Měl jsi kliku,že nešlo o akutní kolaps turba,ale spíš turbo nějakej čas pouštělo olej,kterej se hromadil v intercoleru a jak technik motor vytočil,tak proud vzduchu ho strhl sebou. Taky byla klika,že motor ty otáčky ustál. Pokud by šlo o akutní poruchu turba,tak motor sežere celou olejovou nápň a to už by asi nerozchodil.amper píše:Naštastie po cca 15s padli otáčky na voľnobeh
Vadne turbo FF 1,6 TDCi
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 19.12.2010 20:15
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ako hovoríš. Motor v garáži sa dosť ťažko brzdí zaradením rýchlosti
.

- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
O to lahšie nie? Pokial by tam teda sedel on a nie "technik"..vyletia otáčky, zaradím 5 a pustím spojku, či?..akurát nemusím brzdiť
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Jak to pak funguje? Nejde asi vymahat skodu ze?amper píše:Turbo mi mierne hukalo 1.6TDCI (2006), na emisnej kontrole mechanik vytočil motor, kôli kontrole max. otáčok. Stalo čo nik nečakal, motor cucol olej, otáčky vyleteli na 6500 (poďľa meracieho prístroja EK). Mechanik v miernom šoku vystupil, auto zadymilo celú garáž. Naštastie po cca 15s padli otáčky na voľnobeh. Smrad v aute a garáž zadymená, nebolo vidno na dva metre. Motor som nevypínal, nechal som ho na voľnobehu schladiť. Ešte že sa dal potom naštartovať a "po vlastných" som s autom šiel rovno do servisu. Nasledoval repas turba, vyčistenie vzduchového potrubia, výmena rozvodov, nový klinový remeň, vyčistenie vane, odstránenie sitka, nový olej, filtre, vyčistenie DPF. Celá sranda 900E.
Nech žijú jazdené diesle a húkajúce turbá.

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Kvôli tomuto asi na emisku ani nepôjdem...tohto by som sa dožiť nechcel...keby ma aspoň vybavili hneď..aby som prišiel so zohriatym motorom a netočil ma do 6000 na studeno.
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
A jak to chces udelat? Das nekomu penize za znamku? Taky nechci aby me tam tyrali motor v takovych tockach.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Opravdu se na emisích kontrolují maximální otáčky motoru? To bych ani neřekl. Na emise je definován rozsah otáček a asi ne maximální otáčky.
Takže upravuji, na netu jsem našel nějaké info a měří se až do omezovače.
Jinak nějaké info k dieselům je zde :
http://www.zijemenaplno.cz/Clanky/a179- ... ujici.aspx
Takže upravuji, na netu jsem našel nějaké info a měří se až do omezovače.
Jinak nějaké info k dieselům je zde :
http://www.zijemenaplno.cz/Clanky/a179- ... ujici.aspx
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Mely by to byt "prebehove otacky" coz jsem nasel ze jsou maximalni otacky jakych je motor schopen dosahnout.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Zaujimave citanie :
http://www.automagazin.sk/am0405/pa_03.php
V kratkosti :
Po zahriatí motora sa kontrolujú voľnobežné a maximálne otáčky motora. Tie sa preverujú postupným pridávaním „plynu“ – práve kvôli tomu, aby v prípade potreby (ak by hrozilo prekročenie maximálnych otáčok) OSO mohla včas uvoľniť akceleračný pedál. Pásmo otáčok, do ktorých sa motor musí dostať pri kontrole maximálnych otáčok, je dané otáčkami maximálneho výkonu, ktoré musia byť presiahnuté a maximálnymi regulačnými otáčkami motora zvýšenými o 150 ot.min-1 (najvyššia nepresnosť otáčkomera prístroja pri týchto otáčkach), ktoré nesmú byť prekročené. Ak motor prekročí pri plnej dodávke paliva maximálne regulačné otáčky, musí byť skúška prerušená a ďalej sa v nej nepokračuje.
vita_k :
V zmysle vyssiespomenuteho EK bez vsimneho dostat nemohol...
amper :
Ako si spravne napisal - ked turbo huka, je nejakym sposobom nacate. A ked je nacate, hrozi pruser. Nie som mechanik, ale odvahu tvrdit, ze hukajuce turbo je normalne, by som nemal.
spanel :
V tom clanku je presne to, co som tu pisal uz niekolkokrat - 200k km a commonrail je jednou nohou v hrobe, sanitkujuce turbo je oboma vrtulami v hrobe.
Som rad, ze odbornik potvrdil moje paranoidne teorie o olietanych diesloch...
http://www.automagazin.sk/am0405/pa_03.php
V kratkosti :
Po zahriatí motora sa kontrolujú voľnobežné a maximálne otáčky motora. Tie sa preverujú postupným pridávaním „plynu“ – práve kvôli tomu, aby v prípade potreby (ak by hrozilo prekročenie maximálnych otáčok) OSO mohla včas uvoľniť akceleračný pedál. Pásmo otáčok, do ktorých sa motor musí dostať pri kontrole maximálnych otáčok, je dané otáčkami maximálneho výkonu, ktoré musia byť presiahnuté a maximálnymi regulačnými otáčkami motora zvýšenými o 150 ot.min-1 (najvyššia nepresnosť otáčkomera prístroja pri týchto otáčkach), ktoré nesmú byť prekročené. Ak motor prekročí pri plnej dodávke paliva maximálne regulačné otáčky, musí byť skúška prerušená a ďalej sa v nej nepokračuje.
vita_k :
V zmysle vyssiespomenuteho EK bez vsimneho dostat nemohol...
amper :
Ako si spravne napisal - ked turbo huka, je nejakym sposobom nacate. A ked je nacate, hrozi pruser. Nie som mechanik, ale odvahu tvrdit, ze hukajuce turbo je normalne, by som nemal.
spanel :
V tom clanku je presne to, co som tu pisal uz niekolkokrat - 200k km a commonrail je jednou nohou v hrobe, sanitkujuce turbo je oboma vrtulami v hrobe.
Som rad, ze odbornik potvrdil moje paranoidne teorie o olietanych diesloch...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
presne takSagic píše:A jak to chces udelat? Das nekomu penize za znamku? Taky nechci aby me tam tyrali motor v takovych tockach.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
A preto som s Plechacom EK (a aj STK) absolvoval tiez alternativnym sposobom.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Myslim, ze amper Ti za pravdu nedacr4sh3r87 píše:Jen bych ještě doplnil, že pokud turbo houká za studena jako sanitka, tak to není Závada!!!

Pokial si dobre pamatam, tak pred EK podpisujes reverz, ze technik EK za nic nemoze.Sagic píše:Jak to pak funguje? Nejde asi vymahat skodu ze?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 09.09.2012 10:39
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Dělal jsem test mazání turba a průtok mám necelé 0,3 l za 1 minutu. Ale musím podotknout, že to bylo dopoledne při 5°C a v noci byla 0°C, olej nebyl moc tekutý. Sítko v trubce nebylo. Je to OK?
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
mělo by to být přes 0,3. 0,3 je minimálně
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 09.09.2012 10:39
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Jojo, to jsem se dočetl, jde mi o to, zda teplota má tolik vliv na průtok oleje. Domnívám se, že při zahřátém motoru musí být průtok minimálně o 1/3 vyšší - asi 0,4l a víc. Dělal někdo kontolu při studeném a teplém motoru?
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host