů by použití flashlube by bylo více než žádoucí. Mám pocit, že 1.8 od r.99 to už nepotřebují, také jsem se na možnost FL u Fedora při montáži LPG informoval, mají seznam motorů přímo od Forda a prý to montují jen do 1.6. Pravdou asi je, že když si to někdo nechá namontovat do 1.8, nic tím nepokazí. Není to ale nutné, snad jen pro dobrý pocit.
Jinak se systémem Landi Renzo jsem spokojen, pro ty, co nechtějí experimentovat a chtějí spolehlivost, mohu doporučit.
zdraví Berry
http://wiki22.parsimony.net/cgi-bin/wik ... cheMotoren
Jinak se systémem Landi Renzo jsem spokojen, pro ty, co nechtějí experimentovat a chtějí spolehlivost, mohu doporučit.
zdraví Berry
http://wiki22.parsimony.net/cgi-bin/wik ... cheMotoren

Ford Focus Turnier Finesse 1.8 l, 16V, 85kW, 2002,LPG - Landi Renzo
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
hanyz: ja mam ujeto 190tis km na LPG a dycky mi v servisu odtrh serizovali. Dokonce i ted ve Fedoru, dyz jsem predelaval Focuse. Fedor se montazi a serizovanim LPG zivi od roku 1994, predpokladam, ze za tech 13let uz nejake zkusenosti maji...
Kazdopadne nikdo netvrdi, ze pokud se odtrh neupravi, ze auto na LPG nepojede. Pojede, ale se serizenym odtrhem to na LPG pali lip. S neserizenym to zase pali lip na benzin. Ted je otazka v jakem pomeru jezdis. Esli fifty fifty jak pises, tak pak je to asi fuk. Ja jezdim z 99% na LPG...
Me by spis zajimal nazor/zkusenost Wolfa2, proc se odtrh serizoval na podtlaku a na sekventu uz ne. Nerikam ze mam pravdu, hlasam to co mi do hlavy nacpali borci v servisu... Tohle je otevrena diskuse, bude dobre tu slyset i jiny nazor. Nicmene me zajima spise PROC, nez to, ze na neserizenych to taky jezdi apod... To moc argumenty nejsou...
Jinac u Fedoru me LandiRenzo stalo 33850, vcetne toroidu a ukazatele...
Kazdopadne nikdo netvrdi, ze pokud se odtrh neupravi, ze auto na LPG nepojede. Pojede, ale se serizenym odtrhem to na LPG pali lip. S neserizenym to zase pali lip na benzin. Ted je otazka v jakem pomeru jezdis. Esli fifty fifty jak pises, tak pak je to asi fuk. Ja jezdim z 99% na LPG...
Me by spis zajimal nazor/zkusenost Wolfa2, proc se odtrh serizoval na podtlaku a na sekventu uz ne. Nerikam ze mam pravdu, hlasam to co mi do hlavy nacpali borci v servisu... Tohle je otevrena diskuse, bude dobre tu slyset i jiny nazor. Nicmene me zajima spise PROC, nez to, ze na neserizenych to taky jezdi apod... To moc argumenty nejsou...
Jinac u Fedoru me LandiRenzo stalo 33850, vcetne toroidu a ukazatele...
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Jinac prikladam fotky montaze systemu LandiRenzo na Ford Focus combi 1.6i ZETEC-SE, rv.2000. Montaz provedla Prostejovska firma FEDOR AUTO.
- Přílohy
-
- Celkovy nahled na motor. Zakresleny je davkovac FlashLube, vstrikovaci lista, ridici jednotka, filtr plynne faze. (Filtr kapalne faze je schovany v mistech pod boxem se vzduchovym filtrem)...
- CRW_4258.jpg (47.11 KiB) Zobrazeno 4914 x
-
- CRW_4261.jpg
- Detailni pohled na vstrikovaci listu. Je pekne videt uchyceni listy na motor pomoci pasoviny...
- (51.35 KiB) Staženo 354 x
-
- CRW_4262.jpg
- FlashLube. Umistene kousek od ventilatoru, opet prisroubovane na pevne pasovine. Davkovac by mel byt umisteni nize, nez je vstup do sani aby nemohlo dojit k sifon-efektu. Take by nemel byt umisteny pobliz/nad horkymi misty - tekutina je pomerne dosti horl
- (39.98 KiB) Staženo 470 x
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Dalsi fotoz...
- Přílohy
-
- CRW_4266.jpg
- Umisteni multiventilu mam zvenku, v pripade ze multiventil musi upustit tlak neni plyn citit uvnitr auta... Multiventil take nekdy byva umisteny uvnitr, primo uprostred nadrze, ja tam vsak mam volne misto (napr na tazne lano, nahrandni svicky, etc...) - b
- (34.35 KiB) Staženo 303 x
-
- Umisteni rezervy. Mohl jsem si vybrat stranu - prava mi prisla nejak vyhodnejsi, sam nevim proc, tak mam dojezdovku uchycenou vpravo...
- CRW_4268.jpg (23.34 KiB) Zobrazeno 4900 x
-
- Toroidni nadrz. Uprostred je videt misto na ruzne drobnosti. Nekdy zde byva umisteny multiventil...
- CRW_4269.jpg (34.27 KiB) Zobrazeno 4901 x
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Dalsi fotoz...
- Přílohy
-
- Umisteni prepinace/ukazatele LPG-Benzin. Ve FEDOR AUTO mi mechanik sam navrhl nekolik moznosti, nicmene umisteni prepinace jsem si mohl zvolit i sam. Nakonec jsem zvolil umisteni dolu na predni panel mezi drzaky kelimku. Na prepinac je krasne videt a prit
- CRW_4276.jpg (32.93 KiB) Zobrazeno 4908 x
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
- akumulator
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Dalsi fotoz...
- Přílohy
-
- Pasovina pro uchyceni rezervy...
- CRW_4271.jpg (35.89 KiB) Zobrazeno 4908 x
-
- Ukazatel/prepinac LPG-Benzin...
- CRW_4277.jpg (22.06 KiB) Zobrazeno 4892 x
-
- Prepinac ve tme...
- CRW_4280.jpg (23.35 KiB) Zobrazeno 4904 x
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H
- Zdenekold
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Morava
Díky za perfektní dokumentaci. Feldu mi dělal taky Fedor a je pravda, že montáž má solidní. Jenom se začínají množit hlasy, že jeho firma expanduje a aby uživil přibývající zaměstnance, tak začíná být při opravách dost drahý. Já jsem bohužel také u něho zažil 1 případ, kdy mi nenavrhnul nejlepší řešení pro mě, ale hlavně pro sebe. Nebylo to možná vyloženě úmyslně, sám asi nepředpokládal, že budou potíže, nicméně byly. A dost se mi to potom podražilo. Jenže potom jsem v Prostějově narazil ještě na většího zmetka a dnes bych šel zase pokorně k Fedorovi.
Tož asi tolik.
Tož asi tolik.
On: Ford Focus Combi III 1.6 TI-VCT 74kW 2012
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
Ona: Ford C-Max 1.5 Ecoboost 110 kW 2019
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti