Bohužel, dnešní svět je plný agresivity, předhánění se a ohleduplnost se považuje pomalu za sprosté slovo. Já řídím už od svých 18 let, nemám sice naježděno mnoho, ale přesto se považuji za dobrého řidiče. Začínal jsem na tátově Škodě 110, první jízdy s novým řidičákem seděl vedle mě a dával mi rady. Ano, také jsem si jako mladík myslel, že nepotřebuju, ale otce jsem vždy respektoval a vím, že mi hodně pomohl, což si myslím, že dnes hodně chybí - synáček dostane od svého tatíka nové auto a jezdi si, šak řidičák jsi udělal.
Pak naši koupili Felicii kombi, takže taky žadný velký dravec, naučil jsem se jezdit usporně a ohleduplnost zůstala. No pak šel čas, já vystudoval, našel si práci a naspořil na své první auto - Ford Focus (a snad jej za 3 roky i uspěšně splatím

). I když je to suverénně nejvýkonnější vůz, který jsem zatím řídil, na mém stylu jízdy se ani v mých 26-ti letech velice nic nezměnilo . Pochopitelně, požitek z jízdy je nesrovnatelný, auto drží v zatáčkách, akceleruje mnohem svižněji, je pohodlnější, ale prostě jezdím tak nějak pořád stejně. Ve městě 50-60km/h, za obcí podle provozu 100-110 a nejradši mám technické části, kde se vyžívám, naopak "kalící" rovinky mě nechávají klidným.
Ale ve svém okolí jsem celkem výjimka a občas slýchávám od známých (nikoliv ale mých přátel), jak jsem mohl vyhodit přes 300.000 za nějakého Focuse, "pche, nějaká 1.6, to nejede" a pod. Nu což, tak jsem holt nejsem trendy. Ale aspoň jsem nedopadl, jako jeden známý, co si jel s pro "bávo" do Němec ("ty voe, za 80 táců budu mít bávo") , tam ho vezl kamarád Audinou, zpátky jeli každý v autě a oba skončili v hodinách u jednoho dálničího EXITu (Audina drhla levou stranou o svodila, BMW na odpis ve škarpě, Favorita odhodili bokem, nikomu se nic vážného nestalo). Když začal povídat první verzi, říkal, že jeli za sebou 130kmh a z přivaděče najednou přijel Favorit a nedal přednost ... to jsem ho upřímně litoval ... pak z něj vylezlo, že se honili ve zhruba 200km/h, dělali za jízdy kraviny a nevěnovali se řízení, ten Favorit byl skutečně pravdivý, vjel tam, vina padla na řidiče Favoritu, ale ... pak už jsem ho tedy vůbec nelitoval.
Osobně se mi zamlouvala jedna myšlenka, kterou jsem kdysi četl a to, že po získání řidičského oprávnění by nějakou (tady bylo 6 měsíců) mohl dotyčný řídit jen pod dohledem osoby, která má alespon 5-ti letou praxi. Pokud by byl přistižen, jak řídí sám, byl by mu odebrán řidičský průkaz. Chtělo by to jistě domyslet, ale možná by to eliminovalo frajírky, kteří z autoškolské Toyoty Yaris s lektorem sednou hned sami do BMW a vlítnou na silnici.
Omluvte dlouhé povídaní, ale taky jsem si chtěl trochu povzdechnout.