Stránka 7 z 12

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 16.02.2008 07:29
od Capko
Pelen: Musím vzdať hold tvojej zásobe technických a servisných materiálov .... paráda

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 18.02.2008 21:55
od martyG
zdá sa, že môj problém so zlým štartovaním sa mi podarilo aspoň čiastočne vyriešiť: cez víkend som vybral baterku, že ju dám nabiť. Je to originál motorcraft. Odskrutkoval som krytky článkov a zistil, že tri články z nich už bolo vidieť, teda boli už skoro suché. Dolial som destilku, baterku nabil a očividne sa moje štarty zlepšili, aj v týchto víkendových mrazoch. Musím si zaklopať, dúfam, že to takto vydrží čo najviac. Motor už tak neskáče pri štartovaní, chytá o 90% lepšie :wink: :wink: Skúsim ešte pozrieť štartér a a jeho ukostrenie. Ale aj tak je to fajn, že sa to takto zlepšilo.

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 19.02.2008 16:08
od jofo27
Pepik píše:Predem se omlouvam pokud zakladam duplicitni tema, ale je tu toho ve foru reseneho strasne moc, i kdyz jsem hledal, nenasel jsem tu nic co by resilo muj problem.

"Prvni" start motoru (v dany den) je promblemovy. Motoru trva delsi dobu (5 az 10 vterin) nez se nastartuje. Tezko se popisuji zvuky, co to vydava -- jakoby startoval stary traktor: nejprve to jakoby jede na par valcu, potom ten motor nevi, zda se ma nastartovat nebo ne, chvili ten "motor od traktoru" zrychluje a potom zase zpomaluje az potom nabehnou vsechny valce, motor nastartuje a zni konecne jako dyzl od focusu... a od te chvile je ten motor bezproblemovy, nezakucka, nechcipe, je proste v pohode.

Kdykoli ho ten den zastavim, pak ho v naproste pohode nastartuji i kdyz je studeny (rano startuje s obtizema, s autem jedu do prace, tam to stoji treba 7-8 hodin a potom v pohode nastartuje). Ale kdyz auto necham stat venku pres noc (po dobu cca 12 hodin), rano startuje zase s obtizema.

Cim to muze byt?

Kdyby to bylo zhavicima svickama, tak by to podle mne blblo pri kazdem studenem startu, ale motor blbne jenom pri prvnim startu (v ten den).

Je toto chovani motoru normalni? Podle mne ne. Urcite behem toho startu zbytecne opotrebovavam starter, baterku atd. a nerad bych, kdyby mi to auto najednou uplne prestalo startovat...

PS. Zkousel jsem ten motor startovat i na vicekrat, ale nepomaha to. Akorat tu "traktorovou fazi startovani" rozlozim na vicero startovani a vysledek je stejny (po problemovem startovani "traktoroveho motoru" se z motoru stane bezproblemovy focusovy motor).

PS2: Blbne mi to tak od te doby, co se objevily mrazy. Tezko rict, jestli to ma nejakou souvislost.

EDIT: nezobrazuje mi to podpis: FoFo Combi 1.8 TDCi, 74kW, r. v. 2003, Silver

Ja som mal ten isty problem ako opisujes.ranne startovanie-utrpenie.3km jazda odstavene na 8hod. a start v pohode.rano zase to iste.v prvom rade som vylucil žaviče.ale na pocudovanieked som vsetky dal von a preskusal ich-ani jeden sa nerozpalil.nechapem ako mi to mohlo vobec nastartovat.po vymene start pri -23 a naskocilo to na supu

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 19.02.2008 21:35
od pelen
Jofo27:
Mi to startovalo bez zhavicu az do -17°C, ale az na popate az poseste.

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 19.02.2008 21:54
od jofo27
pelen píše:Jofo27:
Mi to startovalo bez zhavicu az do -17°C, ale az na popate az poseste.
mne to chytilo do -5 na prvy max druhy krat,ale tie zvuky pri tom.musel som drzat klucik aj 10-15sekund.pri -15 to bolo horsie som sa natrapil aj na 4krat, potom sleha z vyfuku a auto som mal zahalene v bielom mraku.som sa niekedy hanbil startovat pred barakom

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 14.03.2008 10:44
od Patrick
Ráno startuju tak 5-6 vteřin, pak motor naskočí. Po zahřátí další starty občas v pohodě a občas a teď spíš více - škubne to motorem, jako by chtěl vyskočit. Pora´dte, co s tím nebo jestli to vyřeší diagnostika. Díky.

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 14.03.2008 18:23
od Pepik
Vypada to, ze se mi popisovany problem s prvnim nastartovanim motoru podarilo vyresit. Zhavice jsem mel v poradku, baterie byla (resp. vypadala) ok. Potom jsem pouzil jednorazovy cistic vstrikovacich trysek. Nepomohlo to. A problem se startovanim se mi zhorsoval i pri teplejsim pocasi (nad nulou, nekdy i pri +10). Sel jsem po baterce. Bez zateze mela ta baterie 12 V a pri startovani mi kleslo napeti mirne pod 12 V. Toto napeti baterie umela behem startovani drzet i kdyz jsem ji pred tim trochu "zatizil" a nebo plne nabil. Dal jsem tam novou autobaterii. A ted to startuje v pohode. Stara baterie nebyla v 100% kondici a behem startovani neumela dodat potrebny proud pro pohodlne nastartovani.

Problem vyresen, zadne anomalie behem startovani jsem od te doby nezpozoroval. Dodelavajici baterie, ktera se tvarila, ze je OK. I kdyz ma bez zateze treba 12.4 V misto obvyklych 12.5 V, muze to uz znamenat problem pri startovani. Za dva mesice ta ma baterie mela po nabiti jenom 12 V a tim se prozradila... Ale tech pricin muze byt vice (zkorodovane kontakty na kabelech, jsou tam ztraty proudu) a mohou byt i zakernejsi a pro domaciho kutila nezjistitelne. A navic, kdyz se to pekne zkombinuje, je nekdy tezke na chybu prijit i pro lidi ze servisu. Jsem docela rad, ze me reseni bylo docela "jednoduche" a vyresil jsem ho svepomoci (a taky diky tomuto foru) :)

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 14.03.2008 21:04
od pelen
Pokud jsi meril napeti baterky primo na jejich kolicich a pri startovani kleslo jeji napeti jen mirne pod 12V, pak jsi mel velky prechodovy odpor mezi koliky a svorkami kablu a skutecne odebirany proud z baterky nebyl ani 100 A.

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 24.03.2008 08:33
od Patrick
Tak jsem byl v pátek u Forda s popisovaným problémem o pár příspěvků výše. Řekli mi, že diagnostika je v pořádku, ale že mám špatnej setrvačník, spojka je na výměnu, snad i startér. Šla mi z toho hlava kolem. Sumasumárum 30000Kč za material + 10000 za práci. Nechce se mi věřit, že tohle všechno je v háji. Auto má najeto 80tis. km. Poraďte, jak to vše ověřit nebo levněji pořídit. A jak dlouho se s tím dá jezdit. Díky za každou pozitivnější zprávu.

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 24.03.2008 20:20
od Noah
To ti asi nikdo takhle nerekne co s tim je ale me to podobne delalo kdyz by v haji starter,motor ten chtel vyskocit,problem se postupem casu zacal zhorsovat,pak to uz nechtelo chytit ani teple,motor musel dostavat dost na prdel,protoze ty drbance byli hnusny.

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 25.03.2008 14:28
od renos
Mě zatím startuje dobře, ale zatím nevyzkoušeno v mrazu- mám ho měsíc. Jen se mi nezdá chod motoru za studena do 2000 otáček. Takový traktorový zvuk, ale bez vibrací, jakoby jeden válec špatně spaloval. Myslíte, že by to mohl být zanesený jeden vstřikovač? Od cca 2000 otáček jede normálně a pravidelně a po zahřátí i i v nižších.

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 30.03.2008 21:23
od powermax
zdravim vsetkych.

Za posledne dva ranne starty som si dal pozor na to ako dlho trva zhavenie, myslim konkretne fazu dozhavenia po zhasnuti kontrolky, do odpadnutia rele zhavenia. pri teplote +3 stupne to bolo cca 6 sec. z coho mi vychadza podla grafov od pelena ze cidlo teploty motora vykazuje asi o 30 stupnov vyssiu teplotu motora ako v skutocnosti je. Za predpokladu ze od daneho cidla je odvedena doba zhavenia.

Je zaujimave ze po ohriati na pracovnu teplotu ukazuje dobre, rucicka presne v strede pola. A miera blbeho startovania dost presne kopiruje rannu teplotu.

Takze asi urobim pokus a vymenim cidlo teploty motora za nove. Nic mudrejsie ma nenapada, kedze cidlo ma vyjde okolo 600 a zacata hodina na diagnostike cca 700 a to by tam auto muselo stat cez noc aby vychladlo.

Ak som v mojej uvahe pochybil opravte ma kym vyhodim 600sk za to cidlo.

Hodnotu odporu toho cidla nemozem momentalne zmerat bo mam vybitu baterku v meraku , torjrocne sidlo nastarosti a zenu v porodnici :lol:

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 03.04.2008 15:49
od Patrick
Tak snad problém vyřešen. Byl to startér i když se tvářil, že je v pohodě. Vnitřek celý volný, pouzdra v háji. Setrvačník v pohodě a ne jak tvrdili ve Fordu, že je špatnej. Tam chtěli jen vydělat. Místo 40000Kč od Fordu mi to stálo 2400Kč. Zase někdy navštívím značkovej servis :lol:

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 08.04.2008 19:53
od copa
Moje zkušenost:
najeto 95000 km, první start mizernej-výměněn palivový a vzduchový filtr, baterka, žhavící svíčky. Návštěva autoelektrikáře(http://www.firmy.cz/detail/622685-lubos ... rk-ii.html), proběhla diagnostika motoru(400,- kč) - OK. Doporučení p. Smoly -vymněnit pouzdra startéru(475,-kč).
Ty pouzdra nebyly nejhorší, ale běžely na sucho. Proběhla výměna,čištění,mazání.
Výsledek:
startuje to jako benzín!!! HURÁ

Re: Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Napsal: 09.04.2008 10:09
od powermax
Ahoj,

Ak chcem vymontovat CHT senzor musim vypustit cast chladiacej kvapaliny , alebo ten senzor nezasahuje do az vodneho okruhu?